Irtisanouduin omasta pyynnöstä töistä muutama kuukausi sitten. Nyt työhastatteluissa kysytään ensimmäiseksi miksi lähden viimeiseltä työpapaikalta? En halua puhua huonosti viimeisestä paikasta, mutta kun pitää kertoa jonkun syyn. Mikä syy voisi olla "hyväksyttävä"? Töistä lähdin kertomatta syytä.
Vastaukset 2
- työnhakija
Minä olen aina vastannut ko. kysymykseen, että haen/hain haastavampiin tehtäviin. Koskaan ei ole tullut sen jälkeen jatkokysymyksiä.
- Ole aito, luottamus on tärkeää
Sinulla varmaan oli tosi hyvä syy lähteä, koska lähdit ilman että oli uusi työpaikka tiedossa? Ehkä sen syyn voi kertoa? Epäsopivat työajat, liian pitkä työmatka, yksityiselämästä johtuvat syyt (lapsen kouluun meno, lähiomaisen hoitaminen tms)? Jos syy on loppuunpalaminen tai työuupumus, niin senkin voi kertoa jos asia ei enää ole ajankohtainen. Silloin voi myös kertoa mitä on kokemuksesta oppinut.
Koskaan en ole lähtenyt työpaikasta ennen kuin on ollut uusi paikka tiedossa, mutta joskus on huomannut muutaman kuukauden jälkeen että työpaikan ilmapiirissä tai johtamisessa mättää jokin pahasti. Silloin olen sanonut haastattelussa, että haluan olla lojaali työnantajalle, joten sovitaan vaikka että tämä "ei ole mun juttu" ja haluan siksi vaihtaa näin pian pois. On se ymmärretty eikä ole kyselty enempää. Silloin pitää kyllä varautua siihen, että haastattelija varmasti soittaa sinne vanhaan työpaikkaan, joten kannattaa nimetä myös joku toinen suosittelija.
Vielä sen verran että uupumuksen takia saikulla olleenakin olen käynyt työhaastattelussa ja saanut uuden paikan. Aloitin työt jatkamalla vielä viikon verran saikulla, siitä on nyt yli 5 vuotta ja olen vieläkin siinä paikassa. En ole sen jälkeen uupumussaikulla ollutkaan, pari kertaa olen ollut koko aikana pois lyhyesti flunssan takia. Avoimuus ja rehellisyys kannattaa, mutta edellistä työnantajaa kohtaan tosiaan pitää olla lojaali. Tärkeintä on kuitenkin että onnistut herättämään haastattelijan luottamuksen osaavana ja lojaalina työntekijänä, ja tietysti että myös olet sitä mitä yrität vakuuttaa olevasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 661070
- 69762
Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️40736- 149726
- 72697
Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk37665Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)76623- 45596
Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k202566Rakas, rakkaampi, rakkain
Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m111547Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei19530Ketä ajattelen
kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v18480- 83453
Sara Sieppi ja hissi tänään
Voi helvetin helvetti. Nytkö tätä naikkosta täytyy palvoa ja antaa etuoikeus hissiin, kun hän on vääntänyt kakaran maail113444- 47442
Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto64426Työttömän miehen ihmisarvo
..parisuhdemarkkinoilla on olematon. Työtön mies on naisille ihmisjätettä, varsinkin jos sattuu olemaan vielä kunnolline107413YLINEN pilaa Ähtärin mahdollisuudet.
Vuodeosastopäätös jossa Nina Ylinen (sdp) äänesti niiden lopettamisen puolesta, hoitajille potkut ja silti arviointimene24393- 52393
- 17392