Rakennan saunaa entiseen kylppäriin, johon kulku on taphtunut eteisen kautta. Nyt minun pitäisi sulkea oviaukko. Olen miettinyt erilaisia vaihtoehtoja. Helpoimmalta tuntuu jättää ovi paikalleen ja asentaa saunan puolelle alumiinilla vuorattu poryuretaanilevy ja eteisen puolelle oven päälle 3 cm paksu vaneerilevy tai miksei myös polyuretaanilevy siten, että nyt syvennyksessä oleva pinta tulee muun seinän kanssa samalle tasolle. Karmien ja nyt seinänä olevan kevytbetonin välin olen ajatellut tiivistää saumavaahdolla ja viimeistellä saumatiivisteellä. Näin pääsisin selvästi vähemmällä työllä. Ovi aukko ei ole lähellä kiuasta, eikä sen pitäisi altistua suurille lämpötilavaihteluille. Kuulostaako ratkaisuni aivan hölmöltä. Toisena vaihtoehtona olisi muurata oviaukko umpeen.
oviaukko umpeen
4
1752
Vastaukset
- Taavi
Meillä oli ensin kulku suihkun kautta pukuhuoneeseen ja saunaan. Piikattiin aukko pukuhuoneen kohdalle, jotta kulku tulee pukuhuone-suihku-sauna.Vanha ovipaikka muurattiin kahiharkoilla umpeen ja tasoitettiin tasan seinän kanssa. Riippuu tietenkin miten eteisen puoleisen seinän saisi siistiksi, jos et meinannut uusia ollenkaan sitä puolta?
- jk3
Ei se nyt niin kauhealta kuulostanut. Paljon hullumpiakin ratkaisuja on nähty.
- kalervo
muuraa oviaukko umpeen kun olet itse saunan sisällä.
- vaavi
Sopii hyvin. Kiitos kuitenkin varoituksesta, jos kuvittelet, että jään itse loukkuun saunan sisälle, jos muuraan tarpeettoman oviaukon umpeen. Olen jo puhkaissut uuden oven kylppärin ja saunan väliin. Joten voin aivan hyvin itse olla saunan sisällä muuratessani oven umpeen. Työn tehtyä tulen sitten kylppäriin ja kylppäristä eteiseen katsomaan miltä seinä näyttää eteisen puolelta. Mutta kaikesta huolimatta olen päätynyt ratkaisuun, että jätän oven paikoilleen. Otan vain kahvan ja saranat pois ja vanha ovi saa jäädä paikalleen. Niin se on ehdottomasti yksinkertaisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892628Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031658- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761005- 56969
- 45867
- 63849
- 61835