Sisustusmaalauksia?

sisustajalle vinkkejä

Mistä olette hankkineet sisustusmaalauksia (tauluja) kotiin? Laittakaahan vinkkejä parhaista ja monipuolisimmista paikoista! Itse olen törmännyt netissä mm. kuvasta maalaus -palveluihin, joilla on näyttäviä toteutuksia. Onko jollain niistä kokemuksia? Oma kokemus on että kirpputoreilta löytää korkeintaan satunnaisesti hyviä sisustusmaalauksia, ja yleensä vielä liian kovaan hintaan laatuun nähden. Harrastelijamaalareissa on omat riskinsä, mutta periaatteessa kirjo on laaja.

5

319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eitietoinen

      Mikä on sisustusmaalaus? Siis onko se maalaus vai joku painokuva? Jos se on maalaus, millä tavalla se eroaa tavallisesta?

      • fotari--

        Itse olen teettänyt kuvien pohjalta sisustusmaalauksia kotiin ja saanut siten eri huoneisiin juuri haluamani kaltaiset taulut kooltaan, sävyiltään ja muodoiltaan. Harrastan valokuvausta joten muutama omakin otos on päätynynyt öljyvärimaalaukseksi. Tämä onnistui juuri netin kautta tilaamalla. Huippulaatu ja melko nopea toimitus ainakin siinä palvelussa jota käytin, voin suositella.

        Itse koen niin että esim. ottamani valokuvat ovat toisinaan taidetta, ehkä, mutta niistä tehty maalaus on "vain" maalaus joka on tarkoitettu esim. sisustukseen. Toisaalta, minulle kyllä sopii että kaikki kuvallinen tuotanto on taidetta.:) Tiedän kuitenkin että on monia joiden mielestä vain taiteilijat tekevät taidetta ja esim. maallikkoasiakkaan määrittelemä ja tilaama sommitelma ei näin olisi taidetta, vaan korkeintaan "sisutukseen sopiva kaunis kuva", mutta ei siis taideteos. Taidetta tehdään monin motiivein ja eri tarkoituksiin, mutta sisustukseen suunniteltu maalaus on ainakin sisustusmaalaus minun mielestäni!


      • 19.9 muutanut
        fotari-- kirjoitti:

        Itse olen teettänyt kuvien pohjalta sisustusmaalauksia kotiin ja saanut siten eri huoneisiin juuri haluamani kaltaiset taulut kooltaan, sävyiltään ja muodoiltaan. Harrastan valokuvausta joten muutama omakin otos on päätynynyt öljyvärimaalaukseksi. Tämä onnistui juuri netin kautta tilaamalla. Huippulaatu ja melko nopea toimitus ainakin siinä palvelussa jota käytin, voin suositella.

        Itse koen niin että esim. ottamani valokuvat ovat toisinaan taidetta, ehkä, mutta niistä tehty maalaus on "vain" maalaus joka on tarkoitettu esim. sisustukseen. Toisaalta, minulle kyllä sopii että kaikki kuvallinen tuotanto on taidetta.:) Tiedän kuitenkin että on monia joiden mielestä vain taiteilijat tekevät taidetta ja esim. maallikkoasiakkaan määrittelemä ja tilaama sommitelma ei näin olisi taidetta, vaan korkeintaan "sisutukseen sopiva kaunis kuva", mutta ei siis taideteos. Taidetta tehdään monin motiivein ja eri tarkoituksiin, mutta sisustukseen suunniteltu maalaus on ainakin sisustusmaalaus minun mielestäni!

        Sinä juuri toit esille saman mitä minäkin ja kaikki naapurini ovat hyväksi käyttäneet, nimittäin: "Harrastan valokuvausta joten muutama omakin otos on päätynynyt öljyvärimaalaukseksi. Tämä onnistui juuri netin kautta tilaamalla. Huippulaatu ja melko nopea toimitus ainakin siinä palvelussa jota käytin, voin suositella."

        En tiedä voiko täällä suoraan mainostaa meidän käyttämiämme "verkkogallerioita" mutta mekin olemme todella tyytyväisiä tuohon netin tarjontaan. Jo rakennusvaiheessa käytännölllisesti katsoen koko meidän tuleva korttelimme käytti tuota netin tarjontaa hyväkseen. Voisin tässä helposti luetteloida ne verkkogalleriat minkä kanssa meillä oli upea yhteistyösuhde. En kuitenkaan mielelläni sitä tee koska tiedän että varsinkin nuo taiteilijat ovat tarkkoja noista säädöksistä ja yhteisöideologiastaan. He toimivat yhteistyössä ja suosittelevat asiakkailleen tiettyjä vahvuuksia omaavia taiteilijoita tietylle kategorialle.

        Me rakensimme oman omakotitalomme tämän kaupunkimme parhaimmalle juuri avatulle asemakaava-alueelle ja meitä on kaiken kaikkiaan 14 perhettä ja me kaikki tilasimme yksilölliset taulut koteihimme. Toiset lähettivät omat itse ottamansa valokuvat taiteilijoille ja toiset lähettivät netistä löytämiään valokuvia. Sitten oli vielä niitä jotka halusivat taiteilijoiden omia tuotoksia joissa oli väritoivomukset ja tunnelmaehdotukset tilauksessa mukana.
        Hiukka kalliksihan ne osittain tulivat mutta ne ainakin tuovat kotimme tunnelmaan juuri sitä mitä me haluamme.
        Tokihan täytyy myöntää että tuo porukka mistä taulut tilasimme, tulivat todella upeasti hinnoissa vastaan kun me koko korttelin voimin keskitimme tilauksemme tuon löytämämme "ryhmän" piiriin.
        Nytkin katselen työtä jossa pikkutyttö (oma tyttömme) pitää munanpuolikasta kädessään josta lähti valmis lintu lentämään. Siinä on upeat värit ja valaistus.


    • artti

      Sissustustaulut taitavat olla aika tavalla narsistisia, eli vähän aiheita, joku esine vain ja paljon pintaa!

      • vapaa taide

        Huonekaluliikkeistä saa välillä hienojakin maalauksia, mutta ei tietysti vedä vertoja esim. omavalintaisesta kuvasta teetetylle maalaukselle! Mieltymykset vaihtelee niin paljon että varmimmin itselle sopivan teoksen löytää netistä tilaamalla. => kuvasta aito maalaus


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1935
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1043
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      102
      965
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      737
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      574
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe