Mistä se kilinä kuuluu kun vedättää liian pienillä kierroksilla? Olen usein tätä miettinyt
Moottorin kilinä?
14
3477
Vastaukset
- .........
tärisee ja joku irtonainen osa resonoi, ellei ole menossa jo rikki
- 00 99 99 95 ja ryssä 91
sit nakuttaa!!!!!!Ettei olis 95oktaanista tankis,vaik pitäs olla 99/98 oktaanista
- ne kilahtaa
Ilmiötä vähennetään männäntapin- tai kampiakselilinjan siirrolla.
Pienillä kierroksilla paineennousu voi olla aikaisempi kuin männän siirtyminen "nojaamaan toiseen reunaan", joka kuuluu kirkkaana kilinänä.- Auto Masentaja 2
Älä viitsi yrittää huijata tietämätöntä, teinipahvi!
Kyseessä on nakutus, joka ajan mittaan rikkoo moottorin ellei asialle tehdä mitään. Jos vaihto 98-oktaaniselle bensalle ei poista kilinää, niin käytä autoa korjaamolla sytytyslaitehuollossa. Ei maksa paljoa, korkeintaan tunnin työ mahdolliset varaosat. - Hölö hölö .
Auto Masentaja 2 kirjoitti:
Älä viitsi yrittää huijata tietämätöntä, teinipahvi!
Kyseessä on nakutus, joka ajan mittaan rikkoo moottorin ellei asialle tehdä mitään. Jos vaihto 98-oktaaniselle bensalle ei poista kilinää, niin käytä autoa korjaamolla sytytyslaitehuollossa. Ei maksa paljoa, korkeintaan tunnin työ mahdolliset varaosat.Kyllä sen männänhelmojen kilinän erottaa jokainen autojen kanssa vähänkin touhunnut oktaaninakutuksesta.
- Joo niin..
Hölö hölö . kirjoitti:
Kyllä sen männänhelmojen kilinän erottaa jokainen autojen kanssa vähänkin touhunnut oktaaninakutuksesta.
Kevyesti kaasua painaessa kuuluva kirkas kilinä (myös kylmässä koneessa) on männänhelmoista lähtevä.
Vanha kansa puhui venttiilien kilinästä (jota se ei siis ole) .
Oktaaninakutus (itsesytytys) kuuluu kaasua enemmän painettaessa ja on äänensävyltään lähinnä dieselin nakutusta muistuttava.
Kumpaako lie kysyjä tarkoittanut, ammattilainen erottaa ne tosiaankin helposti toisistaan. - Linjaton
Mistä ihmeen linjojen siirrosta puhut. Käännä viestisi selkokielelle, että muutkin ymmärtää.
- -seurailija-
Linjaton kirjoitti:
Mistä ihmeen linjojen siirrosta puhut. Käännä viestisi selkokielelle, että muutkin ymmärtää.
Esimerkiksi joissain Jenkkien v8- koneissa kummankin lohkon männät on samanlaiset.
Kun kuitenkin venttiileille on männissä lovet, niin eri puolilla ne ovat pyörintäsuuntaan eripäin, jolloin männäntapin on oltava keskellä.
Jotta männänhelman siirtyminen sylinterin toiseen reunaan ennen yläkuolokohtaa onnistuisi ilman männäntapin siirtoa, kampiakselin laakeroinnin keskilinja tehdään sivuun sylinterin keskilinjasta.
Poikkeuksetta nykyään kaikissa moottoreissa, joko männäntappi on sivussa, (männissä merkintä pyörintäsuuntaan) , tai niissä on siirretty kampiakselilinja. - rt
-seurailija- kirjoitti:
Esimerkiksi joissain Jenkkien v8- koneissa kummankin lohkon männät on samanlaiset.
Kun kuitenkin venttiileille on männissä lovet, niin eri puolilla ne ovat pyörintäsuuntaan eripäin, jolloin männäntapin on oltava keskellä.
Jotta männänhelman siirtyminen sylinterin toiseen reunaan ennen yläkuolokohtaa onnistuisi ilman männäntapin siirtoa, kampiakselin laakeroinnin keskilinja tehdään sivuun sylinterin keskilinjasta.
Poikkeuksetta nykyään kaikissa moottoreissa, joko männäntappi on sivussa, (männissä merkintä pyörintäsuuntaan) , tai niissä on siirretty kampiakselilinja."Moottoritekniikan alkeita
-seurailija-29.9.2009 21:54 "
"Jotta männänhelman siirtyminen sylinterin toiseen reunaan ennen yläkuolokohtaa onnistuisi ilman männäntapin siirtoa, kampiakselin laakeroinnin keskilinja tehdään sivuun sylinterin keskilinjasta."
MISSÄ kilometrissä tuollainen huolto tehdään, vai aina vuositain.
--------------------------------------------
Näytät kyllä kirjasi lukeneelta,
mutta nyt kirjoitat aivan eri sivulta kun pitäisi, aivan eri asiasta. - vitsipalstako ?
rt kirjoitti:
"Moottoritekniikan alkeita
-seurailija-29.9.2009 21:54 "
"Jotta männänhelman siirtyminen sylinterin toiseen reunaan ennen yläkuolokohtaa onnistuisi ilman männäntapin siirtoa, kampiakselin laakeroinnin keskilinja tehdään sivuun sylinterin keskilinjasta."
MISSÄ kilometrissä tuollainen huolto tehdään, vai aina vuositain.
--------------------------------------------
Näytät kyllä kirjasi lukeneelta,
mutta nyt kirjoitat aivan eri sivulta kun pitäisi, aivan eri asiasta." YKSI juttu sinulta jäi kertomatta.
rt30.9.2009 13:46 "
" MISSÄ kilometrissä tuollainen huolto tehdään, vai aina vuositain. "
- No just ...
- "kuin kuusen havuja polttaisi" sanoo ammattilaiset.
eli tankkiin 98/99 bensoja niin ei ainakaan tilannetta pahenna, eikä ole kallis juttu.
tietysti et kertonut auton mallia, et ikää, eli mitään ei voi päätellä,
eli kuuluisiko autoon aina 98, eli oletko huoltanut tulpat yms,
onko >sytytysennakko oikein< ja toimiiko säätö. - Anonyymi00012
Minulla oli 1980 luvulla etuveto Corolla 12 valve ja siinä moottorista kuului pieni kilisevä ääni kun tasakaasulla ajoi, kun painoi hiukan kaasua, klinä lakkasi kunnes alkaa uudelleen kun ajonopeus tasaantui. Kun moottorin sammutti moottori jatkoi hetken aikaa pyörimistä sytytysvirran katkaisun jälkeenkin. Arvelin sen johtuvan kartasta palotilassa , joka hehkuessaan saa seoksen syttymään ennen sytytystulpan kipinää. Laiha seos moottoreissa on ehkä palotilan lämpötila korkeampi
- Anonyymi00013
Mahtavaa, vastaat vuoden 2009 ketjuun ja kerrot, että kilinä johtuisi karstasta?
- Anonyymi00014
Venttiililautasista se sirinä kuuluu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1922010
- 1291104
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21795- 58786
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä33700ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522