Valkolaismiehen ja romaninaisen seurustelu

Nainen !!!

Valkolaismiehen ja romaninaisen seurustelu on ihan normaalia. Näin käy että romani nainen
rakastuu suomalaiseen mieheen ja he päätyvät yhteen. asia on ilmeisesti meille liian arka kun täällä siitä ei saisi puhua. minun mielestä ei ole mitään pahaa jos kaaleet menee naimisii suomalsen miehen kanssa. se on tätä elämää vaan

123

7976

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikaa_kuluttamassaN

      ei se rakastuminen rotua katso. ihmisen pitää olla sen kanssa jonka seurassa viihtyy ja on hyvä olla.

    • Nordic-man

      Eihän siinä mitään sopimatonta ole, niinhän tekevät romaani miehetkin jo vuosikymmeniä. Ei kait se romaani nainen sen huonompiarvoinen voi olla kuin mieskään, rakkaus ei katso rotua ei kulttuuria, onneksi.

      • fassaaaaafsafasfs

        voihan tietysti olla mut hankala kuitenkin kuvitella 68-vuotiasta suoltamassa tuollaista tekstiä. ilmeisesti tuo 68 vuotinen on sit kasvanut tynnyrissä ja katellut maailmaa runtin reijästä, ihan siltä nämä puheet kuulostaa. katkeruus paistaa puheesta, kylmyys, koppavuus ja ylemmyys. pitääkö sitä olla niin mahtava itestään kun ei toinen toistamme olla kuitenkaan kummempija.


      • ei vainota ketään!

        Hei kaikille! Olen itse ihan valkolainen 56-vuotias nainen. Siis en ihan 68 mutta elänyt jo silti ja paljon nähnyt ja kuullut. Romaneista on kokemusta, koska heitä oli naapureina paljon kun olin lapsi ja nuori, ja myöhemminkin on oltu tuttavina. Tuntuu pahalta lukea, että joku ajattelee meistä noin jyrkästi, että meille tosiaan mustalainen on vain ja ainoastaan varas ja linnoja kiertävä rikollinen yms.

        Suomalaiset on kuitenkin aina romaniväestönsä hyväksyneet ja heille arvonsa antaneet. Totta on, että mustalaisista liikkuu kaikenlaisia juttuja, enimmäkseen siitä, kuinka romanit karttelee työtä ja yrittää kaikin keinoin hyötyä yhteiskunnasta, niin laillisin kuin laittominkin. Näille asenteille on perusteensa, ei sitä voi kukaan kieltää. Mutta nämäkin jutut on suurimmaksi osaksi sellaista hyväntahtoista huumoria, erittäin harvoin olen tavannut ihmisen, joka oikeasti haluaisi kaikki mustalaiset pois maan päältä. Kaksi tällaista olen tavannut, eikä he fiksuja ja empaattisia ihmisiä ole muutenkaan.

        Ei Suomi ala vainota romaniväestöään, ei koskaan. Semmoisia ei kannata lähteä lapsilleen uskottelemaan eikä ymmärtämättömyyden kuilua meidän välillemme kasvattamaan. Päinvastoin olisi tärkeätä meidän kaikkien yrittää tehdä tästä maasta kaikille hyvä paikka olla ja asua. Rakkaus on ihana asia, ja kun löytää sen oikean, ei ole mitään väliä sillä onko toinen musta vai valkoinen, vai sinisenpunaisenkirjava, kunhan on rakas!


      • Angela Roth

        vaan ulkomailla asunut jo 40 vuotta


      • sdaasdsasd

        Mistä tiedät, ettet ole justiinsa nuiden sukua. Eihän täällä kunnon sukuselvitystä ole tehty. En ymmärrä, miksi ihmisen pitää sortua valehteluun.


      • nainen jokaisen ilmansuunnan
        ei vainota ketään! kirjoitti:

        Hei kaikille! Olen itse ihan valkolainen 56-vuotias nainen. Siis en ihan 68 mutta elänyt jo silti ja paljon nähnyt ja kuullut. Romaneista on kokemusta, koska heitä oli naapureina paljon kun olin lapsi ja nuori, ja myöhemminkin on oltu tuttavina. Tuntuu pahalta lukea, että joku ajattelee meistä noin jyrkästi, että meille tosiaan mustalainen on vain ja ainoastaan varas ja linnoja kiertävä rikollinen yms.

        Suomalaiset on kuitenkin aina romaniväestönsä hyväksyneet ja heille arvonsa antaneet. Totta on, että mustalaisista liikkuu kaikenlaisia juttuja, enimmäkseen siitä, kuinka romanit karttelee työtä ja yrittää kaikin keinoin hyötyä yhteiskunnasta, niin laillisin kuin laittominkin. Näille asenteille on perusteensa, ei sitä voi kukaan kieltää. Mutta nämäkin jutut on suurimmaksi osaksi sellaista hyväntahtoista huumoria, erittäin harvoin olen tavannut ihmisen, joka oikeasti haluaisi kaikki mustalaiset pois maan päältä. Kaksi tällaista olen tavannut, eikä he fiksuja ja empaattisia ihmisiä ole muutenkaan.

        Ei Suomi ala vainota romaniväestöään, ei koskaan. Semmoisia ei kannata lähteä lapsilleen uskottelemaan eikä ymmärtämättömyyden kuilua meidän välillemme kasvattamaan. Päinvastoin olisi tärkeätä meidän kaikkien yrittää tehdä tästä maasta kaikille hyvä paikka olla ja asua. Rakkaus on ihana asia, ja kun löytää sen oikean, ei ole mitään väliä sillä onko toinen musta vai valkoinen, vai sinisenpunaisenkirjava, kunhan on rakas!

        Oli hieno kirjoitus sinulta, mitään lisättävää tuohon ei ainakaan mulla ole. Oli kyllä todella surullista luettavaa, että joku sitten ajattelee noin... Kun kuitenkin itsekin olen päivittäin valtaväestön kanssa tekemisissä kaikella tavalla, enkä mä kyllä ole Angela Rothin kertoman kaltaisia asenteita kohdannut. Huonoja asenteitakin tietysti löytyy, valitettavasti.

        Tietysti asenteille on perustansa, harmi vaan, että jotkut ajattelee niin yleistävästi näitä asioita eikä kykene näkemään romani yksilönä. Jotkut saattaa ajatella, että kun tämä on nyt romani niin tämä on tietynlainen ihminen, sen kanssa ei kannata olla tekemisissä. Mutta eihän se ihan noin mene.

        Rakkaus on kyllä päivän sana. Sitä kun olisi paljon, ihan meidän kaikkien kesken, niin oltaisiin hyvällä alulla kohti parempaa huomista.


      • mirizja .
        sdaasdsasd kirjoitti:

        Mistä tiedät, ettet ole justiinsa nuiden sukua. Eihän täällä kunnon sukuselvitystä ole tehty. En ymmärrä, miksi ihmisen pitää sortua valehteluun.

        Jos on ihminen asunnu 40v ulkomailla, nii miten on kehittynyt nui voimakas viha suomen valtaväen miehiä kohtaan? Eihän ulkomaisena voi tietää, tuntea näitä " julleja"? Ei kyllä nyt joku mättää pahasti. Tarina ontuu. Millähän merkeillä angela on ennen kirjoittanut täälä, kun hän mainitsi että on vuosia lukenu ja varmasti kommentoinu? Ei...en halua uskoa että oiskin mirkku. Mirkkuhan puuttuu ja hilima ja jade ja rosita muutaman mainitakseen. Toisaalta ei väliä mutta toisaalta menee mielenkiintoiseks.Ja ketä oli ennen tää nykynen rekisteröitynyt vanha-mummo? Kaikki me roikumme päivittäin täälä kaa, kun ei ole omaa elämää niin on alettava elämään nettiromanina-mitähän sanoisivat esivanhemmat tästä? Hulluina pitäis.


      • Mankkaan Mirkku
        mirizja . kirjoitti:

        Jos on ihminen asunnu 40v ulkomailla, nii miten on kehittynyt nui voimakas viha suomen valtaväen miehiä kohtaan? Eihän ulkomaisena voi tietää, tuntea näitä " julleja"? Ei kyllä nyt joku mättää pahasti. Tarina ontuu. Millähän merkeillä angela on ennen kirjoittanut täälä, kun hän mainitsi että on vuosia lukenu ja varmasti kommentoinu? Ei...en halua uskoa että oiskin mirkku. Mirkkuhan puuttuu ja hilima ja jade ja rosita muutaman mainitakseen. Toisaalta ei väliä mutta toisaalta menee mielenkiintoiseks.Ja ketä oli ennen tää nykynen rekisteröitynyt vanha-mummo? Kaikki me roikumme päivittäin täälä kaa, kun ei ole omaa elämää niin on alettava elämään nettiromanina-mitähän sanoisivat esivanhemmat tästä? Hulluina pitäis.

        En kai tuollaista roskaa kirjoittaisi, kun itselläni on ollut kaajo ukkona kohta 29 vuotta, sama mies kaiken aikaa. Ja vaikka olisi kaalo, en tuollaista koneeltani pudottelisi.

        t. Mirkku


      • nainen jokaisen ilmansuunnan
        Mankkaan Mirkku kirjoitti:

        En kai tuollaista roskaa kirjoittaisi, kun itselläni on ollut kaajo ukkona kohta 29 vuotta, sama mies kaiken aikaa. Ja vaikka olisi kaalo, en tuollaista koneeltani pudottelisi.

        t. Mirkku

        En myöskään usko, että on/olisi Mirkku. Mirkku saattaa joskus päästää suustaan sammakoita, mutta rajahan niilläkin on. Kaikesta huolimatta nämä Mirkun sammakot ovat verrattain erittäin fiksuja, enkä oikeasti pysty kuvittelemaan että Mirkku suoltaisi palstalle tuollaista moskaa. Ei sovi Mirkun tyyliin, tai ainakaan siihen kuvaan, minkä hän on täällä itsestään antanut. Henk. kohtaisesti en häntä tunne, mutta kuitenkin.

        Tuntuu kyllä ihmeelliseltä että jos tämä Angela Roth on asunut ulkomailla 40 vuotta, niin kuinka ihmeessä ne asenteet on siitä huolimatta tuollaiset kuin on. Vai tarkoittiko Angela Roth ulkomailla nyt sitten Ruotsia? Itselleni se on kyllä toinen maa kuin Suomi, mutta varsinaiseksi ulkomaaksi en sitä osaa silti mieltää. Luultavasti siksi, että se on niin hyvin tuossa ulottuvilla, silleen loppujen lopuksi.

        Ulkomailla - no, vaikka sitten Ruotsissakin - näkee niin paljon eri kansallisuuksia ja joutuu melkeinpä pakostakin olemaan heidän kanssaan tekemisissä, että tuollaisella asenteella ei kyllä oikeen pärjää.


      • MIRIZJA.
        Mankkaan Mirkku kirjoitti:

        En kai tuollaista roskaa kirjoittaisi, kun itselläni on ollut kaajo ukkona kohta 29 vuotta, sama mies kaiken aikaa. Ja vaikka olisi kaalo, en tuollaista koneeltani pudottelisi.

        t. Mirkku

        Ette tietenkään te ole tuo puiseva Angela. No häntä en tunne että mimmonen on ihminen. Mutta tarkoitin, että hänen laittama teksti on puoseva ja kylmä sydämistä. En minä löydä montaakaan kirjoitusta että meitä haukuttais? Niin pahoin mitä arvoisa rouva roth.Minä tunnen monta hyvää kaajoa ja monta kurjaa kaaloa. On tää nyt menny kummaks. Teillä oli jossain joskus hyvä ketju oliko se naisten joku ketju, en muista nimee mutta siinä ei haukuttu mitään eikä ketään. Semmoiseen ei taida kaaleet yltää enään. Oma sakki ja oma napa tärkeet että muista viis. Mutta anteeks Mirkku, ei ollu tarkoitus.


      • ernos
        MIRIZJA. kirjoitti:

        Ette tietenkään te ole tuo puiseva Angela. No häntä en tunne että mimmonen on ihminen. Mutta tarkoitin, että hänen laittama teksti on puoseva ja kylmä sydämistä. En minä löydä montaakaan kirjoitusta että meitä haukuttais? Niin pahoin mitä arvoisa rouva roth.Minä tunnen monta hyvää kaajoa ja monta kurjaa kaaloa. On tää nyt menny kummaks. Teillä oli jossain joskus hyvä ketju oliko se naisten joku ketju, en muista nimee mutta siinä ei haukuttu mitään eikä ketään. Semmoiseen ei taida kaaleet yltää enään. Oma sakki ja oma napa tärkeet että muista viis. Mutta anteeks Mirkku, ei ollu tarkoitus.

        Rotheja. Suokaa anteeksi angela mut leimasitta nyt ennen nii hyvän nimen... nyt se etustaa katkeruutta ja ahasmielisyyttä


      • nainen jokaisen ilmansuunnan
        MIRIZJA. kirjoitti:

        Ette tietenkään te ole tuo puiseva Angela. No häntä en tunne että mimmonen on ihminen. Mutta tarkoitin, että hänen laittama teksti on puoseva ja kylmä sydämistä. En minä löydä montaakaan kirjoitusta että meitä haukuttais? Niin pahoin mitä arvoisa rouva roth.Minä tunnen monta hyvää kaajoa ja monta kurjaa kaaloa. On tää nyt menny kummaks. Teillä oli jossain joskus hyvä ketju oliko se naisten joku ketju, en muista nimee mutta siinä ei haukuttu mitään eikä ketään. Semmoiseen ei taida kaaleet yltää enään. Oma sakki ja oma napa tärkeet että muista viis. Mutta anteeks Mirkku, ei ollu tarkoitus.

        Minä luulisin, että Mirkku varmaan ymmärtää tuon asian. :)

        Mutta joo, minäkin muistan että täällä on joskus ollut joku naisten juttuketju. Siinä puhuttiin arkipäiväisiä asioita. Joskus jaettiin reseptejä. Joku kertoi huoliaan ja murheitaan, joku laittoi mukavampaa juttua kehiin. Sellainen olisi mukava tänne saada, mutta onko näistä nyt sitten keskustelijoiksi. En sano, etteikö täällä olisi todella hyviä ja mukavan oloisia keskustelijoita, joiden kanssa juttu varmaan lentäis enemmänkin.

        Mutta sitten on tällaisia katkeran oloisia ihmisiä kuin tämä madame Roth. Pisti kyllä ne hänen kirjoitukset surullisiksi, mä en tosiaan tunne yhtään sellaisia kaajeita jotka pitäisi mustalaisia oikeasti niin kamalana kansana että haluaisi ne hävittää maan päältä tai että ryhtyisivät vainoamaan mustalaisia. Tiedän kyllä valkolaisia, jotka ei niin mustalaisista välitä. Mutta vaikka ne saattaakin sen jotenkin tuoda ilmi, niin lähinnä pitävät vain omana tietonaan...

        Joo, en halua Mrs Rothia haukkua, kun en häntä tunne. Voihan olla että kyseessä on vanhempi ihminen, mutta taas kerran on sanottava, että todella hankala kuvitella, että asia olisi niin. Usealla vanhemmalla ihmisellä on ihan erilainen tapa ilmaista asioita kuin tällä matamilla, jos hän nyt sitten vanhempi henkilö on. Mietin sitä sivistystäkin ihan siinä mielessä, että sivistynyt ihminen osaa kyllä pyydettäessä perustella väitteensä ja vastauksensa. En tarkoita nyt välttämättä akateemista koulutusta tai sellaista sivistystä, myös sydämeltään sivistynyt ihminen osaa ajatella muutakin kuin omaa napaansa...

        Kaaleilla kyllä vetää se oma persoona ihan ykköseksi kaikesta muusta. On tietysti ihmisiä, jotka osaa ajatella muita, mutta missä he ovat? Miksei niitä näy? Kaikilla tuntuu pää pullistelevan ajatuksia tyyliin "Minä minä minä, ja sitten vasta muut." Onhan se hyvä itseäänkin ajatella, en minä sitä. Olisi vaan hyvä muistaa ne kanssaeläjätkin aina silloin tällöin.

        Yksinäänkään ei oo hyvä olla. Ja yksinäisyydestä sitä ihminen itsensä löytää, jos aina vaan pitää sitä omaa itseä maailman tärkeimpänä ihmisenä.


      • Mankkaan Mirkku
        MIRIZJA. kirjoitti:

        Ette tietenkään te ole tuo puiseva Angela. No häntä en tunne että mimmonen on ihminen. Mutta tarkoitin, että hänen laittama teksti on puoseva ja kylmä sydämistä. En minä löydä montaakaan kirjoitusta että meitä haukuttais? Niin pahoin mitä arvoisa rouva roth.Minä tunnen monta hyvää kaajoa ja monta kurjaa kaaloa. On tää nyt menny kummaks. Teillä oli jossain joskus hyvä ketju oliko se naisten joku ketju, en muista nimee mutta siinä ei haukuttu mitään eikä ketään. Semmoiseen ei taida kaaleet yltää enään. Oma sakki ja oma napa tärkeet että muista viis. Mutta anteeks Mirkku, ei ollu tarkoitus.

        En todellakaan ottanut konkonokkaani, halusin vain oikaista, etten kirjoita rva Rothin nimimerkillä. En ottanut itseeni edes hänen kirjoituksestaan, vaikka hänen mukaansa saisin painua kulmille myymään itseäni...hyi hitsi, että oikein puistattaa kirjoittaakaan tällaista. En tosiaan ymmärrä, miten joku voi haukkua muita rasisteiksi ja itse leimata törkeällä tavalla toisen kansanryhmän edustajat.

        Kun olen ollut koko aikuisikäni työelämässä tai opiskelemassa, en kyllä ole kohdannut kaajeita, joiden voisin kuvitella ryhtyvän aktiivisesti vainoamaan kaaleita. Onhan toki rasisteja, pahojakin, kaajeissa, mutta niin on myös kaaleissa. Ihmiset vain ovat erilaisia ja ajattelevat eri tavalla. Itse voi paljonkin vaikuttaa siihen suhtautumiseen, ja jos ei voi, niin sellaiset ihmiset voi sulkea mielestään. Jumalan edessä olemme kaikki samanarvoisia: kaaleet ja kaajeet, puolikkaat ja täysveriset; mustat, valkoiset, keltaiset, ruskeat..
        Olemme kaikki vain ihmisiä, erehtyväisiä ja vajavaisia.

        No, päättäkäämme itse kukin mielessämme : tänä iltana ja ehkä huomennakin en tuomitse ketään syntyperän, kansallisuuden tai rodun perusteella. Se on jo iso askel yhteiseen tulevaisuuteen.

        t. Mirkku


      • voscik
        Mankkaan Mirkku kirjoitti:

        En todellakaan ottanut konkonokkaani, halusin vain oikaista, etten kirjoita rva Rothin nimimerkillä. En ottanut itseeni edes hänen kirjoituksestaan, vaikka hänen mukaansa saisin painua kulmille myymään itseäni...hyi hitsi, että oikein puistattaa kirjoittaakaan tällaista. En tosiaan ymmärrä, miten joku voi haukkua muita rasisteiksi ja itse leimata törkeällä tavalla toisen kansanryhmän edustajat.

        Kun olen ollut koko aikuisikäni työelämässä tai opiskelemassa, en kyllä ole kohdannut kaajeita, joiden voisin kuvitella ryhtyvän aktiivisesti vainoamaan kaaleita. Onhan toki rasisteja, pahojakin, kaajeissa, mutta niin on myös kaaleissa. Ihmiset vain ovat erilaisia ja ajattelevat eri tavalla. Itse voi paljonkin vaikuttaa siihen suhtautumiseen, ja jos ei voi, niin sellaiset ihmiset voi sulkea mielestään. Jumalan edessä olemme kaikki samanarvoisia: kaaleet ja kaajeet, puolikkaat ja täysveriset; mustat, valkoiset, keltaiset, ruskeat..
        Olemme kaikki vain ihmisiä, erehtyväisiä ja vajavaisia.

        No, päättäkäämme itse kukin mielessämme : tänä iltana ja ehkä huomennakin en tuomitse ketään syntyperän, kansallisuuden tai rodun perusteella. Se on jo iso askel yhteiseen tulevaisuuteen.

        t. Mirkku

        hatsoo. Eta bile trjetchet let nasat kak ja hotsezva tanzeva i ja prasove aten trenscina ve restaurant jestle ana hotseva staboi minejä - toosna ja nieje hatsuu, ana kasall. eta bila slova katori bil kak noss, kak holonjeja arusa. Kak moses salveka tak. Ja bill tak abitelse, tak abitelse, nijamakoo nije kakta brosti thakaja bomis. A patsemoo ana tak kasall. Ja sammaja krasiva muschina, smmaja karasiva, starovieje, samaja umja. I and prosta tak rasu kasal: Nijema koo staboi.
        Julki Balki, stoo eta takoja?
        Soo tobriva.
        shes leve


      • onko rasisti
        Mankkaan Mirkku kirjoitti:

        En todellakaan ottanut konkonokkaani, halusin vain oikaista, etten kirjoita rva Rothin nimimerkillä. En ottanut itseeni edes hänen kirjoituksestaan, vaikka hänen mukaansa saisin painua kulmille myymään itseäni...hyi hitsi, että oikein puistattaa kirjoittaakaan tällaista. En tosiaan ymmärrä, miten joku voi haukkua muita rasisteiksi ja itse leimata törkeällä tavalla toisen kansanryhmän edustajat.

        Kun olen ollut koko aikuisikäni työelämässä tai opiskelemassa, en kyllä ole kohdannut kaajeita, joiden voisin kuvitella ryhtyvän aktiivisesti vainoamaan kaaleita. Onhan toki rasisteja, pahojakin, kaajeissa, mutta niin on myös kaaleissa. Ihmiset vain ovat erilaisia ja ajattelevat eri tavalla. Itse voi paljonkin vaikuttaa siihen suhtautumiseen, ja jos ei voi, niin sellaiset ihmiset voi sulkea mielestään. Jumalan edessä olemme kaikki samanarvoisia: kaaleet ja kaajeet, puolikkaat ja täysveriset; mustat, valkoiset, keltaiset, ruskeat..
        Olemme kaikki vain ihmisiä, erehtyväisiä ja vajavaisia.

        No, päättäkäämme itse kukin mielessämme : tänä iltana ja ehkä huomennakin en tuomitse ketään syntyperän, kansallisuuden tai rodun perusteella. Se on jo iso askel yhteiseen tulevaisuuteen.

        t. Mirkku

        onko sulla rasismia muslimia kohtaan olemassa?


      • verju shto krasivij i umnij
        voscik kirjoitti:

        hatsoo. Eta bile trjetchet let nasat kak ja hotsezva tanzeva i ja prasove aten trenscina ve restaurant jestle ana hotseva staboi minejä - toosna ja nieje hatsuu, ana kasall. eta bila slova katori bil kak noss, kak holonjeja arusa. Kak moses salveka tak. Ja bill tak abitelse, tak abitelse, nijamakoo nije kakta brosti thakaja bomis. A patsemoo ana tak kasall. Ja sammaja krasiva muschina, smmaja karasiva, starovieje, samaja umja. I and prosta tak rasu kasal: Nijema koo staboi.
        Julki Balki, stoo eta takoja?
        Soo tobriva.
        shes leve

        Eipä silti, tanssipaikalla oli ennen tapana, että jos selvä mies hakee ja asiallisesti käyttäytyy, niin silloin mennään ja ne kaksi peliä tanssitaan. Mutta että se kielto 30 vuodenkin päästä vielä vaivaa niin se on jo liikaa, heittäkää mielestänne.


      • Mankkaan Mirkku
        onko rasisti kirjoitti:

        onko sulla rasismia muslimia kohtaan olemassa?

        Ei takuulla ole ketään muslimia kohtaan, islamilaisuus on uskonto eikä rotu. Islaminuskoisia löytyy yhtä hyvin valkoisista, mustista kuin muistakin roduista. Aivan samoin kuin kristittyjä.

        t. Mirkku


      • muslimia lisää suomeen
        Mankkaan Mirkku kirjoitti:

        Ei takuulla ole ketään muslimia kohtaan, islamilaisuus on uskonto eikä rotu. Islaminuskoisia löytyy yhtä hyvin valkoisista, mustista kuin muistakin roduista. Aivan samoin kuin kristittyjä.

        t. Mirkku

        muslimia lisää suomeen. he ovat suuri lisä ja suuri arvo suomelle ja romaneille.


      • jumala tietää
        muslimia lisää suomeen kirjoitti:

        muslimia lisää suomeen. he ovat suuri lisä ja suuri arvo suomelle ja romaneille.

        voime olla ystävä myös somalin ja muslimin kanssa


      • eidän keist
        jumala tietää kirjoitti:

        voime olla ystävä myös somalin ja muslimin kanssa

        on toisille sopivaa


      • Savonmuan Hilima
        mirizja . kirjoitti:

        Jos on ihminen asunnu 40v ulkomailla, nii miten on kehittynyt nui voimakas viha suomen valtaväen miehiä kohtaan? Eihän ulkomaisena voi tietää, tuntea näitä " julleja"? Ei kyllä nyt joku mättää pahasti. Tarina ontuu. Millähän merkeillä angela on ennen kirjoittanut täälä, kun hän mainitsi että on vuosia lukenu ja varmasti kommentoinu? Ei...en halua uskoa että oiskin mirkku. Mirkkuhan puuttuu ja hilima ja jade ja rosita muutaman mainitakseen. Toisaalta ei väliä mutta toisaalta menee mielenkiintoiseks.Ja ketä oli ennen tää nykynen rekisteröitynyt vanha-mummo? Kaikki me roikumme päivittäin täälä kaa, kun ei ole omaa elämää niin on alettava elämään nettiromanina-mitähän sanoisivat esivanhemmat tästä? Hulluina pitäis.

        elä hyvä immeinen minua tuohon sotkuun sotke! Et kaet tosissas väetä jotta minnoisin tuommosta tekstiä suustan (eli sormistan) sylykeny...minähän en halua muuta ku rakentoo raahoo ja haluaisin jotta kaekilla oes hyvä olla. Sitäpaehti oon parkymmentä vuotta nuorempikkii. Itellen suatan naaroo jutuissan ja jos tuota Hitleriä on tullu mollattua niin sen luulen suavani suurelta ylleisöltä anteeks...

        T. Hilima


      • anna olla
        eidän keist kirjoitti:

        on toisille sopivaa

        tuntuu että espanjalaismies ja romaninainen ois loistava pari. Minä tiijän yhen kaaleen naisen joka läks ihan valkolaismiehen matkaan.ei ne onnistunut.Mies piti ihan kaajon vaatteita mutta tää nainen kaaleen vaatetta.ainaki hameet oli. se oli kyllä rankka näky. nää yhessä.ei ne enää taida olla.


      • tiedän sen
        anna olla kirjoitti:

        tuntuu että espanjalaismies ja romaninainen ois loistava pari. Minä tiijän yhen kaaleen naisen joka läks ihan valkolaismiehen matkaan.ei ne onnistunut.Mies piti ihan kaajon vaatteita mutta tää nainen kaaleen vaatetta.ainaki hameet oli. se oli kyllä rankka näky. nää yhessä.ei ne enää taida olla.

        musliminainen ja romanimies sopii hyvin ja tulee toimeen hyvin


      • humppa heikki
        Savonmuan Hilima kirjoitti:

        elä hyvä immeinen minua tuohon sotkuun sotke! Et kaet tosissas väetä jotta minnoisin tuommosta tekstiä suustan (eli sormistan) sylykeny...minähän en halua muuta ku rakentoo raahoo ja haluaisin jotta kaekilla oes hyvä olla. Sitäpaehti oon parkymmentä vuotta nuorempikkii. Itellen suatan naaroo jutuissan ja jos tuota Hitleriä on tullu mollattua niin sen luulen suavani suurelta ylleisöltä anteeks...

        T. Hilima

        nyt niitä teidän naisianne? Hitto pirulainen, parempi vaan, että ovat ainakin toistaiseksi vielä liakassa ja sivelisyys lukoilla lukittu.
        Kyllä jotakin rajaa..
        http://www.youtube.com/watch?v=GYG77MfvPIg&feature=related


      • i love muslims
        humppa heikki kirjoitti:

        nyt niitä teidän naisianne? Hitto pirulainen, parempi vaan, että ovat ainakin toistaiseksi vielä liakassa ja sivelisyys lukoilla lukittu.
        Kyllä jotakin rajaa..
        http://www.youtube.com/watch?v=GYG77MfvPIg&feature=related

        Muslimin miehen ja romanin naisen seurustelu on sekin ollut ihan oikein.
        Hyvin sopii romanin nainen yhteen ja rakastuukin varmaan. yhteinen taival käy hyvin.


      • tertti.
        i love muslims kirjoitti:

        Muslimin miehen ja romanin naisen seurustelu on sekin ollut ihan oikein.
        Hyvin sopii romanin nainen yhteen ja rakastuukin varmaan. yhteinen taival käy hyvin.

        ei ehkä sovi muslimin miehen kanssa yhteen. jos se mies on kilti ni sitten voi.


      • totuus tässä
        tertti. kirjoitti:

        ei ehkä sovi muslimin miehen kanssa yhteen. jos se mies on kilti ni sitten voi.

        sopii muslimi mies mustalaisen naisen kanssa. olen miettinytki että otan muslimista äijän ittelleni. siinäpäs näkee hienohelmat sitten että kenellä on oikee mies


      • et ja
        verju shto krasivij i umnij kirjoitti:

        Eipä silti, tanssipaikalla oli ennen tapana, että jos selvä mies hakee ja asiallisesti käyttäytyy, niin silloin mennään ja ne kaksi peliä tanssitaan. Mutta että se kielto 30 vuodenkin päästä vielä vaivaa niin se on jo liikaa, heittäkää mielestänne.

        da, toosna te kavaril, trietcshet let nasahat ete nokam. nata broset takoje bominjes.
        Te harose bonimojet.
        so tobriva.


      • Havaa - - - - - - -
        totuus tässä kirjoitti:

        sopii muslimi mies mustalaisen naisen kanssa. olen miettinytki että otan muslimista äijän ittelleni. siinäpäs näkee hienohelmat sitten että kenellä on oikee mies

        Et ota. Et sitte varmasti ota musliimi miestä!!!! Ne on mustasukkasia. Yksiki epäili siis vaan epäili että sen akka pettää ja mitä teki tää mies? Poltti kuumalla hellalla naisen kädet. Ihan totta ja mukiloi vielä päälle. Nainen oli vaan VAAN puhellu toisen miehen kaa, joka sattuiki oleen sen naisen serkkumies.Musliimi lkyllä rakastaa niinko tulisesti kaalo, mutta on sairaus, mustasukkasuus eikä silloin tajua mitä tekee.Nainen ei ole mikään ja mies omistaa sen, sille saa tehdä mitä huvittaa. Et ota muslii9mi miestä.


      • Rosita ,
        Havaa - - - - - - - kirjoitti:

        Et ota. Et sitte varmasti ota musliimi miestä!!!! Ne on mustasukkasia. Yksiki epäili siis vaan epäili että sen akka pettää ja mitä teki tää mies? Poltti kuumalla hellalla naisen kädet. Ihan totta ja mukiloi vielä päälle. Nainen oli vaan VAAN puhellu toisen miehen kaa, joka sattuiki oleen sen naisen serkkumies.Musliimi lkyllä rakastaa niinko tulisesti kaalo, mutta on sairaus, mustasukkasuus eikä silloin tajua mitä tekee.Nainen ei ole mikään ja mies omistaa sen, sille saa tehdä mitä huvittaa. Et ota muslii9mi miestä.

        jos se rakkaus syttyy ei se kato mitä ketä on. Ja tulee törmötyä kunnolla seinää päin. Minulla oli mies komija kaalo joo , se lähti valkolaisren naise matkaa vaan ny on kuullu että se suoli pisti sen ukon käveleen, no se jatkaa onnesa onkimista ja meni toisen kolmanes matkaa.välillä itki takas minun luo. Mies ei osaa päättää mikä hänen rauhaasa sopii, nyt on tuuli ajoilla koko mies.Kuka enään huo,ii miestä,ketä on käynny ties kenen "päällä"? en minä ainakaa.Ja minulla on ihan hyvä kaalo nyt ystävä, saa ny nähä mitä tästä tulee...hyvää yötä kaikille. minun vaan piti kommentoija tätä aihetta.koska se menee nii läheeltä minun elämää.


      • Vaalea Sveittistä
        tiedän sen kirjoitti:

        musliminainen ja romanimies sopii hyvin ja tulee toimeen hyvin

        Sehän on hyvä asia että ihmiset tulevat toimeen keskenään.


      • Kristoo

        luuletko että löytyy yhtäkään kaaleen miestä joka ei olisi jossain vaiheessa vehannut valtaväestön tyttöjen kanssa.
        Itse en ainakaan tunne yhtäkään joka ei oisi ja tämä on totuus.
        Mitä siinä sitte menettää, paitsi ettei tietenkään kannata ottaa takasin miestä joka on kerran jo tehnyt paskasesti.


      • treeet
        Kristoo kirjoitti:

        luuletko että löytyy yhtäkään kaaleen miestä joka ei olisi jossain vaiheessa vehannut valtaväestön tyttöjen kanssa.
        Itse en ainakaan tunne yhtäkään joka ei oisi ja tämä on totuus.
        Mitä siinä sitte menettää, paitsi ettei tietenkään kannata ottaa takasin miestä joka on kerran jo tehnyt paskasesti.

        tuttavapiirissä on monta romaninaista jotka ovat pelanneet valkolaisen kanssa. osa on suhteessa ollu samaan aikaan romanin kanssa ja salaa pelannu. tollasia naisia ei kukaan enään halua ottaa ittelleen. ne jää vanhaksipiiaks sitten lopulta.


      • Havvaa
        treeet kirjoitti:

        tuttavapiirissä on monta romaninaista jotka ovat pelanneet valkolaisen kanssa. osa on suhteessa ollu samaan aikaan romanin kanssa ja salaa pelannu. tollasia naisia ei kukaan enään halua ottaa ittelleen. ne jää vanhaksipiiaks sitten lopulta.

        ei hyvännäkönen nainen iliman miestä jää koskaan.


      • tumma tanja123
        Havvaa kirjoitti:

        ei hyvännäkönen nainen iliman miestä jää koskaan.

        Mies ketä vehtaa ja menee pidemmälle kaajeen naisten kaa, ovat iletys ei semmoista miestä kukaan halua ottaa, mutta MITEN SEN SAA SELVILLE? Jos salaa se mies kaajeesuhteitansa. Siis yhtä aikaa pelaa molempain naisten kaa. siinä kukaan voita, kaikki lopulta hävijää.Miettikääs kaalot ennenko alkaa ternoja putkahtaa sukuun vuosijenki takaa.


      • Havvaa
        tumma tanja123 kirjoitti:

        Mies ketä vehtaa ja menee pidemmälle kaajeen naisten kaa, ovat iletys ei semmoista miestä kukaan halua ottaa, mutta MITEN SEN SAA SELVILLE? Jos salaa se mies kaajeesuhteitansa. Siis yhtä aikaa pelaa molempain naisten kaa. siinä kukaan voita, kaikki lopulta hävijää.Miettikääs kaalot ennenko alkaa ternoja putkahtaa sukuun vuosijenki takaa.

        ootko tosissas, monella meinaa semmoinen mies vaan löytyy. Aika sinisilmäinen saa olla jos uskoo muuta.

        Enkä nyt tarkota että pakosta samaan aikaan olisi kaajeen tyttöjä mukana pelissä, onhan uskollisiakin miehiä, mutta ennen ja jälkeen suhteen varmana on.


      • 9 plus 1
        Havvaa kirjoitti:

        ootko tosissas, monella meinaa semmoinen mies vaan löytyy. Aika sinisilmäinen saa olla jos uskoo muuta.

        Enkä nyt tarkota että pakosta samaan aikaan olisi kaajeen tyttöjä mukana pelissä, onhan uskollisiakin miehiä, mutta ennen ja jälkeen suhteen varmana on.

        On kai uskollisia miehiä. Mutta enpä taida tietää yhtäkää että ei olis ollu monen kaa.Oikea uskollisuus on hän jolla on oma vaimo ja vaan se. Rakkaus ei kato ihonväriin se kattsoo sydämmeen. Moniko vaalea nainen jaksaa mustalais miehen matkassa?? On eri tavat eri kulttuuri ja kotona käy paljon sukulaisia ja ittekki kuljetaan, moni kaajeita kun haluaa oman kodinsa rauhan ja vaan oma perhe. Mies ja lapset harvoin enään kellään on isovanhemmat samassa. Meillä on toisin meillä saattaa elää oman sakin lisäksi isovanhemmat, serkkuja janiin edelleen.Joskus todella itekkin kaipaa omaa tilaa omaa rauhaa, mutta ei sitä vanhempia ilkeis pois antaa jonnekkin laitokseen. Kannattaa valkolaisnaisten harkita se kaks kertaa alkaako romanimiehen kaa, siinä saa koko suvun kaupanpäälle : )


      • NAINEN TUKHOLMASTA
        Rosita , kirjoitti:

        jos se rakkaus syttyy ei se kato mitä ketä on. Ja tulee törmötyä kunnolla seinää päin. Minulla oli mies komija kaalo joo , se lähti valkolaisren naise matkaa vaan ny on kuullu että se suoli pisti sen ukon käveleen, no se jatkaa onnesa onkimista ja meni toisen kolmanes matkaa.välillä itki takas minun luo. Mies ei osaa päättää mikä hänen rauhaasa sopii, nyt on tuuli ajoilla koko mies.Kuka enään huo,ii miestä,ketä on käynny ties kenen "päällä"? en minä ainakaa.Ja minulla on ihan hyvä kaalo nyt ystävä, saa ny nähä mitä tästä tulee...hyvää yötä kaikille. minun vaan piti kommentoija tätä aihetta.koska se menee nii läheeltä minun elämää.

        Ajetetkaa nyt ruutit ja muut nimi merkillä olijat sehän on vielä ajin mukaan sallittua ottaa jostakin raklosta tai minkä maan kansalaiseseta elämän kumppani tahansa NÄILLE PITÄISI TEHDÄ JOTAKIN KETKÄ OVAT SAIRAITA SELLAISILTA ALOILTA ETTÄ ETTÄ EIVÄT TIEDÄ KUMMN OSAPUOLEN PÄÄTTÄVÄT VIEDÄ VIHILLE JA EIVÄTKÄ ANNA RAUHAA ALAIKÄISILLE ........MINUSTA OLISI JÄRKEÄ KESKKITTYÄ TÄLÄISIIN ASIOHIN NIITÄ ON JO MELKEIN JOKA PORUKASSA ENKÄ NÄE SYYTÄ HÄVETÄ KIRJOITUSTANI NOIHIN EDELLISIIN VERRATEN


      • kristillinen
        tiedän sen kirjoitti:

        musliminainen ja romanimies sopii hyvin ja tulee toimeen hyvin

        musliminainen ei saa ottaa kristittyä miestä tai ketään muutakaan ku muslimimiestä, pitää ensi miehen kääntyy muslimiksi sitten voi vaimoa katella. muslmimies saa ottaa valkosen akan somalinainen tai muute musliminainen ei saa tai suku tappaa kunniamurhallaa


      • 35

        vanha-mummo mukavaa lukea, aivan ihanaa tekstiä, tuon voisitta laittaa jonku kirjan sivuiksi ihan tuosta vain, joutusa atekstiä ja ihanan kevyttä huumoria tosiasioiden varjosta!
        kiitos
        täällä on ollut koko vuoden niin ankea luku elämys! tulin hyvälle mielelle tuosta tekstistänne ainakin tänään. paitsi että olen tyytyväinen härmänseutu nainen


      • IKÄVÄT MUISTOT
        mirizja . kirjoitti:

        Jos on ihminen asunnu 40v ulkomailla, nii miten on kehittynyt nui voimakas viha suomen valtaväen miehiä kohtaan? Eihän ulkomaisena voi tietää, tuntea näitä " julleja"? Ei kyllä nyt joku mättää pahasti. Tarina ontuu. Millähän merkeillä angela on ennen kirjoittanut täälä, kun hän mainitsi että on vuosia lukenu ja varmasti kommentoinu? Ei...en halua uskoa että oiskin mirkku. Mirkkuhan puuttuu ja hilima ja jade ja rosita muutaman mainitakseen. Toisaalta ei väliä mutta toisaalta menee mielenkiintoiseks.Ja ketä oli ennen tää nykynen rekisteröitynyt vanha-mummo? Kaikki me roikumme päivittäin täälä kaa, kun ei ole omaa elämää niin on alettava elämään nettiromanina-mitähän sanoisivat esivanhemmat tästä? Hulluina pitäis.

        Minäkin olen asunnut ulkomailla yli 40 vuotta. Eikä tämä kaikki tarkoita ainoastaan suomen valkoista kansaa. Tämä tarkoittaa kaikia valkoista kansaa, ja siinä on hyvin monta maata. Mutta lapsuuden muistot tulee kyllä suomesta. Eikä näitä kokomuksia ole nuorisolla, mitä meillä vanhoilla on. Muistan kun olin lapsi. Hyvin paljon alle 10 vuotta. Joutuin olemaan talvipakkasella, rein kannoilla. Mistä pääsi nopeesti juosemaan taloon sisälle, etteivä kerineet laittaa ovia lukkoon, että pääsi edes lämmittämään sisälle yli 30- asteen pakkasessa. Toisinaan kerkesin ja toisinaan en. Yösijän kanssa oli sitten vaikiaa. Joskus kello 10-11 välillä pääsi johonkin taloon yöksi kun oli ensin tunti kausia sitä pyytännyt. Muta oli myös kovat ehdot , ei sanakaan saanut puhua mustalaiskieltä, tai joutui lähteen yö selkään, ja aamulla viimeitään kello 8 tielle.

        Yhtenä kesänä, kun olin varmaan 5 vuotias. Lähti popeta merkkinen TAXI jälistämään meidä. Meidä oli kolmella hevosella, kolme eri porukkaa. Minä, ja minun veli oltiin siskon ja sen miehen matkassa. Oli pakko kääntyä sivutielle, kärrytielle, johon oli laitettu hiekkaa aika paksusti, koska se TAXI ei saanut heti meidä kiini, pyörät ei saanut otetta tiestä. Muistan sen hevosen nimenkin, se oli ryöstäjä tamma ELO. Päästin talon pihaan, ja miehet juoksi karkuun. Autossa oli täynnä valkolaismiehiä, jotka lähti aseet käsissä juoksemaan miesten perään. Par päivää meni, ennen kuin ilmestyi minun siskon mies, minun vanhempien mukana. Hän kertoi, että oli jäännyt piikkilankoihin kiini, kun yritti juosta karkuun noita, niin rakkaita julleja. OLIHAN MIES HAKATTU KUNNOLLA, MUSTELMIA TÄYNNÄ KOKO MIES. HUOMIO , JA ILMAN ASIAA, SE OLI VALKOLAISTEN HUVIA.HUPIA
        Kerra yhtenä talvena minun veli ajoi akkansa, ja pienten lasten kansa maantiellä. Auto tuli vastaaan pyöräytti ympärin, ja rupesi ampumaan käsi aseel rekiä kohti, ja sivutie pelasti kuulit. ops. tämmöisiä juttuja on paljon.
        rakastakaa romani naiset ja antakaa julleille piirakkaa.


      • ?????
        tumma tanja123 kirjoitti:

        Mies ketä vehtaa ja menee pidemmälle kaajeen naisten kaa, ovat iletys ei semmoista miestä kukaan halua ottaa, mutta MITEN SEN SAA SELVILLE? Jos salaa se mies kaajeesuhteitansa. Siis yhtä aikaa pelaa molempain naisten kaa. siinä kukaan voita, kaikki lopulta hävijää.Miettikääs kaalot ennenko alkaa ternoja putkahtaa sukuun vuosijenki takaa.

        Romani mies vehtaa valkolaisten naisten kanssa jatkuvasti ja se on hyväksyttyä, mutta jos romaani nainen vehtaa valkolaisen kanssa, niin se on tuomittavaa. Tätäkö se tasa arvo on romaani kultturissa ?


      • fnhghjhmjjhm,jhhj,m,
        ????? kirjoitti:

        Romani mies vehtaa valkolaisten naisten kanssa jatkuvasti ja se on hyväksyttyä, mutta jos romaani nainen vehtaa valkolaisen kanssa, niin se on tuomittavaa. Tätäkö se tasa arvo on romaani kultturissa ?

        kaaleen naiset siihen lankaan että tekevät sen mukaan mitä kaaleen miehet sanoo ja aivopesee.
        Totuushan on että miehethän kaaleen kulttuurin on määritelleet ja naiset tekee mitä sanotaan, joskushan juulitkin vielä luulee että ne on itse jotain mieltä sen mukaan kuitenkin mitä miehet on alunperin heidän menoa ja eloa säännöstelleet.
        Eikö ookkin näin ihmiset?


      • Elo on erilaista
        ????? kirjoitti:

        Romani mies vehtaa valkolaisten naisten kanssa jatkuvasti ja se on hyväksyttyä, mutta jos romaani nainen vehtaa valkolaisen kanssa, niin se on tuomittavaa. Tätäkö se tasa arvo on romaani kultturissa ?

        hyvällä katsottua kaaleen naistenkaan puolelta, mutta kaaleen naiset sallivat muutenkin miehilleen erivapauksia, kuten esim. antavat näiden seikkailla maailmalla viikkokausia teillä tiettymättömillä...vaatii paljon luottamusta tai sinisilmäisyyttä se.


      • dhdahad
        fassaaaaafsafasfs kirjoitti:

        voihan tietysti olla mut hankala kuitenkin kuvitella 68-vuotiasta suoltamassa tuollaista tekstiä. ilmeisesti tuo 68 vuotinen on sit kasvanut tynnyrissä ja katellut maailmaa runtin reijästä, ihan siltä nämä puheet kuulostaa. katkeruus paistaa puheesta, kylmyys, koppavuus ja ylemmyys. pitääkö sitä olla niin mahtava itestään kun ei toinen toistamme olla kuitenkaan kummempija.

        jos se ois 68, se ei osais kirjoittaa ollenkaan!


      • hhhhikuj
        sdaasdsasd kirjoitti:

        Mistä tiedät, ettet ole justiinsa nuiden sukua. Eihän täällä kunnon sukuselvitystä ole tehty. En ymmärrä, miksi ihmisen pitää sortua valehteluun.

        Eikös ne kaikki ole toistensa serkkuja ja se näkyy kyllä tälläkin palstalla.


      • onnenetsijä taado
        ????? kirjoitti:

        Romani mies vehtaa valkolaisten naisten kanssa jatkuvasti ja se on hyväksyttyä, mutta jos romaani nainen vehtaa valkolaisen kanssa, niin se on tuomittavaa. Tätäkö se tasa arvo on romaani kultturissa ?

        mä voin suoraan sanoa että petän akkaani paljon ehkä liikakin muta uutus viehättää mut sen voin sanoa että ikinä en ole kaajesiin sekaantunut ja varsinkaan mihinkää ulkolaisiin ihan omalla rodulla olen selvinnyt sitä paitsi eihän kaalon miehelle pysty ku kaalon nainen antamaan sitä jotain mitä ei muualta saa jahas täytyyki mennä meinaan ruveta kiirettä pitämään ei muutaku kaikki vapaat nuoret naiset max35 viestiä tauluun jos aika käy pitkäksi.
        ps hippasilla tavataan iskee silmää sun muuta nauraaa ja kaikki pelit


      • mustalainen ei kaajo

        vaikka olisi Rosita ? Aivan oikein hän kirjoitti, nääs kun hän on aito mustalainen. Annan kaiken kunnioutuksen hänelle, hyvin kirjoitettu. Nostan hattua hänelle. Kiitos angela


      • dfbgbgfbffg
        mustalainen ei kaajo kirjoitti:

        vaikka olisi Rosita ? Aivan oikein hän kirjoitti, nääs kun hän on aito mustalainen. Annan kaiken kunnioutuksen hänelle, hyvin kirjoitettu. Nostan hattua hänelle. Kiitos angela

        voi vaan perustaa omaa valtiota ja pysyä siellä?
        Osta joku torppa jostain erämaasta ja asettaudu sinne kärvistelemään oman erinomaisuutesi kanssa..


      • von Bakro

        vai löysi tyttö oikein Marokkolaisen, Allahin pojan.- Hieno saavudus, tyttö ei paljon pompi. Ja tiedenkin burkka päällä, tosi hienoa. Ja alapää silpottu. Onpa tyttö rukka joutunut hienoon elämään, kun meni muijaksi arabille. Oi mikä saavudus. Ja toinen tyttö meni puolalaiselle, mustalais vihaajalle (lue historiaa )


      • angeligue

        samaa mieltä Nordig-man kanssasi.ei mustalais neinen ole yhtään sen huonompi kuin mieskään joka ottaa kaajon tai kääjin kaverikseen.miksi naisten pitäs pitää tätä meidän kulttuuria yllä ja miehet sais elää miten haluavat. me tosiaan eletään 2000 lukua eikä 40-50lukua.silloin oli oikeat arvot ja elämän tavat kohdallaan.ei voi tuomita ketään ja halveksia jos on valinnu kaajon tai kääjin kaverikseen.jokainen ottaa kaverin itselleen ja se kaverin ei tarvitse miellytää ketään muuta.sivistyneet kaajeet ei arvostele eikä halveksi kaaleita.ja kyllä meidän kaaleitten ,varsinkin nuorison käytös tavat on nyky päivänä niin törkeitä ja halveksittavia,että täytyy ihan suoraan sanoa että monta kertaa hävettää,kun jotkut tutut kajeet tässä meidänkin kylältä kertovat asioita mitä kaaleet tekee.ei voi muuta sanoa kuin että ei me kaikki olla samanlaisia,ja että ei saa yleistää.mikä usein kyllä kaajeitten taholta tehdään.muistan joskus omien vanhempien sanoneen että tavalliset kaajeet ei ota mustalaista,se on silloin omistaan pois potkittu ja sa toisin päin jos kaalo ooti kaajeita.mutta ei se mielestäni enää tänä päivänä ole niin.ajat muuttuu ja ihmiset sen mukana.suvaitevuutta ihmiset.10-20v päästä ei voi enää sanoa että on kaaleita,tää maailma on menny ihan sekasin ,joka päivä kuulee kaaleista mitä rankempia juttuja,ja sit me muka pietää vielä itteemme mustalaisena.no jokainen saa mielensä ja tapansa pitää.hyvää kesää kaikille


      • Anonyymi
        voscik kirjoitti:

        hatsoo. Eta bile trjetchet let nasat kak ja hotsezva tanzeva i ja prasove aten trenscina ve restaurant jestle ana hotseva staboi minejä - toosna ja nieje hatsuu, ana kasall. eta bila slova katori bil kak noss, kak holonjeja arusa. Kak moses salveka tak. Ja bill tak abitelse, tak abitelse, nijamakoo nije kakta brosti thakaja bomis. A patsemoo ana tak kasall. Ja sammaja krasiva muschina, smmaja karasiva, starovieje, samaja umja. I and prosta tak rasu kasal: Nijema koo staboi.
        Julki Balki, stoo eta takoja?
        Soo tobriva.
        shes leve

        Viestin kieli ei minusta vaikuta ainakaan suomalaiselta romanikieleltä. Mitä kieltä viestin kirjoittaja oikein käyttää?


    • koke-mus

      et mun mies meni ekaa(ja mun kans myös vikaa) kertaa vierastamaan romaninaisen kaa, ihan silleen sänkyyn saakka ja sai semmosen taudin et huh ! onneks oli sen verran fiksu/tai pelkuri et tunnusti asian heti, niin ei kerenny minuun tartutella.
      no, siihen loppus meidän liitto, mut eipä tuo kauaa kestäny sen romaninaisenkaan kans - se oli semmonen nainen et "kaikki käy, tummat ja vaaleet, ikään, näköön ja kokoon katsomatta"
      miehen kuvioita en tänä päivänä tiedä, eikä kiinnosta. tää arvon romanirouva asuu nyt romanimiehen kanssa, muutama lapsikin on kuvioissa ja ollaan "niin ylpiää ja siviää" ku olla ja saattaa, et en voi muuta sanoa ku että rodusta ja kulttuurista ja vaatetuksesta huolimatta ihmiset ovat pettäväisiä jos ovat ollakseen.....
      tuli vaan mieleen kun on noita vaatekeskusteluita lukenut ja kuunnellut, et ku sitä ollaan niiiiiiiiiiiiiiin häveliäitä - ei ne peittävät vaatteet ihmisestä häveliästä tee !

      mut siis antaa kaikkien kukkien kukkia,
      tämä oli minun tarinani,
      ei tarvitse vetää hernettä nenukkiin,
      jokainen valitsee puolisonsa itse ihan omien väri ym mieltymystensä mukaan.

      • 36445643

        olen yrittänyt aina välttää etten menisi valkolaisen miehen kanssa sänkyyn. kaikkea muuta voi tehdä vähän mutta ei sitä että menee sisään. ei se ole hyvä ihan heti sellasta synnillistä


      • atlatl

        ...ihmeellistä ihanaa.

        Itse seurustelin joskus kaaleen miehen kanssa,eikä sitä pidetty minään siinä porukassa.
        Jopa äitinsä koitti minua opettaa tavoille ihan äidin hengessä...
        Ja sen silloim hyväksyin.
        Miksi en, olihan hän mieheni äiti...

        Tapoja pitää olla,sitä mieltä olen vaikka tapahtuneesta on jo vuosia.
        En itseäni esittele vieläkään liian paljastavissa vaatteissa,enkä käy kapakoissa kuin hyvin harvoin.

        Olen outo valkolainen,sillä tapani ovat osin tummien...

        Puolison valinta on pariskunnan sisäinen juttu,ei siihen oikein muut voi vaikuttaa.
        Mutta miehenä miettisin kylklä,jos nainen nyt ihan liian paljastavasti pukeutuu.

        Tai naisena miettisin jos miehellä aina muuta menoa,eikä naistaan muista...

        Tasapaino on suhteessa tärkein.
        Eli menot voi olla henkilökohtaiset,mutta ei parisuhteen kustannuksella.
        Eli puolisolle on järjestettävä aikaa,jotta suhde toimii.

        Tämä pätee kaikkiin,ei vain kaaleisiin tai kaajeisiin.
        Muistakaa oikeamielisyys ja rakkaus.


    • Tässä ajassa

      kunhan se säilyy - näinhän ennen muinoin sanottiin kaaleistakin - mitä puhtaampi veri sen selkeämpi väri -

      Vakavasti puhuen olen huolissani siitä, että niin monet näennäisesti hyväksyvät sekaliitot, etenkin jos ovat itse niissä osapuolina MUTTA ovat ensimmäisiä sormittelemassa 'kaksiverisiä' silloin jos he ovat romanitöissä tai haluaisivat niihin hakeutua.

      Kannattaisi katsoa peiliin oikein tarkasti ja miettiä sadannen kerran: jos on itselle kelvannut vaalea kotimainen, niin luulisi kelpaavan silloin sellaisten jälkeläisetkin missä sitten kulkevatkin.

      • ystäväni

        Olen itse ihan vaan valkolaisnainen ja paras ystäväni jo 11v ajan on ollut mustalaisnainen, ystävii tiedän meijän olevan koska tää on ainut joka on pysyny mun vierellä huolimatta mun sekoiluista jne. ystäväni eli mustalaisnainen on aina koettanut auttaa mua kaikin mahdollisin tavoin jos apua oon tarvinnu ja samoin oon häntä auttanu jos hän on apuu tarvinnu,muut kaverit lähti tai puukotti selkään aikoinaan mut tää ei ja siit oon hyvi kiitollinen,me voidaa puhuu mistä vaa toisillemme ja täysin rehellisesti.

        Monien muidenkin mustalaisten kanssa oon ollut kaveria ja valitettavasti pari ns. kaveriani puukottivat selkään muutaman vuoden kuluttua, toiset on edelleen pysyneet kavereina mulle. eli mulla ei todellakaan ole mitään ketään mustalaista vastaan jos heillä ei oo mua vastaan, usein juttelen täysin vieraitten mustalaistenkin kanssa kaupoissa,linkkareis,junis jne ja yleensä se on ollut mustalainen joka keskustelun on aloittanut,itse en useinkaan aloita kun toiset mustalaiset just eivät tykkää edes siitä että valkolaine niil puhuu :)

        Mutta jokatapaukses oon kiitollinen siitä että oon saanut tämän mustalaisnaisen ystäväkseni ja tiedän meidän ystävyyden kestävän kaiken siihen asti kun eletään kun varmasti olisi jo meidän ystävyys kariutunu jos pienestä kariutuis tai suht isoistakaa asioista. ne on jo koettu yhdessä


      • ystäväni
        ystäväni kirjoitti:

        Olen itse ihan vaan valkolaisnainen ja paras ystäväni jo 11v ajan on ollut mustalaisnainen, ystävii tiedän meijän olevan koska tää on ainut joka on pysyny mun vierellä huolimatta mun sekoiluista jne. ystäväni eli mustalaisnainen on aina koettanut auttaa mua kaikin mahdollisin tavoin jos apua oon tarvinnu ja samoin oon häntä auttanu jos hän on apuu tarvinnu,muut kaverit lähti tai puukotti selkään aikoinaan mut tää ei ja siit oon hyvi kiitollinen,me voidaa puhuu mistä vaa toisillemme ja täysin rehellisesti.

        Monien muidenkin mustalaisten kanssa oon ollut kaveria ja valitettavasti pari ns. kaveriani puukottivat selkään muutaman vuoden kuluttua, toiset on edelleen pysyneet kavereina mulle. eli mulla ei todellakaan ole mitään ketään mustalaista vastaan jos heillä ei oo mua vastaan, usein juttelen täysin vieraitten mustalaistenkin kanssa kaupoissa,linkkareis,junis jne ja yleensä se on ollut mustalainen joka keskustelun on aloittanut,itse en useinkaan aloita kun toiset mustalaiset just eivät tykkää edes siitä että valkolaine niil puhuu :)

        Mutta jokatapaukses oon kiitollinen siitä että oon saanut tämän mustalaisnaisen ystäväkseni ja tiedän meidän ystävyyden kestävän kaiken siihen asti kun eletään kun varmasti olisi jo meidän ystävyys kariutunu jos pienestä kariutuis tai suht isoistakaa asioista. ne on jo koettu yhdessä

        nuo suhdejutut on asia täysin erikseen,joku täällä kirjotti että saa miehen lisäksi koko suvun kaupan päälle ja voihan noin käydä se on ihan totta kyllä jos suku sattuu olemaan sellainen että hyväksyy sen valkolaisnaisen,kaikki kun ei hyväksy vaan siinä saa sitten tapella koko suvun kanssa mutta siinä vaiheessa vois valkolaisnaine laittaa välit mieheen poikki ettei olis niin itsekäs ja aiheuttas pahempaa riitaa miehen ja suvun välille.

        samoin ei osa valkolaistenkaan suvuista hyväksyis mustalaista osaksi sukuaan,ei esimerkiksi mun sukuni hyväksyisi mulla mustalaismiestä.
        Olen mä aikoinaan parin mustalaismiehen kanssa seurustellut ja suvut hyväksyi minut mutta mun suku ei hyväksynyt sitä että olin mustalaisen kanssa ja siitä tapeltiinkin aikansa kunnes päätin että nyt riittää puolin ja toisin,lopetin suhteen ja sen jälkeen en kenenkään kanssa olekaan seurustellut mutta en kyllä itseäni jakelekaan niinkuin osa mua nyt varmasti pitää jo huorana mutta en mä kyllä ole :) ja suhdetta en siksi lopettanut että kyllästyin taistelemaan,ei. en vaan halunnut pilata kenenkään välejä olemalla niin itsekäs ja pitämällä väkisin kiinni miehestä jonka kanssa en kuitenkaan olisi loppuikääni viettänyt. sanoin suoraan kaikille et se loppuu nyt tähän koska mä haluan olla sinkku ja kulkea yksin nähden maailmaa ja näin oon tehnytkin enkä hetkeäkään ole päätöstäni katunut,tuleehan noita yksinäisiä hetkiä mutta ne menee ohi yhtä pian kuin tulivatkin.

        Loppuikäni aion olla sinkkuna ja nauttia elämästäni,siihen en miestä tarvitse.


    • haah haah

      14 Leskeä tai hyljättyä vaimoa tai häväistyä naista tai porttoa hän älköön ottako, vaan neitsyen omasta suvustaan hän ottakoon vaimoksensa,
      15 ettei hän häpäisisi jälkeläisiään suvussansa; sillä minä olen Herra, joka hänet pyhitän."
      12 Älkää siis antako tyttäriänne heidän pojillensa älkääkä ottako heidän tyttäriänsä pojillenne vaimoiksi. Älkää myös koskaan harrastako heidän menestystään ja onneansa, että te vahvistuisitte ja saisitte syödä parasta, mitä maassa on, ja jättäisitte sen perinnöksi lapsillenne ikuisiksi ajoiksi.'

      3 Jos joku Israelin suvusta ottaa heitä emännäksensä, niin tulee heidän perintönsä vähemmäksi, meidän isäimme perinnöstä, ja tulee sen suvun perimyksen tykö, kuhunka he tulevat, ja niin tulee meidän perimyksemme arpa vähennetyksi.
      4 Kuin Israelin lasten ilovuosi tulee, niin tulee heidän perintöosansa sen suvun perimykseen, johonka he tulevat, niin tulee meidän isäimme perimys vähennetyksi, heidän perinnöksestänsä.
      5 Niin käski Moses Israelin lapsille Herran käskyn jälkeen, ja sanoi: Josephin lasten suku on oikein puhunut.
      6 Tämä on se minkä Herra käski Zelophkadin tyttärille ja sanoi: huolkaan kellenkä tahtovat, kuitenkin niin, että he huolevat isäinsä sukukunnan langoille,
      7 Ettei Israelin lasten perimys menisi yhdestä suvusta niin toiseen; sillä jokainen Israelin lasten seassa pitää riippuman kiinni isäinsä sukukunnan perimyksessä.
      8 Ja kaikki tyttäret, joilla perimys on Israelin lasten suvussa, pitää huoleman jollekulle isänsä suvun langolle, että jokainen Israelin lasten seassa pitäis isänsä perimyksen,
      9 Ja ettei perintöosa menisi yhdestä sukukunnasta toiseen; vaan jokainen riippukaan omassa perimyksessänsä Israelin lasten sukuin seassa.
      10 Niinkuin Herra käski Mosekselle, niin tekivät Zelophkadin tyttäret:
      11 Makla, Tirtsa, Hogla, Milka, Noa, Zelophkadin tyttäret, huolivat setäinsä pojille.
      12 Ja tulivat emänniksi niille, jotka olivat Manassen Josephin pojan suvusta; niin pysyi heidän perimyksensä sillänsä lankoudessansa, heidän isänsä sukukunnassa.
      13 Nämät ovat ne käskyt ja oikeudet, joita Herra Moseksen kautta käski Israelin lapsille, Moabin kedoilla, Jordanin tykönä, Jerihon kohdalla

    • Anonyymi

      Miten romani suvun miehet suhtautuu romaninaisten, ja valkolais miehen suhteeseen.

      • Anonyymi

        Hyvin, jos antaa louvvoo ja tuopi viunaa


    • Anonyymi

      Suomalaisia romanitkin ovat siinä, missä valkolaisetkin.
      Hieman outo tuo sinun kirjoituksesi osa "romaninainen rakastuu suomalaiseen mieheen"...
      Vähän tarkkuutta kirjoittamiseen.
      Vielä kun esimerkiksi Suomessa syntyneitä aasialaisiakin kutsutaan ja täytyykin kaiketi kutsua suomalaisiksi, niin sama pätee romaneihinkin.
      Romaneita kuitenkin on ollut Suomessa huomattavasti kauemmin kuin aasialaisia ym etnisen taustan omaavia.
      Jos oikein muistan, ensimmäiset romanit saapuivat ja asettuivat nyky-Suomen alueelle jo 1500-luvun puolella, muut etniset ryhmät alkoivat yleistymään Suomessa käytännöllisesti katsoen 80-luvulla. vasta

    Ketjusta on poistettu 39 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5165
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3247
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1296
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1277
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe