tietääkö kukaan mitään näistä?

Svensson

Tässä teille pähkinä purtavaksi.. Löytääkö joku jotain tietoa maalari/taiteilijoista "Se Dennik"/"Sedennik" ja "Olas" joka myös tunnettiin nimellä "Salo" tai toistepäin..

Se Dennik tunnettiin Hollannissa ja keski-euroopan suurissa kaupungeissa. Olas/Salo eli enemmänkin etelä-euroopassa, Espanjassa ja Portugalissa..

Minä en ole löytänyt näistä miehistä mitään, mutta jos joku Teistä löytää olisin kiitollinen! Spammatkaa tänne alle vaan tietonne sitten =), jos löytyy

16

5265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juha

      Hei haen myös Sedennik nimisestä taiteilijasta tietoa. Minulla on yksi hänen tauluista. Hankittu joskus ehkä 70 luvulla Kokkolassa, ymmärtääkseni kulkukauppiaalta. Korjaisn taulun talteen kun tyttökalenteri vei sen paikan IT-miesten työhuoneessa. Ilmoitelkaa jos on tietoa ko.taiteilijasta. T: Juha Y.

    • Nimetön

      Hei!
      Minua kiinnostaa Sedennikin taito, olen ostanut kaksi hänen taulua kirpputorilta, laittoin kuntoon. Olisi kiva että joku ilmoittaa mistä minä voisin hakea lisää.
      Terveisin
      Marina

      • pekka

        moi,

        meillä on hgissä yks isohko sedennikin taulu.
        koko 50x40cm komiat kehykset.
        lempi täti oli saanut sen 50vuotis lahjaksi joskus 60luvulla. meriranta maisem jossa vanha
        purjelaiva ja mökki.

        soita 0400 - 377 340 tai viestitä niin katotaan
        voisimmeko luopua siitä kohtuuhintaan

        terv
        pekka


      • Anonyymi

        Hei,
        tässä olisi 42x52 sito Sedennik öljymaalaus. Jos kiinnostaa lähetän kuvat.


    • emmem

      Minulla on Sedennikin maalaama taulu vuodelta 1962 ja olin verkossa etsimässä tietoja tästä
      Oletko löytänyt lisäinformaatiota?

      • cholestrol

        Olipa kiva että muillakin on Sedennik taidetta.
        Oli vain vaikeaa ensin kuvitella että Sedennik olisi jotain jota joku arvostaisi. Ensikerran näin taulun ....olin myyty. Tuulimylly jossain
        Hollannissa kaiketi.Yksinkertaisata ja kaunista.
        Voisiko joku joka tuntee taiteilijan taustan kertoa jotakin hänestä.. Kiitos


    • Linalainen

      moi.
      minun isovanhemilla on Sedennikin taulu katumaisemasta. Isoisäni sanoi että hän oli Algerialainen katumaalari joka jossain vaiheessa työskenteli Jyväskylän torilla.

    • tero.muhonen

      Hei,
      Äitini osti kulkukauppiaalta joskus 60 -luvulla Sedennik -nimell, vuoteen -66 signeeratun katunäkymän Pariisista.
      Taulu on nähtävissä osoitteessa
      https://www.dropbox.com/s/plg4zt15vip79xb/Sedennik_small.jpg
      Haluaisin nähdä myös teidän muiden kirjoittajien Sedennik'ejä, jotta varmistuisimme siitä, että tekijä on sama. Mielestäni hänen palettiveitsen käsittelytaitonsa on loistavaa. Hienoa on myös ihmisten hahmottelu.

    • holoperi

      Mielenkintoista! Meilläkin Sedennikin kaupunkikuva, jostain Etelä- tai Keski-Euroopasta. Taulu ollut puuceen seinällä vuosikymmeniä.

    • Yarnold

      Vanhempieni seinällä oli Sedennik (Paris) 1967. Katunäkymä todennäköisimmin Pariisista. Periaatteessa teknisesti taidokas ja varsin hieno taulu. Olen säilytellyt sitä huoneeni nurkassa, kun vasta nyt tuli mieleen googlailla asiasta.

    • Sedennik täälläkin

      Ostin muutama vuosi sitten kirppikseltä 40x50cm taulun, ilman kehyksiä. Maisema kaupungista, jossa ihmisiä, raitiovaunu ja pari autoa. Ihastuin!
      Signeeraus: SEDENNIK.

    • sad1

      hassua, että näin ihminen kuolee(?), mutta taide elää. maalarina minua vaivaa tämä asia.
      maalari antoi elämänsä taiteelle, oli köyhä, sairas, vainottu. hänestä saatettiin sanoa hyviä ja huonoja asioita. mutta itse taiteilijaa se ei hetkauta, sillä se että saa tehdä sitä mitä haluaa elämässä on tärkeintä.

      perintö elää. saatoin minäkin nähdä kirppareilla mahd. hänen taulujaan. (ja kuinka monta tuhoutui?)

      maahanmuuttajalla jos hän todellakin oli algeriasta, siihen aikaan oli jopa rankempaa kuin nyt ja hän kuitenkin maalasi/myi torilla!! hän antoi palan itsestä suomelle.maalaria, ajattelen, vaivaa se, että kukaan periaatteessa ei tahdo häntä. taiteilijalle on erittäin suuri merkitys siinä, että joku arvostaa hänen taidettaan. kysymys on elämästä ja kuolemasta. monet ja monet vaipuvat unholaan.mutta taide elää! hienoa!

    • löytö tuli

      ostin tänään kirppikseltä Sedennik'in maalaaman näkymän Pariisista.... en huomannut ostaessani edes katsoa kuka oli tekijä.... vasta kotona aloin katsella silläsilmällä.... ihastuin kovin heti nähtyäni ja ei kun ostamaan.... minkä hintaisia ne yleensä on olleet mikäli joku on ostanut lähivuosina.Mitat n. 22sm kertaa 67 sm.... alkuperäiskehykset.

    • kaper82

      Oli mukava lueskella juttujanne. Itse ostin talon, ja sain yhden jätetyn kauniin taulun mukana. 1969 allekirjoitettu, ja 30x60 ehkä pariisi sopis aiheeksi? ps. laitan kuvan joskus kaikkien ihailtavaksi.

    • 013meri

      Ja minulla on Sedennik taulu 1959 katumaisema varmaan Pariisista? onko nämä minkään arvoisia??

    • Anonyymi

      Täälläkin Sedennikin maalaama Pariisi-taulu. Tädin jäämistöä. Ihan nätti.
      Mietin mahtuuko mihinkään vai pitääkö koettaa myydä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1476
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1233
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe