Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

1500 nyrkkeilijää ei voi olla väärässä

nenä poskella

Noin 1500 tilastoitua nyrkkeilyyn liittyvää kuolemaa reilussa sadassa vuodessa.
Sitä se päähän takominen teettää. Onpas uljas ja hieno laji.

http://ejmas.com/jcs/jcsart_svinth_a_0700.htm

No, hakatkoon toisiaan urheilun nimissä ketkä haluaa, toivottavasti osaavat lopettaa ajoissa.
Kuinkahan monta iskua Asikainen on ottanut vastaan ottelemissaan yli 200 matsissa? Eilisen perusteella ainakin ihan riittävästi.

9

2239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyrkkeiliä

      nenä poskella: puhut mun mielstä täyttä paskaa nyrkkeily on urheilu muoto siinä missä vaikka lätkäkin! Toi sun esimerkkis Asikaisesta on mun mielestä aika huono koska ammattilais nytkkeily on erinlaista kuin amatööri nyrkkeily ja nyrkkeilyn pudotuksista suurin osa tapahtuu lyönneillä vartaloon, ei päästä tiputeta melkeen koskaan ja Asikainen on muutenki jo aika vaha nyrkkeiliäks. Sä oot salettii joku koris/futari tai säbä pelaaja neiti joka on tottunu siihen ettei saa yhtään koskee kaveriin. "Onpas uljas ja hieno laji" no on ihan yhtä uljas ku vaikka lätkä vittu! ja noi 1500 kuolemaa jotka liittyy nyrkkeilyy, urheilu on vaarallista, kyllä muissaki lajeissa tulee kuoleman tapauksia pelle!

      • eläkkeellä

        nyrkkeiliä, olen kanssasi aikalailla samaa mieltä, en itse harrasta nyrkkeilyä mutta seuraan kyllä sitä tw:stä ja käyn joskus kattomassa amatööri kisoja (kaveri itse kilpailee), kyllä suurinmaksi osaksi nyrkkeiliät ovat fiksua porukkaa, kyllähän niitä on pari idioottiakin, mutta niin on kaikissa muissakin lajeissa. En kyllä itse ole samaa mieltä tuon kanssa että koris futis ja säbä olisivat ihan neiteilyä, mutta muuten olen kanssasi samaa mieltä. Olen itse ollut valokuvaaja ja kuvannut muummuassa jalkapallo joukkueita, joukkueen jäsenet ovat vain pelleilleet ja yksi niistä meinasi kaataa kameran, eivät nekään ole yhtään parempaa tai viisaampaa porukkaa kuin nyrkkeiliät. Eräs tuttuni on matematiikan opettaja ja harrastaa nyrkkeilyä ja on erittäin hyvä laskemaan ja muutenkin tosi nopea älyinen kaveri, ei amatööri nyrkkeilyssä pää niin paljon kärsi. Ammattilais sarja on sitten erikseen


      • ex-amatööri
        eläkkeellä kirjoitti:

        nyrkkeiliä, olen kanssasi aikalailla samaa mieltä, en itse harrasta nyrkkeilyä mutta seuraan kyllä sitä tw:stä ja käyn joskus kattomassa amatööri kisoja (kaveri itse kilpailee), kyllä suurinmaksi osaksi nyrkkeiliät ovat fiksua porukkaa, kyllähän niitä on pari idioottiakin, mutta niin on kaikissa muissakin lajeissa. En kyllä itse ole samaa mieltä tuon kanssa että koris futis ja säbä olisivat ihan neiteilyä, mutta muuten olen kanssasi samaa mieltä. Olen itse ollut valokuvaaja ja kuvannut muummuassa jalkapallo joukkueita, joukkueen jäsenet ovat vain pelleilleet ja yksi niistä meinasi kaataa kameran, eivät nekään ole yhtään parempaa tai viisaampaa porukkaa kuin nyrkkeiliät. Eräs tuttuni on matematiikan opettaja ja harrastaa nyrkkeilyä ja on erittäin hyvä laskemaan ja muutenkin tosi nopea älyinen kaveri, ei amatööri nyrkkeilyssä pää niin paljon kärsi. Ammattilais sarja on sitten erikseen

        Amatöörinyrkkeily on aikoinaan ollut paljon haitallisempaa aivoille kuin nykyään. Nykyään käytetään pääsuojia ja vielä tärkeämpänä pidän sitä, että nykyään ottelut keskeytetään huomattavasti herkemmin kuin ennen. Täytyy tietysti samaan hengenvetoon mainita, että katsojien mielestä amatöörinyrkkeily on mielenkiinnottomampaa katsottavaa kuin aikoinaan. Itse ottelin amatööri matseja -90 luvulla 158. Kovasti ammattilaiseksikin kosiskeltiin, mutta opiskelin urheilu-urani aikana samalla hyvän ammatin, joten en ollut tyhjän päällä urani päättyessä, vaan helppo oli ripustaa hanskat naulaan. Työelämässä olen ollut nyt 10 vuotta ja ikää on 35 v. En ole sen "tyhmempi", kuin työkaverinikaan, vaikka uralleni joitain lattiaan lyöntejäkin osui ja otteluita aika paljon, sparri eriä sitäkin enemmän.


      • ndnksvnnv
        ex-amatööri kirjoitti:

        Amatöörinyrkkeily on aikoinaan ollut paljon haitallisempaa aivoille kuin nykyään. Nykyään käytetään pääsuojia ja vielä tärkeämpänä pidän sitä, että nykyään ottelut keskeytetään huomattavasti herkemmin kuin ennen. Täytyy tietysti samaan hengenvetoon mainita, että katsojien mielestä amatöörinyrkkeily on mielenkiinnottomampaa katsottavaa kuin aikoinaan. Itse ottelin amatööri matseja -90 luvulla 158. Kovasti ammattilaiseksikin kosiskeltiin, mutta opiskelin urheilu-urani aikana samalla hyvän ammatin, joten en ollut tyhjän päällä urani päättyessä, vaan helppo oli ripustaa hanskat naulaan. Työelämässä olen ollut nyt 10 vuotta ja ikää on 35 v. En ole sen "tyhmempi", kuin työkaverinikaan, vaikka uralleni joitain lattiaan lyöntejäkin osui ja otteluita aika paljon, sparri eriä sitäkin enemmän.

        sitä heilahdusta vastaa joka on kaikkein turmiollisinta aivoille eli koukku sivulta leukaan. Juuri se joka tiputtaa ihan kosketuksesta. Eli se joka pisti Asikaisenkin lattiaan viimeksi. Tälläisillä tyrmäyksilla on aina seurauksia aivoille. Se ei niinkään tarkoita, että olisit tyhmempi vaan neurologisten sairauksien saamisen aikaisemmin kuin muut ei tyrmätyksi tulleet. Eli harvalla 35 v on vielä parkinsonin tautia tai muita vastaavia oireyhtymiä.

        Monella nyrkkeilijällä on matalanpi kallonharjanne aivokopan sisällä joten eivät tule tyrmätyksi niin helpolla ja tämä voi johtaa siihen harhaan että mitään vakavaa ei ole satttunut. Suurimman osan harrastus päätyy nopeasti Ns lasileukaan ei tulee tyrmaätyksi helposti juuri tämän pääkopan sisällä olevan harjanteen vaikutuksesta.

        Aivojen saamat kolhut tulevat sitten aikanaan esiin. 35 vuotta ei vielä ole vanha .


      • mdkmdcasm
        eläkkeellä kirjoitti:

        nyrkkeiliä, olen kanssasi aikalailla samaa mieltä, en itse harrasta nyrkkeilyä mutta seuraan kyllä sitä tw:stä ja käyn joskus kattomassa amatööri kisoja (kaveri itse kilpailee), kyllä suurinmaksi osaksi nyrkkeiliät ovat fiksua porukkaa, kyllähän niitä on pari idioottiakin, mutta niin on kaikissa muissakin lajeissa. En kyllä itse ole samaa mieltä tuon kanssa että koris futis ja säbä olisivat ihan neiteilyä, mutta muuten olen kanssasi samaa mieltä. Olen itse ollut valokuvaaja ja kuvannut muummuassa jalkapallo joukkueita, joukkueen jäsenet ovat vain pelleilleet ja yksi niistä meinasi kaataa kameran, eivät nekään ole yhtään parempaa tai viisaampaa porukkaa kuin nyrkkeiliät. Eräs tuttuni on matematiikan opettaja ja harrastaa nyrkkeilyä ja on erittäin hyvä laskemaan ja muutenkin tosi nopea älyinen kaveri, ei amatööri nyrkkeilyssä pää niin paljon kärsi. Ammattilais sarja on sitten erikseen

        olivat samalla tarkkiksella ja yleensä menestyneet nyrkkeilijät ovat "tyhmiä" katujen kasvetteja. Yliopisto nyrkkeilijät eivät kehässä pärjää, SM mitali ei ole pärjäämistä kehässä. Sen sai takavuosina "kumartamalla" kunhan sattu oikea sarja.

        Sen sijaan o useita esimerkkejä kuinka katujenkasvatti siirtyy menestyväksi nyrkeilijäksi parin vuoden treenaamisen jälkeen.


      • lukua
        ndnksvnnv kirjoitti:

        sitä heilahdusta vastaa joka on kaikkein turmiollisinta aivoille eli koukku sivulta leukaan. Juuri se joka tiputtaa ihan kosketuksesta. Eli se joka pisti Asikaisenkin lattiaan viimeksi. Tälläisillä tyrmäyksilla on aina seurauksia aivoille. Se ei niinkään tarkoita, että olisit tyhmempi vaan neurologisten sairauksien saamisen aikaisemmin kuin muut ei tyrmätyksi tulleet. Eli harvalla 35 v on vielä parkinsonin tautia tai muita vastaavia oireyhtymiä.

        Monella nyrkkeilijällä on matalanpi kallonharjanne aivokopan sisällä joten eivät tule tyrmätyksi niin helpolla ja tämä voi johtaa siihen harhaan että mitään vakavaa ei ole satttunut. Suurimman osan harrastus päätyy nopeasti Ns lasileukaan ei tulee tyrmaätyksi helposti juuri tämän pääkopan sisällä olevan harjanteen vaikutuksesta.

        Aivojen saamat kolhut tulevat sitten aikanaan esiin. 35 vuotta ei vielä ole vanha .

        Se vuosia sitten tullut nyrkkeilynvastainen ohjelma pitäisi saada tulemaan uusintana. Se oli järkyttävää katseltavaa.Näytettiin muunmuassa epätasaisia otteluita SM-kehässä ja kovia tyrmäyksiä sekä haastateltiin Suomalaisia nyrkkeilijöitä. 80-luvun tuotantoa. Mistä sen sais kaivettua esiin/kuvaruutuun. Tosin silloin ei ollut pääsuojia,käsineet olivat 8 unssin ja erät 3minuuttisia.

        *Mitkä aivot?


    • syke77

      Näinpä taas ei ehkä edes pitäisi alkaa puollustelemaan, mutta etten sen kuitenkin. Alku vuosien kuoleman tapaukset eivät todellakaan olleet mitään ihmeitä. Otteluissa ei aluksi ollut aikarajaa eikä liiemmin tunnettu painoluokkiakaan, sekä hanskoja ei välttämättä käytetty ns bare nuckels fight.
      Nykyisilla säännöillä ja suojilla ottelu on suht turvallista. Tuomarin pitäisi olla ajantasalla ja keskeyttää ottelu ajoissa jos toinen on selvästi vain ottavana osa puolena.
      Toki en kiellä etteikö olisi vaarallista ottaa iskuja vastaan jatkuvasti mutta ammattilais tasolla otteluja on sen verran harvoin että sen ei pitäisi muodostua ongelmaksi.
      Toiseksi en ymmärrä miksi kontaktilajeja pidetään vaarallisena, harjoituksissakin harvoin sattuu suurempia vammautumisia, verrattuna vaikka niin suosittuun ja jalustalle nostetussa jääkiekossa, jossa myös lyödään kaveria näköön ilman minkäänlaisia sääntöjä tai hanskoja ja vielä yritetään paidalla sitoa kaverin kädet ettei se edes pysty puollustautumaan.
      Extreme urheilusta en viitsi edes aloittaa.....
      että näin....

    • sekaisin kuin seinäk

      Vitali Klitskon 802 iskusta 301 osui vastustaja Cristobal Arreolaan,ottelu päättyi muistaakseni 11.erässä.

    • Anonyymi

      Miksi miehillä ei ole nyrkkeillessä pääsuojia niin kuin naisillä? Onko miesten kallo lujempaa tekoa vai lyövätkö miehet niin paljon hiljempaa että pääsuojia ei tarvita?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      71
      2358
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2133
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      80
      1764
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1567
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1495
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1459
    8. 54
      1325
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      83
      1284
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe