Miten saan PhotoShopilla tai Illustratorilla tehtyä tekstin vektoriksi, että voin poistella kirjaimista ylimääräisiä viivoja. Haluan siis pelkistää fonttia mieleisekseni ja tarvittaessa vääntää vaikka v-kirjaimen toisen viivan jonnekin yläilmoihin ja tarvittaessa vaikka vähän vääntää sitä kärkeä. Miten tämä siis onnistuu?
Teksti vektoriksi
11
5211
Vastaukset
- Voe tsiiissus taas.
Fotarin tekstit ovat vektorigrafiikkaa. Ikkustrator on vektorigrafiikka- ohjelma.
Revi siitä.- mielenkiinnosta kyselen
olkoot tai ei, mutta ei niitä kirjaimia tosta noin vaan ruveta vääntelemään. Kysymys koski lähinnä sitä, miten moinen on onnistuu. Aukesko pointti nyt?
- hölöttäjä222
mielenkiinnosta kyselen kirjoitti:
olkoot tai ei, mutta ei niitä kirjaimia tosta noin vaan ruveta vääntelemään. Kysymys koski lähinnä sitä, miten moinen on onnistuu. Aukesko pointti nyt?
font creator tai muu vastaava on sellainen jolla voit vääntää omia fontteja...
:)
- juhakorkeapudas
Photoshopissa joudut vektorimaan elementin käsin mutta Illussa on automaattinen toiminto joka tekee saman automaattisesti. Kun teksti on valittuna komenna Type \ Create Outlines.
- Jaska Perusjaska
Klikkaat tekstilayeria oikealla napilla ja "convert to shape".
Jaska Perusjaska kirjoitti:
Klikkaat tekstilayeria oikealla napilla ja "convert to shape".
Perjaatteessa totta että photoshopissa teksti on vektoria ja illussa kaikki on vektoria.
Mutta ymmärsin yskän että tarvitsee päästä muokkaamaan fontin vektori pisteitä.
illustratorissa: Niinkin helposti kuin hiiren oikea nappi ja "create outlines"
"Photarissa joudut vektoroimaan käsin?" Ei tarvitse
Kirjoitat fontin ja sen jälkeen valitset "create work path" (Toki convert to shape toimii myös mutta ei niin järkevää) Ja niitä vektori pisteitä siirrellään samalla tavalla kuin illussa eli valkoisella nuolityökalulla/kynän convert point toolilla.
Helppoa kuin heinän teko:)- G0
Onnistuuko photoshopilla kuvien muokkaus vektoriksi vai pitääkö olla Illustrator tai Coral?
- aloittelija000
sfinski80 kirjoitti:
Perjaatteessa totta että photoshopissa teksti on vektoria ja illussa kaikki on vektoria.
Mutta ymmärsin yskän että tarvitsee päästä muokkaamaan fontin vektori pisteitä.
illustratorissa: Niinkin helposti kuin hiiren oikea nappi ja "create outlines"
"Photarissa joudut vektoroimaan käsin?" Ei tarvitse
Kirjoitat fontin ja sen jälkeen valitset "create work path" (Toki convert to shape toimii myös mutta ei niin järkevää) Ja niitä vektori pisteitä siirrellään samalla tavalla kuin illussa eli valkoisella nuolityökalulla/kynän convert point toolilla.
Helppoa kuin heinän teko:)Miten tämä tapahtuu käytännössä? Meneekö aikaa kauan?
kannattaako hankkia illustrator mieluummin, onko se nopeampi ja helpompi kun photos? G0 kirjoitti:
Onnistuuko photoshopilla kuvien muokkaus vektoriksi vai pitääkö olla Illustrator tai Coral?
Ei onnistu kuvien vektorointi kuin illulla/corelilla.
Ehkä toisaalta hyväkin ratkaisu omasta mielestä erottaa photoshop ja illun ominaisuudet eri ohjelmiin, koska copy paste tekniikka toimii näiden välillä saumattomasti.
Mainitaan nyt vielä photarin cs3 versiosta alkaen "smart object", joka helpottaa jossain määrin ison kasan layereiden halintaa. Eli perjaatteessa saman tyylinen kuin flatten image, mutta tallennuksen jälkeenkin smart objekt saadaan auki kaksois klikkaamalla ja näin on taas kaikki layerit adjustment säädöt omilla layereillaan.sfinski80 kirjoitti:
Ei onnistu kuvien vektorointi kuin illulla/corelilla.
Ehkä toisaalta hyväkin ratkaisu omasta mielestä erottaa photoshop ja illun ominaisuudet eri ohjelmiin, koska copy paste tekniikka toimii näiden välillä saumattomasti.
Mainitaan nyt vielä photarin cs3 versiosta alkaen "smart object", joka helpottaa jossain määrin ison kasan layereiden halintaa. Eli perjaatteessa saman tyylinen kuin flatten image, mutta tallennuksen jälkeenkin smart objekt saadaan auki kaksois klikkaamalla ja näin on taas kaikki layerit adjustment säädöt omilla layereillaan.Niin ja jos joku vielä kommentoi tuota photoshopilla vektorin piirtämistä. Onhan se mahdollista mm.kynä työkalulla, mutta käytännössä aika turhaa lähteä tekemään photarilla yhtään mitään vektoria, kun illu on siihen omiaan.
sfinski80 kirjoitti:
Niin ja jos joku vielä kommentoi tuota photoshopilla vektorin piirtämistä. Onhan se mahdollista mm.kynä työkalulla, mutta käytännössä aika turhaa lähteä tekemään photarilla yhtään mitään vektoria, kun illu on siihen omiaan.
Vielä pari käytännön neuvoa adobeen
eli Jos luot grafiikkaa tee se photarissa, jos teet julistetta tee grafiikka photarissa ja exporttaa kuva illuun ja siellä aseta tekstit. Photari on oikeasti aika kömpelö tekstien laitoissa.
Parasta olisi tietenkin luoda tuote indesigniin, mutta ei välttämätöntä ainakaan yhden sivun julkaisuissa.
Kirjoissa ja esitteissä välttämätöntä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251228
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 88800
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20759- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109626
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet117517