Rellun laatu

Heenikki

Huomasin vasta nyt, että Saksalaisen DEKRA:n katsastustilastoissa vuodelta 2008 Renault Clio on luokkansa ykkönen (0-50000 km, 2008 tulokset) ja ADAC sojoitti Lagunan jaetulle toiselle sijalle luotettavuudessa Audi A4:n ja M-B C-luokan kanssa.

Pitääkö tästä vetää johtopäätös, että uusimmissa Renun malleissa alkaa laatu olla kohdallaan?

Näinhän Renun johto kyllä julisti pari vuotta sitten. Mm. että Laguna nousee laadussa kolmen parhaan joukkoon (?)

Ja pakkohan jotain on tehdä, sillä ei mikään merkki kestä huonoja tilastoja vuosi toisensa perään. Ei edes Lada, jolla on tällä hetkellä suuria vaikeuksia.

8

572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piinatun rellun omistaja

      Rellun "laatuongelmat" ovat suomalaisen esson paarin tuotosta. Nämä asiat kun tietävät aina parhaiten samat matoviiksiä ja salihousuja suosivat kaverit jotka eivät koskaan ole ranskalaista omistaneet. Eivätkä omista.

      Laguna II:n laatumaine oli euroopassakin niin huono että se haittasi merkittävästi myyntiä. Twingo ja Kangoo eivät olleet myöskään minkään laatuauton maineessa mutta se ei ostajia haitannut koska nuo olivat halpoja peltilaatikoita jotka ostettiin yksinkertaisen kuljetustarpeen täyttämiseen eikä pippelinjatkeeksi rivasin pihaan.

      Kaikkien muiden rellujen laatu on 2000-luvun puolella ollut vähintään keskitasoa (ja pienten huippuluokkaa) eikä se ole haitannut myyntiä muualla kuin Suomessa jossa auton ostajat elävät vielä siinä menneessä maailmassa jossa tavallisen perheautonkin kuvitellaan kertovan omistajansa statuksesta ja aiheuttavan naapurissa kateutta.

      Täällähän kaikki rellut ovat aivan paskoja aivan riippumatta siitä mitä mieltä vaikkapa saksalaiset asiasta ovat. Rellun markkinaosuus on Saksassa reilusti suurempi kuin Suomessa mikä kertookin aika paljon suomalaisista.

      • 9+16

        Molemmat omistaneena; edellisen korimallin Laguna ja Megane olivat susia.
        Uusi Laguna sai TM:n kestotestissä positiivisen arvion.
        Itse ajattelin vielä kerran haksahtaa relluun ja ostaa uuden Meganen.


      • Rellukellu
        9+16 kirjoitti:

        Molemmat omistaneena; edellisen korimallin Laguna ja Megane olivat susia.
        Uusi Laguna sai TM:n kestotestissä positiivisen arvion.
        Itse ajattelin vielä kerran haksahtaa relluun ja ostaa uuden Meganen.

        ei ole kokemusta kuin Cliosta ja olen itsekin yllättynyt sen hyvästä laadusta ja ruosteettomuudesta. Ollut itsellä jo 1998:n malli uudesta lähtien ja vikoja ei ole juuri ollut kuin sähköliitoksissa!


      • Akaks

        Moi, kyllä rellujen laatu oli sutta 2000-luvun alussa. Asian on jopa rellun johto myöntänyt, tuskin minkään autotehtaan johto myöntää tuotteidensa laadun ollen kuraa jos ei siihen ole syytä!

        Minulla oli Megane II 1.6 Confort Authentique -03 hb ja sen kanssa sai pajalla ravata alvariinsa. Takuuajan 2 vuotta sillä ajelin, sitten riitti Rellun "laadukkuus".

        Kuin pisteeksi i:n päälle rellun merkkikorjaamon toiminta oli ala-arvoista, koskaan ei tullut auto kerralla kuntoon. Esim. eräänkin kerran autolle varattiin huolto korjausaikaa klo 12-16. Auto otettiin sisälle 1430 ja pihalla takaisin 1530. Mennessäni autoa noutamaan kerrottiin että ei ehditty tekemään kaikkia korjauksia mutta varataan sulle uus aika!


      • autoetuilija
        9+16 kirjoitti:

        Molemmat omistaneena; edellisen korimallin Laguna ja Megane olivat susia.
        Uusi Laguna sai TM:n kestotestissä positiivisen arvion.
        Itse ajattelin vielä kerran haksahtaa relluun ja ostaa uuden Meganen.

        Älä osta ainakaan dieseliä. 1.5 dci on kyllä ihan hyvä kone, mutta ainakin mulla kone on jo vuoden ja 70tkm jälkeen hyytynyt perusteellisesti. Vikaa ei kuulemma ole.
        Uutena kone vääntää mukavasti heti 1500rpm jälkeen ja on dieseliksi mukavan kierrosherkkä, kulutus pysyy helposti kesän ja talven 4,5l/100km tasolla ilman isompaa yrittämistä.
        Nyt ei enää tapahdu mitään alle 2000rpm, ykköstä saa työntää pesään auton liikuessakin. Revittämällä ei autoa saa sen paremmin liikkeelle, kun tehot on poissa. Kulutuskin on noussut n. 5- 5,5l/100km tasolle, johtuneeko sitä, että täytyy vinguttaa kierroksilla kun vääntö on kateissa. Samaa olen kuullut muutaman muunkin valittavan.
        1.6l pensakone on ollut mulla joskus sijaisautona. Se on kyllä aivan kelvottoman tehoton - siis tähän hyytyneeseen dieseliinkin verrattuna.


    • 4+18

      Otko nä kuulut ikinä biisä "Ruma relluma relluma rellu ma rei, ruma relluma rellu ma gay!!!" älä osta ranskalaisia muualta kuin nakkikioskilta.

      • Ei pohjanmaalta

        Olen kuullut kerran! Kertoja oli kotoisin pohjanmaalta! Taidat olla sinäkin!


    • wefwefwef

      Baageliauto kannattaa valitaa niin karvalakki kuin vaan maholista, mmitä vähemmän vipstaakia se pare.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      239
      2095
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      153
      1355
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      52
      1246
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1025
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      989
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      930
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      923
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      825
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      640
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      639
    Aihe