helppo tapa säätää "termostaatilla"???

pitäs fixsata

elikkä kaikkein helpoin ohjelma tai joku vastaava millä saisi säädettyä tuulettimien asetukset niin että vakio nopeus olisi vaikka 20% ja alkas pyörittää kovempaa 40celssiuksen kohalla ja lopettas 33celsiuksen kohalla

yksinkertainen ohje ymmärrettävällä kielellä kiitos

11

1085

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pege81

      Noita lämpötilarajojen mukaan toimivia tuuletinasetuksia saat muokattua emolevyn biossin kautta. Säädöt ei ehkä ole kovin laajat. Ite käytän Windowssin alla toimivaa ohjelmaa nimeltä SpeedFan. Tuossa ohjelmassa voi säätää tuulettimelle tietyt rajat. Arvot ovat Minimum Value ja Maximum Value. Minimum asetuksena määrittelee alarajan tuulettimelle, itellä 40% ja maximum 65%. Säätö pysyy noiden kahden arvon välillä. Ohjelma on englanninkielinen, ja suomeksi sitä ei saa muutettua.

      • pitäs fixsata

        joo tota mä oon koittanu säätää kaikkia asetuksia suuntaan jos toiseen ohjeittenkin kanssa mutta ei näyttäs millään kierrokset tippuvan vaikka säätäs prosentit nollaan taikka tekis tolla sun tavalla tuulettimet vaan huutaa täysillä

        joku järkevä ohje sanasta sanaan tai joku ymmärrettävä ohje?? jos sais sen toimimaan niin ois hyvä.


      • Pege81
        pitäs fixsata kirjoitti:

        joo tota mä oon koittanu säätää kaikkia asetuksia suuntaan jos toiseen ohjeittenkin kanssa mutta ei näyttäs millään kierrokset tippuvan vaikka säätäs prosentit nollaan taikka tekis tolla sun tavalla tuulettimet vaan huutaa täysillä

        joku järkevä ohje sanasta sanaan tai joku ymmärrettävä ohje?? jos sais sen toimimaan niin ois hyvä.

        Onhan kyseessä pöytäkone? Kannettavien kanssa tuo ohjelma ei kait toimi yhteen ollenkaan. Tässä nyt kuitenkin jonkinlainen ohje tolle softalle:
        http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/348166


      • pitäs fixsata
        Pege81 kirjoitti:

        Onhan kyseessä pöytäkone? Kannettavien kanssa tuo ohjelma ei kait toimi yhteen ollenkaan. Tässä nyt kuitenkin jonkinlainen ohje tolle softalle:
        http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/348166

        ton mukaan oon tehnykki mutta vaikka kuinka säätää noitten mukaan niin kokoajan huutaa täysillä


      • pitäs fixsata
        Pege81 kirjoitti:

        Onhan kyseessä pöytäkone? Kannettavien kanssa tuo ohjelma ei kait toimi yhteen ollenkaan. Tässä nyt kuitenkin jonkinlainen ohje tolle softalle:
        http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/348166

        niin juu on pöytäkone mutta kuhan nyt ensin sais sen pöytäkoneen toimimaan niin laittas sitten ton läppärin


      • Pege81
        pitäs fixsata kirjoitti:

        niin juu on pöytäkone mutta kuhan nyt ensin sais sen pöytäkoneen toimimaan niin laittas sitten ton läppärin

        Kannettavien kanssa tuo SpeedFan ei toimi kovinkaan hyvin. Lämpötilat saattaa osata näyttää, mutta tuulettimien nopeuksia ei saa säädettyä


      • Pege81
        pitäs fixsata kirjoitti:

        niin juu on pöytäkone mutta kuhan nyt ensin sais sen pöytäkoneen toimimaan niin laittas sitten ton läppärin

        Minkä valmistajan pöytäkone on kyseessä? Onko jonkun liikeen kasaama kone tai joku merkkikone, esim. HP, Acer, Compaq?


      • pitäs fixsata
        Pege81 kirjoitti:

        Minkä valmistajan pöytäkone on kyseessä? Onko jonkun liikeen kasaama kone tai joku merkkikone, esim. HP, Acer, Compaq?

        Acer travelmate 5520 juu on tullu huomattua että speedfan ei osaa säätää tuulettimien asetuksia kun se kääns niitä väärään suuntaa enkä saanu takasin eli käy kymmenen asetetta kuumempana

        miten on sain pöytäkoneesta näytönohjaimen tuulettimen pyörimään täysiä(en saanu toimimaan ns. termostaatilla) rivatunerilla mutta tässä vista käyttöjärjestelmässä(läppäri) niin se ei oo samanlainen vaikka latasin saman version niin ei onnistunu

        pitäskö mun asentaa ton pöytäkoneen levykkeeltä tähän xp ja sitten jollaki ohjelmalla se aktiointi koodi poistaa

        niin joo kun oon nyt puhunu näytönohjaimista sun muusta niin pitäs saaha ne kaikki tuulettimet toimimaan jossain tietyillä asteilla tai jos ei muuten niin täysiä

        sori tää sekava kirjotus meni eilen vähän kovaa.


      • Pege81
        pitäs fixsata kirjoitti:

        Acer travelmate 5520 juu on tullu huomattua että speedfan ei osaa säätää tuulettimien asetuksia kun se kääns niitä väärään suuntaa enkä saanu takasin eli käy kymmenen asetetta kuumempana

        miten on sain pöytäkoneesta näytönohjaimen tuulettimen pyörimään täysiä(en saanu toimimaan ns. termostaatilla) rivatunerilla mutta tässä vista käyttöjärjestelmässä(läppäri) niin se ei oo samanlainen vaikka latasin saman version niin ei onnistunu

        pitäskö mun asentaa ton pöytäkoneen levykkeeltä tähän xp ja sitten jollaki ohjelmalla se aktiointi koodi poistaa

        niin joo kun oon nyt puhunu näytönohjaimista sun muusta niin pitäs saaha ne kaikki tuulettimet toimimaan jossain tietyillä asteilla tai jos ei muuten niin täysiä

        sori tää sekava kirjotus meni eilen vähän kovaa.

        SpeedFan ei osaa kontroloida näytönohjaimen tuuletinta, ainoastaan niitä mitkä on kytketty suoraan emolevyn 3 tai 4-pinniseen tuuletinliitäntään. SpeedFan osaa näyttää joidenkin näytönohjainten lämmöt kylläkin. Rivatuner ei välttämättä osaa säätää noita mobiilinäyttisten(kannettavien) tuulettimia. Kellotaajuuksien muuttaminen taitaa onnistua, ei ole ollut mahdollisuutta itsellä testata tuota.Yleensä näytönohjaimen tuulettimen ei tarvitse pyöriä täysillä, kuin vasta lähes 100%:n rasituksella. Ajurit säätävät sitä automaattisesti, ja nopeuden pitäisi nousta sen mukaan, kuin lämmötkin. Itellä on nVidian 8800GT näyttis, ja lämmöt on just nyt 52 astetta, tuuletin pyörii 60%:lla nopeudella. Nopeus on lukittu tuohon Rivatunerilla. Täysillä pyöriessään tuottaisi aivan järkyttävästi ääntä. Anna läppärissä olla sen Vistan, XP:n asentaminen on periaatteessa mahdollista, mutta voi vaatia suht paljon säätämistä. Kaikki konevalmistajat eivät välttämättä tee enää XP-yhteensopivia ajureita.


      • pitäs fixsata
        Pege81 kirjoitti:

        SpeedFan ei osaa kontroloida näytönohjaimen tuuletinta, ainoastaan niitä mitkä on kytketty suoraan emolevyn 3 tai 4-pinniseen tuuletinliitäntään. SpeedFan osaa näyttää joidenkin näytönohjainten lämmöt kylläkin. Rivatuner ei välttämättä osaa säätää noita mobiilinäyttisten(kannettavien) tuulettimia. Kellotaajuuksien muuttaminen taitaa onnistua, ei ole ollut mahdollisuutta itsellä testata tuota.Yleensä näytönohjaimen tuulettimen ei tarvitse pyöriä täysillä, kuin vasta lähes 100%:n rasituksella. Ajurit säätävät sitä automaattisesti, ja nopeuden pitäisi nousta sen mukaan, kuin lämmötkin. Itellä on nVidian 8800GT näyttis, ja lämmöt on just nyt 52 astetta, tuuletin pyörii 60%:lla nopeudella. Nopeus on lukittu tuohon Rivatunerilla. Täysillä pyöriessään tuottaisi aivan järkyttävästi ääntä. Anna läppärissä olla sen Vistan, XP:n asentaminen on periaatteessa mahdollista, mutta voi vaatia suht paljon säätämistä. Kaikki konevalmistajat eivät välttämättä tee enää XP-yhteensopivia ajureita.

        okke. mulla on nyt tällä hetkellä pöytäkone ollu 5 min päällä ja lähes kaikki lämmöt on 50 lukuun ottamatta system,cpu,hd0ja1 ja sitten näyttis pyöriskelee siinä 65 asteen paikkeilla vissiin sille aika normi lämpö

        totesin juuri että jos sais laitettua tuosta läppäristä ns.föönit pyörimään täysiä niin se vois olla sen käyttö iän kannalta parempi niin muistaakseni oon jostain kuullu juttua että biosista saisi laitettua joko olikohan se quiet-moden päälle taikka max fan mode niin miten noi tuulettimet saisi pyörimään täysiä biosista kun alkaa tuntumaan toivottomalta saada "termostaatilla" toimimaan

        oon huono kirjottaa enkkua niin älkää tarratkoo äskeseen kirjotukseen


      • pitäs fixsata
        pitäs fixsata kirjoitti:

        okke. mulla on nyt tällä hetkellä pöytäkone ollu 5 min päällä ja lähes kaikki lämmöt on 50 lukuun ottamatta system,cpu,hd0ja1 ja sitten näyttis pyöriskelee siinä 65 asteen paikkeilla vissiin sille aika normi lämpö

        totesin juuri että jos sais laitettua tuosta läppäristä ns.föönit pyörimään täysiä niin se vois olla sen käyttö iän kannalta parempi niin muistaakseni oon jostain kuullu juttua että biosista saisi laitettua joko olikohan se quiet-moden päälle taikka max fan mode niin miten noi tuulettimet saisi pyörimään täysiä biosista kun alkaa tuntumaan toivottomalta saada "termostaatilla" toimimaan

        oon huono kirjottaa enkkua niin älkää tarratkoo äskeseen kirjotukseen

        onko multa mennyt jotain ohi vai miksei kukaan ole laittanut uusia ratkaisuja. niin meinasin tuossa käyttöiän kannalta sitä kun se ei käy niin kuumana niin se voisi ehkä jopa toimiakkin paremmin ja kone ei joudu rasituksessa ns lämpöhalvaukseen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      327
      2742
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      89
      2045
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1600
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1012
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      973
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      873
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      734
    Aihe