Mitä kiinteistövälittäjä, jolla on pelkkä provisio oikein mahtaa tienata kuukaudessa?
kiinteistövälittäjän palkka?
13
29739
Vastaukset
- JOHTAJA
EI VARMAAN PALJONKAAN KUN YRITETÄÄN VÄKISIN SAADA MUMMUILTA JA HYVÄUSKOISILTA ASUNTO MYYNTIIN.
- myyntipäällikkö
Isoissa firmoissa, kuten meillä, haitari on suuri.
Provisiopalkka, joten rahaa tulee vain tehdyistä kaupoista. Laiskat eivät tällä alalla pärjää.
Aktiiviset kaverit tienaavat todella hyvin, suuri keskiryhmä vetää aivan normaalia liksaa.
Huonoimmat hakeutuvat alalta nopeasti pois, kun huomaavat miten kovan työn takana huippuliksat ovat. Se ei tule istumalla.- hölmö
Laiska:kertoo yksityiselle asunto myyjälle,että mulla ei ole sinun asunnollesi myyjää ,mutta halueisin ottaa sen myyntiin (rehellinen)
aktiivinen: valehtelee yksityiselle myyjälle, että mulla on tosi ostaja joka haluaa ostaa asuntosi heti todellisuudessa ostajaa ei ole (valehtelija)
eli vetäessäsi sita normaali liksaa jauhaa paskaa naruta myyjää,vedätä ostajaa . keino haitari on suuri loppu pelissä nappuloina on ostaja sekä myyjä. - asunnonvaihtokeskus
hölmö kirjoitti:
Laiska:kertoo yksityiselle asunto myyjälle,että mulla ei ole sinun asunnollesi myyjää ,mutta halueisin ottaa sen myyntiin (rehellinen)
aktiivinen: valehtelee yksityiselle myyjälle, että mulla on tosi ostaja joka haluaa ostaa asuntosi heti todellisuudessa ostajaa ei ole (valehtelija)
eli vetäessäsi sita normaali liksaa jauhaa paskaa naruta myyjää,vedätä ostajaa . keino haitari on suuri loppu pelissä nappuloina on ostaja sekä myyjä.Jäin tässä työttämäksi, huomasin ilmoituksen kiinteistövälittäjän työhön. Juu, palkka on ihan surkea!! Peruspalkka 300 e/kk, ja sekin edellyttää vaikka mitä. Eikä ne asunnot hiljasel maaseudul nii hyvin mee kaupaks, vaik mitä tekis. Työkkäris sanottii et kantsii etsiä muita töitä ja niin teenki. Palkkaus aika hämärä mun mielestä kun kysymys on kuitenkin työsuhteesta. Aikaisemmin tehny myyntityötä ja silloinkin maksettiin 6 €/tunti pohjapalkkaa ja provikka päälle.
- Missä asiakaspalvelu kun pa...
Kokemusta ko firmasta löytyy paristakin toimipisteestä. Yhteyttä otettiin ainoastaan silloin kun näyttäaikaa kysyttiin. Silloinkin aika oli jo valmiiksi ilmoitettu eri palveluissa vaikka ei vielä tiedettykään sopiiko ko aika myyjälle. Ja sitten kun asiasta antoi palautetta sai itse haukut päälleen. Niinkö niitä asiakkaita hankitaan ja pidetään. Edessä puhutaan toista ja takana toista. Taitaa toisilla olla kihahtanut hattuun tuo MYYNTIPÄÄLLIKÖN homma. EI koskaan enää Asunnonvaihtokeskus (OpenMarket).
- oikeus palkkaan
Kiinteistövälittäjillä on joillain suurilla kunnollisilla firmoilla (pankkisidonnaiset) pohjapalkka 1000-1900 €/kk ja joillain yksityisillä pikkufirmoilla pelkkä provisio.
Jos lama vie provisiot ja olet pelkällä provisiolla niin liittoon yhteyttä kiireesti ja vähimmäispalkkavaatimus kehiin, jos olet kokoaikainen työntekijä. Näin kiinteistönvälitysliike joutuu maksamaan sinulle lakisääteisen ns. sovitellun vähimmäispalkan joka on noin 1000 €/kk tämä myös voidaan vaatia mikäli palkkasi jää kuukaudessa alle tuon työllistymisehdon eli 1000 € kokoaikaisessa työssä. Tämä on työtuomioistuimessakin ratkaistu asia joten ei millään alalla ole tästä nokan koputtamisesta kokoaikaisessa työssä. Työtuomioistuin on määritellyt sen tessittömän alan kuukausipalkaksi ja tästä on olemassa myös hallituksen esitys jo vuodelta 2000. Villit kiinteistönvälittäjät pitää saada kuriin vedättämästä työntekijöitä.Yhdessäkään välitysfirmassa ei ole tonnin pohjapalkaa, pankkisidonnaisissa on muutenkin huonoin palkkataso. Esim OPKK:ssa pohjapalkka on alle 500 € kuukaudessa, ja se on tarkoitettu luontaisetujen kattamiseen jos välittäjä ei yhtenä kuukautena tee myyntiä, itse provisiotaulukko lähtee ) 9 %:sta, ja päättyy muistaakseni 24 %:iin.
Itse olin viimeksi keskisuuressa yksityisessä firmassa, pohjapalkaa ei ollut, mutta toisaalta kiinteä 30 % provisio, vapaa-autoetu, puhelinetu, kannettava tietokone jne..
Ja provisiopalkkaus on täysin laillinen palkkaustapa, eikä kukaan voi asettaa mitään vaatimuksia työnantajaa kohtaan.- tiedosta kiitollinen
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Yhdessäkään välitysfirmassa ei ole tonnin pohjapalkaa, pankkisidonnaisissa on muutenkin huonoin palkkataso. Esim OPKK:ssa pohjapalkka on alle 500 € kuukaudessa, ja se on tarkoitettu luontaisetujen kattamiseen jos välittäjä ei yhtenä kuukautena tee myyntiä, itse provisiotaulukko lähtee ) 9 %:sta, ja päättyy muistaakseni 24 %:iin.
Itse olin viimeksi keskisuuressa yksityisessä firmassa, pohjapalkaa ei ollut, mutta toisaalta kiinteä 30 % provisio, vapaa-autoetu, puhelinetu, kannettava tietokone jne..
Ja provisiopalkkaus on täysin laillinen palkkaustapa, eikä kukaan voi asettaa mitään vaatimuksia työnantajaa kohtaan.oliko se 30% provikka alvillisesta vaiko alvittomasta välityspalkkiosta?
- tiedän
Siis se palkka johtuu ihan ihmisestä, onko laiska vai aktiivinen työskentelijä. Itse olen aktiivinen myyntipäällikkö ja se koituu minulle hyödyksi. Keskipalkkani on kuukaudessa 10 000 että ei se kyllä mikään vähäinen raha tuo ole.
- Ilmankin pärjää
käyttää välittäjää. Kerrostaloasunnossa ei missään nimessä tarvitse välittäjälle niitä ylimääräisiä tuhansia jaella. Kiinteistöissä ota vaikka pankin lakimies ja maksa muutama satanen jos kauppa syntyy.
Ystäväni pikkusisko on eroamassa aviomiehestään, ja ovat keskenään sopineet että mies lunastaa aviovaimon osuuden heidän yhteisestä kiinteistöstään.
Kiinteistönvälitysliike lupautui tekemään kauppakirjan 480 € hintaan, jota he pitivät kalliina. Joten pyysivät vanhoina osuuspankin asiakkaina pankilta tarjousta. Asiakkuuden palkintona tuli lupaus tehdä kauppakirja 735 € hintaan, joten sen kuin maksat pankille tyhjästä...- Rakennusmestari
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Ystäväni pikkusisko on eroamassa aviomiehestään, ja ovat keskenään sopineet että mies lunastaa aviovaimon osuuden heidän yhteisestä kiinteistöstään.
Kiinteistönvälitysliike lupautui tekemään kauppakirjan 480 € hintaan, jota he pitivät kalliina. Joten pyysivät vanhoina osuuspankin asiakkaina pankilta tarjousta. Asiakkuuden palkintona tuli lupaus tehdä kauppakirja 735 € hintaan, joten sen kuin maksat pankille tyhjästä...Esimerkki ????
Kiinteistökaupassa.
Kauppakirjapohjan voi tulostaa netistä 0€. (Maanmittauslaitoksen sivuilta.)
Virallinen kaupanvahvistajan palkkio 105€.
Lainhuuto/rasitetodistus 45€.
Kyseiset todistukset saa Maanmittauslaitokselta ja tarvittaessa
virallisen kaupanvahvistajan.Talon myyntiesite (kuvat/rehellinen selostus kiinteistöstä) esim. nettiasunto.com... tai vastaavaan.
Ei muuta kuin onnea kaupantekoon.
- Huijaustako?
Mikä tässä maailmassa mättää kun yksi aikuinen pentu hoitaa kiinteistön hoidon muitten puolesta ja yksi heistä asuu toisella paikka kunnalla.Asia vaivaa aika lailla kun toinen ei saa selkeitä tietoja asiaa hoitavalta ihmiseltä?Pitkälti tässä on kyse AHNEUDESTA!Se on varma,että yhdelle jää haiseva läjä käteen toisten ahneuden takia!Miksi tämä on tällaista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241060
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871036- 87965
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70779