Elinkustannukset aleni 30 % kun siiryin Lidlin asiakkaaksi

kuluttajatutkimusta

Lopetin asioimasta täysin K-rymässä kun Lidli tuli meidän lähelle.
ostan sieltä kaikki sen ruoan mitä sieltä saa. Ostan Lidlistä vain ruokaa.

Osan ruoasta ostan S-ryhmän kaupoista kahvin, lihan ja lihaleikkeleet ja tuoreen kalan.
Sekä aina jäätelön koska ne on S edullisempia.
banaanit, muut hedelmät, tomaatit, vihannekset, nestemäiset maitotuotteet, leipä, oliivit, pähkinät ym ovat edullisempia kuin lähistöän muissa kaupoissa. Myös sokeri, ryynit, hunaja jne.
Margariinit ja levitteet.

Tarkan € aikana ja oikeilla valinnoilla ruokakassini hinta aleni lähes 30 %.

Siitä suuri kiitos kuuluu Lidlille!

12

1371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6 hengen perhe, vielä muutaman vuoden

      meillä on kaikki kaupat, yhtä lähellä.,
      kaikissa käyn kerran viikossa, kun olen katsonut 25 vakiotuotteemme hinnat ja muistan ne,

      hinnoissa on todella suuria eroja esim. Arlan 500 g, 5 % ja 10 % juustopaketti,
      halvimmassa jo ainakin koko tämän vuoden ja myös perjantaina alle 4 €uroo,
      kalliimmassa 5,99 €.

      kyllä meilläkin 15 % säästetään, vaika ei siihen etsimisen olekaan aikaa kuluttaa,
      koska myös "aika on rahaa" suurperheessä.

      • *^*

        Miten voi 6-henk. perhe käydä kerran viikossa kaupassa !?

        Meitä muutaman vähemmän ja käymme joka toinen päivä yleensä ja silti on jääkaappi aina täynnä kamaa ostosten jälkeen ja melkein tyhjä kun menemme kauppaan.

        Sitten leivät eivät säily tuoreena ja madonkin kanssa on siinä ja siinä.meillä menee n.20l/viikossa maitoa kyllä muutenkin.
        Toki sehän riippuu paljonko syö..Esim. minulle on sanottu töissä kun vien eväät et onko siinä viikon ruuat ja ne on minulle vain sen työpäivän ruuat ja kotona syön vielä kunnolla päälle ja muut perheessä syövät myös isoja annoksia useasti...Eikä me olla mitään lihavia..mut kovia syömään... ruuasta ruokaa eli kun on syöty mietimme mitä söisimme seuraavaksi ;)


      • 6 hengen perhe, vielä muutaman vuoden
        *^* kirjoitti:

        Miten voi 6-henk. perhe käydä kerran viikossa kaupassa !?

        Meitä muutaman vähemmän ja käymme joka toinen päivä yleensä ja silti on jääkaappi aina täynnä kamaa ostosten jälkeen ja melkein tyhjä kun menemme kauppaan.

        Sitten leivät eivät säily tuoreena ja madonkin kanssa on siinä ja siinä.meillä menee n.20l/viikossa maitoa kyllä muutenkin.
        Toki sehän riippuu paljonko syö..Esim. minulle on sanottu töissä kun vien eväät et onko siinä viikon ruuat ja ne on minulle vain sen työpäivän ruuat ja kotona syön vielä kunnolla päälle ja muut perheessä syövät myös isoja annoksia useasti...Eikä me olla mitään lihavia..mut kovia syömään... ruuasta ruokaa eli kun on syöty mietimme mitä söisimme seuraavaksi ;)

        "Miten voi 6-henk. perhe käydä kerran viikossa kaupassa !?"

        >>>>> meillä on kaikki kaupat, yhtä lähellä.,
        kaikissa käyn kerran viikossa, kun olen katsonut 25 vakiotuotteemme hinnat ja muistan ne,
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

        Ruoan määrästä, kyllä meilläkin, minä söin paljon, "en ollut lihava", mutta tarkemmin katsoen tuli kilo vuodessa aina lisää painoa.
        Luulen että osan liikasyömisestä tulee ulos normaalia tietä ja vain osa muodostuu ylipainoksi.

        Sitten kun olikin 50-v mittarisa olikin liikakiloja ja piti laihduttaa,
        kyllä alle puoleen piti muutta syömistavat jotta siinä painossa nyt pysyy ja laihdutusaikana puoli vuotta sai syödä korkeintaan neljänneksen normaaliset.
        Useita ruokia, makkara, maito, piti täysin jättää pois, niitä ei pystynyt vähentämään.


      • ...........
        *^* kirjoitti:

        Miten voi 6-henk. perhe käydä kerran viikossa kaupassa !?

        Meitä muutaman vähemmän ja käymme joka toinen päivä yleensä ja silti on jääkaappi aina täynnä kamaa ostosten jälkeen ja melkein tyhjä kun menemme kauppaan.

        Sitten leivät eivät säily tuoreena ja madonkin kanssa on siinä ja siinä.meillä menee n.20l/viikossa maitoa kyllä muutenkin.
        Toki sehän riippuu paljonko syö..Esim. minulle on sanottu töissä kun vien eväät et onko siinä viikon ruuat ja ne on minulle vain sen työpäivän ruuat ja kotona syön vielä kunnolla päälle ja muut perheessä syövät myös isoja annoksia useasti...Eikä me olla mitään lihavia..mut kovia syömään... ruuasta ruokaa eli kun on syöty mietimme mitä söisimme seuraavaksi ;)

        Jos menee maitoa yli 20litraa viikossa niin kannattaisikohan hieman tarkistaa elintapoja,ei maito helvetti ole mikään janojuoma.


    • Venkula preussilainen

      Kun Lidlin paska kassasysteemi lähivuosina uusitaan, ei ostaminenkaan ole sen hankalampaa kuin muualla. Lisäksi Lidlillä on heijastusvaikutusta muihin kauppoihin. Jos kaltaisiasi on tarpeeksi, muiden täytyy alkaa kilpailla myös hinnalla. Älä jämähdä näihin uusiin kuvioihin vaan käy välillä vilkaisemassa K-kaupankin tarjouksia, siellä voi jo nyt olla iloisia yllätyksiä.

      • jatkuvasti lukee tarjouksia ja niiden perässä juoksee

        "käy välillä vilkaisemassa K-kaupankin tarjouksia, siellä voi jo nyt olla iloisia yllätyksiä."

        on vain yks elämä,
        ei viitsi juosta muutoman hinnan mukaan,
        toiseksi, en aian tiedä varmasti onko se hinta sittenkään varmasti kaupungin edullisin,

        KUN ostin K-kaupasta tarjouksen,
        sitten muistinkin hinnan muualla ja olisi saanut vielöä edullisemmin,
        se laittoi mietityttämään.


    • heivaanääsmoro

      Keskivertosuomalaisen ruokamenot ovat 16 % elinkustannuksista, eli näin ollen laskennallisesti pitäisi saada rahaa ruokaostoksia tehdessä, jotta elinkustannukset tippuisivat sen johdosta 30%, että vaihtaa ruokakauppaa.

      • Tulonjakotaistelija

        Keskivertosuomalaisella voi olla noin, mutta perustoimeentulon varassa elävillä köyhillä tulot ovat kolmannes tai neljännes keskiarvosta. Silloin ruokaan menee väkisinkin puolet tai enemmänkin.


    • S-on kallein, mutta varmaan jossain toisin

      Hyvä kun olet vihdoinkin alkanut viisaaksi=säästäväiseksi
      minä olen olut koko elämäni, samoin vanhempani,
      oikeastaan olemme liian säästäväisiä.

      • aina 1980 luvulle asti

        Virastanpylväitä kilpailun lisääntymisessä.

        Arla alkoi tuoda maitojalosteita Suomeen -80 luvulla, jugusrtin hinta laski 15%.

        IKean tulo, senhän visranomaiset esti 20 vuotta.

        Gigantti

        Bauhaus

        Lidl

        ja lukematon määrä vaate alan liikkeitä Kap All, Hemtek ym ym


      • Ei hiiren lihaa
        aina 1980 luvulle asti kirjoitti:

        Virastanpylväitä kilpailun lisääntymisessä.

        Arla alkoi tuoda maitojalosteita Suomeen -80 luvulla, jugusrtin hinta laski 15%.

        IKean tulo, senhän visranomaiset esti 20 vuotta.

        Gigantti

        Bauhaus

        Lidl

        ja lukematon määrä vaate alan liikkeitä Kap All, Hemtek ym ym

        Vain tiettyjä elitarvikkeita.

        Ja nyt kannattaa olla tarkkana ettei lihapeketissa ole hiiri!!


      • naggi m
        Ei hiiren lihaa kirjoitti:

        Vain tiettyjä elitarvikkeita.

        Ja nyt kannattaa olla tarkkana ettei lihapeketissa ole hiiri!!

        Joskus olen ostanut Lidlistä jotain itävaltalaisia nakkeja, maku sinänsä ok mutta hirveän suolaisia!! Enpä enää osta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4493
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      116
      4095
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2740
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1653
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      92
      1590
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1563
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe