ERROR20 Electrolux pyykinpesukone Inspire vm.2008

Pyykkäri_

Kun pesua on jäljellä 21minuuttia eli huuhtelu ja linkous, tule näyttöö error20 ja pesu pysähtyy. Sisälle jää hieman vettä. Onko tuttua tai osaako joku sanoa mistä kenkä puristaa? Siivilässä ei ole mitään. Täytyykö tässä räjäyttää kone auki, jos siellä mahdollisesti olisi jotain sinne kuulumatonta. Nyt on taas muutama koneellinen mennyt ilman ongelmia. Vika tulee aina välillä.

16

11445

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • (m)ASENTAJA

Uudemmissa Eluxin koneissa nämä E2X -alkuiset vikakoodit liittyvät vedenpoisto-ongelmiin. Kannattaa tarkastaa, että kone poistaa vettä kunnolla. Jos poistoröörit on OK, voi olla, että magneettipumppu ei käynnisty joka kerta...

• pumppu jumissa

Juuri sama kone, sama vuosimalli ja sama vika. Otin siivilän auki ja katsoin, niin siellä ei ollut mitään. Kokeilin muutamia kertoja uudelleen ja aina sama lopputulos, vesi jäi koneeseen ja pesu loppui kesken. Otin siivilän uudestaan auki ja katsoin taskulampun kanssa siihen "reikään" mistä siivilä otetaan irti. Siellä perällä näkyi ilmesestikin pumpun siivekeet ja yhden siivekkeen päähän oli tarttunut jokin lankamytty ja tämä mytty jumitti nämä siivekkeet. Otin tietenkin mytyn pois sieltä ja sen jälkeen kone pelasi normaalisti.
      Toivottavasti tällä vastauksella pääsee eteenpäin...

• pyykkäri...

Kiitos viesteistä! Mä kans veikkaan että sisuksissa on jotain sinne kuulumatonta. KAtselin jo aikoinaan lampun kanssa siiviäreikään ja ei seltä mitään löytynyt. Käytin ennen 1.15 h ohjelmaa ja vika tuli aina. Olen nyttemin käyttänyt joko lyhyempää tai pidempää ohjelmaa niin ei ole ollut vikaa. Ehkäpä se jokin tukko on vain liuennut pois.

• ehkä ei
        pyykkäri... kirjoitti:

Kiitos viesteistä! Mä kans veikkaan että sisuksissa on jotain sinne kuulumatonta. KAtselin jo aikoinaan lampun kanssa siiviäreikään ja ei seltä mitään löytynyt. Käytin ennen 1.15 h ohjelmaa ja vika tuli aina. Olen nyttemin käyttänyt joko lyhyempää tai pidempää ohjelmaa niin ei ole ollut vikaa. Ehkäpä se jokin tukko on vain liuennut pois.

kun toinen ohjelma toimii ,toinen taas ei kuvailemasi häiriö viittaa ohjelmavalitsin korttiin.jos kortti on rikoutunut pitää hankkia uusi kortti. hinta n.300e työ.huolto titenkin tietää paremmin.

• andyy69

Meillä ilmeni myös tänään juurikin samainen vikakoodi. Vika on vielä selvittämättä ja koneessa juurikin pieni määrä vettä ja pesua oli jäljellä arviolta puoli tuntia.
      Aion ihan mielenkiinnosta avata koneen siihen pisteeseen, että löydän vian itse. Jonkin kerran aiemmin on tullut huollettua nimenomaan pyykinpesukoneita, joten suunnilleen tiedän mitä sieltä löytyy.
      Meidän pesukone on ostettu heinäkuussa 2008.

• harmistunut

Sama vika, ihan uusi kone (reilu viikko).
      Nukkasihdin reiästä ei näy siipiä, joten eipä voi paljon itse tehdä.

• Kodinkonekorjaaj 1

Vikakoodi e20 todenäköisin aiheuttaja on roskaa yms pumpussa.Jos roskia ei löydy sitten on melko varmasti pumpussa vikaa.(ns pumppuvikanen :) )
      Harvoissa tapauksissa vikakoodi tulee jos lämmitysvastus vuotaa hieman maahan, mutta ei niin paljon että laukaisee vikavirra.

• PESUHALUINEN

Mitähän vikakoodi e 40 tarkoittaa?

• kkh69

Luukun lukko todennäköisesti rikki.

• Pöljä

Oireet kuin edellä. Eli pesua jäljellä 24min ja antoi vikakoodiksi E94

• Pöljälle

Käyttöohjeessa yleensä lukee nuo koodit

• Pöljä

Arvaa onko tallessa!

• Lihavaoon

Aeg kodinkoneet kannattaa jättää ostamatta .. Noin 5 vuotta ja alkaa koneiden uusinta "erityisesti vesikoneet"

• Anonyymi

Elektoluxin päältä täytettävään jäi vedet sisään ja e20 koodi. Sihdin putsasin niin auttoi nyt. Netistä löytyi ohjeita punpun vaihtoon, mutta ne on edestä ladattaviini malleihin. Miten tuohon päältä ladattavaan pääsee sisään? Pitääkö koko takalevy irroittaa? Vai onko muita keinoja?

• Anonyymi

Minulla Electroluxin Time Manager kone antoi tätä vikaa ja syyksi selvisi tukkeutunut poistovesiletku. Pumppu ei saa poistettua vettä kun poistovesiletku on tukkeutunut. Letkun puhdistamisen jälkeen toimi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3095
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2865
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2105
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1565
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1328
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1250
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe