Merkonomit, jotka ovat olleet tilitoimistossa työharjoittelussa

ttiiia

Itse opiskelen merkonomiksi, ja ajattelin ehkäpä jossain vaiheessa mennä tilitoimistoon tms työssä oppimaan. Haluaisinkin tietää, että millaisia työtehtäviä saitte työharjoittelun aikana tehdä? Oliko mukavaa? Niin ja myös millä luokalla olitte silloin. :)

10

6773

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmmm...

Kertokaas. =)

• merkonomi08

Olin yhden kesän töissä tilitoimistossa, kun opiskelin merkonomiksi. Tein yritysten kirjanpotia ja tasekirjoja (oliko ne niitä?). Pidin siitä työstä kyllä. Tosin tilitoimiston ilmapiiri oli huono, eikä minua kauheesti ehditty perehdyttämään. Siksi en sinne jäänyt, vaikka pyydettiin.

• Aloittaja

Uteliaisuudesta kysyn, montako vuotta olit opiskellut merkonomiksi, ennenkun olit siellä tilitoimistossa kesätöissä?

• merkonomi08
        Aloittaja kirjoitti:

Uteliaisuudesta kysyn, montako vuotta olit opiskellut merkonomiksi, ennenkun olit siellä tilitoimistossa kesätöissä?

Kaksi vuotta oli takana.

• Yo-merkonomi

Valmistuin viime keväänä Merkonomiksi ja olin viimeisenä vuotena harjoittelussa tilitoimistossa. Ja ihan mukavia hommia sain kirjanpitoja yms.. yleensä on niit hyviä ja huonoja paikkoja. Jossain saa tehä melkeen kaikkee mahollista ja jossain vaan jtn P*askahommia.

• ---

Muita? =)

• xxd
        --- kirjoitti:

Muita? =)

Mihin muihin paikkoihin kun tilitoimistoihin taloushallinnon merkonomit yleensä menevät työssäoppimaan?

• ......
        xxd kirjoitti:

Mihin muihin paikkoihin kun tilitoimistoihin taloushallinnon merkonomit yleensä menevät työssäoppimaan?

Harjoittelupaikkoja on paljon tilitomiston lisäksi; kunnat, seurakunnat, virastot, yksityiset. Periaatteessa kaikki yritykset ja yhdistykset ym. jossa on taloushallintoa. Itse suoritin aikoinaan työharjoittelut vanhusten palvelutalossa ja metsähallituksen yksikössä.

Eräs luokkakaveri suoritti ensimmäisen työharjoittelun tilitoimistossa (2. vuonna). Totesi, että ei mene enää ikinä tilitoimistoon. Ainoa mitä teki harjoitteluaikana oli postitus ja järjesteli tositteita.

• ----
        ...... kirjoitti:

Harjoittelupaikkoja on paljon tilitomiston lisäksi; kunnat, seurakunnat, virastot, yksityiset. Periaatteessa kaikki yritykset ja yhdistykset ym. jossa on taloushallintoa. Itse suoritin aikoinaan työharjoittelut vanhusten palvelutalossa ja metsähallituksen yksikössä.

Eräs luokkakaveri suoritti ensimmäisen työharjoittelun tilitoimistossa (2. vuonna). Totesi, että ei mene enää ikinä tilitoimistoon. Ainoa mitä teki harjoitteluaikana oli postitus ja järjesteli tositteita.

Eikös Taloushallinnon merkonomit voi mennä työssäoppimaan myös pankkeihin ja vakuutusyhtiöihin? Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia pankeista ja vakuutusyhtiöistä työssäoppimispaikkoina, erityisesti haluaisin tietää, että millaisia tehtäviä saitte tehdä.

• tulevakirjanpitäjä
        ---- kirjoitti:

Eikös Taloushallinnon merkonomit voi mennä työssäoppimaan myös pankkeihin ja vakuutusyhtiöihin? Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia pankeista ja vakuutusyhtiöistä työssäoppimispaikkoina, erityisesti haluaisin tietää, että millaisia tehtäviä saitte tehdä.

Minullakin nyt alkamassa viimeinen vuosi taloushallinnon opintoja. Opiskelen iltaisin näyttötutkintoa eikä aikaisempaa työkokemusta alalta ole, olen ammatinvaihtaja. Haluaisinkin nyt oma-alotteisesti hakea harjoittelupaikan esim. tilitoimistosta, saisin osaamisalan näytönkin tehtyä paljon helpommin kun harjoittelupaikka olisi.

Onko kokemuksia mukavista harjoittelupaikoista pk-seudulla? Olen kolmekymppinen, reipas ja nopea oppimaan, työkokemusta muilta aloilta jo puoli elämää :) Jos siis teillä olisi hyviä harjoittelukokemuksia niin kertokaa ihmeessä paikkoja, olen tässä lähipäivinä pistämässä hakemuksia eteenpäin.

Olisiko parempi hakea isoon firmaan vai pienempään, kummassa paremmat perehdytysmahdollisuudet?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      19
      2595
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1281
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      937
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      138
      915
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      861
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      827
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      806
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      785
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      164
      762
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      134
      725
    Aihe