Merkonomit, jotka ovat olleet tilitoimistossa työharjoittelussa

ttiiia

Itse opiskelen merkonomiksi, ja ajattelin ehkäpä jossain vaiheessa mennä tilitoimistoon tms työssä oppimaan. Haluaisinkin tietää, että millaisia työtehtäviä saitte työharjoittelun aikana tehdä? Oliko mukavaa? Niin ja myös millä luokalla olitte silloin. :)

10

6408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmmm...

      Kertokaas. =)

    • merkonomi08

      Olin yhden kesän töissä tilitoimistossa, kun opiskelin merkonomiksi. Tein yritysten kirjanpotia ja tasekirjoja (oliko ne niitä?). Pidin siitä työstä kyllä. Tosin tilitoimiston ilmapiiri oli huono, eikä minua kauheesti ehditty perehdyttämään. Siksi en sinne jäänyt, vaikka pyydettiin.

      • Aloittaja

        Uteliaisuudesta kysyn, montako vuotta olit opiskellut merkonomiksi, ennenkun olit siellä tilitoimistossa kesätöissä?


      • merkonomi08
        Aloittaja kirjoitti:

        Uteliaisuudesta kysyn, montako vuotta olit opiskellut merkonomiksi, ennenkun olit siellä tilitoimistossa kesätöissä?

        Kaksi vuotta oli takana.


    • Yo-merkonomi

      Valmistuin viime keväänä Merkonomiksi ja olin viimeisenä vuotena harjoittelussa tilitoimistossa. Ja ihan mukavia hommia sain kirjanpitoja yms.. yleensä on niit hyviä ja huonoja paikkoja. Jossain saa tehä melkeen kaikkee mahollista ja jossain vaan jtn P*askahommia.

      • ---

        Muita? =)


      • xxd
        --- kirjoitti:

        Muita? =)

        Mihin muihin paikkoihin kun tilitoimistoihin taloushallinnon merkonomit yleensä menevät työssäoppimaan?


      • ......
        xxd kirjoitti:

        Mihin muihin paikkoihin kun tilitoimistoihin taloushallinnon merkonomit yleensä menevät työssäoppimaan?

        Harjoittelupaikkoja on paljon tilitomiston lisäksi; kunnat, seurakunnat, virastot, yksityiset. Periaatteessa kaikki yritykset ja yhdistykset ym. jossa on taloushallintoa. Itse suoritin aikoinaan työharjoittelut vanhusten palvelutalossa ja metsähallituksen yksikössä.

        Eräs luokkakaveri suoritti ensimmäisen työharjoittelun tilitoimistossa (2. vuonna). Totesi, että ei mene enää ikinä tilitoimistoon. Ainoa mitä teki harjoitteluaikana oli postitus ja järjesteli tositteita.


      • ----
        ...... kirjoitti:

        Harjoittelupaikkoja on paljon tilitomiston lisäksi; kunnat, seurakunnat, virastot, yksityiset. Periaatteessa kaikki yritykset ja yhdistykset ym. jossa on taloushallintoa. Itse suoritin aikoinaan työharjoittelut vanhusten palvelutalossa ja metsähallituksen yksikössä.

        Eräs luokkakaveri suoritti ensimmäisen työharjoittelun tilitoimistossa (2. vuonna). Totesi, että ei mene enää ikinä tilitoimistoon. Ainoa mitä teki harjoitteluaikana oli postitus ja järjesteli tositteita.

        Eikös Taloushallinnon merkonomit voi mennä työssäoppimaan myös pankkeihin ja vakuutusyhtiöihin? Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia pankeista ja vakuutusyhtiöistä työssäoppimispaikkoina, erityisesti haluaisin tietää, että millaisia tehtäviä saitte tehdä.


      • tulevakirjanpitäjä
        ---- kirjoitti:

        Eikös Taloushallinnon merkonomit voi mennä työssäoppimaan myös pankkeihin ja vakuutusyhtiöihin? Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia pankeista ja vakuutusyhtiöistä työssäoppimispaikkoina, erityisesti haluaisin tietää, että millaisia tehtäviä saitte tehdä.

        Minullakin nyt alkamassa viimeinen vuosi taloushallinnon opintoja. Opiskelen iltaisin näyttötutkintoa eikä aikaisempaa työkokemusta alalta ole, olen ammatinvaihtaja. Haluaisinkin nyt oma-alotteisesti hakea harjoittelupaikan esim. tilitoimistosta, saisin osaamisalan näytönkin tehtyä paljon helpommin kun harjoittelupaikka olisi.

        Onko kokemuksia mukavista harjoittelupaikoista pk-seudulla? Olen kolmekymppinen, reipas ja nopea oppimaan, työkokemusta muilta aloilta jo puoli elämää :) Jos siis teillä olisi hyviä harjoittelukokemuksia niin kertokaa ihmeessä paikkoja, olen tässä lähipäivinä pistämässä hakemuksia eteenpäin.

        Olisiko parempi hakea isoon firmaan vai pienempään, kummassa paremmat perehdytysmahdollisuudet?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9254
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      42
      2720
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      152
      2493
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1340
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe