Miten kertoisin perheelleni olevani lesbo?

lepattavaSydän

Seurustelen maailman ihanimman naisen kanssa, jonka kanssa haluan jakaa koko loppuelämäni!
Ongelmani on vain se, ettei perheeni tiedä seksuaalisesta suuntautumisestani. Tiedän perheeni kannan, enkä ehkä siksi ole kertonut heile. He ovat minulle todella rakkaita ihmisiä, mutta pelkään heidän hylkäävän minut kuultuaan kenen kanssa haluan tulla onnelliseksi. Eniten pelkään isoäidilleni kertomista, sillä hän on minulle äärettömän rakas, enkä haluaisi menettää häntä. En halua elää kahden maailman välissä, haluan tulla kokonaiseksi ja onnelliseksi.

Miten te olette kertoneet perheellenne onnestanne?
Rohkaisuja kiitos!

42

4837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miksi minä

      äidillesi voit varmasti kertoa rehellisesti. Vanhemmat ihmiset usein ymmärtävät ja tajuavat toisen tuskan ja ongelmat, kun heille kertoo rehellisesti oman tilanteensa. Minun vanhempani ovat kuolleet, mutta uskon, että äitini olisi ymmärtänyt minua.

      • yks vaan

        Mulla taas on sellainen käsitys, että vanhemmat ihmiset ei oikeen ymmärrä riippuu kyllä varmaan, että kuinka vainhasta on kyse. En kertonut koko perheelle samaan aikaan vaan eka siskolle sitten äidille ja sitten isälle, muut paitsi sisko oli aluksi vähän hämmästyneitä ja kysyivät, että eikö se oo outoa, mutta kun ajatukseen tottuivat niin nyt ei kyllä yhtään kaduta, että kerroin ja voin olla oma itseni. Kavereilleni kerroin siinä sivussa ja kaikki otti ihan hyvin muutama vaan oli vähän yllättynyt, kun taas toisiet olivat ihan innoissaan (vaikka ovat ihan heteroita) ja kyselivät kaikkea ja sanoivat että on tosi onnellisia mun ja meiän(tyttöystäväni) puolesta. Suhtautumisetkin voivat muuttua niinkuin kävi esim. äitini kohdalla joka oli aina puhunnut homoista ja lesboista vähän alentavasti ja minut kasvatettiin ihan "normaaliksi" heteroksi, mutta nyt kun aikaa on jo kulunnut vajaa vuosi niin puhuu jo niinkuin ei olisi koskaan mitenkään muuten ajatellutkaan. Osa sukulaisistani tietää osa ei ja sieltäkin on suhtautuminen ollut ihan hyvää ja sanovat että ne jotka mua rakastaa haluaa vain että oon onnellinen eikä sillä ole väliä kumman sukupuolen kanssa sitten olen onnellinen : ) Että ihan hyvä kokemus mulla toivottavasti sullekkin tulee ja muille jotka eivät viellä ole saannut kerrottua.


      • Tyhjäntoimittaja
        yks vaan kirjoitti:

        Mulla taas on sellainen käsitys, että vanhemmat ihmiset ei oikeen ymmärrä riippuu kyllä varmaan, että kuinka vainhasta on kyse. En kertonut koko perheelle samaan aikaan vaan eka siskolle sitten äidille ja sitten isälle, muut paitsi sisko oli aluksi vähän hämmästyneitä ja kysyivät, että eikö se oo outoa, mutta kun ajatukseen tottuivat niin nyt ei kyllä yhtään kaduta, että kerroin ja voin olla oma itseni. Kavereilleni kerroin siinä sivussa ja kaikki otti ihan hyvin muutama vaan oli vähän yllättynyt, kun taas toisiet olivat ihan innoissaan (vaikka ovat ihan heteroita) ja kyselivät kaikkea ja sanoivat että on tosi onnellisia mun ja meiän(tyttöystäväni) puolesta. Suhtautumisetkin voivat muuttua niinkuin kävi esim. äitini kohdalla joka oli aina puhunnut homoista ja lesboista vähän alentavasti ja minut kasvatettiin ihan "normaaliksi" heteroksi, mutta nyt kun aikaa on jo kulunnut vajaa vuosi niin puhuu jo niinkuin ei olisi koskaan mitenkään muuten ajatellutkaan. Osa sukulaisistani tietää osa ei ja sieltäkin on suhtautuminen ollut ihan hyvää ja sanovat että ne jotka mua rakastaa haluaa vain että oon onnellinen eikä sillä ole väliä kumman sukupuolen kanssa sitten olen onnellinen : ) Että ihan hyvä kokemus mulla toivottavasti sullekkin tulee ja muille jotka eivät viellä ole saannut kerrottua.

        Jätä kertomatta on niin suuri järkytys etteivät monet vanhemmat kestä sitä.


      • minealiini
        Tyhjäntoimittaja kirjoitti:

        Jätä kertomatta on niin suuri järkytys etteivät monet vanhemmat kestä sitä.

        voihan se toki alussa olla järkytys, mutta pitää antaa aikaa sulatella ja
        toipua sekä tottua. Onhan sitä joutunut myös itse käymään läpi erilaisten
        tunteiden kirjon sekä prosessin.


      • Anonyymi
        minealiini kirjoitti:

        voihan se toki alussa olla järkytys, mutta pitää antaa aikaa sulatella ja
        toipua sekä tottua. Onhan sitä joutunut myös itse käymään läpi erilaisten
        tunteiden kirjon sekä prosessin.

        Jos tääl nyt viel on joku😂 nii oon siis 09 täytän keväällä 11 oon yhen tytön kaa yhes (oli ennen mun ibf) Kävi ilmi että sen isosisko on samassa koulussa. Tyttöystäväni asuu tampereella ja itse jyväskylässä. Pitäisi saada kerrottua vanhemmille. Pitäis saada kerrottua ennen kesää? Auttakaaaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tääl nyt viel on joku😂 nii oon siis 09 täytän keväällä 11 oon yhen tytön kaa yhes (oli ennen mun ibf) Kävi ilmi että sen isosisko on samassa koulussa. Tyttöystäväni asuu tampereella ja itse jyväskylässä. Pitäisi saada kerrottua vanhemmille. Pitäis saada kerrottua ennen kesää? Auttakaaaa

        Olisit laittanut kommenttisi jälkeen ”nimimerkillä en ole ikinä ollut nuori”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tääl nyt viel on joku😂 nii oon siis 09 täytän keväällä 11 oon yhen tytön kaa yhes (oli ennen mun ibf) Kävi ilmi että sen isosisko on samassa koulussa. Tyttöystäväni asuu tampereella ja itse jyväskylässä. Pitäisi saada kerrottua vanhemmille. Pitäis saada kerrottua ennen kesää? Auttakaaaa

        Hei jos näät tän nii voiks vastata? Siis ku ite oon saman ikänen ja bi nii voitais puhuu tai jotau


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tääl nyt viel on joku😂 nii oon siis 09 täytän keväällä 11 oon yhen tytön kaa yhes (oli ennen mun ibf) Kävi ilmi että sen isosisko on samassa koulussa. Tyttöystäväni asuu tampereella ja itse jyväskylässä. Pitäisi saada kerrottua vanhemmille. Pitäis saada kerrottua ennen kesää? Auttakaaaa

        Moi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei jos näät tän nii voiks vastata? Siis ku ite oon saman ikänen ja bi nii voitais puhuu tai jotau

        Mitää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tääl nyt viel on joku😂 nii oon siis 09 täytän keväällä 11 oon yhen tytön kaa yhes (oli ennen mun ibf) Kävi ilmi että sen isosisko on samassa koulussa. Tyttöystäväni asuu tampereella ja itse jyväskylässä. Pitäisi saada kerrottua vanhemmille. Pitäis saada kerrottua ennen kesää? Auttakaaaa

        Se on vaikeaa minä en ole kertonut mutta rehellisin tapa on että jos on joku henkilö jolle on helppo kertoa vaikka kaveri niin kerro hänelle ensin tai sukulainen sen jälkeen vain kerro❤️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tääl nyt viel on joku😂 nii oon siis 09 täytän keväällä 11 oon yhen tytön kaa yhes (oli ennen mun ibf) Kävi ilmi että sen isosisko on samassa koulussa. Tyttöystäväni asuu tampereella ja itse jyväskylässä. Pitäisi saada kerrottua vanhemmille. Pitäis saada kerrottua ennen kesää? Auttakaaaa

        Oon ite 09 kans ja mulla on tyttöystävä joka on ihan paras. Hän on jo kertonut omalle äidilleen mutta minulla on vielä se selvittämättä. Pelkään että vanhempani sanovat että olen vielä liian nuori ymmärtämään tämmöistä. Haluaisin kyllä kertoa mutta minulla ja vanhemmillani ei ole kunnon "suhdetta" eli emme ikinä puhu mistään ja kaikki minun on itse selvitettävä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei jos näät tän nii voiks vastata? Siis ku ite oon saman ikänen ja bi nii voitais puhuu tai jotau

        On 11. Lesbo ja oon ihastunut kaveriini, se tietää ja se on sille ok. Miten kertoa vanhemmille. Pliis auttakaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei jos näät tän nii voiks vastata? Siis ku ite oon saman ikänen ja bi nii voitais puhuu tai jotau

        Oon saman ikäinen ja lesbo ois kiva jutella


      • Anonyymi

        Mun äiti ehkä jo tietää mutta mun isä ei ja mun isä ei ehkä hyväksy sitä että mä oon lesbo😭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon saman ikäinen ja lesbo ois kiva jutella

        Same same same, oon 12 v(012 myös) ja oon lesbo tai bi en tiiä😅💅mun isän puolen suvussa on ollut aina lesboja (en tiedä onko tätini minkä sukupuolinen mutta juu) ja mun sisko on bi, se on 16v ja ihana ihminen💗 toinen siskonikin on ihana mutta en usko että hän ottaisi asiaa tosissaan, olin hämmentynyt kun siskoni oli jotain 13-14 kun kertoi mulle ekana (it elin 9-10 eli ihan vauva tämmöseen, ei pahal kellekkää :D) että: mitä mieltä sä oisit jos tykkäisin tytöistä? Sillon se heti alko itkee kun oelkäsi mun reaktiota, tietty olin ihan hämmentynyt kun en tajunnut oikein asiaa mutta olin silti ymmärtäväinen, mun sisko ripusti seinälleen tuossa iässä sateenkaari lipun🏳️‍🌈ajan myötä olen itsekkin oppinut että kaikki saavat rakastaa ihmistä sukupuolesta ja seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta💗ja ajan varrella kun olen nähnyt sarjoja ja jitellyt diakoni kanssa olen alkanut itsekin tykkäämään tytöistä erityisesti✨️mutta en tiedä olenko bi vai lesbo, en pysty kuvittelemaan itseäni pojan kanssa yhdessä... muttaunelmoin siitä että olisin vanhempi että mulla vois olla tyttöystävä🤍eli oon kai lesbo💁‍♀️tietty oon vielä nuori joten en oikee voi vielä tietää muutanko mieltä, oon yrittäny vihjailla mun siskolle et oon lesbo tai bi ku ollaan juteltu nii oon johdatella sitä keskusteluun nii et mä kysyin onko sillä ihastusta ha se sit tietty kysyy takas ja sanoin et ei nyt mut mul oli vuos sitte mun vanhasta futisjoukkueesta💐eli kerroin vhä niinku et tykkään tytöistä 🌸🌸mä haluisin niin että koko maailma tietää et oon lesbo mutta en silti💁‍♀️MITEN KERRON SISKOLLENI APUJA!!


    • -Rinsessa-

      Mä kerroin suoraan niinkuin asia on. Alkoi inhottaa elää kaksoiselämää. Odotin, että äiti oli eka ottanut pari saunaolutta. :) Hyvin meni. Oli arvellut asiaa jo ittekseen.
      Mutta kaikille ei tarvitse kertoa. En mäkään ole tullut kaikille ulos, enkä varmaan aiokaan, ainakaan muutamaan vuoteen. Tosin siinä vaiheessa, kun seurustelen sellaisen naisen kanssa, joka on se oikea, ja suhde on vakaalla pohjalla, eli toisin sanoen "kunnes kuolema erottaa", niin silloin lähes koko maailma saa tietää siitä. :) Mutta ehkä se mummo reppana kannattaa säästää asialta. On eri sukupolvea, eikä välttämättä osaa käsitellä asiaa.

    • Isosisko25

      Meidän perheestä minä olen ainoa jolle pikkusisko on kertonut olevansa lesbo. En usko että vanhemmille kertominen vielä on ajankohtaista, he ovat todella vanhanaikaisia. Muut sisarukset varmaan ottavat asian hyvin, jos ja kun he joskus saavat tietää. Minulle on aivan yksi lysti onko pikkusiskoni miehen vai naisen kanssa, pääasia että on onnellinen!

      On varmaan todella vaikea arvioida että miten asian saa helpoiten kerrottua, se riippuu niin paljon ihmisestä ja jokaisen elämäntilanteesta. Itse en jotenkin osaa edes ihmetellä ko. asiaa, koska se on nykypäivänä niin yleinen asia. Minulla on muutama homo- ja lesbokaveri, enkä ole koskaan kiinnittänyt huomiota esim. heidän pussailuunsa tai muuhun. En ymmärrä mikä siinä niin ihmeellistä on!

      Maailmassa on niin paljon vihaa ja sotia, että eikö se ole pääasia että ihmiset vielä jaksaa rakastaa toisiaan, sukupuolesta huolimatta

    • ujoenkeli

      No minä kerroin äitini poikaystävälle että olen bi ja sen jälkeen äidille joka otti sen ihan hyvin. No isäni sitä ei ottanut hyvin mutta oma siskoni otti.
      No en ole kertonnut vanhemmille että olen lesbo mutta äitini tietää että pidän että pidän enemmän että pidän naisista ja häntä ei haittaa.

    • foreverkaapisssa

      mä en uskalla kertoo kun niin moni mun kavereista on silleen "hyi lesboja" niin ne varmaan hylkäis mut..

      • 7+7

        P.a.s.k.a.t kaverit hylkää,
        hyvät kaverit ei.


    • BiForever

      olen bi ja en missään tapauksessa kertoisii mun omille vanhemmille ainankaan 6 vuoteen koska olen silooin 18 ja hauskaakin hauskempi juttu on se mun täti on lesbo ja sit jos sanoisin olevani bi ni ne vaan sanois että olisin vaan matkinut tätiä tässä asiassa.. kuuntelen n. samaa musaa ja samoja ohjelmia kuin täti eikä se ny tarkota sitä et välttämättä matkisin tätiä.. ja mulla ja tätillä on vaan 10 v ikä eroo se on 22 ja sit toisaalta olis kiva puhuu tätin kaa niist asioista et miten se alko tai ymsyms mut jotkuu banhemmat ottaa sen aika hyvin et kannattaa sunkii oottaa niinko nii kaua kun sun mielestä on hyvä aika kertoo ja siin amas muistaa kertoo et oot onnellinen semmotteen ku oot

    • Smiids

      Ite en oo vielä vanhemmille mitään kertonut. Jotenkin tuntuu turhalta kertoa, kun ei tässä tyttöystävääkään ole. Kerron kun on sopiva aika. Oon itekki miettinyt sitä, että miten kertoa. Tarviiko siinä muka käydä pöydän ääreen istumaan ja puhua aiheesta? Eiks asiaa vois ihan ohimennen vaan mainita? Eletään kuitenkin yhteiskunnassa, missä asioihin suhtaudutaan melko avoimesti jo.. Onneks:) Kavereille oon kertonut ja osa on sanonut arvanneensa. Kaverit ottaneet tosi positiivisesti asian, sanoneet ettei lesbous muuta minua ihmisenä ja pääasia, että oon onnellinen. Mut miks perheelle on vaikee kertoo, en tiiä..

    • eimikäänkummallinen

      mm no mun tapa ei ollu mikää kovin ihmeellinen. :D
      mä pakotin äidin lähtemää lenkille mun koiran kaa. se kyl kesti vähä aikaa et sain sen lähtee sinne ulos. sit ku se oli siel ulkon nii mä laitoin sille tekstarin et "hyväksythän sä mut vaikka oonki lesbo?". se vastas heti että "rakastan sua sellasena kun oot." mut ei sen tekstarijutun jälkee olla puhuttu asiast mitää. ei se mitenkää jäätyny sen takii tai mitää. ei puhuta pojista tai tytöistä ikinä mitää.

    • erajaana22

      Joskus ihmisten mielipide homoseksuaalisuudesta voi olla kielteinen, mutta sit jos joku läheinen "paljastuukin" homoks, voi se mielipide muuttua. Onnea sulle ja muille, jalka kaapin oven väliin ja menoks :)

    • Anonyymi

      Sano että torttu maistuu, ei nakkimakkara.

    • Anonyymi

      En lukenut vielä koko ketjua. Kyllä läheiset ymmärtää, kun näkevät ensin sisäisen ilosi. On monia tapoja ja tyylejä tehdä se. Ei tarvitse vielä päättää mitä tai kenelle. Suoraan ei kannata kaikille heti sanoa, tässä voi ja saa olla ovela omaksi edukseen.

      Minulla on paljon kokemusta kertomisesta ja olen mennyt ystäväpiirissäni olevien suht läheisten todella tuomitsevien ihmisten eteen hehkumaan. En ole pystynyt pitämään sisällä, se olisi tuntunut siltä, että kiellän itseni. Äitini oli hiljaa, mutta kertoi jotain ihanaa, kun oli ensin saanut pohtia omassa rauhassaan.

      • Anonyymi

        Tuomitsevuus tulee usein siitä, että aihe on vieras ja ehkä pelottava. Parasta on, jos pystyy keskustelemaan rehellisesti. Jotkut on niin jyrkkiä, että hylkäävät toisinajattelevat. Siksi osa pysyy kaapissa lähimmältään, joskus perheenjäseniltäkin.


    • Anonyymi

      Minulla aivan sama ongelma! en uskalla äidilleni edes kertoa koska hänen mielestään se olisi vain joku teinien trendi jossa haluan olla mukana.

    • Anonyymi

      Minä taas olen kertonut jo mun naisihastuksestani äidilleni ennenkuin edes ihastukseni tiesi että olin kiinnostunut hänestä.
      Eipä hän sitä hyvin ottanut. Mutta tää on mun elämä, en halua peittää mun tunteita kun en siihen pystyis enkä halua. Vielä kun rohkenis kertomaan mun tunteista ihastukselleni.

    • Anonyymi

      Olen myöhäänherännyt aikuinen perheellinen nainen. Ja mietin mitä tapahtuisi, jos kertoisin lesboudestani vanhemmilleni. Aihepiiri on heille tuttu isäni veljen avioliiton ulkopuolisten miessuhteiden näkökulmasta. Isäni tietää, kuinka vaikeaa hänen nuoruutensa oli, kun homous oli lailla kiellettyä. Äitini sukulaiset ovat hyvin homovastaisia. Muutama vuosi sitten serkkuni vaimon erotessa naisen vuoksi avioliitostaan laaja koko suku päivitteli ja seurasi avioeron monta vuotta kestäneitä käänteitä serkun äidin promotoimana, kuin jotain draamaa televisiosta. En halua oman kaapista tuloni käyvän niin. Toisaalta ennakkotapaus on suvussani jo tapahtunut, joten ehkä oma tilanteeni ei enää kohahduttaisi niin paljon. Toisaalta en ole heidän kanssaan juurikaan tekemisissä muutoinkaan. Vanhempieni suhteen olen alkanut laittamaan rajoja jokin aika sitten. Haluan kuitenkin edetä harkiten asiassa vaihe vaiheelta. Tarvitsen heidän tukeaan eron ajan. Uskon, että vanhempani sulattelun jälkeen pysyisivät väleissä ainakin lastenlasten vuoksi. Kumppaneitani he eivät ole erityisesti hyväksyneet aiemminkaan. Siinä voisi siis vain yllättyä positiivisesti :)

    • Anonyymi

      En tiedä oliko se jonkinlaista kaapista tuloa, mutta sanoin ihan muina naisina työkavereille, kun he taas vitsailevat lesbovitsejä ( olen juuri eronnut) miehet pysyköön kaukana, nainen voisi olla mahdollinen. Selvästi ovat tajunneet jotain, kun en ole yhtään lämmennyt, kun ovat ehdotelleet minulle sinkku miehiä, työpaikalta ja lähipiiristä.

      Jollain tavalla en oikein ymmärrä kaapista tuloa, jotenkin se keneen ihastuu on niin luonnollinen asia, etten ole sitä tajunnut piilotella. Nyt kun ei ole ketään kiikarissa, en koe sen ihmeempää tarvetta lesboudestani kenellekään avautua, ellei sitten tule just luonnollisesti jossain keskustelussa puheeksi.

      • Anonyymi

        Pidän tästä tavasta olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidän tästä tavasta olla.

        Kiitos😊


    • Anonyymi

      Sori, mä en voi oikein rohkaista kun omien vanhempien sekä kavereiden kanssa meni välit poikki kun paljastuin lesboksi.

    • Anonyymi

      Olen itsekin lesbo ollut kahden tytön kanssa. Olen vain kerran eronnut ja nyt tykkään yhdestä tytöstä ja hän tietää sen olen myös pussannut hänt poskelle mutta en koskaan huulille olen tykkännyt hänestä jo kolme vuotta mutta en ole kertonut vanhemmille ja olen vasta 9 vuotias minua pelotta niin paljon etten voi kertoa voisitteko auttaa minua jos pystytte auttamaan olen todella kiitollinen😊

      • Anonyymi

        Ei juma sama täällä!!!!! Aloitin olemaan lesbo 8v olin hänen kanssaan 1 vuoden ja nyt kun oon 10 oon ollu 1 vuoden parhaan tyypin kaa yhes... Pussannu oon ja pikku sänky hommiakin tehty mut heippa


    • Anonyymi

      Moi
      Miten mä voisin kertoa 10 vuotiaana ihmisenä että ole ollut 5 tyttö pari suhteessa mutta en ole kertonut siitäkenellekkään. Miten vois kertoa että ei menettäis perheen luottamusta kun perhe on kutenkin homofoobikoita ja ovat uskonnollisia. Siinä uskonnossa mihin vanhemmat kuuluu niin ei hyväksytä homoja/kesboja

    • Anonyymi

      Olen lesbo haluan nyt neuvoja olen löytänyt mahtavan tytön ja selvittänyt että hänkin on lesbo ollaan sovittu jo erää mennään katsomaan yhdessä pride paraatia ja meillä on sama harrastus mutta minulla on kaksi ongelmaa miten saan pidettyä hölmö suu velieni hiljaa ja miten sekä missä että milloin pitäisi häntä koskella🙂🏳️‍🌈

    • Anonyymi

      Oon 11 lesbo ja ihastunut kaveriini, se on sille ok mutta miten kertoa vanhemmille.?

      • Anonyymi

        No siis itekki oon 11 ja oon sams tilantees


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siis itekki oon 11 ja oon sams tilantees

        Sama😭


    • Anonyymi

      19vee, meni käytännössä eri tavalla kuin suunnittelin. Oltiin 90-luvun puolivälissä ja valmistelin hienon puheen aiheesta. En jaksanut painetta kuitenkaan. Olin muutama kuukausi sitten muuttanut omilleni ja yhtenä iltana olin käymässä porukoilla, katseltiin telkkaria. Pamautin suoraan "tykkään tytöistä"😁

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3417
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1722
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1633
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      267
      1010
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      875
    Aihe