auttakaa pian?

sydänkohtausko?

Olen 31 vuotias suht normaali nainen. Poltan ja otan alkoa n. 2-3 kert per kk. Harrastan myös liikuntaa n. 3krt viikossa. Suvussani on sydänsairauksia. voiko minulla ollut jotain kohtauksia koska esim.rintaa on alkanut pistää/puristaa levossa ykskaks niin kovaa etten ole kärsinyt liikkua ja varsinkin sisäänhengitys on tuskaista ja erittäin pinnallista, koskee.

Olen kontannut kaapille, ottanut asperiinin, ollut liikkumatta ja kipu on laantunut. Hetken päästä olen taas voinut liikkua normaalisti eikä mitään ongelmaa. Kerran tämä rinnan painon/puristuksen/piston tuli kun olin rehkinyt eli uinut uimahallissa reipasta vauhtiaa altaan parikertaa päästä päähän. Mitä tämä voi olla????????????

Toivoisin asiallisia kommentteja samoja kokeneilta tai jos mitään tiedoa voisi olla näistä oireista pääteltävissä? Jos myös ammattilääkäri tms osuu palstalle niin auttakaa pelokasta..

Lääkäriin en mielelläni lähde,koska en tykkää koko paikasta, pelottava paikka.

9

708

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kehoittaisin kyllä lääkärissä käymään noilla oireilla. Mutta tässä muutamia huomioita:

Rintakipu yhdessä hengitysvaikeuksien ja liikkumisvaikeuksien kanssa on huolestuttava oire.

Se saattaa olla merkki tulevasta tai käynnissä olevasta sydänkohtauksesta. Toisaalta noin nuorella ihmisellä sydänkohtaus on varsin epätodennäköinen.

Se voi johtua myös rytmihäiriöstä. Tämä olisi hyvä tutkia, jotta selviää, onko kyseessä vaarallinen rytmihäiriö ja jotta se voitaisiin saada kuriin.

Se voi myös olla merkki keuhkosairaudesta.

Pelkkä rintakipu olisi todennäköisesti rinnan alueen lihaskipua, joka ei ole vaarallista. Hengitysvaikeudet ja liikkumisvaikeus puhuvat tätä vastaan.

Kiisto: en ole lääkäri enkä asiantuntija.

• sydänkohtaus.....

Nuorella iällä tuli sydänkohtaus, jota lääkäri ei edes tunnistanut. Kun sitten pääsin hoitoon havaittiin, että sydänkohtauksia oli ollut aiemminkin ainakin kerran. Liuotushoitoa ei voitu enää käynnistää.
        Myöhemmin jouduin sitten sepelvaltimon ohitusleikkaukseen.
        Nyt olen voinut aivan hyvn.
        Oireet voivat olla hyvin erilaisia eri henkilöillä. Joillakin oireina saattaa olla närästyksen tunne.

Lopetin tupakanpolton, laihdutin ja yritin välttää stressaantumista työssä.

• sydänkohtausko?
        sydänkohtaus..... kirjoitti:

Nuorella iällä tuli sydänkohtaus, jota lääkäri ei edes tunnistanut. Kun sitten pääsin hoitoon havaittiin, että sydänkohtauksia oli ollut aiemminkin ainakin kerran. Liuotushoitoa ei voitu enää käynnistää.
        Myöhemmin jouduin sitten sepelvaltimon ohitusleikkaukseen.
        Nyt olen voinut aivan hyvn.
        Oireet voivat olla hyvin erilaisia eri henkilöillä. Joillakin oireina saattaa olla närästyksen tunne.

Lopetin tupakanpolton, laihdutin ja yritin välttää stressaantumista työssä.

oletteko huomanneet aspirin lääkkeen auttavan rytmihäiriöissä/sydänkohtauksessa? Miksi se auttaa minulla ainakin kun olen hetken ihan paikallani (koska koskee niin etten kärsi liikkua), mutta kipu laantuu aina tabletin oton jälkeen, mistä tämä johtunee?

• sydänkohtausko? kirjoitti:

oletteko huomanneet aspirin lääkkeen auttavan rytmihäiriöissä/sydänkohtauksessa? Miksi se auttaa minulla ainakin kun olen hetken ihan paikallani (koska koskee niin etten kärsi liikkua), mutta kipu laantuu aina tabletin oton jälkeen, mistä tämä johtunee?

Aspiriini ei vaikuta sydänkohtaukseen. Se, että kipu lakkaa nopeasti viittaa siihen, että sydänkohtauksesta ei sillä hetkellä ollut kyse, mutta asia kannattaa silti tutkia, sillä se voi olla etiäinen tulevasta kohtauksesta (ns. epästabiili angina pectoris). Mutta kuten sanoin aiemmin – tuolla iällä sydänkohtaus on epätodennäköinen (mutta toki mahdollinen).

Laantuuko kipu ilman aspiriinia?

• Ymärrys hoi

"Lääkäriin en mielelläni lähde,koska en tykkää koko paikasta, pelottava paikka." Just sinne sinun on mentävä! Lopeta ensin tykkäämättömyys ja pelottavuus, ne ovat lapsellisia - oletan että olet aikuinen. Sinnehän mennään apua saamaan, jos jotain on vialla. Voit miettiä, onko todella mitään vialla?

Ei täällä palstalla lääkärintarkastusta voi tehdä.

• Neuvon Antaja

Kokeile vaikkapa vuosi ilman kumpaakaan, saattaa auttaa...molemmat noista huumeista ovat myrkkyä sydämelle!

• ek

mene ihmeessä lääkäriin. mul oli keuhkoembolia . alko just rintapistoil ja asperiini autto .aika nopeest.
      mut oiret vaa tihentyi ja jouduin ottaaa useamman päivässä.
      oireet tuli nimenomaan liikunnan ja rasituksen jälken kun sydän vaivois oireet tulee heti rasitukset aikan.
      taistele äläkä anna periks. vaik ne ekax ehdottaa rintakivuist mieliala juttui
      tiedän et vaikeeta päästä jatko tutkimuksii

• on käynyt....?

Eikös tuo diagnoosisi takoita keuhkoahtaumaa?
        Tupakoitsijoiden perussairautta. Pitkään tupakoineet sairastuvat keuhkoahtaumaan. Sitä ei juurikaan voi parantaa, korkeintaan keuhkosiirteellä. Se on varmaan kovin harvinaista Suomessa.
        Lopetin tupakoinnin reilun 10 vuotta sitten. Sydäntä leikeltiin samoihin aikoihin. Olen sen jälkeen voinut ihan hyvin. Olen ollut töissä koko ajan.

Olen kohtalaisen onnellinen!

• 565..,

oletko jo uskatautunut lääkäriin. oletko saanut apua.
      vaadi ehdottomasti keuhkojen tutkimista.
      hengitysvaikeudet liittyvät ilmeisesti keuhkoihin.
      en oo lääkäri ,mutta samoja vaivoja kokenut. rintakipua, hengitysvaikeuksia, sydämentykytystä,ja asperiini auttoi .mutta määrää piti aina lisätä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1421
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      74
      1395
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      311
      1164
    4. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      46
      1087
    5. Aika pieni se on

Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      32
      906
    6. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      231
      894
    7. vinkki miehille

Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      163
      868
    8. Kiitos siitä

Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      40
      835
    9. Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa

Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso
      Tv-sarjat
      20
      807
    10. Pelekäätkönä mua?

Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te
      Ikävä
      42
      804
    Aihe