Neurotol Slow

Possuko kohta??

Mulla alotettiin 2viikkoa sitten ja oon paisunu 5kg yhtäkkiä!! Onko muilla paino noussu tästä lääkkeestä? Oon syöny miten ennenkin...silti vaan turpoon!! Vituttaa ihan sairaasti...Kohtauksia tuli viikon välein v'ähän väliä ja olin sairaalassakin jossa alotettiin lääke. Miten muilla neurotol slow vaikuttaa??!!Kiitos vastauksista=)

17

9903

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paino on kyllä noussut kahden vuoden aikana ehkä noin 7 kiloa mutta oikeastaan yhtään en pistä siitä Neurotol Slown piikkiin. NS aiheuttaa kyllä mielestäni voimakasta nesteturvotusta joka sitten pikkuhiljaa häviää. Ehkä sinunkin kohdallasi on kyse nesteturvotuksesta joka pikkuhiljaa häviää?

      Kokeile nyt aluksi ainakin näitä perinteisiä nesteenpostokeinoja: juot aika runsaasti vettä, syöt ananasta ja pakastemansikoita ja juot koivunlehtiteetä. Kannattaa kokeilla. NS on hyvä lääke niille henkilöille joille se sopii. Terveisin MLL

      • Alne

        Olen käyttänyt Neurotol Slow ,lääkettä kaksi viikkoa. :minua nukuttaa ,en pysy millään hereillä. heti kun istun olen unessa. samoin minu kävely on huojuvaa. elokuulla tuli ensimmäinen kohtaus ja Syyskuulla toinen. on ns. määrittämätön epilepsia. Mistä tämä voimakas väsymys johtuu, onko muilla samaa?


      • Alne kirjoitti:

        Olen käyttänyt Neurotol Slow ,lääkettä kaksi viikkoa. :minua nukuttaa ,en pysy millään hereillä. heti kun istun olen unessa. samoin minu kävely on huojuvaa. elokuulla tuli ensimmäinen kohtaus ja Syyskuulla toinen. on ns. määrittämätön epilepsia. Mistä tämä voimakas väsymys johtuu, onko muilla samaa?

        väsyttää aluksi paljon. Itselläni väsymys kesti silloin pari vuotta sitten varmaan kaksi kuukautta. Tosin kohtauskin oli rankka ja olin 4 päivää nukutettuna mutta olettaisin että jos kysymyksessä on lääkkeenvaihto niin väsymys ei kestä niin kauaa. Minulla on käsitys että lähes kaikki epilepsialääkkeet väsyttävät jonkinverran ovathan ne kuitenkin keskushermostoon vaikuttavia aineita. Terveisin MLL


      • epilepsialääkkeet
        MLL kirjoitti:

        väsyttää aluksi paljon. Itselläni väsymys kesti silloin pari vuotta sitten varmaan kaksi kuukautta. Tosin kohtauskin oli rankka ja olin 4 päivää nukutettuna mutta olettaisin että jos kysymyksessä on lääkkeenvaihto niin väsymys ei kestä niin kauaa. Minulla on käsitys että lähes kaikki epilepsialääkkeet väsyttävät jonkinverran ovathan ne kuitenkin keskushermostoon vaikuttavia aineita. Terveisin MLL

        Minulla sekä karbamatsepiini (Neurotol, Neurotol Slow, Tegretol) että okskarbatsepiini (Trileptal) väsyttävät. Ummetusta ei ole esiintynyt missään näistä. Paremminkin karbamatsepiinin yhteydessä oli alipainoa.


      • leptis
        Alne kirjoitti:

        Olen käyttänyt Neurotol Slow ,lääkettä kaksi viikkoa. :minua nukuttaa ,en pysy millään hereillä. heti kun istun olen unessa. samoin minu kävely on huojuvaa. elokuulla tuli ensimmäinen kohtaus ja Syyskuulla toinen. on ns. määrittämätön epilepsia. Mistä tämä voimakas väsymys johtuu, onko muilla samaa?

        Mulla oli lääkevaihdon jälkeen 2 kk huimausta, mulla myös määrittämätön juttu. alotin slown huhtikuussa, aamuväpätyskohtauksia nyt jo3. ei taida tulla tän lääkkeen kanssa elämästä mitään! eka luulin toisin: )


      • _mickey_
        Alne kirjoitti:

        Olen käyttänyt Neurotol Slow ,lääkettä kaksi viikkoa. :minua nukuttaa ,en pysy millään hereillä. heti kun istun olen unessa. samoin minu kävely on huojuvaa. elokuulla tuli ensimmäinen kohtaus ja Syyskuulla toinen. on ns. määrittämätön epilepsia. Mistä tämä voimakas väsymys johtuu, onko muilla samaa?

        se on yhen tyypin epilepsia "kohtaus"/oire, harvinainen mut mut...


    • Peeth.

      Paino on kyllä noussut kymmenisen kiloa, mutta vain viimeisen 4 vuoden aikana ja ensimmäiset 2 vuotta paino pysyi ennallaan, joten tuskin on NS:ssa vika :)
      Annokseni 300 450.

    • Minä vaan....

      Mä olen Neurotolia käyttänyt 2,5 vuotta, annostusta nosteltu välillä. Kohtauksia ei ole ollut yhtään lääkkeen kanssa. Kun aloitin Neurotolin, oli kaikenlaisia sivuvaikutuksia, mm. väsymys, tasapainohäiriöt, ihottuma... Kaikki hävisivät kuitenkin muutamassa kuukaudessa. Sen jälkeen annostuksen nostaminen on aiheuttanut lievää väsymystä, mutta sekin mennyt ajan kanssa ohi. Painonnousua en ole varsinaisesti huomannut. Mulla on kyllä paino-ongelmia muutenkin, eli yleensä painonnousu johtuu ihan omasta mässäilystä ;) Eli kaikenkaikkiaan oon ollut tyytyväinen lääkkeeseen :)

    • kati joensuu

      Moi.
      Olen syönyt samaa lääkettä nyt jo 30 vuotta ja minusta se ei vaikuta lihoamiseen.
      Nyt olen 43 vuotias ja normaali painonen. Koita vain olla reippaana niin kyllä se siitä. Tv Kati

    • KalamiehenToveri

      Toi on aina yhtä hankala juttu...

      Mä oon syönyt ainakin 12-vuotiaasta tähän päivään Trileptalia, vahvuuksia ja määriä vaihdellen. Viimeiset vuodet nyt olen (oon 24v) syönyt 3x600mg päivässä Trileptalia. Välissä sain olla vuoden-pari ilman lääkettä ja laihduin hirmumäärät.

      Lääke ei tietenkään itse suoraan lihota, koska ei se mitään kaloreita sisällä, mutta se pitää oppia hallitsemaan.

      Nyt vaihdan Trileptalin NS:iin toivoen toki, että (minulle) uudella lääkkeellä olisi se vaikutus, että painoa lähtisi pois. Trileptal on tuonut mulle huonon aineenvaihdunnan, ruoansulatuksen ja hirmusti nesteturvotusta.

      Nyt olen onnistunut laihduttamaan 6kg liikkumalla enemmän ja syömällä monipuolisemmin. Noilla kun pyrkii itseään hoivaamaan niin ei kyllä lääkkeet vie voittoa. Tuo vaan pitäisi kyetä aloittamaan aiemmin kuin siinä vaiheessa kun se paino on jo noussut.

      Tsemppiä kaikille, jotka kärsivät lääkkeiden tylsistä vaikutuksista! Olkaa sitkeitä sissejä

      • Toivoton010

        Neurotol tai Trileptal eivät ole pahimpia lihottajia. Mutta jos joudut käyttämään valprotaattia (oli lääkenimi mikä hyvänsä) tai vielä pahempi Lyricaa, olet todella ongelmissa. Itse tiedän lähipiiristä tapauksen, jossa nämä lääkkeet pitkään käytettynä ovat aihettaneet käyttäjälle noin 50 kg painonnousun. Tiedän muitakin tapauksia, joilla on sama ongelma.
        Mitä sitten lääkärit sanovat? Eivät mitään. Neurologeilla enempää kuin muillakaan lääkäreillä ei ole tietämystä eikä kiinnostusta asiaan. Monet neurologit tuntuvat tietävän vähemmän sairaudesta ja sen oireista kuin itse potilas. Yhdenkään neurologin en ole huomannut ottavan vakavasti lääkkeiden aihettamaa hatattavaikutusta, esim. lihomista.


      • kamaluuden kokenut
        Toivoton010 kirjoitti:

        Neurotol tai Trileptal eivät ole pahimpia lihottajia. Mutta jos joudut käyttämään valprotaattia (oli lääkenimi mikä hyvänsä) tai vielä pahempi Lyricaa, olet todella ongelmissa. Itse tiedän lähipiiristä tapauksen, jossa nämä lääkkeet pitkään käytettynä ovat aihettaneet käyttäjälle noin 50 kg painonnousun. Tiedän muitakin tapauksia, joilla on sama ongelma.
        Mitä sitten lääkärit sanovat? Eivät mitään. Neurologeilla enempää kuin muillakaan lääkäreillä ei ole tietämystä eikä kiinnostusta asiaan. Monet neurologit tuntuvat tietävän vähemmän sairaudesta ja sen oireista kuin itse potilas. Yhdenkään neurologin en ole huomannut ottavan vakavasti lääkkeiden aihettamaa hatattavaikutusta, esim. lihomista.

        Mun kohdalla valproaatti nosti painoa just melkein 50kg ja kukaan neuroista ei 10vuoden aikana kiinnittänyt huomiota vaikka naisessa yli 110kg paino kyllä näkyy ulospäin. Laihduttamisyritykset oli turhia, paino ei vaan laskenut normaalisti ja siitä seurasi kyllä itselle aika paljon painajaista. Onneksi sain ihan uuden neurologin ja hän otti heti puheeksi painoni ja yhdessä huomattiin että se oli noussut vasta valproaatin aloituksen jälkeen. Neurologini vaihtoi heti lääkkeen pois ja nyt joka ainoa kerta kun minulla on soittoaika hän on kysynyt onko painossa tapahtunut muutosta. Ja alkoihan se laskea puolessa vuodessa -30kiloa vaikken edes varsinaisesti laihduta.


    • crps.2.

      minulla oli käytössä lyrica 600 mg. nyt neljän päivän päästä vaihto neurotol slow.ensin 1 1,sit1 3,sit 2 2.viikon välein.onko kellään kokemusta tälläsella annoksella sivuvaikutuksista,avusta.sairauteni on crps. lyrikaa söin 7.kk. loppuvaiheessa aloin lihomaan, ehkä viitisen kiloa ruokahalut kasvoi, ja imelää teki mieli,ruoka annokset kasvoi älyttömästi.lyrica vei yö unet ja hikoilu oli hirveetä öisin, piti vaihtaa vaatteet.,muisti meni,puhuin mitä sattuu ja luonteeni muuttui kokonaan ja puhuin kokoajan.

      • NS:sta

        Kaikki mainitsemasi ovat normaaleita Lyrican sivuvaikutuksia:

        http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=12972&

        Karbamatsepiini (mm. Neurotol Slow) ja okskarbatsepiini aiheuttavat ummetusta, väsymystä, kilpirauhasen laiskistumista jne. Endokrinologi on tämän maininnut, mutta näkyy myös Kilpirauhasliiton sivuilla:

        http://www.kilpirauhasliitto.fi

        Käske lääkärisi mitata TSH ja T4V alkajaisiksi parin kuukauden kuluttua NS:n aloittamisesta.


    • napa

      itselläni on puolessa vuodessa heilahtanut 5 kiloa lisää, osin johtuu siitä kun olen päätetyöskentelyssä. Mutta kyllä lääkettäkin voi syyttää, ite olen aina ollut ihan tikku.

    • Anonyymi

      Vanha ketju mut so what
      Itellä menee aamuin illoin 200mg neurotol slow lääkettä. Kohtauksia kaiken kaikkiaan 28. Annos riittää pitämään itsellä kohtaukset kurissa.

    • Anonyymi

      Moniko syö NRSL .2.suuntaseen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe