Ostin uuden telkkarin panasonic TXP42610. Minulla on Topfieldin vanhempi tallentava digiboxi joku 5100MP (muistaakseni). Telkkari on myös digi.
Olen antennitalous. Antenni menee ensin digiboxiin, siitä telkkariin. Boxi on kytketty skart-liittimellä telkkarin AV2 porttiin.
Nyt on ongelmana, ettei telkkarini löydä tuota tallentavaa digiboxia, vaan ilkkuu no signalia. Vaikka siis menen asetuksiin ja kuinka yritän tuota AV2 porttia. Piuhat tarkistin ja niissä ei ole vikaa. Vika on joko laitteiden yhteensopivuudessa tai jossakin asetuksessa.
Mitä minun pitäisi tehdä?
TV ei löydä digiboxia
14
2730
Vastaukset
- ...
Onhan digiboksi päällä? Olethan kokeillut myös muita television Scart-paikkoja, poissulkeaksesi sen mahdollisuuden että vika on siinä Scart-paikassa..? Ja kokeillut television muut AV-kanavat läpi?
Yhteensopivuudessa ei ole mitään vikaa, kun kerran scart löytyy molemmista.- Oikea Blondi
Digiboksi on päällä, olen kokeillut muuta skartit ja kaikki AV-kanavat ( muutkin). Myös se itse skart-kaapeli on testattu eli kunnossa. Tämä on varmaan joku säätöongelma, mutten keksi itse mikä.
- Kokeillaanpas näin
Oikea Blondi kirjoitti:
Digiboksi on päällä, olen kokeillut muuta skartit ja kaikki AV-kanavat ( muutkin). Myös se itse skart-kaapeli on testattu eli kunnossa. Tämä on varmaan joku säätöongelma, mutten keksi itse mikä.
Lukeeko näytön yläkulmassa siis jotakuinkin näin "AV2 ei signaalia" vai meneekö tv kuitenkin AV2:lle, mutta sen jälkeen näytön keskellä olevassa laatikossa lukee "ei signaalia"? Tapahtuuko boksin kaukosäätimestä menua tai muuta näppäintä painamalla mitään?
Kysyn näin siksi, koska ensimmäisessä tapauksessa ongelma on kytkennässä, eli scart ei ole kunnolla kiinni, scart on viallinen tai scart on boksin päässä väärässä liittimessä. Muuta selitystä ei oikein voi olla.
Toisessa tapauksessa kytkentä on ok, mutta boksisi ei saa signaalia antennista. Varsinkin, jos boksin menu tms. toimii, mutta jollain kanavalla olessaan näytössä lukee "ei signaalia". Tarkista antennikaapelit, että ne ovat varmasti oikein. Ja se lyhyt loop-kaapeli myös. - Tämä vielä
Oikea Blondi kirjoitti:
Näkyykö tv normaalistai omalla virittimellään? Tuleeko siihen siis kunnollinen antennisignaali?
- Oikea Blondi
Kokeillaanpas näin kirjoitti:
Lukeeko näytön yläkulmassa siis jotakuinkin näin "AV2 ei signaalia" vai meneekö tv kuitenkin AV2:lle, mutta sen jälkeen näytön keskellä olevassa laatikossa lukee "ei signaalia"? Tapahtuuko boksin kaukosäätimestä menua tai muuta näppäintä painamalla mitään?
Kysyn näin siksi, koska ensimmäisessä tapauksessa ongelma on kytkennässä, eli scart ei ole kunnolla kiinni, scart on viallinen tai scart on boksin päässä väärässä liittimessä. Muuta selitystä ei oikein voi olla.
Toisessa tapauksessa kytkentä on ok, mutta boksisi ei saa signaalia antennista. Varsinkin, jos boksin menu tms. toimii, mutta jollain kanavalla olessaan näytössä lukee "ei signaalia". Tarkista antennikaapelit, että ne ovat varmasti oikein. Ja se lyhyt loop-kaapeli myös."meneekö tv kuitenkin AV2:lle, mutta sen jälkeen näytön keskellä olevassa laatikossa lukee "ei signaalia"? Tapahtuuko boksin kaukosäätimestä menua tai muuta näppäintä painamalla mitään?"
Tämä vaihtoehto. Menee AV2:lle, näytön keskelle tulee teksti ei signaalia. Boksin kaukosäädin vaihtaa kanavat niin, että ne näkyvät boksin näytössä, mutta telkkarissa ei näy mitään.
Ok. Olen nyt töissä, mutta tarkistan antennin ja loopin vielä kerran kotona. On mahdollista, että antennijohtoon tuli vaurio kun irrotin entistä telkkaria. - Oikea Blondi
Tämä vielä kirjoitti:
Näkyykö tv normaalistai omalla virittimellään? Tuleeko siihen siis kunnollinen antennisignaali?
TV näkyy erinomaisen hyvin omalla virittimellään, kuva on minusta suorastaan loistava.
- viritin
Oikea Blondi kirjoitti:
TV näkyy erinomaisen hyvin omalla virittimellään, kuva on minusta suorastaan loistava.
Tarkistus ehdotus :
Ongelmahan on että tv ei löydä digiboksia :
Kummassa liittimessä scart on boksissa ( pitäisi olla TV-scartissa ) ?
Millainen jakaja on antenni kaapelilla tv:lle ja boksille ?
( kokeili vaihtaa tv:lle ja boksille meneviä kaapeleita keskenään . ) - Kokeillaanpas näin
viritin kirjoitti:
Tarkistus ehdotus :
Ongelmahan on että tv ei löydä digiboksia :
Kummassa liittimessä scart on boksissa ( pitäisi olla TV-scartissa ) ?
Millainen jakaja on antenni kaapelilla tv:lle ja boksille ?
( kokeili vaihtaa tv:lle ja boksille meneviä kaapeleita keskenään . )""meneekö tv kuitenkin AV2:lle, mutta sen jälkeen näytön keskellä olevassa laatikossa lukee "ei signaalia"? Tapahtuuko boksin kaukosäätimestä menua tai muuta näppäintä painamalla mitään?"
Tämä vaihtoehto. Menee AV2:lle, näytön keskelle tulee teksti ei signaalia. Boksin kaukosäädin vaihtaa kanavat niin, että ne näkyvät boksin näytössä, mutta telkkarissa ei näy mitään.
Ok. Olen nyt töissä, mutta tarkistan antennin ja loopin vielä kerran kotona. On mahdollista, että antennijohtoon tuli vaurio kun irrotin entistä telkkaria."
Tuo jo kertoo sen, että tv kyllä löytää boksin. Ongelma ei siis johdu siitä. Onko alkuperäinen kysyjä yrittänyt hakea uudestaan boksin kanavat? Pääseekö boksin valikoihin? Jos kanavia ei löydy, ongelma on nyt joko boksin antennijohdotuksessa tai sitten boksin viritin on rikki. Tai on vielä yksi vaihtoehto: boksi on kaapeliboksi, jos kysyjä on asunut aikaisemmin kaapleitaloudessa. - Oikea Blondi
Kokeillaanpas näin kirjoitti:
""meneekö tv kuitenkin AV2:lle, mutta sen jälkeen näytön keskellä olevassa laatikossa lukee "ei signaalia"? Tapahtuuko boksin kaukosäätimestä menua tai muuta näppäintä painamalla mitään?"
Ok. Olen nyt töissä, mutta tarkistan antennin ja loopin vielä kerran kotona. On mahdollista, että antennijohtoon tuli vaurio kun irrotin entistä telkkaria."
Tuo jo kertoo sen, että tv kyllä löytää boksin. Ongelma ei siis johdu siitä. Onko alkuperäinen kysyjä yrittänyt hakea uudestaan boksin kanavat? Pääseekö boksin valikoihin? Jos kanavia ei löydy, ongelma on nyt joko boksin antennijohdotuksessa tai sitten boksin viritin on rikki. Tai on vielä yksi vaihtoehto: boksi on kaapeliboksi, jos kysyjä on asunut aikaisemmin kaapleitaloudessa."Tuo jo kertoo sen, että tv kyllä löytää boksin. Ongelma ei siis johdu siitä. Onko alkuperäinen kysyjä yrittänyt hakea uudestaan boksin kanavat? Pääseekö boksin valikoihin? Jos kanavia ei löydy, ongelma on nyt joko boksin antennijohdotuksessa tai sitten boksin viritin on rikki. Tai on vielä yksi vaihtoehto: boksi on kaapeliboksi, jos kysyjä on asunut aikaisemmin kaapleitaloudessa. "
Olet lähellä ratkaisua. Tarkistin jälleen kerran kaikki johdot. Loopin toinen napa oli vähän huonosti kiinni (tiukka), mutta nyt saan digiboksin valikot telkkarin ruudulle. Pystyn katsomaan aiemmin nauhoitetut ohjelmat, mutta kanavien ohjelmavalikot ovat tyhjät. Yritin hakea kanavat uudestaan, mutta jostakin syystä tämä ei onnistu.
Minulla ei ole käytössä tässä antennijakajaa, vaan antenni tulee ensin digiboksiin RF IN ja lähtee telkkariin digiboksin RF OUT:sta. Onko tällä merkitystä? Boksi on antennimalli, enhän olisi sitä muuten voinut käyttää aikaisemmin. - Jollei toimi
Oikea Blondi kirjoitti:
"Tuo jo kertoo sen, että tv kyllä löytää boksin. Ongelma ei siis johdu siitä. Onko alkuperäinen kysyjä yrittänyt hakea uudestaan boksin kanavat? Pääseekö boksin valikoihin? Jos kanavia ei löydy, ongelma on nyt joko boksin antennijohdotuksessa tai sitten boksin viritin on rikki. Tai on vielä yksi vaihtoehto: boksi on kaapeliboksi, jos kysyjä on asunut aikaisemmin kaapleitaloudessa. "
Olet lähellä ratkaisua. Tarkistin jälleen kerran kaikki johdot. Loopin toinen napa oli vähän huonosti kiinni (tiukka), mutta nyt saan digiboksin valikot telkkarin ruudulle. Pystyn katsomaan aiemmin nauhoitetut ohjelmat, mutta kanavien ohjelmavalikot ovat tyhjät. Yritin hakea kanavat uudestaan, mutta jostakin syystä tämä ei onnistu.
Minulla ei ole käytössä tässä antennijakajaa, vaan antenni tulee ensin digiboksiin RF IN ja lähtee telkkariin digiboksin RF OUT:sta. Onko tällä merkitystä? Boksi on antennimalli, enhän olisi sitä muuten voinut käyttää aikaisemmin.Ei niitä rf-liittimiä kuulu käyttää :(
-Seinästä antennijohto "ANT 1"-liittimeen
-Looppikaapeli "RF LOOP 1 OUT" ----> "ANT 2"-liittimeen
-Antennikaapeli "RF LOOP 2 OUT" ----> Televisioon
Kokeile noin :) - !!!!
Oikea Blondi kirjoitti:
"Tuo jo kertoo sen, että tv kyllä löytää boksin. Ongelma ei siis johdu siitä. Onko alkuperäinen kysyjä yrittänyt hakea uudestaan boksin kanavat? Pääseekö boksin valikoihin? Jos kanavia ei löydy, ongelma on nyt joko boksin antennijohdotuksessa tai sitten boksin viritin on rikki. Tai on vielä yksi vaihtoehto: boksi on kaapeliboksi, jos kysyjä on asunut aikaisemmin kaapleitaloudessa. "
Minulla ei ole käytössä tässä antennijakajaa, vaan antenni tulee ensin digiboksiin RF IN ja lähtee telkkariin digiboksin RF OUT:sta. Onko tällä merkitystä? Boksi on antennimalli, enhän olisi sitä muuten voinut käyttää aikaisemmin."Minulla ei ole käytössä tässä antennijakajaa, vaan antenni tulee ensin digiboksiin RF IN ja lähtee telkkariin digiboksin RF OUT:sta. Onko tällä merkitystä? Boksi on antennimalli, enhän olisi sitä muuten voinut käyttää aikaisemmin. "
Mutta onkos digiboxin virittimien sisääntuloon kytketty lainkaan mitään ?
Jos ei , no ei mikään ihmekään ettei kanavia löydy.
antenni -> digibox RF In
digibox RF Out -> viritin 1 input
viritin 1 output -> viritin 2 input ( looppikaapeli)
viritin 2 out put -> telkkari. - Oikea Blondi
Jollei toimi kirjoitti:
Ei niitä rf-liittimiä kuulu käyttää :(
-Seinästä antennijohto "ANT 1"-liittimeen
-Antennikaapeli "RF LOOP 2 OUT" ----> Televisioon
Kokeile noin :)"-Seinästä antennijohto "ANT 1"-liittimeen
-Antennikaapeli "RF LOOP 2 OUT" ----> Televisioon"
YES!!! Nyt toimii. Olin kuin olinkin oikea Blondi ja piuha oli väärässä paikassa.
Kiitos kaikille neuvojille! - Sotketa
!!!! kirjoitti:
"Minulla ei ole käytössä tässä antennijakajaa, vaan antenni tulee ensin digiboksiin RF IN ja lähtee telkkariin digiboksin RF OUT:sta. Onko tällä merkitystä? Boksi on antennimalli, enhän olisi sitä muuten voinut käyttää aikaisemmin. "
Mutta onkos digiboxin virittimien sisääntuloon kytketty lainkaan mitään ?
Jos ei , no ei mikään ihmekään ettei kanavia löydy.
antenni -> digibox RF In
digibox RF Out -> viritin 1 input
viritin 1 output -> viritin 2 input ( looppikaapeli)
viritin 2 out put -> telkkari.Niitä "RF IN" ja "RF OUT" liittimiä tähän soppaan ;)
- olisi selvinnyt
Oikea Blondi kirjoitti:
"-Seinästä antennijohto "ANT 1"-liittimeen
-Antennikaapeli "RF LOOP 2 OUT" ----> Televisioon"
YES!!! Nyt toimii. Olin kuin olinkin oikea Blondi ja piuha oli väärässä paikassa.
Kiitos kaikille neuvojille!helposti lukemalla ohjekirjaa kohdasta "asennus"! Tarkemmin kohdasta "takapaneelin liitännät"!
Laiska keinot keksii - kysymällä täältä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645616Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204257Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172916- 1702227
- 171926
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231774- 951377
- 681164
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171136Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77988