Usko Jeesukseen

Melperi1

Joh. 3:16

"16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

antaa synnit anteeksi ja tuottaa sielun pelastuksen. Tämä on yksinkertainen Raamatun TOTUUS, jonka sisältö on kiteytetty edellä olevaan ns. pienoisevankeliumiin.

SRK ja vl-puhujat eivät halua nöyrtyä iäti kestävän Jumalan sanan alle vaan he ovat keksineet ikioman Raamatun vastaisen oppirakennelman, jota pusketaan täyttä höyryä pahaa-aavistamattomien ja munaskuita myöten aivopestyjen rivivanhoillisten päähän. SRK:n oppirakennelmassa vl-ihmiset on korotettu Jumalaa korkeammalle = Vl-oppi: Jumala ei pysty antamaan syntejä anteeksi eikä pelastamaan ihmissielua - siihen pystyy vain vl-henkilö.

"Nöyrä" SRK-oppi opettaa 2 pakollisen välimiehen (Jeesus vl) oppia. Jumala on tämän VALHEOPIN mukaan voimaton toimimaan ilman vl-henkilön apua. Löytyykö maailmasta montaa kristittyinä itseään pitävää lahkoa, jonka päätä ei palele opettaa olevansa Jumalaa suurempi ja voimallisempi? Löytyykö montaa lahkoa, jotka opettavat ilmiselvää Jumalan sanaa vastaan = YKSI ON VÄLIMIES...

SRK:n miehet ja vl-puhujat pystyvät tähän.

1.Tim. 2:

"5. Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
6. joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa"

Sanooko Jeesus nämä pelottavat sanat myös kaikille SRK:ta palvoville "vain me" -vanhoillislestadiolaisille:

Matt. 4:10

"10. Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'."

32

410

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On huomattu

      tarjota SRK:lle ja SRK-mielisille Jumalan sanaa.

      • kirjoitettu on!!!!

        Jaak. 2:19
        Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat

        Mark. 1:
        23 Kaupungin synagogassa oli juuri silloin mies, joka oli saastaisen hengen vallassa. Hän alkoi huutaa:
        24 "Mitä sinä meistä tahdot, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut tuhoamaan meidät? Minä tiedän, kuka sinä olet, Jumalan Pyhä!"

        Pahat hengetkin uskovat Jeesukseen, mutta eivät pelastu


      • kirjoitettu on!!!! kirjoitti:

        Jaak. 2:19
        Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat

        Mark. 1:
        23 Kaupungin synagogassa oli juuri silloin mies, joka oli saastaisen hengen vallassa. Hän alkoi huutaa:
        24 "Mitä sinä meistä tahdot, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut tuhoamaan meidät? Minä tiedän, kuka sinä olet, Jumalan Pyhä!"

        Pahat hengetkin uskovat Jeesukseen, mutta eivät pelastu

        että Kristuksen verellä pestyt vl-herätysliikkeen ulkopuoliset uskovaiset ovat "pahoja henkiä"?

        Taidat vl-äijäparka kerätä voimakasta Jumalan vihaa yllesi kirjoituksillasi ja opeillasi.


      • iveta
        kirjoitettu on!!!! kirjoitti:

        Jaak. 2:19
        Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat

        Mark. 1:
        23 Kaupungin synagogassa oli juuri silloin mies, joka oli saastaisen hengen vallassa. Hän alkoi huutaa:
        24 "Mitä sinä meistä tahdot, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut tuhoamaan meidät? Minä tiedän, kuka sinä olet, Jumalan Pyhä!"

        Pahat hengetkin uskovat Jeesukseen, mutta eivät pelastu

        pelastumme, kun Jumala on herättänyt meissä synnintunnon ja pyydämme nöyrästi Jeesuksen edessä syntejämme anteeksi,otamme vastaan kohdallemme Jeesuksen Täydellisen Sovitustyön ja Syntienanteeksisaamisen puhtaasti lahjana vastaan Jeesuksen Rakkaudesta. Eilen seuroissa puhuja näin vakuutti, että uskon ainoa perustuksemme on: Jeesuksen täydellinen Sovitustyö ja sen lahjana vastaanottaminen. Hän toisti sen kolme kertaa. Siinäpä se. Ei tarvittu "toista välimiestä" . Jeesus ja Hänen Sovitustyönsä yksin riitti.

        Jumalan Rauhaa Kaikille!


      • Eikö?
        kirjoitettu on!!!! kirjoitti:

        Jaak. 2:19
        Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat

        Mark. 1:
        23 Kaupungin synagogassa oli juuri silloin mies, joka oli saastaisen hengen vallassa. Hän alkoi huutaa:
        24 "Mitä sinä meistä tahdot, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut tuhoamaan meidät? Minä tiedän, kuka sinä olet, Jumalan Pyhä!"

        Pahat hengetkin uskovat Jeesukseen, mutta eivät pelastu

        varmaan vl-puhuja. :((


      • iveta
        Eikö? kirjoitti:

        varmaan vl-puhuja. :((

        ei ole Uuno, enkä ole vl-puhuja, jos minua tarkoitit. Olen vain Iveta-tyttönen, joka on onnellinen siitä, että saan olla Jeesuksen oma, vain Jumalan käsittämättömästä Rakkaudesta, puhtaasta armosta ja ihmeellisenä Jumalan antamana lahjana. On ihanaa omistaa Jeesus sydämessään. On ihanaa kertoa Hänestä muille ja sanoa niinkuin sydänkin sanoo: "Hän on mun Herrani, Vapahtajani ja Kuninkaani."

        Jumalan Siunausta Sinulle!


      • sinua.
        iveta kirjoitti:

        ei ole Uuno, enkä ole vl-puhuja, jos minua tarkoitit. Olen vain Iveta-tyttönen, joka on onnellinen siitä, että saan olla Jeesuksen oma, vain Jumalan käsittämättömästä Rakkaudesta, puhtaasta armosta ja ihmeellisenä Jumalan antamana lahjana. On ihanaa omistaa Jeesus sydämessään. On ihanaa kertoa Hänestä muille ja sanoa niinkuin sydänkin sanoo: "Hän on mun Herrani, Vapahtajani ja Kuninkaani."

        Jumalan Siunausta Sinulle!

        tarkoittanu.


      • iveta
        sinua. kirjoitti:

        tarkoittanu.

        anteeksi!


      • Kempelainen..
        kirjoitettu on!!!! kirjoitti:

        Jaak. 2:19
        Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat

        Mark. 1:
        23 Kaupungin synagogassa oli juuri silloin mies, joka oli saastaisen hengen vallassa. Hän alkoi huutaa:
        24 "Mitä sinä meistä tahdot, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut tuhoamaan meidät? Minä tiedän, kuka sinä olet, Jumalan Pyhä!"

        Pahat hengetkin uskovat Jeesukseen, mutta eivät pelastu

        Juuri päin vastoin, Muslimit, Jehovan Todistajat, VL;t ja muut ”jumala- uskovat” uskovat jumalaan, samoin kun saatana.
        Mutta eivät usko, että Jeesus on Kristus, Herra. Et sinäkään, joten olet tuossa samassa veneessä saatanan ja muslimien kanssa.
        Pahat hengetkin uskovat Jeesukseen, mutta eivät pelastu** Missä se lukee Sanassa, kerro yksi henki, sinäkin.


      • iveta kirjoitti:

        pelastumme, kun Jumala on herättänyt meissä synnintunnon ja pyydämme nöyrästi Jeesuksen edessä syntejämme anteeksi,otamme vastaan kohdallemme Jeesuksen Täydellisen Sovitustyön ja Syntienanteeksisaamisen puhtaasti lahjana vastaan Jeesuksen Rakkaudesta. Eilen seuroissa puhuja näin vakuutti, että uskon ainoa perustuksemme on: Jeesuksen täydellinen Sovitustyö ja sen lahjana vastaanottaminen. Hän toisti sen kolme kertaa. Siinäpä se. Ei tarvittu "toista välimiestä" . Jeesus ja Hänen Sovitustyönsä yksin riitti.

        Jumalan Rauhaa Kaikille!

        pelastumme, kun Jumala on herättänyt meissä synnintunnon ja pyydämme nöyrästi Jeesuksen edessä syntejämme anteeksi,otamme vastaan kohdallemme Jeesuksen Täydellisen Sovitustyön ja Syntienanteeksisaamisen puhtaasti lahjana vastaan Jeesuksen Rakkaudesta. Eilen seuroissa puhuja näin vakuutti, että uskon ainoa perustuksemme on: Jeesuksen täydellinen Sovitustyö ja sen lahjana vastaanottaminen. Hän toisti sen kolme kertaa. Siinäpä se. Ei tarvittu "toista välimiestä" . Jeesus ja Hänen Sovitustyönsä yksin riitti.** Ei riitä iveta. Vain usko Jeesus Messiaaksi.
        Miten se ristin ryöväri pelastui, kerrotko sen?

        Shalom


      • iveta kirjoitti:

        ei ole Uuno, enkä ole vl-puhuja, jos minua tarkoitit. Olen vain Iveta-tyttönen, joka on onnellinen siitä, että saan olla Jeesuksen oma, vain Jumalan käsittämättömästä Rakkaudesta, puhtaasta armosta ja ihmeellisenä Jumalan antamana lahjana. On ihanaa omistaa Jeesus sydämessään. On ihanaa kertoa Hänestä muille ja sanoa niinkuin sydänkin sanoo: "Hän on mun Herrani, Vapahtajani ja Kuninkaani."

        Jumalan Siunausta Sinulle!

        -- Hän on mun Herrani, Vapahtajani ja Kuninkaani."

        Miskis sinä sitten veilä selittelet, miten pelastuu VL saarnan mukaan, saamalla synnit anteeksi, se on vain yksi osa kaikesta.

        Rakastan sinua, etsivä tyttönen. Shalom


      • kaise rehen-
        kirjoitettu on!!!! kirjoitti:

        Jaak. 2:19
        Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat

        Mark. 1:
        23 Kaupungin synagogassa oli juuri silloin mies, joka oli saastaisen hengen vallassa. Hän alkoi huutaa:
        24 "Mitä sinä meistä tahdot, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut tuhoamaan meidät? Minä tiedän, kuka sinä olet, Jumalan Pyhä!"

        Pahat hengetkin uskovat Jeesukseen, mutta eivät pelastu

        telijää, se on kokemattomille opiksi, opeta viisasta, ja hänen tietonsa kasvaa.
        Oikein tekee oikeamielinen jumalattomille, hän syöksee tuhoon koko joukkion.
        Joka sulkee korvansa köyhän pyynnöltä, joutuu itse pyytämään saamatta vastausta.


      • Kuka voi

        sanoa: "Olen puhdistanut sydämeni, kaikesta synnistä olen vapaa"?


    • uhkea neito

      .. kempeleläinen?

      • ???

        ???


      • ???

        ???


      • Takarivin Taavi

        on uhkean sisaren kuppikoko. Jos näin saapi kysyä.


      • Puhujaveli
        Takarivin Taavi kirjoitti:

        on uhkean sisaren kuppikoko. Jos näin saapi kysyä.

        sovittu treffit uhkean sisaren kanssa.


      • Katkera ja kateellinen veli
        Puhujaveli kirjoitti:

        sovittu treffit uhkean sisaren kanssa.

        että puhujaveljet vetävät välistä!


      • ainakaan

        vl-seuroihin.


    • uska Jee-

      sukseen syntien sovittajana.

    • kuitenkin seu-

      roissa usein kuuluu Jumalan ääni.

    • virvoittuu

      raamatunlauseita luekiessani.

    • kanssa samaa

      mieltä: Kristuksen sovitustyöhön kannattaa uskoa.

      • Miten on?

        Raamatun vastaisiin vl-valheoppeihin?


    • raamatunpaikka on

      ihan ok. Miset usko siihen? Jumalan valtakunnassa ainakin uskotaan juuri noin kuin aluksi siteeraamassasi raamatunkohdassa sanotaan. Loppuosa tekstistäsi oli sinun tavanomaista höpäjämistäsi.

    • raamatunpaikat

      ovat kallista ja aivan keskeistä Jumalan sanaa.

    • puhett HerrA

      ei siedä, sanansa pitävä on hänelle mieleen.
      Viisas ei kersku tiedoillaan, tyhmä kuuluttaa julki tyhmyytensä.

    • ki viisautta,

      se on aarteista kallein, hanki ymmärrystä, sijoita kaikki varasi siihen.
      Vaali sitä, niin se tuo sinulle arvostusta, se vie sinut kunniaan, jos otat sen vierellesi.
      Se painaa päähäsi ihanan seppeleen, ojentaa sinulle kimaltavan kruunun.
      Kuuntele, poikani, ota sanani varteen, niin elämäsi vuodet ovat monet.
      Minä opetan sinulle viisauden polun, opastan sinut oikealle tielle.

      • käsitteitä näköjään ihan järjestään. Se menee aina näin, kuin Raamattu kertoo:

        2.Kor.5:18. Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kristuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata.
        19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt.


    • kaudesta

      kasvaa elämän puu, viisaan sanat otetaan vastaan.
      Hurskas saa palkkansa jo maan päällä, saati sitten jumalaton ja syntinen.

    • Kylmä totuus

      Vanhoillislestadiolaisille on turha tarjota Raamatun oppeja ja totuuksia. Heillä on omat Oulussa keksityt ja Raamatun vastaiset opit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe