Hamsteriagility

Agilityhamsteri

Moi! Omistan Syyrialaisen uros hamsterin . Voisiko sille opettaa agilityä? Olen yrittänyt opettaa sitä niin että olen laittanut kynistä muutaman esteen mutta se on vaan rynninyt läpi O.o Ja jos se hyppää niin miten saan sen tajuamaan että niin pitää tehdä kun se ei ota herkkua kun yritän antaa vaikka makupalan tai salaattia ... Onko sopiva aika jos olen sen kanssa n. puoli tuntia päivässä vai pitäisikö olla enemmän?

9

391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsdsdsdsds

      En usko että hamsua voisi kovin helposti saada tajuamaan miten pitäisi tehdä. Tuskin kovinkaan moni hamsu agilityä osaa.

    • Mievaan..
    • jatka vain ;)

      Mitä käytät herkkuna? Kaupan herkkunapit eivät aina tee kauppaansa mutta auringonkukansiemenet ovat yleensä suurta herkkua :)
      Jotkut hamsterit eivät edes tarvitse herkkua, riittää kun käsillä muodostaa "seinän" ja sillä tavalla vähän ohjaa .
      Puoli tuntia on pitkä aika, parin-viiden minuutin treenit ovat hyviä :)
      Liiallinen harjoittelu tekee agilitystä tylsää hamsterin mielestä, mutta joittenkin hamsterien mielestä agi on jo alusta alkaen tylsää.
      Ja hamsterien esteiden tulisi olla tukevia, jos hamsteri saa jotain kaadettua/hajotettua niin se tekee sen uudelleen(taitaa olla hauskaa niitten mielestä) mutta pidä huolta että esteet on sopivan korkuisia, ja hamsterit yleensä kiipeävät esteen yli useammin kuin hyppäävät :D
      Tämä siis koskee niin kääpiöitä kuin syyrialaisia

    • Käytän kuorittuja auringonsiemeniä Sulolla (joka menee tuossa videossa) ja on oppinut todella upeasti. Itse en reenaa viittä minuuttia vaan joku 20 min (;

    • pippuri

      Mulla on semmonen talvikko ja pari kertaa oon kokeillu agilitya sen kanssa mutta se esteitten ''hyppääminen'' ei oikeen onnistu ku en oikeen keksi mistä pitäs ne esteet rakentaa. Pitäskö sen hamsterin kanssa treenata joka päivä kun on minulla noita harrastuksia sen verran että en joka päivä oikeen kerkee.... Ja vois olla siitä hamsteristakin kiva että ois muutakin kuin niitä esteitä. Itse olen käyttänyt vessapaperirullia putkina ja kynää & viivotinta ''pommpulautana'' jonka yli on kävellyt. Pujotteluakin olen kokeillut.....

      • Mie vain

        Ei tarvi joka päivä :) Muutaman kerran viikossa riittää ja hamsterille sopiva harjoitus aika kerralla on 2-5 minuuttia.
        Jotta hamsterisi hyppäisi voit aloittaa oikein matalasta esteestä ja sitten korotat sitä pikkuhiljaa. Ja oikeastaan hamsterit eivät hyppää vaan kiipeävät esteen yli :D
        Hyppyesteen voi tehdä pahvista, puusta, ja kaikesta muusta sen sellaisesta :) Omalla talvikollani käytän legoja :D


    • Wauts
    • torstinen

      Kiitos:)) Torstin seuraajat Sulo ja Simo ovat myös tuossa petsiessä katso tiedot niin pääset katsomaan niidenkin videoita. (;

      -Peppi(:

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      58
      3086
    2. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      15
      1083
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      1028
    4. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      98
      917
    5. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      903
    6. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      784
    7. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      781
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      670
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      86
      645
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      595
    Aihe