Marsun korvista

huolestunut..

Hei

Kyselisin sellaista asiaa, ettäpitäisikö olla huolissaan. Yhden marsuni toinen korva on ihan kuuma ja toinen on kylmä. Korvan punoituksesta tms en tiedä, koska korvat ovat mustat.

Mutta mitä siis voisi tarkoittaa, jos marsun korvat ovat kuumat?

9

1495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marsuhullu

      Kannattaa mennä eläinlääkärille. Jos oma korvasi olisi kylmä ja toinen kuuma, menisitkö itse?

      • MarsuMama

        Meillä myös naaralla joskus molemmat korvat tosi kuumat,mutta en ole vienyt eläinlääkärille,koska ei muuten minusta haittaa sen oloa ja eivät tosiaankaan kokoajan kuumota!


      • Hipsul

        Mielstäni tälläisessä asiassa ei voi verrata omia korvia ja marsun korvia, koska marsuilla voi korvien kuumuus johtua myös lämpötilasta. Niinkuin kaneillakin, jos kaneilla on kuuma niin kanin korvat ovat kuumat. eli tämä voisi olla verrattavissa siihe n että jos sinulla on kuuma ja esim. hikoilet menisitkö lääkäriin'?
        Anteeksi tämä häiritsi vain tuo asia.

        Muttasiis vastauksena sinulle huolestunut, en usko että kannattaa olla hirveän huolissaan JOS marsu EI pidä päätään kallellaan tai arista korvaa yhtään, jolloin saattaisi kyse olla korvatulehduksesta. Seuraile tilannetta ja jos mielestäsi pahenee käy näyttämässä ell:ssä :)


      • Marsuhullu
        Hipsul kirjoitti:

        Mielstäni tälläisessä asiassa ei voi verrata omia korvia ja marsun korvia, koska marsuilla voi korvien kuumuus johtua myös lämpötilasta. Niinkuin kaneillakin, jos kaneilla on kuuma niin kanin korvat ovat kuumat. eli tämä voisi olla verrattavissa siihe n että jos sinulla on kuuma ja esim. hikoilet menisitkö lääkäriin'?
        Anteeksi tämä häiritsi vain tuo asia.

        Muttasiis vastauksena sinulle huolestunut, en usko että kannattaa olla hirveän huolissaan JOS marsu EI pidä päätään kallellaan tai arista korvaa yhtään, jolloin saattaisi kyse olla korvatulehduksesta. Seuraile tilannetta ja jos mielestäsi pahenee käy näyttämässä ell:ssä :)

        ^ Meinaan kyllä sitä, että jos toinen korva on kuuma ja toinen kylmä. Monessa asiassa eläintä voi "verrata" ihmiseen, esim. jos marsu on veltto ja uninen, kyllä huomaa että on jotain vinossa, myös ihmisellä jos niin on.


      • nöpö-löpö
        Marsuhullu kirjoitti:

        ^ Meinaan kyllä sitä, että jos toinen korva on kuuma ja toinen kylmä. Monessa asiassa eläintä voi "verrata" ihmiseen, esim. jos marsu on veltto ja uninen, kyllä huomaa että on jotain vinossa, myös ihmisellä jos niin on.

        Pakko sanoa väliin että vastauksesi Marsuhullu oli puutteellinen joten hyvä että Hipsul vielä täydensi ja kertoi. Viestisi nimittäin juuri saattaisi saada aloittelevan "paniikkiin" asiasta joka ei auttaisi asiaa mitenkään, enkä minä todellakaan haluaisi maksaa tuollaisen asian takia kallista eläinlääkäri maksua (olen köyhä se on minulle kallista) vaan haluaisin tarkkailla, nimittäin eläinlääkärikään tuossa tilanteessa ei osaisi sanoa muutakuin että tarkkaiua.

        Ja marsuhullu, eläintä ja ihmistä ei voi verrata kaikissa asioissa, niinkuin aiempi jo sinulle vastasi, ihmisen ja marsun korvat ovat täysin kaukana toisistaan... Etsi tietoa, vastaa vasta sitten. JA ettei kukaan ala vinkuu että miksi otin marsuja jos ei ole varaa maksaa eläinlääkäri maksuja, niin olen vaikka syömättä jotta saisin maksettua eläinlääkärille menon.


      • -veine
        nöpö-löpö kirjoitti:

        Pakko sanoa väliin että vastauksesi Marsuhullu oli puutteellinen joten hyvä että Hipsul vielä täydensi ja kertoi. Viestisi nimittäin juuri saattaisi saada aloittelevan "paniikkiin" asiasta joka ei auttaisi asiaa mitenkään, enkä minä todellakaan haluaisi maksaa tuollaisen asian takia kallista eläinlääkäri maksua (olen köyhä se on minulle kallista) vaan haluaisin tarkkailla, nimittäin eläinlääkärikään tuossa tilanteessa ei osaisi sanoa muutakuin että tarkkaiua.

        Ja marsuhullu, eläintä ja ihmistä ei voi verrata kaikissa asioissa, niinkuin aiempi jo sinulle vastasi, ihmisen ja marsun korvat ovat täysin kaukana toisistaan... Etsi tietoa, vastaa vasta sitten. JA ettei kukaan ala vinkuu että miksi otin marsuja jos ei ole varaa maksaa eläinlääkäri maksuja, niin olen vaikka syömättä jotta saisin maksettua eläinlääkärille menon.

        Miksi ihmiset eivät tajua että sinne lääkäriin voi vaikka soittaa. Mikä pakko sitä on mennä paikan päälle, soittaa ja kysyy että mitä mieltä ell on, voiko hän tehdä asialle jotain ja tarviiko tulla näyttämään. Soittamalla selviää paljonkin, lääkäri voi sanoa että tarkkaile, tule näyttämään niin tutkitaan kunnolla tai määrätä puhelinreseptin tahi muuta kotihoitoa. Ja vaikka sanoisikin että käydä näyttämässä niin pakkohan ei ole mennä, silloin vain marsun henki on omalla vastuulla. Eikä tarvi maksaa montaa kymppiä/satasta, ja aivan varmasti on luotettavempaa kuin täältä kysellä.
        Ihmeellistä....


      • toinen puolhuolestun
        -veine kirjoitti:

        Miksi ihmiset eivät tajua että sinne lääkäriin voi vaikka soittaa. Mikä pakko sitä on mennä paikan päälle, soittaa ja kysyy että mitä mieltä ell on, voiko hän tehdä asialle jotain ja tarviiko tulla näyttämään. Soittamalla selviää paljonkin, lääkäri voi sanoa että tarkkaile, tule näyttämään niin tutkitaan kunnolla tai määrätä puhelinreseptin tahi muuta kotihoitoa. Ja vaikka sanoisikin että käydä näyttämässä niin pakkohan ei ole mennä, silloin vain marsun henki on omalla vastuulla. Eikä tarvi maksaa montaa kymppiä/satasta, ja aivan varmasti on luotettavempaa kuin täältä kysellä.
        Ihmeellistä....

        joidenkin ihmisten on helpompi kysyä esim. palstoilla jotain asiaa kuin sittaa ell_lle- Esim. yksi tuttuni ei tykkää soitella mihinkään kysymään neuvoa, kuin vasta sitten, jos se on jossain (määrätty) tai kehotettu..

        Joillekkin myös se, että silloin ei tarvitse miten sen nyt selittäisin. Kertoa omaa henkilöllisyyttään vaan voi puhua anonyyminä esim. juuri tälläisillä suht. yleisillä palstoilla..

        Joo, anteeksi.

        Ja hei korva-asiaa vielä. (Soitan ell:lle, jos en täältä mitään vastausta saa ) Meidän 2v marsulla on kanssa ollut toinen korva kuuma ja toinen kylmä ja nyt on ruvennut aivastelemaan (noin 2-5krt päivässä) Ruokahalu ja pirteys pysynyt ennallaan, onko jotain vakavaa ?


      • nöpö-löpö
        toinen puolhuolestun kirjoitti:

        joidenkin ihmisten on helpompi kysyä esim. palstoilla jotain asiaa kuin sittaa ell_lle- Esim. yksi tuttuni ei tykkää soitella mihinkään kysymään neuvoa, kuin vasta sitten, jos se on jossain (määrätty) tai kehotettu..

        Joillekkin myös se, että silloin ei tarvitse miten sen nyt selittäisin. Kertoa omaa henkilöllisyyttään vaan voi puhua anonyyminä esim. juuri tälläisillä suht. yleisillä palstoilla..

        Joo, anteeksi.

        Ja hei korva-asiaa vielä. (Soitan ell:lle, jos en täältä mitään vastausta saa ) Meidän 2v marsulla on kanssa ollut toinen korva kuuma ja toinen kylmä ja nyt on ruvennut aivastelemaan (noin 2-5krt päivässä) Ruokahalu ja pirteys pysynyt ennallaan, onko jotain vakavaa ?

        miulla nuo marsut aivastelevat päivittäin etenkin kun ne pääsevät pöllyttämään heiniä, saattaa siis johtua heinästä joka pölisee tai kuivikkeista, tietysti syynä voilla myös nuha. Voithan kokeilla antaa vähäsen enempi c-tä. =) Jos se on ihan pirteä yms, niin ei vielä huoleen. Muista tarkkailla tilannetta ja jos menee ruokahaluttomuus tai menee apaattiseksi niin ota yhteys lääkäriin.


    • Anonyymi

      Mitä jos marsulla tummuu korva lehdet?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      1992
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1897
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      19
      1587
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1380
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe