Minkä takia luoja loi tämän kalan?????
räkäkiiski
9
8080
Vastaukset
- huumorimiehiä.
Kiiski on saaliskaloista ehkä harmittomimpia, mutta kalastajan ilme muuttunee, kun verkko on täynnä sarvisimmuja.
Ehkä kiiski on luotu ihan pilkkumiehelle ajankuluksi, ettei pitkästy avannolla.- jäärä
Joskus viime vuosisadalla Suomesta vietiin valtavia määriä kiiskiä Venäjälle.
Kiiskestä saa kuulemma erittäin hyvää kalalientä.
Kyseinen kala luotiin mielestäni lähinnä pitämään onkija hereillä. - kk.
jäärä kirjoitti:
Joskus viime vuosisadalla Suomesta vietiin valtavia määriä kiiskiä Venäjälle.
Kiiskestä saa kuulemma erittäin hyvää kalalientä.
Kyseinen kala luotiin mielestäni lähinnä pitämään onkija hereillä.Hereillä pysyy ihan varmasti, ainakin yöllä kun kädet on manatun singerin jäljiltä..
- rkm
Kun Luoja loi maan oli hän uuvuksissa ja hän kaipasi jotain herkkua ja voimien palauttajaa.
Siksi hän loi ´´kiisken´´ kalan jota paskantärkeä insinööri ei tajua arvostaa.
Kiisken liha on maukas, sen voittaa vain härkäsimppu.
Kiisken mäti on maukkain ., kaviaari joutaa pelastusarmejan leipäjonoon jaettavaksi.
Tosimies siis todellakin tosimies -ei nokian inssi- arvostaa tuota vesiemme herkkua. Kaikkein suurimmat herkkusuut eivät jaa tätä herkkua edes vaimonsa kanssa vaan herkuttelevat rantakivellä tehtyään rannalla herkkuaterian itselleen.
Kun saat kiiskikeittoa ja mätiä paahdetulle ruisleivälle tulee ihana olo --
- EI TODELLAKAAN OLE VÄLIÄ KUINKA KEHNO HALLITUS JA KEHNO PÄÄMINISTERI MEILLÄ ON.- Insinööri
Suomalaiset eivät yleisesti osaa syödä eivätkä arvosta kiiskeä.Minulla on Venäläinen vaimo ja hän laittaa kiisketkin ruuaksi.Mainittakoon että hän tekee itse myös makkarat koska meillä makkarassa 0n paljon vettä mukana.Monet tuttavat on ihmetelleet mistä olemme ostaneet makkaran kun se on erityisen hyvää.
- Inssi kans
Insinööri kirjoitti:
Suomalaiset eivät yleisesti osaa syödä eivätkä arvosta kiiskeä.Minulla on Venäläinen vaimo ja hän laittaa kiisketkin ruuaksi.Mainittakoon että hän tekee itse myös makkarat koska meillä makkarassa 0n paljon vettä mukana.Monet tuttavat on ihmetelleet mistä olemme ostaneet makkaran kun se on erityisen hyvää.
Laita ihmeessä makkararesepti. Ite olen kokeillut makkaran tekoa, mutta ei tullut hääviä.
- Variantti
koska se on aivan erinomaisen maukas kala, kuten ahven ja kuha. Ei kannata antaa ulkonäön hämätä, hyvä ahvenensukuinen kala, huomattavasti luupäätä parempi.
- Joska
Kiisket ja pienet ahvenet perataan (poista evätja
sisälmykset. Ladotaan pataan kerroksittain peruna-
viipaleita kaloja ja pekonia ja suolaa maun mukaan
Anna olla uunissa 125-150 asteessa noin 5 tuntia,
ja herkuttele. - Hannele
Räkäkiiski on ihan herkkua valkoisine lihoineen, ahvenen sukulainen. Kova työ perata, paista voissa, nam! (Gärs på svenska), söin sitä lapsena, kalastin Aurajoen rannalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937838
- 403752
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021886- 241210
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321053Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281003Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31792Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10750Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749