Normaali flunssan kesto?

ghjfgjfv

flunssaoireita alkoi ilmeta toissa viikon torstaina eikä ne ole vieläkään kunnolla lähteneet. en ole kyllä tyhmyyyttäni ainakaan treenaamalla helpottanut sen paranenmista, mutta olen kuitenkin viis kuus viimestä päivää ollu reenamaatta parin kilasn pyöräilyä lukuunottamatta eikä se vaan tahdo taittua. lievää kurkkukipua ja lämpöä ono koko ajan. ne on kyllä niin lieviä että ne ei haittaa paljon eikä tee sänkykuntoiseksi mutta ihmetyttäähän se että tommosta pientä kuumetta on jatkuvasti. yleensä taudit häipyy muutamassa päivässä.

Missä vaiheessa pitäs mennä lekuriin jos kyseessä on vaikka joku helvetin sika?

13

2319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kipupisteen piste

      Saattaa kestää noin kaksi viikkoa tavallinen flunssakin,mutta pitäisi levätä ainakin,tuo rehkiminen sitä pitkittää.
      Varmaan saattaa olla jokin pieni tulehdus jossain,kun kurkkukin on kipeä.
      Jos nyt ei ala mitään paranemista tapahtumaan,niin mene lääkäriin.
      Turha sitä on pohtia yksin,onko jotain muuta ,kun tavallista flunssaa.

      • 'A

        Minulla ainakin oireet alkoi 2 viikkoa sitten ja viikko sitten todellinen flunssa alkoi. Tänän en päässyt töihin, kun toinen puolikin alkoi olemaan flunssana. Elikkä ensin oli vasen ja nyt sitten oikee.

        Viime viikolla olin saikulla tiistai ja keskiviikkona, torstai ja perjantaina oli pakkolomat. Eilen maanantaina olin töissä ja kipeemmäksin tulin. Nyt tämä ja huominen päivä pitää olla himassa ja jos torstaina on kuumetta, niin silloin lääkärille kuulemma pitää mennä. Nahka lähti sieraimen sisältä kun olen niistänyt aika paljon.

        Riitti kun soitin hoitajalle, hän aikoi lähettää pomolleni sairaslomalappuni.

        Hitsi kun koko ajan janottaa ja nenä vuotaa.


      • 'A
        'A kirjoitti:

        Minulla ainakin oireet alkoi 2 viikkoa sitten ja viikko sitten todellinen flunssa alkoi. Tänän en päässyt töihin, kun toinen puolikin alkoi olemaan flunssana. Elikkä ensin oli vasen ja nyt sitten oikee.

        Viime viikolla olin saikulla tiistai ja keskiviikkona, torstai ja perjantaina oli pakkolomat. Eilen maanantaina olin töissä ja kipeemmäksin tulin. Nyt tämä ja huominen päivä pitää olla himassa ja jos torstaina on kuumetta, niin silloin lääkärille kuulemma pitää mennä. Nahka lähti sieraimen sisältä kun olen niistänyt aika paljon.

        Riitti kun soitin hoitajalle, hän aikoi lähettää pomolleni sairaslomalappuni.

        Hitsi kun koko ajan janottaa ja nenä vuotaa.

        Hei jälleen,

        Tänä aamuna ihmettelin, kun rupesi huimaamaan. Menin kuitenkin töihin ja töissä tuntui että jotain on vialla kun vieläkin huimasi. Soitin työterveysasemalle ja hoitaja sanoi, että "ei sun vielä pitänyt mennä töihin". Sanoin hoitajalle että itsehän aiemmin hän sanoi minulle, että jos on kuumetta niin pitää mennä lääkärin luo, mutta kun minulla ei olllut kuumetta. Hoitaja mutisi jotain ja pyysi tulemaan lääkärin luo.

        Lääkäri tutki, kuunteli keuhkoja. Sanoi että kyseessä on keuhkoputkentulehdus ja alkamassa poskiontelotulehdus. Sain 3 päivän antibiottikuurin ja lisäksi Duactia. Tuo 3 päivän kuuri vastaa 10 päivän kuuria.

        Ihmettelin että lääkäri ei tehnyt muuta kuin kuunteli keuhkoja ja silti päätteli että poskiontelotulehduskin on tulossa. Kommunikointi oli hieman ongelmallista kun tämä lääkäri on venäläinen.

        Nuhaa on vieläkin joka on kestänyt jo reilu 1 viikko ja 3 päivää.


      • 'A
        'A kirjoitti:

        Hei jälleen,

        Tänä aamuna ihmettelin, kun rupesi huimaamaan. Menin kuitenkin töihin ja töissä tuntui että jotain on vialla kun vieläkin huimasi. Soitin työterveysasemalle ja hoitaja sanoi, että "ei sun vielä pitänyt mennä töihin". Sanoin hoitajalle että itsehän aiemmin hän sanoi minulle, että jos on kuumetta niin pitää mennä lääkärin luo, mutta kun minulla ei olllut kuumetta. Hoitaja mutisi jotain ja pyysi tulemaan lääkärin luo.

        Lääkäri tutki, kuunteli keuhkoja. Sanoi että kyseessä on keuhkoputkentulehdus ja alkamassa poskiontelotulehdus. Sain 3 päivän antibiottikuurin ja lisäksi Duactia. Tuo 3 päivän kuuri vastaa 10 päivän kuuria.

        Ihmettelin että lääkäri ei tehnyt muuta kuin kuunteli keuhkoja ja silti päätteli että poskiontelotulehduskin on tulossa. Kommunikointi oli hieman ongelmallista kun tämä lääkäri on venäläinen.

        Nuhaa on vieläkin joka on kestänyt jo reilu 1 viikko ja 3 päivää.

        Tänään sitten onnistuin lähtee töihin. Olinhan ollut saikulla aika kauan, vaikka välillä käväsin töissä.

        Maanantaina 5.10.09, pakko taas oli jäädä saikulle. Käväsin lääkärin luona, CRP otettiin heti, normaalia näytti. ilmeisesti antibiottikuuri vaikutti hyvin. Jalat olivat perkeleen kipeet, varsinkin sääret. Päätäkin särki, tuntui että pää halkee. Ilmeisesti antibiootti aiheutti nuo jälkioireet.

        Ääneni on käheenä ja nenäni vieläkin pikkasen vuotaa.


    • dsfgsdf

      kyllähän se on parantunut viime viikkoisesta, mutta nyt on pysynyt muutaman päivän samnalaisena.

      pakkohan se on luennoilla käydä.

      epäilen, että kyseessä on keuhkputkentulehdus joka toivottavasti on viruksen aiheuttama että ei tarvitse mitään antibiootteja vetää.

      kaiken lisäksi sairuas vielä lihottaa.

      • dfgdsf

        ja kunto laskee.


      • fdgdfg
        dfgdsf kirjoitti:

        ja kunto laskee.

        on se ny parantumassa pyöräilystä huolimatta.

        tais olla vaan normaali virusperäinen keuhkoputkentulehdus.


      • cxvxczvczx
        fdgdfg kirjoitti:

        on se ny parantumassa pyöräilystä huolimatta.

        tais olla vaan normaali virusperäinen keuhkoputkentulehdus.

        Kävin lääkärissä. Ei bakteereita, senkka normaali, valkosolut koholla eli jonkinlaista tulehdusta on. No ainakin kurkku on vielä hieman kipeä. Epäilen, että minulla on jokin sydäntulehdus.


    • vihreä enkeli

      Terveydenhoitaja sanoi, että tämä nykyinen flunssa voi kestää jopa 3 viikkoa. Koko ajan pientä sinnittelyä, yöllä herään, kun suu on kuiva. Ei ole voimia työhön, joka vaatii 100% keskittymistä. En ole vaaraksi kenellekään, mutta ajattelin rekkakuskeja.
      Mahtaako olla sijaisia?

    • koska tää loppuu

      Joopa joo 7-viikko menossa tätä flunssaa tässä tulee kohta hulluksi, kurkku kipeä ja lääkärit eivät näe siellä mitään poikkeavaa!!!???

      • Fani

        Ehkä tulevaisuudessa mietit kaksi kertaa kun vedät lääkeitä pikkuflunsista! Olet tuhonnut imuunikyvyn, sen takia paraneminen kestää!


    • Anonyymi

      Vai että oikein "Flunssa" kyseessä. Vellihousut keksivät vain tekosyyn välttää töihin menoa!

    • Anonyymi

      Luulisin että aloitteen tekijän flunssa on jo parantunut kymmenessä vuodessa, mutta on aina toisia.
      On vaarallista urheilla jos on infektio.
      Kun ottaa parasetamolia tarpeeksi, kuume kyllä pysyy aisoissa, mutta se tapahtuu yleiskunnon kustannuksella.
      Kuume on ihmisen normaali reaktio infektioita vastaan Silloin valkoisten verisolujen määrä lisääntyy, enzyymitoiminta vilkastuu ja vastustuskyky lisääntyy.
      Kuumetta alentavat lääkkeet haittaavat paranemista ja auttavat flunssabakteereja lisääntymään. Lisäksi ei sitä edes huomaa, vaan menee harjoittelemaan vaikka on vaarassa saada vaikka tulehduksen sydämeensä.
      Suunnistajat tahtovat joskus kuolla äkisti, ja sitten saa lukea, että oli kilpaillut vaikka oli flunssassa, ja oli ottanut särkylääkkeitä.

      Itse en koskaan ota särkylääkkeitä enkä pyri alentamaan kuumetta, päinvastoin voin ottaa hiukan löylyä saunassa. Silloin kylläkin lämmitän enimmäkseen jalkojani, sillä jos pidän päätäni kuumassa, se aiheuttaa helposti käheyttä ja kaulakipuja jälkjeenpäin.
      Tavallisesti olen jo kunnossa päivän parin sisällä, mitä nyt on yskää sitten jonkun aikaa.
      Kaulakivut ja korvakivut saa pois kylmällä, kun pitää jalat lämpimänä. En koskaan juo kuumaa jos kaula on kipeä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe