uusi lääke

G.B.

Onko joku kokeillut sitä uutta reseptilääkettä, jota alunperin käytettiin kai masennuksen hoitoon?

7

5716

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • junnu

zyban , vaatii motivaatiota lopettaa , jota ei kaikilla ole ...

• G.B.

ainahan tupakoinnin lopettaminen motivaatiota vaatii, ja lääkkeen nimenkin kyllä tiedän. lähinnä olisin kaivannut kokemuksia käyttäjiltä. On nimittäin aika hintava lääke ja sivuvaikutuksiakin saattaa tulla.

• Vilmil
        G.B. kirjoitti:

ainahan tupakoinnin lopettaminen motivaatiota vaatii, ja lääkkeen nimenkin kyllä tiedän. lähinnä olisin kaivannut kokemuksia käyttäjiltä. On nimittäin aika hintava lääke ja sivuvaikutuksiakin saattaa tulla.

Itse nyt 2 viikkoa syöneenä,niin empä tiedä mitä sanoisi.Ainakin yö unet lyhentyneet n.4-5 tuntiin ja ajoittain huono olo! Viikon tosin olen ollut jo polttamatta!!VAATII TOSIAAN MOTIVAATIOTA,koska nikotiinin himo ei ole hävinnyt ainakaan vielä,TUSKAA!!!mutta taistellaan

• zup

mulla on toi kuuri ja on ainaki alku vähä niiku vetäs paskaa piriä. todellisista avuista tupakan lopettamiseen en tiedä..liekkö tuolla mitään apua koko lopettamisen kanssa mut tässä sitä vaan odotellaan että tupakka alkas maistua paskalle (niinku lääkäri mulle lääkkeen toimivuuden esitteli) että kattellaan =)
      Mut hei,tuota en tiennytkään että se on ollu masennuslääkkeenä..onko ihan tosi?

• Ellu

Mä olen syönyt nyt viikon sitä lääkettä ja aluksi tuli vähän huono olo ja tupakka on maistunut välillä tosi pahalle ja suussa maistuu pas...a. Mut koko ajan mulla haluttaa tupakkaa ja olen tänäänkin polttanut(lähinnä poskareita)kolme tupakkaa. Himot on niin suuret!!! uskon tuohon lääkkeeseen ja en aio ostaa tupakkaa joten tänään loppuu kokonaan polttelu, ku röökit loppuu. Ei ainakaan vielä ole tullut unettomuutta, vähän on lihakset kouristellut mutta kestän kyllä jos ei tän pahempaa oo luvassa.

• Onnellinenko???

Zybanista oli se apu, että lopettaminen oli todella helppoa. Nämä jälkivaikutukset kuurin jälkeen on sitten toinen asia: kivan ravintolaillan jälkeen huomaat seuraavana aamuna, että muutama siideri vei muistin, jumalaton morkkis krapulan lisäksi, depis painaa päälle, mutta onneksi nämä ovat ohimeneviä ilmiöitä: näin mulle on luvattu. Jos ei ole, niin löytyyhän niihinkin apu.
      Näyttää siltä, että sinulla on todella motivaatiota tupakanpolton lopettamiseen: tämä kyselyhän jo osoittaa sitä. Hieno juttu! Vaikka tilanteeni on nyt hieman vaikee, en kuitenkaan aio aloittaa uudestaan: elämä on paljon parempaa ilman sitä. :))

• Ihmettelevä

Söin 6 viikkoa Zybania ohjeiden mukaan, tupakoinnin lopettaminen onnistui,vahva motivaatio auttoi tietenkin (polttanut n. 25 v.), ajoittain tupakka käy mielessä, enemmänkin tapaorjallisesti kuin fyysiseen tarpeeseen. Unihäiriöitä oikeastaan koko 6 viikon ajan. Heräilin pitkin öitä ja aikaisin aamulla. Ärtyneisyydestä kärsin myös. Outoja tunnetiloja. Ei alkoholia lainkaan viiteen viikkoon, kuudella viikolla hieman punaviiniä, ei haittavaikutusta. Kuudennella viikolla vähensin annostusta yhteen tablettiin pvässä noin viikon ajaksi. Tuli autolla ajaessa (2 kertaa) paniikkihäiriötunne! En oikein uskalla mennä nyt rattiin. Olen sairastanut tautia viimeksi n 15 vuotta sitten! Muutenkin olen kokenut aika masentuneeksi itseni ja säikyksi. Toivon todellakin, että oireet loppuvat kohta. Minkä luokan masennuslääkettä tässä olenkaan syönyt ja onkohan haittavaikutukset edes kaikki tiedossa. Sain juuri tietää, että joillakin masennuslääkkeisiin kuuluvilla lääkkeillä voi olla kohtausoireita lisäävää vaikutusta. Jos olisin tämän tiennyt, en olisi ryhtynyt syömään koko kuuria. Hieno asia on että ilmeisesti tupakasta olen päässyt eroon. Toivottavasti en mielenterveyden menettämisen hinnalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      153
      11031
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      53
      5269
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2483
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2169
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1731
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1594
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1206
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      956
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      98
      952
    Aihe