Asesepät hoi!

Connor

Paljonkohan taitava aseseppä saa rahnaa kuukaudessa?

9

5565

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mistä mä tietäisin? :O

Eiks asesepät yleensä oo yksityisyrittäjiä?

• 7 asesepän asiakas

kaikilla vanha perusauto. eikö siitä voi päätellä. eli just tolpillaan pysyvät 1500-2100 veikkaus. ehkä joku erikoistuminen siinäkin kannattas.

• holletuj

Itse olen toiminut helsingissä vajaa 10 vuotta aseseppänä ennen kuin vaihdoin toiseen työhön. Tänä päivänä on entistä vaikeampi elättää aseseppänä itsensä, käytännössä oma firma on lähes ainut vaihtoehto. Oman firman perustamiskulutovat huimat ase-alalla, palo, murto, ryöstö ym suojaukset maksavat hunajaa ja joka paikkaan ei aseliikettä edes voi perustaa. Usein valmiiseen kiinteistöön joudutaan tekemään kalliita rakenteellisia muutoksia jotta viranomaiset ovat tyytyväisiä tiloihin, poliisi,pelastus viranomaisilta vaaditaan erilliset tarkastukset tiloille ennen kuin niitä edes saa käyttää ase-elinkeinoon. Näiden lupien käsittely on hidasta ja nihkeää nykyään, käytännössä tilat täytyy olla olemassa ennen kuin luvan toimellesi saat, luonnollisestikkaan ennen virallista lupaa et näissä tiloissa saa alan töitä harjoittaa tai säilyttää luvanvaraisia aseita taikka niiden osia. Työ itsessään aika rutiininomaista, pääasiassa perushuoltoa joka ei juuri työkaluja vaadi. Heti kun haluat alkaa valmistamaan itse aseen osia tai itse aseita, tulee sinulla olla työstökoneita jotka ovat kalliita, näiden kuolettamiseksi täytyy duunia olla niin että koneet todella pyörivät. Varastomiehenä pääset moninverroin helpommin samoihin tuloihin ja vieläpä nopeammin kuin mitä aseseppänä, eikä tarvi joka yhteydessä perustella alansa oikeutusta joka kukkahattutädille jotka ovat aseet kieltämässä.

• NÄPSYKÄS

MMMhhhhh...... tussuuu

• Linkku

n. 4500e/kk

• Haluaisin 2018 lukemat

• Anonyymi

Onko vapaata ase seppää jos nyt ihan näin hitaasti aloteltas mut y tunnus on mut laitteita uupuu.oulusta päin olen elikkä palkkaisin pätevän miehen lupien kans tai ilman.

• Anonyymi

Ei ole.

• Anonyymi

Juu ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      147
      3252
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      223
      2995
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      1966
    4. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      78
      1592
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      239
      1437
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      48
      1148
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1041
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      1014
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä