Punatiilitakka kaipaisi uuden ulkoasun - tiilikuvion tasoitus pois ja vaaleahko hiertopinnoite olisi tavoitteena. Varastossa olisi ylijäämänä Serpo 410 ohutrappauslaastia (lämpimässä ja kuivassa noin vuoden varastoitu). Sopisiko pohjarappaus tehdä tuolla? (Jollei, niin miksei sovi. Mitä sen sijaan?)
Pintaan ajattelin sen jälkeen Serpo 430 hiertopinnoitetta (sopivalla värisävyllä).
Tulisiko tuollainen pinta kestämään halkeilematta? Takka on varaava ja kuoreton, joten pintalämpötilat ovat paikoitellen kohtuullisen korkeat. Takassa ei ole kovin pahoja halkeamia ennestään, lähinnä yksi pitkä alhaalta ylös hiushalkeama. Voiko/kannattaako takan rappauksessa käyttää rappausverkkoa tms. halkeilemisen estämiseksi (tuon olemassaolevan halkeaman kohdalla tai kauttaaltaan)? Entä miten tehdään siisteimmin/järkevimmin ylitys liikuntasauman yli (takan ja palomuurin välinen sauma).
Kannattaako rappausta yrittää itse, vai voinko möhliä sen pahasti? :) Kova into on aina tehdä kaikki mahdollinen omin käsin ja onnistumisprosentti on tähän asti ollut hyvä, kiitos hyvien yleisten kädentaitojen ja riittävän etukäteissuunnittelun. Rappauksesta vain ei ole aiempaa kokemusta (tasoitehommista vain).
Takan rappaus/pinnoitus
4
3490
Vastaukset
- takkasi sijaitsee
Jos sattuu työmatkan varrelle voin neuvoa ja EI MAKSA mitään. Käytännössä opastaminen vain toimii paremmin kuin suoli24 lätinät
- Takka_tasaseks
Samat kysymykset kuin ketjun aloittajalla. Osasiko joku nyt ottaa kantaa?
- Osaava.
Otan kantaa ! Kiitos tästä !
- saritsa
Minäkin tarvisin hyvät neuvot ja vinkit! Meillä on puna-mustasta tiilestä(muistaakseni joku tiilerin antiikki) muurattu varaava leivinuuni sekä samasta tiilestä olohuoneen puolelle muurattu kaksi seinää. Tiilen väristä tykkään, mutta saumassa olevan laastin väri on muuttunut kauniin punaruskeasta lilahtavaksi! Olen ajatellut rapata pinnan ja tarvitsisin nyt hyvät vinkit. Onko olemassa esim. jotain maalin tyyppistä tasotetta jonka voi vain esim pensselillä levittää ja maalata päälle. Mikä olisi hyvä ja kestävä tapa josta" tee se itse nainenkin onnistuu"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882