Mitä seuraavaksi????

Koliikkia'''''''....

Tyttömme on nyt 6 viikkoinen ja koliikkihuutoa kestänyt 4 viikkoa. Olen nyt ollut munattomalla-maidottomalla kuurilla viikon, ilman tulosta. Mitäs sitten kokeilis? Soijaton-vehnäjauhotonkuuri? Mutta jätänkö vielä edelleenkin pois munan ja maidon? Vai alanko syömään pelkkää poronlihaa ja bataattia, oon kyllä valmis kokeilemaan ihan mitä kuuria tahansa, että vauvan olo helpottuis ja saatais itse nukuttua.

8

1165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkkkkoooeee

      että viikko ilman ja sitten alat kokeilemaan yhtä elintarviketta kerrallaan takasin, että onko vaikutusta. Jos ei ole vaikutusta niin jatka vain munien ja maitojen käyttöä ja kokeile jotain muuta. Entä ne vyöhyketerapiat tai vauvahieronnat? JOskus ei vain auta muu kuin aika, mutta toivottavasti löydätte viisastenkiven!

      • Äippä09 :)

        Varaa yksityiselle aika ja pyydä lääkäriä selvittämään, onko kyse mahdollisesti Refluksitaudista, eli maidon takaisin virtauksesta. Oireena on yleensä kova pulauttelu, maidon ylösnousu, ja se että vauva nieleskelee takaisin ylös tulevaa maitoa. Kuulema aika yleinen vaiva. Refluksista kärsivät vauvat voivat huutaa selkä kaarella. Tätä ja monia allergioita neuvolassa nimitetään koliikiksi. Refluksiin voi tietääkseni lääkäri määrätä vauvalle esim. Gavisgonia tms. närästyslääkettä.

        Ikävää on se, että neuvolan tätit antaisivat vauvojen kärsiä kuukausi tolkulla vaivoistaan, koska neljän kuukauden iässä suolisto on yleensä jo niin kehittynyt, että se kestää enemmän. Silloin kai allergiatkin ovat kai saattaneet helpottaa itsestään. Mutta 4 kk vauvan itkua on kyllä pitkä aika! Kyllä jokainen vauva ansaitsee sen, että ongelmat selvitetään kunnolla. Itse olen sitä mieltä, että terveyskeskus- ja neuvolalääkärit nimittävät koliikiksi usein kaikkea, mitä eivät halua tai osaa diagnosoida. Luulis, että yhteiskunnalle tulisi halvemmaksi tutkia vauvojen vaivat kunnolla. Meillä ainakin "koliikkiaika" oli niin raskasta, että sen jälkeen olis ollut parisuhdeneuvojien, psykologien, kodinhoitajien yms. yms. apu tarpeen. Mutta meilläpä koliikki olikin refluksia, ja onneksi olin sitkeä ja tämä saatiin selville kun vauva tuli 2 kk


    • Kelly S.

      Meillä oli koliikkia melkein vuoden, joten tässä mun neuvoni. Jos siis imetät etkä anna korviketta (korvike on myös yksi paha koliikin aiheuttaja joillakin). Alkuun minullakin meni vaikka kuinka kauan tahkoessani mitä voin syödä ja mitä en. Lopputulos oli se, että söin vain perunaa, possua ja pikkasen jotain salaattia, kurkkua. Ei mausteita eikä rasvaa, vain suola. Juomaksi vesi tai hyvin laimea sokeroimaton tiivistemehu. Voin sanoa, että tiukkaa teki moinen kuuri, mutta tiedät...jos haluat hetken rauhan ja nukkua, se on vaan kestettävä. Ja sitäpaitsi siihen tottuu ;) Ja hoikistuukin vielä:D Eli oikeesti, jätä kaikki pois. Peruna ja possu linja. Sit kun on mennyt viikko kaks ja vauvan suolisto näin rauhottuu, niin voit koittaa viikko kerralaan lisätä yhtä elintarviketta. Kyse on siis sekä proteiinien ja rasvojen sietämättömyydestä, koska vauvan ruuansulatuselimistö ei ole syystä tai toisesta täysin kehittynyt. Toiset sietää enemmän kuin toiset, riippuu miten ruuansulatuselimistö on kehittynyt.
      Lisäksi googletin kuvina vyöhyketerapiasta ja katsoin ne pisteet ja opettelin hieronnan tai no sinnepäin mistä hieroa ja sekin kieltämättä auttoi:) Joka ilta meijän rutiineihin kuului vauvaöljyllä hierottiin hellästi kaikki paikat jalkapohjia myöden. Ei se sen kummempaa hierontaa tai salatiedettä varmaankaan ole :) Mut ota netistä selvää vyöhyketerapiasta, niin säästät pitkän pennin.
      Meillä tämä ruokavaliolinja auttoi kun poika oli noin 1,5kk, koska kesti kauan ennen kuin sain tietoa tarpeeksi asiasta (paska neuvola). Sen jälkeen nukkui yöt;) Tietty nyt heräs muutaman kerran tissille, mut nukkui aina sen saman ajan klo 22.30-10 aamulla!!! Joskus kauemminkin.Koliikkia silti jatkui mutta lievempänä, mut poika nukkui yöt ja kunnon päikkärit;) Edelleen koliikki helpotti kun poju oli n. 4,5kk. Ihan yhtäkkiä ;) Huomattavasti rauhallisempi. Sitten ravattiin allergiatesteissa ja selvisi koira-allergia ja paha sellainen! :( No rakas haukkumme löysi uuden kodin, poika oli 7kk. Sen jälkeen tasaiseen tahtiin helpompaan päin. Oli myös kasa ruoka-allergioitakin (ei testeissä todettuja vaan käytännössä!). Eli kun niitä varos ja asunto siistiytyi, niin pojan ollessa n. 10 kk voi sanoa että piina loppui;)
      Kokeile! Et menetä mitään, voit vain voittaa, jos et selätä koliikkia näin, niin sitten olet viisampi ja voit hakea apua lekureilta, mut sun täytyy vaatia hoitoa, ne on aika nihkeitä auttamaan ja harva osaa edes auttaa. Yksityinen joku kokemuksen omaava ehkä viitsii sormeaan heilauttaa... :( Tylsä juttu, mutta kurja totuus. Muista että kun jätät kaiken pois, vauvan kakka voi olla erilaista sekä kun hierot vyöhyketerapioin, niin ekan kerran jälkeen homma pahenee hetkeks, mut sit tulee se kauan odotettu rauha:)

      • Kelly S.

        mites sielä jaksellaan? Kävitkö lekurilla tai ootko kokeillu ruokavaliota, hierontaa ym.? Onko ollut apua?


      • Paska neuvola..
        Kelly S. kirjoitti:

        mites sielä jaksellaan? Kävitkö lekurilla tai ootko kokeillu ruokavaliota, hierontaa ym.? Onko ollut apua?

        Alkaa pikkuhiljaa selviimään. Kaksi kaveria on osannut neuvoa mitä tehdä. Tällä hetkellä näyttää siltä että ainakin maitoallergia löytyy ja ehkä vilja-allergia. Kävin erittäin kokeneella lasten allergialääkärillä, joka käski jättämään viljat pois maidon ja munan lisäksi. Mutta homma on vielä kesken, mutta etenee onneksi. Neuvolasta ei ole ollut mitään hyötyä. Seuraavalla neuvolakäynnillä aion haukkua sekä neuvolatädin että koko neuvolasysteemin. Ei tädin mielestä voi olla allergiaa kun kakka ja iho on normaalit!! Ja miksi ei edes ehdoteta tutkimuksia tai kääntymistä asiantyntijan puoleen, vaan suoraan annetaan koliikki tuomio ja sen jälkeen vaan voivotellaan. Se on suoranaista pienten vauvojen kiduttamista, kun ei auteta!!!


      • Kelly S.
        Paska neuvola.. kirjoitti:

        Alkaa pikkuhiljaa selviimään. Kaksi kaveria on osannut neuvoa mitä tehdä. Tällä hetkellä näyttää siltä että ainakin maitoallergia löytyy ja ehkä vilja-allergia. Kävin erittäin kokeneella lasten allergialääkärillä, joka käski jättämään viljat pois maidon ja munan lisäksi. Mutta homma on vielä kesken, mutta etenee onneksi. Neuvolasta ei ole ollut mitään hyötyä. Seuraavalla neuvolakäynnillä aion haukkua sekä neuvolatädin että koko neuvolasysteemin. Ei tädin mielestä voi olla allergiaa kun kakka ja iho on normaalit!! Ja miksi ei edes ehdoteta tutkimuksia tai kääntymistä asiantyntijan puoleen, vaan suoraan annetaan koliikki tuomio ja sen jälkeen vaan voivotellaan. Se on suoranaista pienten vauvojen kiduttamista, kun ei auteta!!!

        Otan osaa. Kyllä minullakin veri kiehu yks sun toinen kerta, kun neuvolassa pelkkiä tampioita, jotka tiedä mistään mitään ja lääkäritkin kröhöm... mut onneks LNP:n allergialääkäriltä sitten saatiin apua, tosin sekin oli v****maista vääntöä että apua sai, mut selvittiin kumminkin. Ärsyttää kun joutuu taistelee sen kaiken väsymyksen ja turhautumisen keskellä. Tsemppiä teille!


    • tanjakem

      meillä auttoi koliikkiin rela-trops maitohappobakteeri.kokeile ihmeessä.sitä annetaan vauvalle.

      • Allergiaaaa´´´´

        Kaikki kikat on kokeiltu. Itse olen nyt erittäin tiukalla ruokavaliolla ja huuto on lähes loppunut, huuta normaali vauvan verran. Tytöllä on siis allergioita, mutta vielä ei tiedetä tarkkaan mitä. Maito on varma ja viljat lähes varmoja. Tässä yhtenä päivänä söin Vatajan mausteisia nakkeja ja siitä seurasi seuraavana päivänä huutoa lähes tauotta 8h, eli on allerginen myös jollekin mausteelle. Kun saadaan taas vauva kuntoon, ajattelin kokeilla perunaa, jos se kävis. Itse syön pelkkää riisiä ja se alkaa kuitenkin jossain vaiheessa kyllästyttämään, joten olis kiva saada se peruna mun ruokavalioon. Tällä hetkellä mä syön joka päivä vain kanaa, jauhelihaa, vihanneksia ja joitain hedelmiä ja sitä riisiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      239
      2095
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      153
      1355
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      52
      1246
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1025
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      989
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      930
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      923
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      825
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      640
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      639
    Aihe