miten voin salata nettiyhteyteni?
Naapuri käyttää nettiäni!
7
984
Vastaukset
- jepmastera
Selaamalla sitä ohjekirjaa.
- miiiiiiiii
no kun ei ole sitä...
- Pege81
miiiiiiiii kirjoitti:
no kun ei ole sitä...
Ei tullut mieleen hakea valmistajan kotisivuilta sitä ohjekirjaa? Yleensä löytyy sieltä.
- Wippie, intenet Hippie
Noissa langattomissa nettimodemeissa/reitittimissä on tavallisesti salasanasuojaus. Lue siis laitteesi ohjeet ja keksi käyttäjätunnus ja salasana ja tallenna ne laitteesi asetuksiin ja läppärisi asetuksiin myös. Naapurisi putoaa pois linjalta. Minulla on tuo Wippies modemi ja vaihdoin ensi työkseni modemin saatuani sen asetukset.
- äläkerromitään
Lukitse ovesi. Pane tileihisi salasanat. Vai onko ihan langaton?
- Kokoliha
[i]Noissa langattomissa nettimodemeissa/reitittimissä on tavallisesti salasanasuojaus. Lue siis laitteesi ohjeet ja keksi käyttäjätunnus ja salasana ja tallenna ne laitteesi asetuksiin ja läppärisi asetuksiin myös. Naapurisi putoaa pois linjalta. Minulla on tuo Wippies modemi ja vaihdoin ensi työkseni modemin saatuani sen asetukset.[/i]
No käyttäjätunnuksen ja salasanan vaihto ei nyt auta muuta kuin että naapuri ei pääsisi boxin hallintaan, kyllä se nettiin pääsisi silti. Ennemmin suosittelen laittamaan langattomaan verkkoosi salauksen, jota oletettavasti naapurisi käyttää. Kerropa mikä reititin/adsl-modeemi sinulla on niin voipi kertoa tarkemmin miten tämä langattoman verkon salaaminen tapahtuupi - minä tein,.,.,
Hae kaupasta 5 senttiä paksua lyijylevyä, tee siitä laatikko wlan boksille, ja käytä itse verkkokaapelia. Voit myös käyttää wlania, mutta lyijylaatikon pitää olla niin suuri että mahdut sinne tietokoneen kanssa, eikä tarvi sählätä salasanojen ja muitten asetusten kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2664654Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1333019Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442847Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k232590Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761791Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061644Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281511- 591400
- 951282
- 471169