Totaalinen konetuho

EK

Hei, onko kellään tietoa tai omakohtaista kokemusta mitä Grand Scenicin 2.0 litraisen bensamoottorin vaihto maksaa töineen? Minulla ajossa kone vain tilttasi ja näillä näkymin koko sopan aiheutti nokka-akselin pyörähtäminen ja jaon sekoittaminen niin että männät ja venttiilit vaurioituivat. Koneen korjaaminen ei mitä ilmeisimmin enää kannata vaan uutta konetta/korvaavaa konetta kenties harkittava. Renaultia ollaan asiassa haastamassa korvausmielessä koska tapaus on mitä ilmeisimmin aika ainutlaatuinen ja huollot tehty kuitenkin ohjeiden mukaan ja yhdessä paikassa. Kenelläkään vastaavia kokemuksia?

2

958

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jumppahuitti sentään

Minulla on ihan päinvastaisia kokemuksia. Minun rellussani nokka-akselin pitääkin pyörähtää että kone pysyy ehjänä.

Jos eksytään asiaan niin yritit ilmeisesti sanoa että nokkahihna katkesi ja nokka-akselin pyörähtäminen loppui minkä takia männät ja venttiilit kohtasivat toisensa. Mikäli merkkihuollon nimi alkoi aakkosten toisella kirjaimella en ihmettele asiaa yhtään. Todennäköisimmin hihnan kireys oli säädetty persiilleen tai kiristin asennettu kokonaan väärin.

8V rellun koneessa maksoin remontista aikoinaan osineen ja töineen 220€ kun otin kannen itse irti ja vein pajalle. Omaa typeryyttä kun en jaksanut tarkistaa oliko edellinen omistaja vaihtanut hihnan ja kiristinrullat. Ei ollut. 16v koneessa venttiileitä vääntyy enemmän ja työtä on muutenkin enemmän mutta kyllä sen vielä reiskan pajalla korjauttaa ellei venttiili mennyt läpi männästä mitä tapahtuu todella harvoin.

Uusista autoista noita hihnoja katkeaa vähän väliä premium-merkit mukaanlukien ja yleensä viat korjataan vähin äänin maahantuojan piikkiin. Vika on kaikkea muuta kuin ainutlaatuinen mistä kiittäminen etenkin suomalaisen autohuollon työn "laatua" Tuon takia lähes kaikkissa uusiissa koneissa hihna onkin vaihdettu takaisin ketjuun.

• Hienoa, Hienoa

Olen noteerannut saman että useampi merkki on siirtynyt ketjuihin.

Mutta että syynä on Suomalaisen autohuollon työn laatu ??
        Onkohan ketjulla varustetut koneet vain Suomiautoissa ?
        Milloinhan Rellulta tulee Suomikone ?

Siitä hihnasta että ei se aina katkea vaan saattaa nimenomaan pyörähtää ja näin syntyy myös konerikko.

No jotain hyvää merkkihuolloistakin !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      304
      3624
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      29
      1996
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      44
      1636
    4. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      84
      1481
    5. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      94
      1251
    6. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      144
      1181
    7. Miksi et vain uskalla!?

On niin ikävä...
      Ikävä
      81
      1074
    8. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      95
      1022
    9. Kannattaa ymmärtää se asia

että mitään stalkkausta tai hakkerointia ei tapahdu. Oikeasti kannattaa tutkituttaa päänsä.
      Tunteet
      212
      857
    10. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      61
      777
    Aihe