Totaalinen konetuho

EK

Hei, onko kellään tietoa tai omakohtaista kokemusta mitä Grand Scenicin 2.0 litraisen bensamoottorin vaihto maksaa töineen? Minulla ajossa kone vain tilttasi ja näillä näkymin koko sopan aiheutti nokka-akselin pyörähtäminen ja jaon sekoittaminen niin että männät ja venttiilit vaurioituivat. Koneen korjaaminen ei mitä ilmeisimmin enää kannata vaan uutta konetta/korvaavaa konetta kenties harkittava. Renaultia ollaan asiassa haastamassa korvausmielessä koska tapaus on mitä ilmeisimmin aika ainutlaatuinen ja huollot tehty kuitenkin ohjeiden mukaan ja yhdessä paikassa. Kenelläkään vastaavia kokemuksia?

2

932

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jumppahuitti sentään

Minulla on ihan päinvastaisia kokemuksia. Minun rellussani nokka-akselin pitääkin pyörähtää että kone pysyy ehjänä.

Jos eksytään asiaan niin yritit ilmeisesti sanoa että nokkahihna katkesi ja nokka-akselin pyörähtäminen loppui minkä takia männät ja venttiilit kohtasivat toisensa. Mikäli merkkihuollon nimi alkoi aakkosten toisella kirjaimella en ihmettele asiaa yhtään. Todennäköisimmin hihnan kireys oli säädetty persiilleen tai kiristin asennettu kokonaan väärin.

8V rellun koneessa maksoin remontista aikoinaan osineen ja töineen 220€ kun otin kannen itse irti ja vein pajalle. Omaa typeryyttä kun en jaksanut tarkistaa oliko edellinen omistaja vaihtanut hihnan ja kiristinrullat. Ei ollut. 16v koneessa venttiileitä vääntyy enemmän ja työtä on muutenkin enemmän mutta kyllä sen vielä reiskan pajalla korjauttaa ellei venttiili mennyt läpi männästä mitä tapahtuu todella harvoin.

Uusista autoista noita hihnoja katkeaa vähän väliä premium-merkit mukaanlukien ja yleensä viat korjataan vähin äänin maahantuojan piikkiin. Vika on kaikkea muuta kuin ainutlaatuinen mistä kiittäminen etenkin suomalaisen autohuollon työn "laatua" Tuon takia lähes kaikkissa uusiissa koneissa hihna onkin vaihdettu takaisin ketjuun.

• Hienoa, Hienoa

Olen noteerannut saman että useampi merkki on siirtynyt ketjuihin.

Mutta että syynä on Suomalaisen autohuollon työn laatu ??
        Onkohan ketjulla varustetut koneet vain Suomiautoissa ?
        Milloinhan Rellulta tulee Suomikone ?

Siitä hihnasta että ei se aina katkea vaan saattaa nimenomaan pyörähtää ja näin syntyy myös konerikko.

No jotain hyvää merkkihuolloistakin !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3033
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2685
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2295
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      36
      1803
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1566
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1517
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1360
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe