Hei, onko kellään tietoa tai omakohtaista kokemusta mitä Grand Scenicin 2.0 litraisen bensamoottorin vaihto maksaa töineen? Minulla ajossa kone vain tilttasi ja näillä näkymin koko sopan aiheutti nokka-akselin pyörähtäminen ja jaon sekoittaminen niin että männät ja venttiilit vaurioituivat. Koneen korjaaminen ei mitä ilmeisimmin enää kannata vaan uutta konetta/korvaavaa konetta kenties harkittava. Renaultia ollaan asiassa haastamassa korvausmielessä koska tapaus on mitä ilmeisimmin aika ainutlaatuinen ja huollot tehty kuitenkin ohjeiden mukaan ja yhdessä paikassa. Kenelläkään vastaavia kokemuksia?
Totaalinen konetuho
2
917
Vastaukset
- jumppahuitti sentään
Minulla on ihan päinvastaisia kokemuksia. Minun rellussani nokka-akselin pitääkin pyörähtää että kone pysyy ehjänä.
Jos eksytään asiaan niin yritit ilmeisesti sanoa että nokkahihna katkesi ja nokka-akselin pyörähtäminen loppui minkä takia männät ja venttiilit kohtasivat toisensa. Mikäli merkkihuollon nimi alkoi aakkosten toisella kirjaimella en ihmettele asiaa yhtään. Todennäköisimmin hihnan kireys oli säädetty persiilleen tai kiristin asennettu kokonaan väärin.
8V rellun koneessa maksoin remontista aikoinaan osineen ja töineen 220€ kun otin kannen itse irti ja vein pajalle. Omaa typeryyttä kun en jaksanut tarkistaa oliko edellinen omistaja vaihtanut hihnan ja kiristinrullat. Ei ollut. 16v koneessa venttiileitä vääntyy enemmän ja työtä on muutenkin enemmän mutta kyllä sen vielä reiskan pajalla korjauttaa ellei venttiili mennyt läpi männästä mitä tapahtuu todella harvoin.
Uusista autoista noita hihnoja katkeaa vähän väliä premium-merkit mukaanlukien ja yleensä viat korjataan vähin äänin maahantuojan piikkiin. Vika on kaikkea muuta kuin ainutlaatuinen mistä kiittäminen etenkin suomalaisen autohuollon työn "laatua" Tuon takia lähes kaikkissa uusiissa koneissa hihna onkin vaihdettu takaisin ketjuun.- Hienoa, Hienoa
Olen noteerannut saman että useampi merkki on siirtynyt ketjuihin.
Mutta että syynä on Suomalaisen autohuollon työn laatu ??
Onkohan ketjulla varustetut koneet vain Suomiautoissa ?
Milloinhan Rellulta tulee Suomikone ?
Siitä hihnasta että ei se aina katkea vaan saattaa nimenomaan pyörähtää ja näin syntyy myös konerikko.
No jotain hyvää merkkihuolloistakin !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1125825Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta323927- 823332
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182946Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2501997Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?871963- 1411758
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui391685Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881529