Uuden auton maalipinnan käsittely

KGER

Olen haksahtanut uuteen autoon. Miten kannattaa uutta maalipintaa hoitaa; vahaus, ammattilaisen tekemä käsittely vai jokin ihmeaine jolle luvataan jopa 6 vuoden takuu.

Väri on tummansisinen, jos nyt sillä on jokin merkitys.

Sivistäkää tietämätöntä.

13

27774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harrastaja

      Yksinkertanen ohje:
      Tee itse / teetä ammattilaisella,
      AUTOGLYM SRP EXTRA GLOSS käsittely pintaan 3kert vuodessa,käsinpesu tarpeen mukaan=pidä auto puhtaana,AG bodywork shapoolla ja talvella WINTERWASHilla.( ei fairya/hämäriä halpa liuottimia jotka sisältää teollisuusbensiiniä ym.Ne poistaa mm. vahaa tehokkaasti).
      Että näin se homma etenee ... ja unohda ihmeaineet.

      • jussi

        Se olisi varmaan hyvä se oikea maalipinnan käsittely, mutta se maksaa n. 500 eeroo.Itseltä jäi tekemättä kun halusin kunnon ruostesuojauksen uudelle autolle.


      • MustaMersu

        Mistä saa Auto Glymin Winterwash-pesuainetta? Itse en ole misasään nähnyt kuin Bodywoek-shampoota. Eli, saako vapaasti kuluttajapakkauksessa jostain vai onko tehty vain ammattilaisille fiksaajille?? (ei löytynyt Autogglymin kuvastostakaan...)


      • Harrastaja
        MustaMersu kirjoitti:

        Mistä saa Auto Glymin Winterwash-pesuainetta? Itse en ole misasään nähnyt kuin Bodywoek-shampoota. Eli, saako vapaasti kuluttajapakkauksessa jostain vai onko tehty vain ammattilaisille fiksaajille?? (ei löytynyt Autogglymin kuvastostakaan...)

        Kyllä pitäis asiantuntevalta jälleenmyyjältä löytyä.Se muistaakseni on maahantuojan valmistuttamaa pesuainetta,1L, 6e ja 5L 23e pakkauskoot.Maahantuoja ainaki osaa kertoa mistä löytyy paikkakunnallasi.


    • vwvwvw

      Auto glymiä pintaan!!! muuta ei tarvi uusi auto. Osta se sellanen kullanvärinen purkki. Jos auto on haalistunut tai maalipinta on muuten huono, niin sitte ensin sitä auto glymin punaista ja sen jälkeen kullanväristä pintaan.fi

    • Black Sapphire

      ...pian, ellet ole jo toiminut. Jos talousasiat eivät muodostu kynnyskysymykseksi, teetä esim. Perma-Shine -käsittely tai vastaava. Kannattanee selvittää liikkeestä, voiko auton käsitellä Auto-Glymin hionta-aineettomalla viimeistelyvahalla (kullanvärinen) aina joskus. Sillä saa autoon "lite extra glans", kuten naapurissa sanotaan.

      Itselläni on 1,5 vkoa vanha metallinhohtomusta auto, johon on tehty kestovahakäsittely (ei maksanut auton hankinnan yhteydessä teetettynä kuin 130 euroa). Auto ainakin tuntuu kiiltävän paremmin kuin ilman käsittelyä. Olen pessyt auton ensimmäisen kerran ja olen ollut tyytyväinen ainakin tässä vaiheessa. Maantiesuola ei lähde lopullisesti kuin sienipesulla, mutta lopputulos on hyvä, etenkin kun kuivaat autosi kunnon säämiskällä.

      Pesemiseen ja vahaamiseen suosittelen Auto Glym -merkkisiä tuotteita, joita olen käyttänyt yli 10v. Välineiden puhtaus on puoli ruokaa; sienet ja säämiskä kannattaa pestä puhtaaksi kun auto on valmis.

      • mutta eikös tämän perma shine käsittelyn ohessa kerrota mitä se käsittely ei kestä?


    • räpeltäjä

      laittaa vasta sitten kun on tarvetta kukaan ei arvosta sitä sijoitettua summaa jälkikäteen ..
      myllyttää vasta myydessä

    • Uuden ostanut

      Vahatahan ne pellit pitää, mutta koska. Automyyjä suositteli että vahaa vasta 3-4 kk:n jälkeen, jotta uusi pinta ei vaurioidu. Niinkö ne on heikkoja ja hitaasti kovettuvia nuo nykyiset maalit.
      Luulisi uudenkin pinnan kestävän ainakin jonkinlaista vahausta.
      Siis onko sellaisia hellävaraisia vahoja olemasssa, joita voi laittaa heti uuden pintaan ?. Onhan seuuden auton maalipinta jo kuukauden ennätänyt kovettua, kun auto tulee japanista asti.

      • WAXXI

        1.vahaus tulisi suorittaa vasta n. 3kk maalauksen jälkeen. Auto kun maalataan se kuivuu uunissa yön aikana pinnaltaan kovaksi ja normaalia käyttöä kestäväksi. Maali ei kuitenkaan ole pinnan alta kuivanut kokonaan ja jatkaa kuivumistaan. Jos maalipintaan laitetaan kuivumis aikana vahaa ei maalipinta hengitä ja se saattaa aiheuttaa ongelmia maalipinnassa, kun ns. kosteus ei pääse maalin alta pois. Ei se ole paha homma odottaa n.3kk että voi vahata. Ei se auton maalipinta siinä ajassa vielä tuhoudu ilman vahaa.. Eikä sitä tosin välttämättä huomaa jos ostat auton ja vahaat heti ja pidät kaksi vuotta niin ei siinä välttämättä vielä mitään onkelmia tule., jos tulee ollenkaan.


      • Japanista

        mitään autoja tule!!!!


      • pitää käyttää

      • liuoitin
        WAXXI kirjoitti:

        1.vahaus tulisi suorittaa vasta n. 3kk maalauksen jälkeen. Auto kun maalataan se kuivuu uunissa yön aikana pinnaltaan kovaksi ja normaalia käyttöä kestäväksi. Maali ei kuitenkaan ole pinnan alta kuivanut kokonaan ja jatkaa kuivumistaan. Jos maalipintaan laitetaan kuivumis aikana vahaa ei maalipinta hengitä ja se saattaa aiheuttaa ongelmia maalipinnassa, kun ns. kosteus ei pääse maalin alta pois. Ei se ole paha homma odottaa n.3kk että voi vahata. Ei se auton maalipinta siinä ajassa vielä tuhoudu ilman vahaa.. Eikä sitä tosin välttämättä huomaa jos ostat auton ja vahaat heti ja pidät kaksi vuotta niin ei siinä välttämättä vielä mitään onkelmia tule., jos tulee ollenkaan.

        Automaalit nykyisin vesilitkuja!Olisipa maalit vielä liuoitinpohjaisia kestäisivät aikaavastaan ja veniskemiä aivan eritavalla.Samase vahaat auton kuinkausein Suomessa tehtiin karhunpalvelu vapautettiin autot takaroiskessuojista.Maalipinnat eivät kestä samoin tuulilasit ,kivenhakkaamiatäynnä.Matkittiin keskieurooppaa joissaon asfaltoidut tiet ja täällä perhanankitkarenkaat oieat kivenkeruu ja linkolaitteet.Toki hyväpointti pitää autonpinnat puhtaina pienet kivet eivät ehkä pysty puhtaaseen pintaan.Katsokaapa autonnetuulilasiin auringonpaisteella ja konepeltiin myös havaitkaa itse.Toki suositus ennen 3kk nyt automyyjäsuositteli uuteenautooni kiiltovahausta?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe