punton laturi ja ohjaustehostin

???

kyse on fiat punto vm.2004.
laturin valo syttyi ja ohjaustehostin lakkasi toimimasta.
ilmeisesti laturi on rikki,mutta tietääkö joku miksi ohjaustehostin ei toimi.

22

12120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frangrabba

      jos se tehostin on sähkökäyttöinen niin paljon mahdollista ettei toimi kun ei saa tarpeeksi virtaa,sehän selviää kun laitat laturin kuntoon,tai sitten vain tehostaja sattui samaan aikaan hajoamaan,tarkista tehostajan öljyt

      • BMWsti

        Punton tehostin on täysin sähköinen, siinä ei ole hydrauliikkaa lainkaan. Tehostus katoaa, jos latausjännite ei ole riittävä.

        Eli turha etsiä tehostimen öljysäiliötä.


      • ???
        BMWsti kirjoitti:

        Punton tehostin on täysin sähköinen, siinä ei ole hydrauliikkaa lainkaan. Tehostus katoaa, jos latausjännite ei ole riittävä.

        Eli turha etsiä tehostimen öljysäiliötä.

        näillä eteenpäin


      • Ex Puntisti
        ??? kirjoitti:

        näillä eteenpäin

        Niin muistaakseni punton tehostin lyö itsensä pois päältä kunnon pakkas-starteissa.
        (Eli siis silloinkin vähän virtasta käytössä)


      • jj
        Ex Puntisti kirjoitti:

        Niin muistaakseni punton tehostin lyö itsensä pois päältä kunnon pakkas-starteissa.
        (Eli siis silloinkin vähän virtasta käytössä)

        on läpeensä susi.
        Sivistyneimmissä maissa aluillaan joukko-oikeudenkäynnit ja kanteet FIAT:n vastuuttomuutta kohtaan em. asiassa.
        Fiat alkuun takaisnkutsui autot, joissa E-Steer, osien vaihtoon tapahtuneiden vaaratilanteiden takia, mutta toimenpiteen kalleuden takia pesikin jatkossa kätensä romujensa kanssa.
        Hiivatin sähkö-ohjauksen osat ovat heikointa mitä maailmasta löytyy, lasten leikki-autoissa samaa tasoa.
        Halpa on ihmishenki, mutta sitähän kerkiää miettiin sitten kun törmäät rekan keulaan FIATin sähköisen ohjauksen sanottua poks.
        Euroopassa vaihtelevat kovasti vanhemman mallin perinteisiä hammastankoja sähkökikkareen tilalle.
        Kivaa, esim. Puntoista suurin osa arvoltaan 2000-3000 e ja sähkötehostimen korjauksista maksatte yleensä tonnin luokkaa, vaikka eu:n tuotevastuulain mukaan korjaus kuuluu FIATille koko auton elinkaaren, koska systeemi on susi ja HENGENVAARALLINEN.
        Ja vika uusiutuu AINA.


      • ena
        jj kirjoitti:

        on läpeensä susi.
        Sivistyneimmissä maissa aluillaan joukko-oikeudenkäynnit ja kanteet FIAT:n vastuuttomuutta kohtaan em. asiassa.
        Fiat alkuun takaisnkutsui autot, joissa E-Steer, osien vaihtoon tapahtuneiden vaaratilanteiden takia, mutta toimenpiteen kalleuden takia pesikin jatkossa kätensä romujensa kanssa.
        Hiivatin sähkö-ohjauksen osat ovat heikointa mitä maailmasta löytyy, lasten leikki-autoissa samaa tasoa.
        Halpa on ihmishenki, mutta sitähän kerkiää miettiin sitten kun törmäät rekan keulaan FIATin sähköisen ohjauksen sanottua poks.
        Euroopassa vaihtelevat kovasti vanhemman mallin perinteisiä hammastankoja sähkökikkareen tilalle.
        Kivaa, esim. Puntoista suurin osa arvoltaan 2000-3000 e ja sähkötehostimen korjauksista maksatte yleensä tonnin luokkaa, vaikka eu:n tuotevastuulain mukaan korjaus kuuluu FIATille koko auton elinkaaren, koska systeemi on susi ja HENGENVAARALLINEN.
        Ja vika uusiutuu AINA.

        Ongelmana yleensä Punton ohjaustehostimen päältä laukeamiseen on se, että tehostimen moottorin liittimet kontakti heikkenee (hapettuu?) ja siksi tulee sen verran jännitehävikkiä liittimen yli ettei tehostin lähde päälle. Tähän auttaa yleensä liittimien putsaaminen ja ruiskaisu CRC:tä. Pitkään temppuillessaan saattaa toki moottori paukahtaa. Jos kesken ajon esim. maantiellä tehostin lähtee pois päältä, ei se todellakaan tarkoita sitä että auto olisi ohjauskyvytön. Ohjaus vain muuttuu jäykemmäksi, mutta autoa pystyy kuitenkin aivan hyvin ajamaan. Kaupunkiajossa on toki hankalamapaa, kun ohjaus muuttuu jäykemmäksi. Yleensä tehostin temppuilee pakkasilla tai jos on akku huono ja silloinkin yleisimmin käynnistyksen yhteydessä.
        Pitäkää sähkölaitteet kunnossa, niin Punton tehostajakin pelittää yleensä aivan hyvin.


      • kordong
        ??? kirjoitti:

        näillä eteenpäin

        uusi tehostin maksaa 1300e,mulla on sama vika,se on merkkivika puntolla


      • Amppaz
        jj kirjoitti:

        on läpeensä susi.
        Sivistyneimmissä maissa aluillaan joukko-oikeudenkäynnit ja kanteet FIAT:n vastuuttomuutta kohtaan em. asiassa.
        Fiat alkuun takaisnkutsui autot, joissa E-Steer, osien vaihtoon tapahtuneiden vaaratilanteiden takia, mutta toimenpiteen kalleuden takia pesikin jatkossa kätensä romujensa kanssa.
        Hiivatin sähkö-ohjauksen osat ovat heikointa mitä maailmasta löytyy, lasten leikki-autoissa samaa tasoa.
        Halpa on ihmishenki, mutta sitähän kerkiää miettiin sitten kun törmäät rekan keulaan FIATin sähköisen ohjauksen sanottua poks.
        Euroopassa vaihtelevat kovasti vanhemman mallin perinteisiä hammastankoja sähkökikkareen tilalle.
        Kivaa, esim. Puntoista suurin osa arvoltaan 2000-3000 e ja sähkötehostimen korjauksista maksatte yleensä tonnin luokkaa, vaikka eu:n tuotevastuulain mukaan korjaus kuuluu FIATille koko auton elinkaaren, koska systeemi on susi ja HENGENVAARALLINEN.
        Ja vika uusiutuu AINA.

        Ruokitaan nyt ikivanhaa trollia vähän:

        "Euroopassa vaihtelevat kovasti vanhemman mallin perinteisiä hammastankoja sähkökikkareen tilalle."

        Eihän se Fiatin sähkötehostin edes sijaise hammastangossa, että eipä hirveästi muutu tilanne vaikka hammastangon vaihtaakin :c)


      • yks-fiat-mies
        kordong kirjoitti:

        uusi tehostin maksaa 1300e,mulla on sama vika,se on merkkivika puntolla

        Hajoittamolta noita näyttää löytyvän n. 400 eurolla. On helppo vaihtaa, siitä vaan korjaamaan. Kuten tuossa joku mainitsi, onko laturisi kunnossa. Tehostin meinaan lähtee toimimaan käynnistyksen jälkeen vasta kun jännite on noussut riittävän ylös. Onkohan Puntossasi hihnassa käsisäätöinen vai automaattisäätöinen kiristin. Jos se on mekaaninen kiristä se hihna oikeaan kireyteen.


      • Viimeinen Fiat
        yks-fiat-mies kirjoitti:

        Hajoittamolta noita näyttää löytyvän n. 400 eurolla. On helppo vaihtaa, siitä vaan korjaamaan. Kuten tuossa joku mainitsi, onko laturisi kunnossa. Tehostin meinaan lähtee toimimaan käynnistyksen jälkeen vasta kun jännite on noussut riittävän ylös. Onkohan Puntossasi hihnassa käsisäätöinen vai automaattisäätöinen kiristin. Jos se on mekaaninen kiristä se hihna oikeaan kireyteen.

        Höpö höpö! Meitin vaimon hiivatissa alkoi tehostin kiukuttelemaan 70 000km;ssä myös muutaman muun kaverin autossa samoissa kilometreissä. Yksi kavereistani osti vakuutusyhtiöltä kolariautosta tehostimen 750 e ajoi hiukan aikaa ja taas hajos. Uusi maksaa Delta-autossa 1600 euroa. Ja osa sarjanumeroiden mukaan täysin sama kuin vanhakin osa. Eli jos autoa pitää kauan sama vika odotettavissa näin sanoi myös Deltan varaosamyyjä. Käytin autoa myös autokeskuksella, että kattovat mikä vikana ja sen jälkeen korjataan. Tarkastuksen mukaan arvuuttelivat mikä vikana joten kyllä siitäkin kallista tulisi. Ei muuta, kun punto kuntoon Deltalla ja äkkiä autosta eroon, kun ei luonto anna periksi romua myydä. Terv. Viimeinen Fiat


      • Anonyymi
        ena kirjoitti:

        Ongelmana yleensä Punton ohjaustehostimen päältä laukeamiseen on se, että tehostimen moottorin liittimet kontakti heikkenee (hapettuu?) ja siksi tulee sen verran jännitehävikkiä liittimen yli ettei tehostin lähde päälle. Tähän auttaa yleensä liittimien putsaaminen ja ruiskaisu CRC:tä. Pitkään temppuillessaan saattaa toki moottori paukahtaa. Jos kesken ajon esim. maantiellä tehostin lähtee pois päältä, ei se todellakaan tarkoita sitä että auto olisi ohjauskyvytön. Ohjaus vain muuttuu jäykemmäksi, mutta autoa pystyy kuitenkin aivan hyvin ajamaan. Kaupunkiajossa on toki hankalamapaa, kun ohjaus muuttuu jäykemmäksi. Yleensä tehostin temppuilee pakkasilla tai jos on akku huono ja silloinkin yleisimmin käynnistyksen yhteydessä.
        Pitäkää sähkölaitteet kunnossa, niin Punton tehostajakin pelittää yleensä aivan hyvin.

        Kiitoksia paljon kyseisen ongelman kanssa painineet " Punto on Piip piip.😞


    • 60 5d

      Minulla oli aikaisemmin Punto -02 jolla ajoin lahes 7 v ja lähes 200 tkm. Ainoastaan pari-kolme kertaa kovilla pakkasilla tehostin ei toiminut ja punainen ratin kuva syttyi mittaristoon. Ei ollut mielestäni suuri ongelma. Pystyi ajamaan vaikkakin ohjaus oli raskas mutkissa. Positiivista oli että todella junamaisen vakaasti kulki maantiellä. Vaiva katosi kun auton lämmettyä käynnistin moottorin uudestaan. Ja tosiaan useampi talvi meni ettei tehostin temppuillut ollenkaan.

    • tee-se itse ..

      Tyttären Punton vm 2001 ohjaustehostin alkoi oikutella noin 180 tkm kohdalla., meni pois päältä kun autoa käänteli pihassa tms.

      Löysin netistä neuvot putsata ne tehostimen moottorin sähköliittimet. Oli helppo homma purkaa ratin alussuojat pois (vähän hankala asento tosin) ja irrotella ne liittimet, hangata kevyesti viilalla ja crc:tä peliin.

      Ja kas, ongelma katosi !:)

      Uusin myös remppaa ennen akun juuri sen takia että heikko jännite vaikuttaa myös ko ongelmaan mutta se ei poistanut ongelmaa.

      • punto_perheautona

        Minulla on nyt ongelma tuon ohjaustehostimen kanssa ja epäilen myöskin heikkoa liitosta. Vinkkejä tai ehkäpä linkkiä ohjeisiin joita itse käytit?


      • Tutto bene

    • Tutto bene
    • toni3

      laittakaa mulle mailia, jos tehostin hajalla puntosta. minulla on keino korjauttaa halvalla. osoite: espoo
      [email protected]

    • Anonyymi

      Minä en laita ainakaan CRC:tä, en ymmärrä mikä ihmeaine se on. Sehän on öljy, joka on tavallaan eriste. Minullakin Punto ja ohj,tehostin temppuilee. On jännitteestä kovin tarkka.
      Olen paksusähkön kanssa ammattikoulun jälkeen pelannut. Niissä jännitteissä ei tulisi kysymykseen CRC ruikkailut ainakaan.

    • Anonyymi

      188 puntoon pitää vaihtaa kaksi relettä ovat sokerinpalankokoisia maksavat alle kympin kappale .ovat kumpikin viisipinnisiä tilasin itse netistä .tekijä on tycomalli23072-c1061-a308 irroita ja merkkaa piuhat ja tinaa takaisin releet ovat sähkömoottorin toisessa päässä .säästät 1200 ja punto pelittää taas.

      • Anonyymi

        Nuo Dualdrive ohjaustehostimen releet oli Punto MK2 vuosimalleissa 1999-2003. Ainakin vuosimallissa 2004 ne jo puuttuu.
        Yleisiä ohjeita: Akku kunnossa, maadoitukset kunnossa ja putsaa liittimet mutta älä normi CRC:llä vaan esim. CRC oxide clean& protect pro:lla.
        Nimimerkki "neljän Punton kokemuksella"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo Dualdrive ohjaustehostimen releet oli Punto MK2 vuosimalleissa 1999-2003. Ainakin vuosimallissa 2004 ne jo puuttuu.
        Yleisiä ohjeita: Akku kunnossa, maadoitukset kunnossa ja putsaa liittimet mutta älä normi CRC:llä vaan esim. CRC oxide clean& protect pro:lla.
        Nimimerkki "neljän Punton kokemuksella"

        Punto on jo puristettu paaliin ja ongelmat ovat ohi! Kiitos osanotosta!


    • Anonyymi

      saatana hyvän auton paalasit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe