hääto ja tavarat kaatopaikalle? ONKO OIKEIN?!

susku76

sain yhden varoituksen ja vuokraisäntä hankki minulle häädön käräjäoikeudesta, hän oli ulosottomieheltä saadun luvan mukaan vienyt tavarani kaatopaikalle, eikö ne pitäisi viedä varastoon ja säilyttää tietty aika? asunto on tyhjennetty heinäkuussa joten tavarani pitäisi olla vielä tallella olen jostain kuullut että tavaroira pitää säilyttää ainakin kolme kuukautta, jonka jälkeen ne hävitetään. onko tässä toimittu oikein? poliisit sanoivat että tämä ei ole rikosasia vaan siviilijuttu ja oikeusaputoimistosta sanottiin että minun pitäisi tehdä rikosilmoitus vuokranantajasta. kyseessä on yksityinen vuokranantaja, joka ei myöskään ole palauttanut vuokravakuutta. eli tavarani on tuhottu siis kaikki meni kaatopaikalle, niin mitäs teen?
vaadin korvaukset tietysti kaikesta!!!

14

1437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että tälleen
    • sain kuulla asuntoni tyhjennyksestä elokuun alussa kun kaksi viikkoa sitten asunto oli jo tyhjennetty. en päässyt asuntoon kun vuokranantaja oli asentanut oveen turvalukon eikä suostunut asunnon ovea avaamaan. olen käyttänyt asuntoa lähinnä varastona sillä olen majaillut poikaystäväni luona.

    • pekkapuuhapete

      En lakia tunne mutta kuulostaa siltä että vuorkanantaja on toiminut aivan väärin, tietämättään tai tahallaan. Jos olet maksanu kuitenkin vuokrat normaalisit mutta varoitus on tullut jostan muusta mikä ei aiheuta rahallista menetystä niin tietenkin vuokranantajan on annettava vuokravakuus sinulle takaisin. Se että hän on vienyt kamasi kaatopaikalle ja kattaa vakuudella kulut ei kuulosta oikealta menettelyltä. Entäs jos tavaroidesi joukossa olisi ollut jotain arvokasta, ehkäpä mummon isoisän isän perintö tuoli tai kävelykeppi??

      mielestän ei kyllä näin..ei näin..

      • Oikeusapua =)

        Kertomasi perusteella kuulostaa siltä, että vuokranantaja on menetellyt väärin. Omaisuuttasi ei saa viedä välittömästi kaatopaikalle kun asunto tyhjennetään ja kohtuudella muutenkin niitä pitää säilyttää. Kun omistaja hakee ne kohtuullisessa ajassa niin hän on velvollinen korvaamaan kohtuullisen määrän säilytysajasta.

        Mikäli olet hoitanut vuokran ja ei ole rästejä, ei vuokranantaja saa pitää vakuutta ilman perusteita itsellään. Tässäkin vaikuttaa siltä, että vuokranantaja on menetellyt väärin.

        Kyseessä on enemmänkin riita-asia ja siivilikanteen nostomahdollisuus. En usko, että ulosotto olisi tuollaisia ohjeita antanut vaan vuokranantaja on itse näin vaan päättänyt.

        Sinulla on oikeus saada vuokravakuus takaisin ja vaatia vahingon korvauksia vuokranantajalta kun hän on tuhonnut omaisuuttasi.

        Mikäli haluat, voin antaa apua asiaan ja neuvoa käytännön asioissa lyhyesti.

        [email protected] (ilmaisposti aluksi, koska aina välillä tulee vittuiluja ja en viitsi viralliseen postiin sellaista ottaa vastaan)


      • Häätäjä
        Oikeusapua =) kirjoitti:

        Kertomasi perusteella kuulostaa siltä, että vuokranantaja on menetellyt väärin. Omaisuuttasi ei saa viedä välittömästi kaatopaikalle kun asunto tyhjennetään ja kohtuudella muutenkin niitä pitää säilyttää. Kun omistaja hakee ne kohtuullisessa ajassa niin hän on velvollinen korvaamaan kohtuullisen määrän säilytysajasta.

        Mikäli olet hoitanut vuokran ja ei ole rästejä, ei vuokranantaja saa pitää vakuutta ilman perusteita itsellään. Tässäkin vaikuttaa siltä, että vuokranantaja on menetellyt väärin.

        Kyseessä on enemmänkin riita-asia ja siivilikanteen nostomahdollisuus. En usko, että ulosotto olisi tuollaisia ohjeita antanut vaan vuokranantaja on itse näin vaan päättänyt.

        Sinulla on oikeus saada vuokravakuus takaisin ja vaatia vahingon korvauksia vuokranantajalta kun hän on tuhonnut omaisuuttasi.

        Mikäli haluat, voin antaa apua asiaan ja neuvoa käytännön asioissa lyhyesti.

        [email protected] (ilmaisposti aluksi, koska aina välillä tulee vittuiluja ja en viitsi viralliseen postiin sellaista ottaa vastaan)

        Jos ja kun kihlakunnanulosottomies on häätöpaivänä käynyt huoneistossa ja todennut ettei ole mitään ulosmitattavaa. Omaisuus on ollut ns. vähäarvoista, jolloin on antanut luvan huoneiston omistajlle hävittää tavalla tai toisella hylätyksi katsottu omaisuus. Näin se homma etenee !!


      • Ei juristia tähän
        Häätäjä kirjoitti:

        Jos ja kun kihlakunnanulosottomies on häätöpaivänä käynyt huoneistossa ja todennut ettei ole mitään ulosmitattavaa. Omaisuus on ollut ns. vähäarvoista, jolloin on antanut luvan huoneiston omistajlle hävittää tavalla tai toisella hylätyksi katsottu omaisuus. Näin se homma etenee !!

        Mistäs ihmeestä sait käsityksen että kyse olisi Ulosmittauksesta??? Kese vain ja pelkästään asunnon tyhjentämisestä kun on ollut Häätö,joka ei edes perustunut maksamattomiin vuokriin!!! hakotiellä olet.


      • tyhmäblongi
        Ei juristia tähän kirjoitti:

        Mistäs ihmeestä sait käsityksen että kyse olisi Ulosmittauksesta??? Kese vain ja pelkästään asunnon tyhjentämisestä kun on ollut Häätö,joka ei edes perustunut maksamattomiin vuokriin!!! hakotiellä olet.

        Miksei alkuperäinen kysyjä ole vastustanut häätökannetta, jos se kerran on ollut aiheeton? Hän on nyt itkemässä kaatunutta maitoa, kun olisi voinut puuttua asiaan jo ennen kuin häätötuomio annettiin.


      • Häätäjä
        Ei juristia tähän kirjoitti:

        Mistäs ihmeestä sait käsityksen että kyse olisi Ulosmittauksesta??? Kese vain ja pelkästään asunnon tyhjentämisestä kun on ollut Häätö,joka ei edes perustunut maksamattomiin vuokriin!!! hakotiellä olet.

        Onko kyseessä ollut vuokrasaatava tai muu muu syy häätöön. Samalla lailla tavarat hävitetään jos katsotaan vähäarvoiseksi !!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Häätäjä kirjoitti:

        Jos ja kun kihlakunnanulosottomies on häätöpaivänä käynyt huoneistossa ja todennut ettei ole mitään ulosmitattavaa. Omaisuus on ollut ns. vähäarvoista, jolloin on antanut luvan huoneiston omistajlle hävittää tavalla tai toisella hylätyksi katsottu omaisuus. Näin se homma etenee !!

        MITÄ TARKOITTAA HÄVITTÄÄ TAVALLA TAI TOISELLA? MIELESTÄNI KYSYMYKSESSÄ ON "LAILLISTETTU RYÖSTÖ".HÄÄDETYN VAATIESSA,ETTÄ MINNE ns."VÄHÄARVOINEN"OMAISUUS ON VIETY?
        PITÄISI ESITTÄÄ KIRJALLINEN KUITTI,ETTÄ MINNE "KAATOPAIKALLE" IRTAIN OMAISUUS ON VIETY JA KETKÄ ASUNNON OVAT TYHJENTÄNEET.MIELESTÄNI
        KUKAAN EI SAA OTTAA KENENKÄÄN OMAISUUTTA AINAKAAN ITSELLEEN.LISÄKSI MAHD.AHDISTUKSEN,ITSESYYTÖSTEN,RAHATTOMUUDEN yms.LISÄKSI JOUTUU esim.ULOSMITTAUKSEN KAUTTA MAKSAMAAN ISOT LISÄKULUT ULOSOTOSSA,JOPA
        VUOSIEN AJAN.HÄÄDETTY ON SAATTANUT ASUA ,JOPA KYMMENIÄ VUOSIA SAMASSA ASUNNOSSA,JOLLOIN TAVALLAAN VUOKRIEN MUODOSSA ON MAKSANUT
        ASUNNON MYYNTIARVOA VASTAAVAN SUMMAN KORKEIDEN VUOKRIEN TAKIA.
        MIELESTÄNI ULOSOTTOKAAREN PYKÄLIÄ OLISI "PÄIVITETTÄVÄ".LISÄKSI KUKA MÄÄRITTÄÄ VÄHÄARVOISEN IRTAIMEN ARVON ? JOLLEKIN IHMISELLE VOI OLLA
        VUOSIEN "TYÖ" HANKKIA OSAMAKSUILLA TAI MUULLA TAVALLA IRTAIN
        OMAISUUS.LISÄKSI VOI OLLA TUNNEARVOLTAAN TÄRKEITÄ TAVAROITA TAI VALOKUVIA TODISTUKSIA,LAPSENA JA NUORENA SAATUJA PALKINTOJA URHEILUSTA JA MUISTA ANSIOISTA.VOI OLLA KERÄILYARVOLTAAN ARVOKKAITA KOKOELMIA,JOITA ON KERÄNYT ELÄMÄN AIKANA.TERVEYTEEN LIITTYVIÄ ARKALUONTEISIA YKSITYISTIETOJA.KIRJALLISUUTTA JA MUSIIKKIA SATOJA KAPPALEITA.UUSIA TAI LÄHES KÄYTTÄMÄTTÖMIÄ VAATTEITA TAI ESINEITÄ,URHEILUVÄLINEITÄ,STEREOITA.MUSIIKKI SOITTIMIA,KONSERTEISTA SAATUJA AINUTLAATUISIA MUISTOESINEITÄ.ULKOMAAN MATKOILTA TUOTUJA MATKAMUISTOJA yms.TÄMÄN KAIKENKO ESIM.ISO VUOKRANANTAJA YHTIÖ,JOSSA
        PYÖRII MILJARDEJA KIINTEISTÖBISNEKSESSÄ(OSAKE-ENEMMISTÖ OMISTUS SAATTAA OLLA,JOPA RUOTSISSA,JONKUN YKSITYISHENKILÖN SIJOITUKSISSA),VOI JAKAA VAIKKA ASUNNON TYHJENTÄJIEN KESKEN,KUN ON SAANUT ULOSOTTOMIEHELTÄ KIRJALLISEN LUVAN TOISEN IHMISEN IRTAIMEN ASUNNOSTA VIEMISEEN??


    • rrtiptpi

      Kieltäyityikö poliisi kirjaamasta ilmoitustasi? Ei se tiskillä istuva juippi päätä mikä on rikos ja mikä ei! Pidä huoli että ilmoituksesi on systeemissä sisällä ja kysele parin kk välein miten asia etenee. JOS syyttäjä päättää ettei ole rikos joudut jatkamaan siviilijuttuna.

    • loisesta eroon

      Olen itse juuri häätänyt vuokralaisen käräjäoikeuden päätöksellä. Sain ulosottomieheltä luvan toimia vähäarvoisen omaisuuden kanssa kuten haluan. Taulu-tv:n pidin itse ja loput vein kaatikselle. Kyseessä on täysin laillinen käytäntö häädön syistä millään tavalla riippumatta. Jos et tätä usko, katso oikeus.fi ja soita kenelle vain ulosottomiehelle. Korvauksia et tule saamaan koska käytäntö on laillinen ja yleinen.

      Ps: vähäarvoista on kaikki mikä ei kata huutokauppakuluja ja sen lisäksi tuota 40€ voittoa.

      • Anonyymi

        Oletpas toiminut epäasiallisesti. Vanha postaus, mutta silti.
        Mikään tavara ei ole näinä aikoina vähäarvoista, jokaisessa on muistoarvo tai rahallinen. Olen itse arvioitsija ja tiedän sen, että toisen romu on toiselle aarre. Jopa pankinjohtajalle.


    • Anonyymi

      Vaikka on häätö tavaroita ei saa hävittää ja vuokravakuus täytyy palautta mikäli olet maksanut kaikki vuokrasi. Otat yhteyttä kaupungin oikeusaputoimistoon ja kerrot asian. Jos olet työtön saat ilmaisen oikeuskäsittelyn . Toki jos olet työtön voit palkata yksityisenkin asianajan joka hakee sinulle sitten oikeusapua. Ja näin ollen sinulla on ilmainen oikeuskäsittely.

    • Anonyymi

      Nyt on tainnut sun vuokraisäntä puhua omiaan. Ulosottomies on tuskin antanut lupaa tyhjentää tavaroita kaatopaikalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2548
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1932
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1403
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1280
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1275
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1191
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1111
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1065
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 17
      1025
    Aihe