Vaippojen vaihdosta

ei jaksa kuunnella

Teille pienten lasten vanhemmille:
Kun menette käymään vaikka työpaikallanne sitä vauvaa näyttämässä, voisitteko ystävällisesti vaihtaa ne vaipat jossain muualla kuin taukotilassa muiden ruokaillessa. Ja jos ne vaipat vaihtaa muualla, niin ei ole kovin kohteliasta keskustella kakkaamisesta, pissaamisesta, ilmavaivoista ja puklautuksista muiden syödessä. Keskusteletteko te yleensäkin ruokapöydässä omasta ripulistanne? Ei se, että se sama aine onkin vauvan, tee siitä yhtään miellyttävämpää kuunnella. Kiitos.

5

550

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhempi, muttei katkera.

Kun ei itsellä ole vauvaa, ollaan niin kateellisia muiden vauvoista että häiriinnytään ja vedetään herneet nenään ihan kaikesta. Sairasta. Ja katkeraa.

Hanki hyvä ihminen oma lapsi, jotta piposi hieman hellittää. Ai, niin, eihän sulla ole miestäkään.

• 4:n äiti

Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Eihän sitä vaippaa kotonakaan vaihdeta ruokapöydän ääressä. Ja lapsettomia, etenkin miehiä, voi ne vauvan kakka/pissa-jutut oikeasti inhottaa niin että menee ruokahalut. Jos ei ihminen ole koskaan nähnyt vauvan kakkaa, tulee hänelle niistä tuoreen vanhemman "ihanista" vauvankakkajutuista mieleen ihan ehta aikaihmisen p****. Ja joidenkin nenään se pienen vauvan maitokakkakin haisee ihan hirveälle, vaikka se ko. vauvan äidin mielestä ei haisisi yhtään millekään. Ja "vain" pissaisetkin kertakäyttövaipat haisevat tottumattoman nenään oikeasti aika karseelle.

• Ihmettelevä 2:n äiti

En ymmärrä, miksi niitä vauvoja pitää sinne työpaikalle edes tuoda, eikö niitä voisi esitellä jossakin muualla?
      Tässä asiassa on mennyt homma jotenkin överiksi...
      Olen äiti itsekin enkä käynyt esittelemässä kakkavaippoja työpaikalla.

• samaa mieltä!!

En minä ainakaan vauvani kanssa rynnännyt työpaikalle. Enkä ymmärrä miksi sitä vauvaa pitää kaikille käydä näyttämässä... Toistaiseksi olen nähnyt vain vauvoja joilla on kaksi kättä ja kaksi jalkaa, yksi nenä ja yksi suu jne. Ei niissä sen ihmeellisempää katsottavaa ole ollut yhdessäkään, ihan vauvoilta kaikki ovat vain näyttäneet. Samoin omani, ei siinäkään sen ihmeellisempää ole ollut nähtävää, vauva sekin oli.

En käsitä joidenkin äitien tarvetta vaipanvaihtoon ja imetykseen julkisilla paikoilla. Minä ainakin koin imetyksen henkilökohtaiseksi asiaksi, ei sitä tarvitse esim. koko kahvilan olla näkemässä vaikka kuinka luonnollisesta asiasta onkin kyse. Ja jos joku asiasta ei pidä niin kyseessä on heti kateellinen sairas ja katkera ja ties mitä... Täällä Suomi24:ssä ei kyllä moderointi toimi niin kuin pitäisi!

• ........
        samaa mieltä!! kirjoitti:

En minä ainakaan vauvani kanssa rynnännyt työpaikalle. Enkä ymmärrä miksi sitä vauvaa pitää kaikille käydä näyttämässä... Toistaiseksi olen nähnyt vain vauvoja joilla on kaksi kättä ja kaksi jalkaa, yksi nenä ja yksi suu jne. Ei niissä sen ihmeellisempää katsottavaa ole ollut yhdessäkään, ihan vauvoilta kaikki ovat vain näyttäneet. Samoin omani, ei siinäkään sen ihmeellisempää ole ollut nähtävää, vauva sekin oli.

En käsitä joidenkin äitien tarvetta vaipanvaihtoon ja imetykseen julkisilla paikoilla. Minä ainakin koin imetyksen henkilökohtaiseksi asiaksi, ei sitä tarvitse esim. koko kahvilan olla näkemässä vaikka kuinka luonnollisesta asiasta onkin kyse. Ja jos joku asiasta ei pidä niin kyseessä on heti kateellinen sairas ja katkera ja ties mitä... Täällä Suomi24:ssä ei kyllä moderointi toimi niin kuin pitäisi!

Ei onneksi kaikilla työpaikoilla olla noin tiukkapiposia. Miehen työpaikalla ne haluaa lasta nähdä ja aina välillä poika siellä käy kun vaikka haetaan isi kotiin. Jokanen eukko oli kopan ympärillä jo vauva-aikana. Vaipat sentään vaihdetaan muualla kun siinä kaffipöydässä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe