Ilmainen käyttöjärjestelmä

Elli Joensuu

olisi hakusessa.

Mitä ehdotatte?

Olen ostanut tuollaisen kivan läppärin ja siihen pitäisi saada käyttöjärjestelmä.

44

2154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdfds

      Kivoja läppäreitä on monia, mutta laita vaikka Linux Mint tai Ubuntu.

    • oobetimer
      • minttu-kinttu

        onnistu miltään mirrorilta , olen monta kertaa kokeillut ,eri latausohjelmilla ..aina tyssää...


      • . . .
        minttu-kinttu kirjoitti:

        onnistu miltään mirrorilta , olen monta kertaa kokeillut ,eri latausohjelmilla ..aina tyssää...


    • Vesku.

      Ubuntu Linux 9.04 suomenkielisenä:

      http://www.ubuntu-fi.org/

      • ...

        Ompas Elli hommannut kivan läppärin jos ei käyttöjärjestelmää ole mukana, missä sellaisia myydään.


      • tekstin määrä
        ... kirjoitti:

        Ompas Elli hommannut kivan läppärin jos ei käyttöjärjestelmää ole mukana, missä sellaisia myydään.

        >Ompas Elli hommannut kivan läppärin jos ei käyttöjärjestelmää ole mukana, missä sellaisia myydään. <

        Ota google se auttaa.


      • CC

        Mitään minttiä tai sun muuta moskaa kannata kokeillakaan, saati asentaa.


      • Unelmamies.
        CC kirjoitti:

        Mitään minttiä tai sun muuta moskaa kannata kokeillakaan, saati asentaa.

        be. Minusta Linux mint7 gloria on jotain jota xp.een käyttäjäkin ymmärtää.

        olen sitä koittanut cd.ltä hyvä on ja selkeä.
        kunhan jaksan laitan sen D-asemalle, C-asemalla xp. laitan ihan vaan kaveriksi.
        mutta kun poltan cd.eelle on virhe ei anna asentaa huutaa error.
        jossain tulee virhe imutuksessa poltossa missä miksi vialloinen, en jaksa.
        olen väsynyt kiellä en mun särkyy unelmain.


      • ota ite
        tekstin määrä kirjoitti:

        >Ompas Elli hommannut kivan läppärin jos ei käyttöjärjestelmää ole mukana, missä sellaisia myydään. <

        Ota google se auttaa.

        Jaa miten google auttaa löytämään ilman käyttöjärjestelmää olevan kannettavan, ei mitenkään, ainakaa uutta.


      • google auttaa jos auttaa
        ota ite kirjoitti:

        Jaa miten google auttaa löytämään ilman käyttöjärjestelmää olevan kannettavan, ei mitenkään, ainakaa uutta.

        >Jaa miten google auttaa löytämään ilman käyttöjärjestelmää olevan kannettavan, ei mitenkään, ainakaa uutta. <

        Näitä löysin: Dell, Hewlett-Packard, Linuxkauppa.fi, Pomi, Zepto.

        Zepton kannettavat saa kaikki halutessaan ilman käyttöjärjestelmää.

        En ota kantaa siihen mikä on tilanne tällä hetkellä.


    • Ehkä kuitenkin..

      Kannatta sijoittaa pikkuisen lisää ja ostaa WinXP Home käyttöjärjestelmä. Siinä toimii kaikki mahdollinen. Linuxit ovat OK ilmaisia, mutta joudut aina tappelemaan yhteensopivuusongelmien kanssa. Kokemusta on.

      • Olen vain realisti

        Maailma tosiaan pyörii Windowsin ympärillä ja sen takia muut käyttöjärjestelmät voivat näennäisesti näyttää huonommilta kun ne eivät tunnu olevan yhteensopivia minkään asian kanssa vaikka asia on aivan päinvastoin: Windows ei ole yhteensopiva kuin itsensä ja Microsoftin tuotteiden kanssa. Kilpailijoilla ei ole mitään mahdollisuuksia kun kun Microsoft on päässyt siihen asemaan mihin on päässyt.

        Mutta peruskäyttäjän ei kannata tästä välittää vaan käyttää vain sitä järjestelmää mikä on itselle sopivin ja suosituin = paras ohjelmistotuki. Eli osta vain se Windows hyvillä mielin niin saat kaikki ohjelmat asennettua siihen.


    • Pepe Puuaivo

      eipä ole ikinä sattunut silmiin läpykkäämyynnissä ilman käyttistä? Ihan perusprovo. Laita vaikka Dos.

      • Halavalla lähtee!!

        Niin eihän niitä läppäreitä mistään käytettynä saakkaan ostaa, saati
        sitten ilman käyttöjärjestelmää...
        Voi kele mitä puu-aivoja!!


    • Elli Joensuu

      Mie hankein Xp Pro:n.

      • t322

        Nyt Linx-hihhulit itkee, taas on menetetty yksi potentiaalinen käyttäjä eikä ikää päästä sinne 3% käyttäjäkuntaan :/


      • "hankit"

        ILMAISEN XP pron. Aloitusviestissä nimenomaan mainitset tuosta ilmaisuudesta!!!


      • yter
        "hankit" kirjoitti:

        ILMAISEN XP pron. Aloitusviestissä nimenomaan mainitset tuosta ilmaisuudesta!!!

        Piraatti-XP vie monesti voiton Linxusista. Linux-distrojen paras puoli on ilmaisuus ja jos sitä ei olekaan etuna niin kyllä se XP monesti laitetaan.


      • minulla molemmat käytössä
        t322 kirjoitti:

        Nyt Linx-hihhulit itkee, taas on menetetty yksi potentiaalinen käyttäjä eikä ikää päästä sinne 3% käyttäjäkuntaan :/

        >Nyt Linx-hihhulit itkee, taas on menetetty yksi potentiaalinen käyttäjä eikä ikää päästä sinne 3% käyttäjäkuntaan :/ <

        Mutta ajattelepa tuota winukan hankkijaa, hän saattaa jonkin ajan kuluttua itkeäkin. Ja piti saada ilmainen käyttis, mutta tuskin sai.


      • aktivaattori
        yter kirjoitti:

        Piraatti-XP vie monesti voiton Linxusista. Linux-distrojen paras puoli on ilmaisuus ja jos sitä ei olekaan etuna niin kyllä se XP monesti laitetaan.

        Sitten kun oletuksena olevat automaattipäivitykset lataavat aitoudentarkastustyökalun, niin tulee se ilkeä ilmoitus siitä että XP onkin piraatti. Siten vain tarvii odotella koska miehet mustine aurinkolaseineen ilmestyvät oven taakse :(


      • 62562
        aktivaattori kirjoitti:

        Sitten kun oletuksena olevat automaattipäivitykset lataavat aitoudentarkastustyökalun, niin tulee se ilkeä ilmoitus siitä että XP onkin piraatti. Siten vain tarvii odotella koska miehet mustine aurinkolaseineen ilmestyvät oven taakse :(

        Tai sitten kiertää sen heti samantien ja käyttää Windowsia useampia vuosia kuin aitoa, Microsoftin sivuilta kun käy tekemässä validaation niin tänk juu foor juusing genuine mikrosoft produkt...

        mutta on se piraatti tietysti silti vaikka päivitykset asentuis eikä mitään ongelmia olis ja microsoftin validaattori kiittelis hankinnasta.


      • Elli Joensuu
        "hankit" kirjoitti:

        ILMAISEN XP pron. Aloitusviestissä nimenomaan mainitset tuosta ilmaisuudesta!!!

        sen koekäyttöö josta ostin tuon läppärinki.


      • kuins
        Elli Joensuu kirjoitti:

        sen koekäyttöö josta ostin tuon läppärinki.

        pitkä koekäyttöaika on?? Aika outo liike, kun tuollaista XP Prof:ia jakelee.


      • q
        kuins kirjoitti:

        pitkä koekäyttöaika on?? Aika outo liike, kun tuollaista XP Prof:ia jakelee.

        Jos koneessa on kyseisen äkspeen tarra, asia on aivan OK. Kannattaa myös tehdä oma kopio siitä asennuslevystä tulevaisuuden varalle.

        Muussa tapauksessa olisi syytä tehdä ratsia liikkeeseen


      • Elli Joensuu
        kuins kirjoitti:

        pitkä koekäyttöaika on?? Aika outo liike, kun tuollaista XP Prof:ia jakelee.

        siihen läppäriin haluun, en tiennt minkä, siksi kysyinkin teilt, ja sitten yhessä opiskelukaverin kanssa ajattelin et otan tuon Xp Pro:n, siinä läppärissä kun ei ollut miul mitään käyttäjärjestelmää.


      • Elli Joensuu kirjoitti:

        siihen läppäriin haluun, en tiennt minkä, siksi kysyinkin teilt, ja sitten yhessä opiskelukaverin kanssa ajattelin et otan tuon Xp Pro:n, siinä läppärissä kun ei ollut miul mitään käyttäjärjestelmää.

        Windows XP on maksullinen ja se on aika huono nykypäivänä. Kyllähän se joissakin tapauksissa on vanhoissa koneissa järkevä jos se kerran on jo asennettu ja toimii mutta uuteen koneeseen ei ole mitään järkeä ottaa sitä. Tämä on kuitenkin 8v vanha, että tekniikka on mennyt kyllä hieman eteenpäin. Sitten kun sen Windows XP:n viimeinen käyttöpäivä tulee täyteen ja pitää pistää uusi käyttis niin ollaankin ihan pihalla miten koneita käytellään kun maailma mennyt niin paljon eteenpäin.

        En sitten suosittele erityisemmin mitään merkkiä kun se riippuu niin paljon käyttötarkoituksista. Ensisijaisesti suosittelen, että käyttis on unix-arkkitehtuurin mukainen jos sellainen sopii käyttötarkoituksiin niin ei tarvisi sitten jatkuvasti opetella käyttämään koneita uudestaan.


      • M-Kar kirjoitti:

        Windows XP on maksullinen ja se on aika huono nykypäivänä. Kyllähän se joissakin tapauksissa on vanhoissa koneissa järkevä jos se kerran on jo asennettu ja toimii mutta uuteen koneeseen ei ole mitään järkeä ottaa sitä. Tämä on kuitenkin 8v vanha, että tekniikka on mennyt kyllä hieman eteenpäin. Sitten kun sen Windows XP:n viimeinen käyttöpäivä tulee täyteen ja pitää pistää uusi käyttis niin ollaankin ihan pihalla miten koneita käytellään kun maailma mennyt niin paljon eteenpäin.

        En sitten suosittele erityisemmin mitään merkkiä kun se riippuu niin paljon käyttötarkoituksista. Ensisijaisesti suosittelen, että käyttis on unix-arkkitehtuurin mukainen jos sellainen sopii käyttötarkoituksiin niin ei tarvisi sitten jatkuvasti opetella käyttämään koneita uudestaan.

        on tämän hetken paras käyttis windows puolella.

        -Sitten kun sen Windows XP:n viimeinen käyttöpäivä tulee täyteen ja pitää pistää uusi käyttis niin ollaankin ihan pihalla miten koneita käytellään kun maailma mennyt niin paljon eteenpäin.-

        hah, normaalijärjellä varustettu ihminen oppii muutokset uusista käyttis/sovellus- versioista n. tunnissa.


      • harrastelijakirurgi kirjoitti:

        on tämän hetken paras käyttis windows puolella.

        -Sitten kun sen Windows XP:n viimeinen käyttöpäivä tulee täyteen ja pitää pistää uusi käyttis niin ollaankin ihan pihalla miten koneita käytellään kun maailma mennyt niin paljon eteenpäin.-

        hah, normaalijärjellä varustettu ihminen oppii muutokset uusista käyttis/sovellus- versioista n. tunnissa.

        "on tämän hetken paras käyttis windows puolella."

        Onhan se Windows Vistakin sitä uudempi. Windows XP alkoi näivettymään pahasti pian ilmestymisen jälkeen vaikka ihan kelpo julkaisu olikin muuten ja nyt se on antiikkinen.

        "hah, normaalijärjellä varustettu ihminen oppii muutokset uusista käyttis/sovellus- versioista n. tunnissa."

        Kokemus ihmisten parissa on opettanut sen, että ei opi. Kun Windowsissa ne sovellukset menee vaihtoon yleensä kun niiden kehitys on lopetettu, hakemistopuut elää, konffaukset menee erilaisiksi yms. Ei paljoa eroa siihen, että vaihtaa toisen merkkiseen käyttöjärjestelmään.

        Sehän olisikin helppoa jos sovellukset voi pitää samoina, hakemistopuuta ja asetuksien paikkaa ei muutella. Ainiin, sellaisiahan löytyykin mutta se ei ole Windows.


      • nettipunikki
        M-Kar kirjoitti:

        "on tämän hetken paras käyttis windows puolella."

        Onhan se Windows Vistakin sitä uudempi. Windows XP alkoi näivettymään pahasti pian ilmestymisen jälkeen vaikka ihan kelpo julkaisu olikin muuten ja nyt se on antiikkinen.

        "hah, normaalijärjellä varustettu ihminen oppii muutokset uusista käyttis/sovellus- versioista n. tunnissa."

        Kokemus ihmisten parissa on opettanut sen, että ei opi. Kun Windowsissa ne sovellukset menee vaihtoon yleensä kun niiden kehitys on lopetettu, hakemistopuut elää, konffaukset menee erilaisiksi yms. Ei paljoa eroa siihen, että vaihtaa toisen merkkiseen käyttöjärjestelmään.

        Sehän olisikin helppoa jos sovellukset voi pitää samoina, hakemistopuuta ja asetuksien paikkaa ei muutella. Ainiin, sellaisiahan löytyykin mutta se ei ole Windows.

        - koskas selllaiset ovat vaikeuttaneet käyttiksen käyttöä -esim. Windoes 2000 on ihan pätevä OS tänäänkin ja sitäpaitsi ei tarvitse eikä voi aktivoida...!


      • nettipunikki kirjoitti:

        - koskas selllaiset ovat vaikeuttaneet käyttiksen käyttöä -esim. Windoes 2000 on ihan pätevä OS tänäänkin ja sitäpaitsi ei tarvitse eikä voi aktivoida...!

        "- koskas selllaiset ovat vaikeuttaneet käyttiksen käyttöä -esim. Windoes 2000 on ihan pätevä OS tänäänkin ja sitäpaitsi ei tarvitse eikä voi aktivoida...!"

        No kyllä se on aika perseestä kun tiedostot asuukin eri paikassa mihin on tottunut.

        Kyllä Windows 2000 vielä vähän aikaa toimii kunhan on erillinen palomuuri, vaihtaa selaimen ja sähköpostiohjelman ja lisää mitä tarvitsee. Ei se sillä tavalla ole kuollut kuten Windows 98.


    • neljät

      linuxin joku peruversio olis ilmainen ja opeteltavissa.
      maksullisista xp joku versio, ei mielellään pro. siinä on paljon turhaa ja hankaloittavaa.
      sitte,


      " CHROME OS
      Heikki Siljamäki, MikroPC, 9:48
      Googlen käyttöjärjestelmä tulee jo kuukauden päästä?

      Kiinalaislähteiden mukaan ensimmäiset Googlen tulevalla Chrome OS -käyttöjärjestelmällä varustetut koneet tulisivat markkinoille jo kuukauden päästä.

      Shanzi.com-sivuston mukaan kiinalainen laitevalmistaja Lemote toisi myyntiin sarjan edullisia miniläppäreitä, joissa olisi käyttöjärjestelmänä Chrome OS:n testiversio. Nämä Google-koneet saattaisivat tulla markkinoille loka-marraskuun vaiheessa.

      Yksi syy tähän voisi olla se, että kiinalaiset valmistajat ovat halukkaampia kokeilemaan uutta teknologiaa, kun taas läntisen valmistajat eivät halua ottaa Chromea koneisiinsa ennen kuin käyttöjärjestelmä on käynyt läpi tarkan testausvaiheen.

      Kun Google kertoi heinäkuussa kehittävänsä käyttöjärjestelmää, ilmoitti yhtiö Chrome OS:n tulevan kuluttajien saataville jossain vaiheessa ensi vuotta.

      Yhtiö ei ole kommentoinut aikaisempaa julkistusta koskevia väitteitä tai esimerkiksi verkossa liikkuneita kuvakaappauksia uudesta käyttöjärjestelmästä.
      Aiheesta Talentumin verkostossa "

    • Linux..

      niin saat halvalla. Eiku perkule ilmasta sapuskaahan ei ole olemassakaan.

      • PELTIPOLLIISI

        tehdä että warettaa, se on laitonta. Tulee poliisi ja pamputtaa.


    • Linuxshit

      Windowsin käyttäjä-SUOSIOhan on 89%, Applen OS X:n 9% ja kaikkien linuxien yhteensä 1% - mikähän paha tauti noihin Linuxeihin on tarttunut, kun eivät kykene lisääntymään?

    • Jotain järkeä hommaan

      Linuxistit pois suomi24:sta!!!

      • juupajuujajees

        Mitä ne täällä tekevät. Wintoosahan on niin helppo ja toimintavarma, että sitä osaavat käyttää kaikki.
        Eikä siinä ole vikoja tai ongelmia, joten ei ole tarvetta kysellä neuvojakaan.


      • FactsNoFiction
        juupajuujajees kirjoitti:

        Mitä ne täällä tekevät. Wintoosahan on niin helppo ja toimintavarma, että sitä osaavat käyttää kaikki.
        Eikä siinä ole vikoja tai ongelmia, joten ei ole tarvetta kysellä neuvojakaan.

        Kaikkien käyttisten kanssa on aina jollain ongelmia. Windows on kotikäytössä paaaaaljon suositumpi kuin Linux-distrot tai OS X joten olettaa sopii että ongelmiakin on enemmän.


      • juupajuujajees
        FactsNoFiction kirjoitti:

        Kaikkien käyttisten kanssa on aina jollain ongelmia. Windows on kotikäytössä paaaaaljon suositumpi kuin Linux-distrot tai OS X joten olettaa sopii että ongelmiakin on enemmän.

        Sehän on täydellinen. Jos joku uskaltaa muuta sanoa niin hänethän leimataan heti trolliksi, tai Linux-
        hörhöksi.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1043
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      103
      977
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      737
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      580
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe