E-pillerit ja niukat kuukautise(ko)?? Apua!

--mami--

Olen syönyt kohta 2 liuskaa e-pillereitä, joita aloin syömään keskenmenoni jälkeen toisten kuukautisten alkamispäivänä.
Ensimmäiset kuukautiseni olivat TODELLA RUNSAAT, seuraavat sitten melko normaalit, kun aloin syödä pillereitä.
NYT minulla on ollut muutaman päivän ajan sellaista rusehtavaa ja verestävää kirkasta vuotoa niukalti. Sitä tulee vain hieman pikkuhousun suojaan ja vessassa käynneillä. Sen lisäksi minulla on ollut välillä alaselkäkipuja. Vuoto muistuttaa sitä samaa, joota minulla oli ennen keskenmenoani, sellaista "limaa". Suunilleen näihin aikoihin minulla pitäisi olla kuukautiset ja mietinkin, että ovatko nämä nyt ne, vai onko jokin vialla?? Onko muilla naisilla samankaltaisia kokemuksia??

Suuri kiitos jo etukäteen, jos joku viitsii vastata tähän!

11

3589

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkjhiouu

1. Ei sinulla tule kuukautisia pillereiden käytön aikana, sehän niissä on vähän ideanakin.
      2. Mitähän pillerimerkkiä mahdat käyttää?

• Väärin..

Minipillereitä syödessä on kuukautiset..

• --mami--

Syön nyt Yasminelle merkkisiä e-pillereitä (0,02 mg/3 mg). Yhdessä liuskassa on aina 21 tablettia.
        En ole kuullut, että kuukautiset jäisivät näillä kokonaan pois. Lääkäri, joka nämä minulle antoi sanoi, että tulossa on kyllä sellaisiakin e-pillereitä, jotka jättäisivät kuukautiset kokonaan pois, mutta ei sanonut kylläkään, että näitä käyttämällä niin tapahtuisi. Onko tuo normaalia, että noiden kuukautisten aikaan tuleekin sitten vain tuollaista verensekaista limaa, joka päivien kuluessa sitten loppua kohden muuttuu ihan ruskeaksi? Ei viitsisi mennä lääkäri käynnille kauhuissaan kyselemään, jos tällainen on normaalia näitä pillereitä syödessä ja muillakin naisilla siis samanmoisia kokemuksia??

• asdtfg
        --mami-- kirjoitti:

Syön nyt Yasminelle merkkisiä e-pillereitä (0,02 mg/3 mg). Yhdessä liuskassa on aina 21 tablettia.
        En ole kuullut, että kuukautiset jäisivät näillä kokonaan pois. Lääkäri, joka nämä minulle antoi sanoi, että tulossa on kyllä sellaisiakin e-pillereitä, jotka jättäisivät kuukautiset kokonaan pois, mutta ei sanonut kylläkään, että näitä käyttämällä niin tapahtuisi. Onko tuo normaalia, että noiden kuukautisten aikaan tuleekin sitten vain tuollaista verensekaista limaa, joka päivien kuluessa sitten loppua kohden muuttuu ihan ruskeaksi? Ei viitsisi mennä lääkäri käynnille kauhuissaan kyselemään, jos tällainen on normaalia näitä pillereitä syödessä ja muillakin naisilla siis samanmoisia kokemuksia??

Yasminilla jäävät kuukautiset kokonaan pois. Siihen niiden teho juuri perustuu, että oma hormonitoiminta loppuu (ei tule ovulaatioita, kuukautiset loppuvat jne) ja korvaantuu keinotekoisten hormonien aikaansaamalla toiminnalla, johon kuuluu mm. tyhjennysvuoto.

Yasmin taas on niin matalahormoninen pilleri, ettei ole mikään ihme, jos tulee ylimääräisiä vuotoja varsinaisten tyhjennysvuotojen välissä. Sitten vaihdetaan toiseen pillerimerkkiin, jos kyseinen valmiste aiheuttaa pidemmän aikaan sivuoireita.

Raskaustestin varmaan osaat itse tehdä, jos epäilet olevasi raskaana. Ei sitä raskautta voi sulkea millään muulla keinolla pois, kuin raskaustestillä.

• --mami--
        asdtfg kirjoitti:

Yasminilla jäävät kuukautiset kokonaan pois. Siihen niiden teho juuri perustuu, että oma hormonitoiminta loppuu (ei tule ovulaatioita, kuukautiset loppuvat jne) ja korvaantuu keinotekoisten hormonien aikaansaamalla toiminnalla, johon kuuluu mm. tyhjennysvuoto.

Yasmin taas on niin matalahormoninen pilleri, ettei ole mikään ihme, jos tulee ylimääräisiä vuotoja varsinaisten tyhjennysvuotojen välissä. Sitten vaihdetaan toiseen pillerimerkkiin, jos kyseinen valmiste aiheuttaa pidemmän aikaan sivuoireita.

Raskaustestin varmaan osaat itse tehdä, jos epäilet olevasi raskaana. Ei sitä raskautta voi sulkea millään muulla keinolla pois, kuin raskaustestillä.

Siis Yasminelle on merkki. Mitä netistä äsken luin jotain juttua tästä merkistä, niin ainakin joku kirjoitti, että kuukautiset ovat olleet näitä käytettäessä siedettävät. Eli siis kuukatiset tulleet, eli ei jättäisi kuukautisia nämä pillerit pois..
        Enkai voisi edes olla raskaana nyt, kun e-pillerithän ehkäisevät raskaaksi tulon, vai?? :/

• Kuukautisia..
        --mami-- kirjoitti:

Siis Yasminelle on merkki. Mitä netistä äsken luin jotain juttua tästä merkistä, niin ainakin joku kirjoitti, että kuukautiset ovat olleet näitä käytettäessä siedettävät. Eli siis kuukatiset tulleet, eli ei jättäisi kuukautisia nämä pillerit pois..
        Enkai voisi edes olla raskaana nyt, kun e-pillerithän ehkäisevät raskaaksi tulon, vai?? :/

ei yhdistelmäpillereiden aikaan ole, vaan se taukoviikolla tuleva vuoto on pillereiden aiheuttama keinotekoinen tyhjennysvuoto.

Mikään ehkäisymenetelmä ei estä raskautta 100% varmasti. E-pillereissä tuo ehkäisyteho on 99% luokkaa oikein käytettynä.

• --mami--
        Kuukautisia.. kirjoitti:

ei yhdistelmäpillereiden aikaan ole, vaan se taukoviikolla tuleva vuoto on pillereiden aiheuttama keinotekoinen tyhjennysvuoto.

Mikään ehkäisymenetelmä ei estä raskautta 100% varmasti. E-pillereissä tuo ehkäisyteho on 99% luokkaa oikein käytettynä.

Todellakin olen ihan epätietoinen näistä, enkä ole ehtinyt perehtyä pilleri asioihin niin hyvin, kuin pitäisi. Piti vaan saada äkkiä käyttöön ehkäisy pillerit.
        Mitä tarkoitat taukoviikolla? *kyselee vielä*
        Siis minulla ei tule kuukautisia, vaan tyhjennysvuotoa. Suuri kiitos tästä selvennyksestä!
        Tämä kuvailemani vuoto siis taitaa olla ihan normaalia myös, vai onkohan? En usko olevani raskaana. Eivätkö e-pillereiden syönti keskeytä raskauden, tai vahingoita sikiötä, sillä niitähän ei tulisi raskaana ollessa syödä ollenkaan, kuten ei raskautta tavoitellessakaan tietenkään??

• vähän on joo tiedot hakusessa
        --mami-- kirjoitti:

Todellakin olen ihan epätietoinen näistä, enkä ole ehtinyt perehtyä pilleri asioihin niin hyvin, kuin pitäisi. Piti vaan saada äkkiä käyttöön ehkäisy pillerit.
        Mitä tarkoitat taukoviikolla? *kyselee vielä*
        Siis minulla ei tule kuukautisia, vaan tyhjennysvuotoa. Suuri kiitos tästä selvennyksestä!
        Tämä kuvailemani vuoto siis taitaa olla ihan normaalia myös, vai onkohan? En usko olevani raskaana. Eivätkö e-pillereiden syönti keskeytä raskauden, tai vahingoita sikiötä, sillä niitähän ei tulisi raskaana ollessa syödä ollenkaan, kuten ei raskautta tavoitellessakaan tietenkään??

Taukoviikko on se maksimissaan 7 päivää kestävä jakso pilleriliuskojen välissä, kun et syö pillereitä.

Ylimääräiset vuodot eivät ole normaaleja, jos ne toistuvat usein tai jatkuvat pitkään. Silloin tällöin voi tulla ylimääräistä vuotoa.

E-pillerit eivät ole mitään aborttipillereitä. Ne eivät keskeytä alkanutta raskautta, eikä niillä ole todettu olevan vaikutuksia sikiöön.

• huolestunut99

Voinko olla raskaana jos tyhjennysvuoto tuli mutta ei kuukautiset???? toinen pilleriliuska vasta menossa.

• hmmm.....

"Voinko olla raskaana jos tyhjennysvuoto tuli mutta ei kuukautiset??"??? No ei niitä molempia tule!

• punaisia molemmat

On se kumma, kun ihan oikeat gynekologit saavat puhua asiakkaalle kuukautisista, mutta täällä palstoilla on joitain nirppailijoita, joille pitäisi puhua tyhjennysvuodosta. Saivartelua sanon minä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      93
      4408
    2. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      199
      3621
    3. 202
      2981
    4. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      71
      2820
    5. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      60
      2727
    6. Lasse Lehtonen palasi ambulanssilennolla Suomeen

Nyt on syytä lopettaa irvailu.
      Maailman menoa
      81
      1326
    7. 60
      1246
    8. Aitolehti Capital

HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle
      Kotimaiset julkkisjuorut
      238
      1072
    9. Missä kuussa

Rakkaasi on syntynyt?
      Ikävä
      60
      978
    10. MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka

Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t
      Maailman menoa
      120
      973
    Aihe