Hintavertailua

köyhä ja kipeä

Minulla todettiin tänään keliakia. Nyt pitäisi löytää opiskelijan kukkarolle sopivia tuotteita. Ostin Hakaniemen hallista lasagnelevyjä ja leivän yhteensä 12e! Tälläistäkö tämä on? Mistä löydätte kohtuuhintaisia tuotteita? Erityisesti kaipaisin tietoa Helsingin keskustan alueelta.

4

521

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keliakia kohta 10v.

Gluteenittomat tuotteet on kalliita! Kun nyt sait diagnoosin, niin toimita tarvittavat lomakkeet Kelaan, niin saat sitten joka kuun 4. päivä 21€ ruokavaliokorvausta. Paljon se ei todellakaan ole, mutta parempi kuin ei mitään.
      Toiseksi kannattaa liittyä keliakiayhdistyksen jäseneksi. Saat vertaistukea ja varmasti vinkkejä noihin ostospaikkoihinkin Helsingissä.

Itse suosittelen, että jos yhtään tykkää leipoa, niin kannattaa alkaa leipomaan itse leivät. Itse leipomalla säästää aika paljon rahaa! Taikina on erilaista (tarttuu sormiin ja on "lötköä") kuin vehnäjauhotaikina, mutta esim. sämpylät on aika helppoja tehdä itse. Ja kohtahan on joulu, pyydä joululahjaksi leipäkone! Sellasella saa näppärästi tehtyä leipää.

• markettiin

Olet varmaan ostanut kalleimmat mahdolliset tuotteet mitä vain on! Tuollaisia hintoja en työssäkäyvänäkään ikinä maksaisi. Jokaisen marketin pakastealtaista löytyy gluteenittomia leipiä, hinnat alkavat noin kolmesta eurosta.
      Kaikkein edullisimmin pääset jos leivot itse, mutta myös jauhojen hinnoissa on eroja. Tee siis vertailuja, ja osta marketista, pienten kauppojen hinnat ovat korkeammat. Helsingin keskustastakin löytyy S-marketteja.

• keliukko 20v keliakiaa

pakattuja ei kannata ostaa..ite ostan jauhopaketit..gluteeniton sunnuntai tattari riisijauho maissijauho/ryyni..näistä sitten sekottelemalla eri jauhoja toisiinsa saa hyvät leivät..mutta millonkas se opiskelija kerkee tai viittii leipoa..taitaa jäädä haaveeks,se tulee kalliiks

• Ruokavieras

Minulla ei ole keliakiaa, mutta lähisukulaisellani kyllä. Hän hermostui heti alkuunsa gluteenittomien tuotteiden hintoihin ja alkoi tehdä "samankaltaisia" ruokia muista aineksista. Esim. lasagnesta tuli peruna-bataattilasagnea jne. Leiponut hän ei ole muistaakseni koskaan, vaan syö riisikakkuja leivän sijaan. Hyvin on kuulemma toiminut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi kuollut ulosajossa lauantai-iltana Loimaalla

On tainnut olla melkoinen ylinopeus kun on tuollaista jälkeä tullut. Onneksi ei kuitenkaan sivullisia menehtynyt https://viranomaisuutiset.fi/ulosajo-
      Loimaa
      84
      3398
    2. Kerro jotain kaivatustasi

jotain mitä teille on sattunut keskenään? Ei silmiin katsomista kun sitä on kaikilla. Jotain mistä hän voisi tietää että olet täällä...
      Ikävä
      114
      1648
    3. Sofian kylppärikuva.

Pyllistys! Miten voi tuon ikäinen nainen olla noin pissis ja lapsellinen? Hoh hoijaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1167
    4. Haittaako se, että olen sua nuorempi?

Mulle ikäerolla ei ole mitään väliä, mutta voiko naista se haitata, jos on vanhempi miestä?
      Ikävä
      102
      1011
    5. Illat ilman sua (mies)

ovat niin turhia! Toivittavasti sulla on kaikki hyvin. Miettii yksi pieni sydän ikävissään!
      Ikävä
      100
      871
    6. Jos meistä tulis jotain,

niin sulle mies pitäis eka opettaa hieman käytöstapoja. Mut ootkohan sä liian vanha oppimaan yhtään mitään? 🤔
      Ikävä
      60
      865
    7. 209
      787
    8. Kysymys haavemaihin

Hei haaveileva mukava nainen, miten meni viikonloppu?
      Ikävä
      217
      745
    9. Iso vaalee vauhdissa

Onko hyvä vai paha jotta tällä muutamalla taitaa olla aika huono itsetunto kun pitää jokapaikassa ja tilanteessa tuoda oma erinomaisuutensa ja muiden
      Suomussalmi
      13
      715
    10. Rikoin sun sydämen.

Se oli silti sulle oikein.
      Tunteet
      63
      713
    Aihe