Minulla todettiin tänään keliakia. Nyt pitäisi löytää opiskelijan kukkarolle sopivia tuotteita. Ostin Hakaniemen hallista lasagnelevyjä ja leivän yhteensä 12e! Tälläistäkö tämä on? Mistä löydätte kohtuuhintaisia tuotteita? Erityisesti kaipaisin tietoa Helsingin keskustan alueelta.
Hintavertailua
4
661
Vastaukset
- keliakia kohta 10v.
Gluteenittomat tuotteet on kalliita! Kun nyt sait diagnoosin, niin toimita tarvittavat lomakkeet Kelaan, niin saat sitten joka kuun 4. päivä 21€ ruokavaliokorvausta. Paljon se ei todellakaan ole, mutta parempi kuin ei mitään.
Toiseksi kannattaa liittyä keliakiayhdistyksen jäseneksi. Saat vertaistukea ja varmasti vinkkejä noihin ostospaikkoihinkin Helsingissä.
Itse suosittelen, että jos yhtään tykkää leipoa, niin kannattaa alkaa leipomaan itse leivät. Itse leipomalla säästää aika paljon rahaa! Taikina on erilaista (tarttuu sormiin ja on "lötköä") kuin vehnäjauhotaikina, mutta esim. sämpylät on aika helppoja tehdä itse. Ja kohtahan on joulu, pyydä joululahjaksi leipäkone! Sellasella saa näppärästi tehtyä leipää. - markettiin
Olet varmaan ostanut kalleimmat mahdolliset tuotteet mitä vain on! Tuollaisia hintoja en työssäkäyvänäkään ikinä maksaisi. Jokaisen marketin pakastealtaista löytyy gluteenittomia leipiä, hinnat alkavat noin kolmesta eurosta.
Kaikkein edullisimmin pääset jos leivot itse, mutta myös jauhojen hinnoissa on eroja. Tee siis vertailuja, ja osta marketista, pienten kauppojen hinnat ovat korkeammat. Helsingin keskustastakin löytyy S-marketteja. - keliukko 20v keliakiaa
pakattuja ei kannata ostaa..ite ostan jauhopaketit..gluteeniton sunnuntai tattari riisijauho maissijauho/ryyni..näistä sitten sekottelemalla eri jauhoja toisiinsa saa hyvät leivät..mutta millonkas se opiskelija kerkee tai viittii leipoa..taitaa jäädä haaveeks,se tulee kalliiks
- Ruokavieras
Minulla ei ole keliakiaa, mutta lähisukulaisellani kyllä. Hän hermostui heti alkuunsa gluteenittomien tuotteiden hintoihin ja alkoi tehdä "samankaltaisia" ruokia muista aineksista. Esim. lasagnesta tuli peruna-bataattilasagnea jne. Leiponut hän ei ole muistaakseni koskaan, vaan syö riisikakkuja leivän sijaan. Hyvin on kuulemma toiminut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkkeet ovat pois työntekijän palkasta
Jokainen työeläkkeen nimissä maksettu euro on otettu pois työtä tekevältä palkansaajalta. Mitä korkeampi työeläketaso o1321708Etkö sä muru mussakaiseni ymmärrä
Että me päästään lähenemään vain kaveruuden kautta? Vain siten mä voin lähettää sulle kuvia ja viestejä 😌 Tänäänkin o361312- 771298
"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää361175- 531100
Martina Aitolehdeltä kova tilitys podcastilla: "Kyllä mä turpaan vetäisin"!
Martina Aitolehti tilittää brutaalin rehellisesti Eskolle podcastilla syitä, miksi hän ei ole lähtenyt mukaan julkkisten207867- 62854
Siinäpä jäät
Punapää kaipaamaan, kun päätän maallisen vaellukseni. Oma oli valintasi. Sillä minä en jaksa enää kovin pitkää tätä. Ole78782- 29754
Sosiaalinen lainalaisuus.
Tulipa mieleen tässä useammasta aloituksesta ja kirjoituksesta, että minusta ihmisilläkin (laumaeläimilläkin) on luonnol142720