Minulla todettiin tänään keliakia. Nyt pitäisi löytää opiskelijan kukkarolle sopivia tuotteita. Ostin Hakaniemen hallista lasagnelevyjä ja leivän yhteensä 12e! Tälläistäkö tämä on? Mistä löydätte kohtuuhintaisia tuotteita? Erityisesti kaipaisin tietoa Helsingin keskustan alueelta.
Hintavertailua
4
537
Vastaukset
- keliakia kohta 10v.
Gluteenittomat tuotteet on kalliita! Kun nyt sait diagnoosin, niin toimita tarvittavat lomakkeet Kelaan, niin saat sitten joka kuun 4. päivä 21€ ruokavaliokorvausta. Paljon se ei todellakaan ole, mutta parempi kuin ei mitään.
Toiseksi kannattaa liittyä keliakiayhdistyksen jäseneksi. Saat vertaistukea ja varmasti vinkkejä noihin ostospaikkoihinkin Helsingissä.
Itse suosittelen, että jos yhtään tykkää leipoa, niin kannattaa alkaa leipomaan itse leivät. Itse leipomalla säästää aika paljon rahaa! Taikina on erilaista (tarttuu sormiin ja on "lötköä") kuin vehnäjauhotaikina, mutta esim. sämpylät on aika helppoja tehdä itse. Ja kohtahan on joulu, pyydä joululahjaksi leipäkone! Sellasella saa näppärästi tehtyä leipää. - markettiin
Olet varmaan ostanut kalleimmat mahdolliset tuotteet mitä vain on! Tuollaisia hintoja en työssäkäyvänäkään ikinä maksaisi. Jokaisen marketin pakastealtaista löytyy gluteenittomia leipiä, hinnat alkavat noin kolmesta eurosta.
Kaikkein edullisimmin pääset jos leivot itse, mutta myös jauhojen hinnoissa on eroja. Tee siis vertailuja, ja osta marketista, pienten kauppojen hinnat ovat korkeammat. Helsingin keskustastakin löytyy S-marketteja. - keliukko 20v keliakiaa
pakattuja ei kannata ostaa..ite ostan jauhopaketit..gluteeniton sunnuntai tattari riisijauho maissijauho/ryyni..näistä sitten sekottelemalla eri jauhoja toisiinsa saa hyvät leivät..mutta millonkas se opiskelija kerkee tai viittii leipoa..taitaa jäädä haaveeks,se tulee kalliiks
- Ruokavieras
Minulla ei ole keliakiaa, mutta lähisukulaisellani kyllä. Hän hermostui heti alkuunsa gluteenittomien tuotteiden hintoihin ja alkoi tehdä "samankaltaisia" ruokia muista aineksista. Esim. lasagnesta tuli peruna-bataattilasagnea jne. Leiponut hän ei ole muistaakseni koskaan, vaan syö riisikakkuja leivän sijaan. Hyvin on kuulemma toiminut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003495049- 162276
- 1942129
- 1071496
- 811427
- 741012
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu57997IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2959Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.119864Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59786