Minulla todettiin tänään keliakia. Nyt pitäisi löytää opiskelijan kukkarolle sopivia tuotteita. Ostin Hakaniemen hallista lasagnelevyjä ja leivän yhteensä 12e! Tälläistäkö tämä on? Mistä löydätte kohtuuhintaisia tuotteita? Erityisesti kaipaisin tietoa Helsingin keskustan alueelta.
Hintavertailua
4
572
Vastaukset
- keliakia kohta 10v.
Gluteenittomat tuotteet on kalliita! Kun nyt sait diagnoosin, niin toimita tarvittavat lomakkeet Kelaan, niin saat sitten joka kuun 4. päivä 21€ ruokavaliokorvausta. Paljon se ei todellakaan ole, mutta parempi kuin ei mitään.
Toiseksi kannattaa liittyä keliakiayhdistyksen jäseneksi. Saat vertaistukea ja varmasti vinkkejä noihin ostospaikkoihinkin Helsingissä.
Itse suosittelen, että jos yhtään tykkää leipoa, niin kannattaa alkaa leipomaan itse leivät. Itse leipomalla säästää aika paljon rahaa! Taikina on erilaista (tarttuu sormiin ja on "lötköä") kuin vehnäjauhotaikina, mutta esim. sämpylät on aika helppoja tehdä itse. Ja kohtahan on joulu, pyydä joululahjaksi leipäkone! Sellasella saa näppärästi tehtyä leipää. - markettiin
Olet varmaan ostanut kalleimmat mahdolliset tuotteet mitä vain on! Tuollaisia hintoja en työssäkäyvänäkään ikinä maksaisi. Jokaisen marketin pakastealtaista löytyy gluteenittomia leipiä, hinnat alkavat noin kolmesta eurosta.
Kaikkein edullisimmin pääset jos leivot itse, mutta myös jauhojen hinnoissa on eroja. Tee siis vertailuja, ja osta marketista, pienten kauppojen hinnat ovat korkeammat. Helsingin keskustastakin löytyy S-marketteja. - keliukko 20v keliakiaa
pakattuja ei kannata ostaa..ite ostan jauhopaketit..gluteeniton sunnuntai tattari riisijauho maissijauho/ryyni..näistä sitten sekottelemalla eri jauhoja toisiinsa saa hyvät leivät..mutta millonkas se opiskelija kerkee tai viittii leipoa..taitaa jäädä haaveeks,se tulee kalliiks
- Ruokavieras
Minulla ei ole keliakiaa, mutta lähisukulaisellani kyllä. Hän hermostui heti alkuunsa gluteenittomien tuotteiden hintoihin ja alkoi tehdä "samankaltaisia" ruokia muista aineksista. Esim. lasagnesta tuli peruna-bataattilasagnea jne. Leiponut hän ei ole muistaakseni koskaan, vaan syö riisikakkuja leivän sijaan. Hyvin on kuulemma toiminut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 544726
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1724286- 673892
- 1273872
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans493681Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe793508- 983041
- 542895
- 252716
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p152450