Hintavertailua

köyhä ja kipeä

Minulla todettiin tänään keliakia. Nyt pitäisi löytää opiskelijan kukkarolle sopivia tuotteita. Ostin Hakaniemen hallista lasagnelevyjä ja leivän yhteensä 12e! Tälläistäkö tämä on? Mistä löydätte kohtuuhintaisia tuotteita? Erityisesti kaipaisin tietoa Helsingin keskustan alueelta.

4

537

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keliakia kohta 10v.

Gluteenittomat tuotteet on kalliita! Kun nyt sait diagnoosin, niin toimita tarvittavat lomakkeet Kelaan, niin saat sitten joka kuun 4. päivä 21€ ruokavaliokorvausta. Paljon se ei todellakaan ole, mutta parempi kuin ei mitään.
      Toiseksi kannattaa liittyä keliakiayhdistyksen jäseneksi. Saat vertaistukea ja varmasti vinkkejä noihin ostospaikkoihinkin Helsingissä.

Itse suosittelen, että jos yhtään tykkää leipoa, niin kannattaa alkaa leipomaan itse leivät. Itse leipomalla säästää aika paljon rahaa! Taikina on erilaista (tarttuu sormiin ja on "lötköä") kuin vehnäjauhotaikina, mutta esim. sämpylät on aika helppoja tehdä itse. Ja kohtahan on joulu, pyydä joululahjaksi leipäkone! Sellasella saa näppärästi tehtyä leipää.

• markettiin

Olet varmaan ostanut kalleimmat mahdolliset tuotteet mitä vain on! Tuollaisia hintoja en työssäkäyvänäkään ikinä maksaisi. Jokaisen marketin pakastealtaista löytyy gluteenittomia leipiä, hinnat alkavat noin kolmesta eurosta.
      Kaikkein edullisimmin pääset jos leivot itse, mutta myös jauhojen hinnoissa on eroja. Tee siis vertailuja, ja osta marketista, pienten kauppojen hinnat ovat korkeammat. Helsingin keskustastakin löytyy S-marketteja.

• keliukko 20v keliakiaa

pakattuja ei kannata ostaa..ite ostan jauhopaketit..gluteeniton sunnuntai tattari riisijauho maissijauho/ryyni..näistä sitten sekottelemalla eri jauhoja toisiinsa saa hyvät leivät..mutta millonkas se opiskelija kerkee tai viittii leipoa..taitaa jäädä haaveeks,se tulee kalliiks

• Ruokavieras

Minulla ei ole keliakiaa, mutta lähisukulaisellani kyllä. Hän hermostui heti alkuunsa gluteenittomien tuotteiden hintoihin ja alkoi tehdä "samankaltaisia" ruokia muista aineksista. Esim. lasagnesta tuli peruna-bataattilasagnea jne. Leiponut hän ei ole muistaakseni koskaan, vaan syö riisikakkuja leivän sijaan. Hyvin on kuulemma toiminut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 349
      5049
    2. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      16
      2276
    3. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      194
      2129
    4. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      107
      1496
    5. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      81
      1427
    6. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      74
      1012
    7. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      57
      997
    8. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      2
      959
    9. Martina miehensä kanssa Malediiveilla.

Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      864
    10. Ei lumous lopu koskaan

Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu
      Ikävä
      59
      786
    Aihe