mustatorvien pakastus?

torvinen_

Tänä vuonna tuntuu taas vakiopaikastani löytyvän niin paljon torvia, että ei jaksa kaikkia noukkiakaan. Ihan tuskastuin tänään, kun suppiksia hain ja vain torvia joka paikassa... ja pakkohan niitäkin raukkoja oli vähän mukaan ottaa :D Tällä kertaa en kyllä jaksa kuivata, koska edellisvuosien satoakin vielä purkit täynnä ja haluan käyttää sienet mieluummin muhennoksiin tai keittoihin, kuin mausteeksi.
Eli kysymys kuuluukin: jos pakastan sienet, pitääkö ne käyttää paistinpannun kautta vai ihan sellaisenaan? Niistähän ei varmaankaan kovin paljoa nestettä irtoa kuitenkaan...
Olisko muuten jollain jotain superherkullisia reseptivinkkejä? Googlettamalla ei löytynyt mitään erityistä...

3

572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uk-ko

      muistikuvaa kaivelen esiin: olikohan se niin, että paistaminen lopettaa sienistä entsyymitoiminnan, jota pelkkä pakastaminen ei tee? Jolloin siis säilyvät paremmin? Tämän voisi varmaan googlettaa, mutta pohdin mieluumin tässä, hitaasti ja epävarmasti :-)

    • Reede

      Kuivatuista voi tehdä keittoja!!
      Kaupan sienikeitoissakin on kuivatut sienet!
      Uk-ko on aivan oikeassa, entsymi toiminta loppuu(henki pois) kun sienet kuumennetaan, sienet säilyy paremmin.
      Vastoin kaikkia ohjeita itse pakastan tuoreita sieniä, kuumentamatta. Syön ne ensin ja vasta sitten käytän mahdolliset kuivatut sienet.

      • Ruma mies

        "... tuskastuin tänään, kun suppiksia hain ja vain torvia joka paikassa ..."

        Tasan ei käy onnen lahjat, näköjään. Minä löydän enimmäkseen suppiksia, vaikka asteikollani mustatorviainen on kaksi pykälää suppiksen yläpuolella. Hyviä toki suppiksetkin ovat.

        Mustatorviaisen voi käsitellä, pakastaa ja valmistaa ihan samalla tavalla kuin suppiksenkin. Perkaamisessa tosin on vähän suppista enemmän työtä, kun mustatorviainen tuntuu ahmivan kariketta sisäänsä kasvaessaan vielä enemmän kuin suppis.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe