Taivaan ja maan

Uurnana saavuit suveni lehtoon
ilmoilla väreilit
lintujen siivillä lennätit toiveiden
siemeniä

maahan leijailit
itämään kedon värein
kuin lapsi kehdossaan keinutit
porttieni lukittua salpaa

avasit suven lämmön
aamu kasteissa sait
puutarhani kukkimaan

Taivas ja maa yhtä
uurnasta syntyi yhteinen rakkaus
ojentuvat kädet toisissamme
kuin sylimme hehku meissä...

- Tähän lehtoon Auringon huomassa -

...anna meille vielä tämä syysmyrsky
kuin talven viima kestää

jotta puhtaan talven lumena
peittäisimme viattoman maamme
uurnallemme nukahtaen ikuiseen uneemme

- Taivaan ja maan
ikiunien tunteiden loimuihin
maailmaamme värittämään !

10

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minanoita

      elementtejä paljon runossasi.Mutta oivallisella
      tavalla yhdistettynä rakkauteen..

      Usko pois kyllä se syysmyräkkä vielä saapuu ennenkuin
      pääset kolkuttelemaan talven lumisia portteja=))))

      • Juu - tämä olkoot niitä kevään vaiko suven uurnalehtojen
        jälkeläisiä ja tämä ei nyt sitten ollut tekemällä tehty kuin
        tuo - messiruno - mutta tavallaan kuin pikkuserkkuja keskenään.

        Minä se vaan yritän taistella itseni kanssa peistä itsessäni
        vääntäen runonikonkeloita...meniköhän tuokaan nyt ihan
        oikein mutta mitäs näistä...poltetaan rauhanpiippua
        mieltentemppeleillä.

        Huomenissa jos tuo syysmyräkkä saapuisi,voisit tulla mukana
        päiväkahville,jotta voisimme ikuistaa myräkän peijakaisella
        tämän vuodenajan.

        Kiitos Sinulle sanojesi loimun liekeistä...se lämmittää
        ohdakkeisilla poluilla kevyin askelin kulkea.


    • Iki roudan ja jään.
      Sulatat.
      Auringon kiekon hehkumaan
      Kurkiauran huudossa tunnethan.
      Ne on siiven henkäys syksyssä.
      Pian loittoni kesä .
      Minä vilusta väräjän.
      Noussut olen aallosta tuosta.
      Sylistä syksyisen kehdon.
      Ja maailmamme värisee.

      Kiitos runoilija dolan,
      sain sanani näin sanoa
      runosi kirvoittamana

      • Kuules Margi - kyllä minä yritin tuota tunnelmaa luoda
        "niin kaunis on maa"tälläisellä kerronnallani kuin hipaisten
        kauneutta että toivoa tähän aikaan kuin tapaa elää.

        Hienosti kuvaat eri sanoin omalla symppis tavallasi,jota
        on helppo kuin suora lukea - ei tulkkia tarvita.

        Ei enhän mikään runoilija ole korkeintaan tuohivirsuilla
        asteleva sormen taivuttelija vain mutta sanasi toki
        lämmittää kuin kohteliaisuudella lausun sanaseni :

        Kiitos Margi ja voidaan hyvin....myräkässäkin.


    • Mysteriet

      Voi jestas sentään!

      • Upee - olet Sinäkin...enempää en uskallakaan sanoa
        etten joutuisi mystillisiin seikkailuihin kohti tuntematonta
        määränpäätä...tai jos tuo miellyttääkin...katos nyt kun en
        saa sanaa kirjoitettua kun sekosin kommenttisi uumeniin
        - sekosi pasmatkin -
        ja niin nyt lämmittää.

        Kiitos - upeudestasi että syksynloistoa elämääsi.


    • tomppa2006

      ...tässä on sitä minulle sopivaa ajattelua...

      Annetaan olla koko syksyn ja siirrytään mietteissä jo talveen. Tämä on hyvä. Tykkäsin.

      • ...kuule tomppa ja minulle myös kuin vietetään
        vilttipeijaiset mutta katsotaan silti hieman luonnon
        syysvaloja eri väreineen mielen lämmikkeeksi.

        Kyllä syksyssäkin on paljon kauneutta jos vain
        nuo hengen koukerot antavat salpansa meille
        avata...kyllä se siitä...talvi tulee.

        Kiitos tomppa...taiteillaan tämä syksy
        jotenkin mielissämme sopusuhtaiseksi
        tunteeksi itsessämme.


    • Lämminhenkisiä toiveita
      hellin ottein lähestymistä
      rakkauden tunteisiin päätyen
      heräten aamun koittoon

      voimaa pyytäen
      myrskyyn, viimaan anoen
      loppuun asti kaiken saattaen.

      Runosi pisti kyllä miettimään, pohtimaan, ajattelemaan :)

      Syystervehdyksin, talvea odotellen.

      • Hyvin osasit tätä omallasi tulkata ja vielä
        hyvin kauniilla tavalla kuin myös runosikin
        kauttaaltaan ovat olleet.

        Ai,pistinkö oikein miettimään että niin
        syvälle luotasin runoani ja kyllä minä
        jotain senkaltaista yritinkin - hyvä jos
        toisinaan näissä onnistuu.

        Ehkä vain yritystä on joskus enemmän
        kuin miltä sitten lopputulos näyttää,sillä
        kyllä se täytyy eräällä tavalla tulla niin
        sydämen että mielen yhteistuumiin
        - pakottomasti tuntien.

        Herkkä Kiitos Sinulle ja odotellaan
        sitä kevyttä viatonta puhdasta jalan
        alla narskuvaa lunta sinitaivaan alla
        lämpimin tuntein meille molemmille
        kuin kaikille täälle oleville runoilijoille.

        Kiitos Diinaliin 1.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      878
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe