Wigwam suomalainen progerock bändi

Kitaristi78654

Pakkohan se on tänne tällätä tämä bändi kun äkkiseltään otsakkeista ei Wigwam bändiä löytyny.
Helvatan hieno progressiivista rockia. Ne ketä kiinnostaa vähän vanhempi musa kuin tämän päivän niin tutustukaa. Wigwam oli paljon suomalaisia bändejä edellä ja näitä 70 - 80 luvun oikeita proge-bändejä kovin montaa Suomesta löydy.

Tutustukaa vaikka Nuclear Nightclub levyyn.

Bändi on yksi suosikeista tuolta 70-89 luvulta ja kaiken lisäksi kotimainen.

4

1013

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuclear Nightclub

      Totta viserrät, tuli nähtyä bändi livenä Jyväskylässä 21.04.01
      http://wigwam.stc.cx/pictures/bandjky.jpg

      Hyvä keikka oli, ehkä Pembroken ääni oli pikkaisen jo parhaat päivänsä nähnyt mutta Pekka "Rekku" Rechardt oli edelleen kovassa vireessä

    • Rainhold

      Wigwam on tehnyt paljon myös muuta kuin progekamaa! Itseasiassa he halusivat siitä genrestä veke v.1975 kun Nuclear Nightclub ilmestyi.
      Basisti Pekka Pohjola ja urkuri Jukka Gustavson veti enemmän tätä proge linjaa ja he erosivat bändistä ennen Nightclubia. Molemmat kuitenkin neroja sarallaan.

      Tosi melodisia biisejä löytyy paljon ja toisaalta tykitystä. Hyvä esimerkki on mielestäni live albumi Wigwam plays Wigwam. Jim Bembroke ja Rekku Recharht loihti vielä 2th-luvul pari tosi hyvää lättyä joidenka biisejä ei tuossa livejutussa ole. Nehän olivat 2002 julkaistu Titan Wheels ja 2005 Some several moons. Tästä viimeksi mainitusta voisi ottaa esiin vaikka Squaw Valley Non-Event biisin. Siinä Rekku antaa palaa siihen malliin jotta The Camelin Andrew Latimerkin voisi olla kateellinen!

      On sääli jos ei jenggi diggaa (ei tiedä kuinka hyvä) tätä suomirockinpopinprogen edelläkävijää!

      • Wiggarit

        Onko Wigwam jo kuopattu, missä luuraa Jim Bembroke? Oli siinä tosi hieno bändi, näin jonkusen kerran livenä. Viimeksi Kuusankoskella (2005? en muista varmuudella vuotta) olin heidän keikallaan ja hienoa oli meininki.

        Edellämainittu plätty Wigwam plays Wigwam on hyvä livealbumi (tupla) ja ne pari uutta albumia on osittain tosi hyviä. Onhan siellä jokunen raita jonka olis voinu jättää levyttämättä mutta ei jääny mitään "kehäraakki" fiilistä!

        "Wigwam kasaan" kansanliike olisi paikallaan, vai mitä?


      • Absalom Kite
        Wiggarit kirjoitti:

        Onko Wigwam jo kuopattu, missä luuraa Jim Bembroke? Oli siinä tosi hieno bändi, näin jonkusen kerran livenä. Viimeksi Kuusankoskella (2005? en muista varmuudella vuotta) olin heidän keikallaan ja hienoa oli meininki.

        Edellämainittu plätty Wigwam plays Wigwam on hyvä livealbumi (tupla) ja ne pari uutta albumia on osittain tosi hyviä. Onhan siellä jokunen raita jonka olis voinu jättää levyttämättä mutta ei jääny mitään "kehäraakki" fiilistä!

        "Wigwam kasaan" kansanliike olisi paikallaan, vai mitä?

        Niin tosiaan missä on Jim Bembroke, muuttiko valtoihin pysyvästi? Minäkin olin Kuusankoskella 2005 ja meno oli reipasta (laiskan ja väsynneen vastakohta). Luulisi, että diggareita löytyisi vieläkin jos bändi heittäis pääkaupunkiseudulla jokusen keikan!

        Luin tämän Miikko Meriläisen kirjoittaman kirjan WIGWAM ja siitä kyllä selviää kuinka takkuista wigujen tie oli noin taloudellisesti suhteessa itse tehtyyn loistavaan tuotantoon. Keikalle ei tahtonut saada tätä "tapani kansa, danny..." genreä diggaavaa yleisöä. Helsingissä oli usein tupa täys mutta ei sillä elä. Levy myyntikin oli heavyusereiden varassa. Progen asema suomessa ei koskaan ole ollut kaksinen ja Wigwam ei Pohjolan ja Gustafsonin jälkeen ollut varsinainen proge bändi vaan teki musaa tyyliin " the band, the beatles, procol harum..." mutta omalla tavallaan ja helvetin hyvin.

        Tuo edellä mainittu Wigwam plays Wigwam on ajaton albumi ja soi usein meidän huushollis!!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3643
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      165
      2252
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      1969
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1844
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      397
      1279
    6. 80
      1195
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      134
      1081
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1010
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      970
    Aihe