Vedenoton putsaus

Vähän lämpöonkelmia ollut.

Eka kertaa kun putsailen raakavedenottoa, niin kysyisin: Veneen pohjassa näkyy olevan "mokkula", josta vesi otetaan, pohjan sisäpuolella näkyy olevan messinkinen läpivienti tms. Ruuvataanko ko läpivienti vaan raakasti irti (näkyy olen isolla mutterilla kiinni), jolloin ehkä ko. mokkulakin irtoaa pohjasta, vai millä konstilla mahdolliset näkit ym. saapi mokkulan sisältä ja lähimailta pois?

nim. eka kertaa pappia kyytissä

6

360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näkistä viis

      Älä hyvä ihminen sitä läpivientiä irroita. Ei niitä sisäosia niin tarkkaan tarvii puhdistella. Parempi pitää letkut jne. kiinni, että tule katastrofaalisia vuotoja. Näkki iskee yleensä pahiten sinne missä on valoa. Eihän sitä konee sisällekään kasva.

      • Sama...

        Niin, oli niitä näkkejä siinä ulkopuolellakin, sekä lokin ulkopuolella, koko loki jumissa, että olisko sittenkin sielläkin vedensisäänotossakin, mutten irrota, jos kerran jotain särkyy...


      • arvailija...
        Sama... kirjoitti:

        Niin, oli niitä näkkejä siinä ulkopuolellakin, sekä lokin ulkopuolella, koko loki jumissa, että olisko sittenkin sielläkin vedensisäänotossakin, mutten irrota, jos kerran jotain särkyy...

        joo älä perkule irrota. itsellä ei ole tullut tarvetta putsata, mutta mahtaisiko toimia jos otat letkun irti sisäpuolelta ja hana auki asentoon, sitten katsot taskulampulla mille näyttää ja kai sieltä sisäpuolelta voi jollain sopivalla puutikulla/ruuvvarilla vahän rapsutella jos on jotain rapsuteltavaa. toki varovaisesti.


    • sonottiin niin ota vain letku irti ja phdista sieltä jos tarvetta on, ei yleensä ole. Letkun joudut todennäköisesti irrottamaan senkin takia kun ajat koneesi makealla vedellä, ellet ole jo muutenkin järvessä. No viimeistää siinä vaiheessa kun ajat pakkasnesteseoksen raakavesi puolelle, ellet ole niin onnellisessa asemassa että saat venee sisään lämpimää. Toki vielä silloinkin ajaisin seoksen hapettumisia yms. estämää.

      • Merellä on jo.

        Mites 9 m pitkän fiskarin alapuoli saadaan makeaan veteen näin äkkiseltään, pitäiskö tilata kuljetus Saimaalle täältä mereltä, vai mitä?


      • edellistä lainaten
        Merellä on jo. kirjoitti:

        Mites 9 m pitkän fiskarin alapuoli saadaan makeaan veteen näin äkkiseltään, pitäiskö tilata kuljetus Saimaalle täältä mereltä, vai mitä?

        "No viimeistää siinä vaiheessa kun ajat pakkasnesteseoksen raakavesi puolelle, ellet ole niin onnellisessa asemassa että saat venee sisään lämpimää. Toki vielä silloinkin ajaisin seoksen hapettumisia yms. estämää."

        Ei sitä tarvi järveen viedä, vaan teet tuon edellisen viestin mukaan. Pohjaventtiilistä vaan irti ja isosta astiasta valmiiksi sekoitettuun pakkasneste/vesi seosastiaan pohjavesiletku ja kone käyntiin (maissa), kun astiasta alkaa loppua litkut, sammuta kone ja letku takaisin. Siinä samalla tietty voit katella, jos on palloventtiili, josta näkee läpi, että mitä siellä imuputkessa näkyypi.
        Älä tosiaankaan ota sitä venttiliä irti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1402
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      104
      1103
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      310
      845
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      624
    Aihe