grand voyager -96 oireilee

3,3 v6

vojulla ajettu reilut pari sataa tonnia. huollettu säännöllisesti, nyt ruvennu sammuilemaan nurkka ajossa ja nykii tien päällä. sytytysjohtimet vaihdettu uusiin. ei auttanut asiaa. moottorin vikavalo syttyy palamaan aika ajoin, ei mitenkään säännöllisesti. mitä voisi tehdä et tauti häviää. vai auttaako merkin vaihto?

13

1263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • H Ommonen

      Vikakoodin lukuun jos valo palaa...Yleensä arvailu maksaa enemmän.

    • Torspo123

      Itsellä oli sama vika. Tulppien ja johtojen vaihdolla selvisin. Nyt toimii hyvin. Merkin vaihto vaan lisää tuskaa.

    • mmakine

      Etsi nyt jostain googlesta ohjeet vikakoodine lukemiseen. Yksi hakusana voisi olla "Key Dance" jolla sitä nimitetään (Virrat on-off 4 kertaa muistaakseni) ja katso mitä koodeja tulee. Mietitään sitten enemmän.

    • frangrabba

      vois olla vaikka alipaine vuoto jossakin

    • 3,3 v6

      oireet meni menojaan ku tulpat sain vaihdettua. paikallinen nyrkkipaja oli sählänny vääränlaiset tulpat koneeseen. toisella puolen konetta vielä erilaiset ku toisella, ei ihme ku ei pelittäny. opetus oli etten vie huoltoon muualle ku ammattinsa osaaville. nyt käy ja pelittää tasaisesti, kiitän kaikkia joilta sain vinkkiä ongelmaan.

      • ...............

        Eli eivät olleet ilmeisesti vaihtaneet, kuin toiselle (helpommalle) puolelle tulpat ja jättäneet toiseelle puolelle vanhat.


      • mmakine
        ............... kirjoitti:

        Eli eivät olleet ilmeisesti vaihtaneet, kuin toiselle (helpommalle) puolelle tulpat ja jättäneet toiseelle puolelle vanhat.

        Luulenpa minäkin että tästä on kysymys. Takimmaiset tulpat ovat varsin hankalat vaihtaa. Olivatko takimmaiset tuplat ehkäpä ensiasennusmallia Champion RN14PMP5 ja paljon ajetun näköiset?


      • 3,3 v6
        mmakine kirjoitti:

        Luulenpa minäkin että tästä on kysymys. Takimmaiset tulpat ovat varsin hankalat vaihtaa. Olivatko takimmaiset tuplat ehkäpä ensiasennusmallia Champion RN14PMP5 ja paljon ajetun näköiset?

        näin oli käynyt. ihmettelen vaa miten tää kyseinen paja oli saanut pelkkien etummaisten tulppien vaihdossa meneen aikaa neljä ja puoli tuntia... nehän on aika nopee vaihtaa vaikkei ookaan ammattihemppa. vaa taisin tyhmänä maksaa tupakan poltosta ja suun soitosta, ite ku en ollu paikalla vahtimassa.hyvää syksyä vojailijoille ym. muille autoleville.


    • 911

      Nyt kun puhutaan voikun tulppien vaihdosta, niin tietääkö kukaan onko vaihto "jokamiehen" tehtävissä?

      • mmakine

        Ja oletan että puhutaan 3.3 tai 3.8 V6:sta. On se jokamiehen tehtävissä. Ja se on äärimmäisen ärsyttävä ja hankala homma koska varsinkaan kolmospytyn tulppaan ei pääse yhtään mitenkään käsiksi. Jos on taipumusta hermojen menetykseen tai saa joltakin luottopajalta houkuttelevan tarjouksen, sitä kannattaa harkita. Tosin onhan se naapureiden mielestä varmaan koomista katseltavaa kun työkalut lentelevät vittuperkeleiden säestyksellä.

        Minä taas sairastin "Teen kaiken periaatteen vuoksi itse" -tautia. Lyhyellä räikällä ja sopivalla jatkovarrella onnistui. 96-00 mallisessa imusarja on edessä vaikka lasinpyykijäkotelon purkaisikin pois edestä. Jotkut ohjeet ehdottavat imusarjan yläosan purkamista ja kuvien perusteella se on aika hyvä idea. Imusarjan välitiiviste pitää hommata koska se luultavasti repeytyy.

        Minä jätin kuitenkin koko imusarjan paikalleen, purin lasinpyyhkijäkotelon, ilmanottoputken, imusarjan tukikepin jostakin kaasuläppäkotelon tuntumasta, irroitin moniurahihnan, purin jotain laturin tukirautoja ja käänsin laturin sivuun. Alakauttakin pääsee jotenkuten käsiksi mutta minä käytin sitä reittiä lähinnä maisemien ihailuun. Paineilmaa pitää olla saatavilla että tulpanpoterot saa putsattua. Minulla ei ollut kompressoria, käytin spraypullossa olevaa puhdistuspaineilmaa.

        Kuulemma 01-mallista eteenpäin pelkkä lasinpyyhkijäkotelon irroitus avaa jo yllättävän hyvät maisemat koneen taakse, luultavasti erilaisen imusarjan johdosta.


    • Manne-Chrysler
    • JuhisK73

      Kyllä ne tulpat on rintapellin puoleltakin vaihdettavissa... Tarvii puolikkaan jatkovarren ja hyvähampaisen räikän, jotta saa oikean asennon avaamista varten. Pienen nykäyksen jälkeen kun tuntuu, että aukesi, niin on tulppa sormin pyöritettävissä pois ton puolikkaan jatkon avulla. Eri asia sitten jos joku idiootti on ylitiukannut tulpan sinne liian tiukalle, kun tulpassa ei ole sitä prikkaa ja sitä ei sais ylikiristää... Sen jälkeen jos ylikiristetty niin on varmasti vee mäinen vaihtaa.. Se tulppa pitäis asentaa sinne ensiks sormikireyteen ja sitten avaimella 1/16 osa kääntö, eli hyvin pieni kiristys...

      • voivoii

        Huonoa huoltoa ovat saaneet biilit, syynä kädettömät omistajat!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe