Vieläkö ihmiset todella syövät Roaccutania?

asdidaaaaaaas.

Tuli joo mieleen että tämä taitaa olla vähän tyhmä kysymys, mutta kun netissä seikkaillaan niin uskaltaahan sitä kysyä :D
Eli kävin eilen ihotautilääkärillä, jolta sain suht. vaikeaan akneeni Isotretinoin-kuurin. Lääkäri kirjoitti reseptiin vain Isotrerinoin ja sanoi, että apteekissa sitten katsovat halvimman vastaavan tuotteen. Sain sitten Isotretinoin Actavis -kuurin. Panin merkille erityisesti, että lääkäri sanoi jotenkin näin: "Ennen se isotretinoin oli juuri sitä Roaccutania, mutta nyt on tullut muita halvempia rinnakkaislääkkeitä."
Kun siis todellakin on tullut halvempia rinnakkaistuotteita kuten juuri tuo mainitsemani Isotrerinoin Actavis, niin minun järjelläni päätellen Roaccutania ei todellakaan kannattaisi syödä...? Onko tosiaan niin että lääkärit määrää edelleen nimenomaan Roaccutania? Esim. tämän suomi24-palstan perusteella valtaosa puhuu Roasta. Vai onko niin, että Roa(ccutan) on vain ihmisten käyttämä yleisnimitys kaikista Isotretinoin-lääkkeestä (kuten esim. särkylääkettä sanotaan usein yleisesti buranaksi)?
Luin jostain, että rinnakkaislääkkeet on yleisesti halvempia siksi, koska niitten kehittely ei syö niin paljon rahaa ja aikaa kuin alkuperäisen lääkeaineen kehittely. Kun Roaccutan keksittiin, se sai patenttisuojan ja lääkkeen valmistaja/kehittäjä sai siis yksinoikeudella myydä Isotretinoinia (=kahmi rahaa miljoonien arvosta). Patenttisuojahan kuitenkin umpeutuu aina tietyn ajan kuluttua, ja tietysti muutkin halusivat hyötyä Isotretinoinin kauppaamisesta...

20

3466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Roaroa

      täällä puhutaan Roasta ja Roaccutanista yleisnimityksenä kaikista Isotretinoin lääkkeistä. Se kun on se alkuperäinen ja helpompi sanamuoto kun Iso-tre-ti-noin.. Useat asiaan vihkiytymättömät eivät myöskään tiedä mikä Isotretinoin edes on joten helpompi puhua vaan Roasta. En usko että sitä itseään enää juuri kukaan syö. Itsellä Isotretinoin Alternova menossa..

      • jopjoijjo

        Joo no kyllä syön ihan sitä kallista ja aitoa tavaraa.. Kyllä nämä rinnakkaislääkket eivät ole yhtä ja samaa tavaraa.. Oma lääkärini ainakin sanoi, että älä vaihda. Ja miksi vaihtamaan, kun vakuutus korvaa kaiken??? ... Mikä järki pistää vaihtamaan.. Kyllä on tyhmää porukkaa täällä.. Mutta tästä on turha väitellä, kun tästä vakuutus asiasta on jauhettu jo aika pitkään.


      • juupajuu..
        jopjoijjo kirjoitti:

        Joo no kyllä syön ihan sitä kallista ja aitoa tavaraa.. Kyllä nämä rinnakkaislääkket eivät ole yhtä ja samaa tavaraa.. Oma lääkärini ainakin sanoi, että älä vaihda. Ja miksi vaihtamaan, kun vakuutus korvaa kaiken??? ... Mikä järki pistää vaihtamaan.. Kyllä on tyhmää porukkaa täällä.. Mutta tästä on turha väitellä, kun tästä vakuutus asiasta on jauhettu jo aika pitkään.

        eh mutta kaikillapa ei ole vakuutusta...


      • fsfdsfs
        juupajuu.. kirjoitti:

        eh mutta kaikillapa ei ole vakuutusta...

        Siitä syystä juuri, että jos on rahaongelmia muutenkin niin miksi ihmeessä et hanki ja maksa sitä niin tulee nämä sairaudet paljon halvemmaksi loppupeleissä??


      • fgasd
        jopjoijjo kirjoitti:

        Joo no kyllä syön ihan sitä kallista ja aitoa tavaraa.. Kyllä nämä rinnakkaislääkket eivät ole yhtä ja samaa tavaraa.. Oma lääkärini ainakin sanoi, että älä vaihda. Ja miksi vaihtamaan, kun vakuutus korvaa kaiken??? ... Mikä järki pistää vaihtamaan.. Kyllä on tyhmää porukkaa täällä.. Mutta tästä on turha väitellä, kun tästä vakuutus asiasta on jauhettu jo aika pitkään.

        Tyhmä kysymys - mikä vakuutus korvaa aknehoidon??
        Saatko kenties arpien hionnankin vakuutuksen piikkiin??


      • vassa
        jopjoijjo kirjoitti:

        Joo no kyllä syön ihan sitä kallista ja aitoa tavaraa.. Kyllä nämä rinnakkaislääkket eivät ole yhtä ja samaa tavaraa.. Oma lääkärini ainakin sanoi, että älä vaihda. Ja miksi vaihtamaan, kun vakuutus korvaa kaiken??? ... Mikä järki pistää vaihtamaan.. Kyllä on tyhmää porukkaa täällä.. Mutta tästä on turha väitellä, kun tästä vakuutus asiasta on jauhettu jo aika pitkään.

        Kyllä ne ihan samaa tavaraa ovat. Sama vaikuttava aine eli isotretinoiini, eivät ne liivatteet ja väriaineet siinä tabletissa aknea paranna. Eli ei todellakaan ole väliä millä nimellä sitä syö...


      • Tosiaan.
        vassa kirjoitti:

        Kyllä ne ihan samaa tavaraa ovat. Sama vaikuttava aine eli isotretinoiini, eivät ne liivatteet ja väriaineet siinä tabletissa aknea paranna. Eli ei todellakaan ole väliä millä nimellä sitä syö...

        Ei missään nimessä ole niin, että rinnakkaisvalmiste olisi aina täysin samanlainen. Olen itse joutunut huomaamaan asian ikävin seurauksin, sillä itse olen saanut rinnakkaisvalmisteista "koplikaatioita". En todellakaan vaihtaisi näinkin vakavassa asiassa lääkettä rinnakkaisvalmisteeseen. Se on eri asia muissa lääkkeissä, joiden sivuvaikutukset eivät ole näin isoja. Roaccutan toimi minulla loistavasti ja vaikka hinta olisi kalliimpi, niin jo saa ihon kuntoon, se on minusta pääpointti. Vaikka vaikuttava aine siis onkin sama, niin se ei tarkoita, että lääkkeet ovat verratta vissa toisiinsa täysin. Asia on vielä varmistettu lääkäriltäni.


      • Arpinaama-83
        fsfdsfs kirjoitti:

        Siitä syystä juuri, että jos on rahaongelmia muutenkin niin miksi ihmeessä et hanki ja maksa sitä niin tulee nämä sairaudet paljon halvemmaksi loppupeleissä??

        Ei saa sellasta vakuutusta, joka korvaa aknehoidot, jos on vakuutusta ottaessa aknea... Pitäis olla ihan siloposki, kun vakuutusta ottaa! Eikä muuten kannata mennä saman firman lääkärille tarkastukseen vakuutusta varten, jolla on aikaisemmin käynyt aknen takia..


      • oikeasti...
        Tosiaan. kirjoitti:

        Ei missään nimessä ole niin, että rinnakkaisvalmiste olisi aina täysin samanlainen. Olen itse joutunut huomaamaan asian ikävin seurauksin, sillä itse olen saanut rinnakkaisvalmisteista "koplikaatioita". En todellakaan vaihtaisi näinkin vakavassa asiassa lääkettä rinnakkaisvalmisteeseen. Se on eri asia muissa lääkkeissä, joiden sivuvaikutukset eivät ole näin isoja. Roaccutan toimi minulla loistavasti ja vaikka hinta olisi kalliimpi, niin jo saa ihon kuntoon, se on minusta pääpointti. Vaikka vaikuttava aine siis onkin sama, niin se ei tarkoita, että lääkkeet ovat verratta vissa toisiinsa täysin. Asia on vielä varmistettu lääkäriltäni.

        Sanon tämän päivittäin kymmeniä kertoja: rinnakkaislääkkeillä ei ole mitään eroa. Aivan sama lääke eli samat sivuvaikutukset. Jotkut ovat tyhmiä ja maksavat turhasta.


      • aloittaja
        oikeasti... kirjoitti:

        Sanon tämän päivittäin kymmeniä kertoja: rinnakkaislääkkeillä ei ole mitään eroa. Aivan sama lääke eli samat sivuvaikutukset. Jotkut ovat tyhmiä ja maksavat turhasta.

        Tästä päästäänkin sitten kysymykseen, miksi ylipäätään niitä alkuperäisiä lääkkeitä on olemassa. Miksi ihmiset ostavat Buranaa kun on olemassa halvempaa Ibumaxia ja Roaccutania kun on tarjolla on sama lääke nimellä Isotretinoin Actavis?


      • farmaseutti...
        aloittaja kirjoitti:

        Tästä päästäänkin sitten kysymykseen, miksi ylipäätään niitä alkuperäisiä lääkkeitä on olemassa. Miksi ihmiset ostavat Buranaa kun on olemassa halvempaa Ibumaxia ja Roaccutania kun on tarjolla on sama lääke nimellä Isotretinoin Actavis?

        että ihmiset LUULEVAT että niillä on eroa ts.tyhmiä ovat.


      • vassa
        aloittaja kirjoitti:

        Tästä päästäänkin sitten kysymykseen, miksi ylipäätään niitä alkuperäisiä lääkkeitä on olemassa. Miksi ihmiset ostavat Buranaa kun on olemassa halvempaa Ibumaxia ja Roaccutania kun on tarjolla on sama lääke nimellä Isotretinoin Actavis?

        no nämä alkuperäiset on brändätty aika hyvin ja kysehän on mielikuvista... ihmiset luottavat enemmän sellaiseen mikä on ollut kauan ja on heidän mielestään luotettava. itse en ainakaan tuhlaa rahojani alkuperäisiin, jos rinnakkaisvalmisteita on tarjolla. esim. juuri särkylääkkeissä hintaero on suorastaan naurettavan suuri!


      • hlkjhlkj
        vassa kirjoitti:

        no nämä alkuperäiset on brändätty aika hyvin ja kysehän on mielikuvista... ihmiset luottavat enemmän sellaiseen mikä on ollut kauan ja on heidän mielestään luotettava. itse en ainakaan tuhlaa rahojani alkuperäisiin, jos rinnakkaisvalmisteita on tarjolla. esim. juuri särkylääkkeissä hintaero on suorastaan naurettavan suuri!

        Kaiken saa takaisin!!... Jos on vaan lääkärin lähete hiontoihin niin takaisin tulee.. Sama koskee roaccutania, kun reseptin lähettää ja kuitit niin kaikki tulee.. En tiedä mitä vakuutuksia teillä on ollut, mutta minulla tämä vakuutus on ollut lähes koko ikäni ja miksi ihmiset elävät ilman sairausvakuutuksia??? Koska jossain vaiheessa kuitenkin jotain tapahtuu.. Ihmiset jotka valittavat yksityisen puolen kalleudesta ovat juuri näitä, jotka eivät asioista tiedä ja heillä ei myöskään ole vakuutuksia. Mutta jokainen elää tavallaan. En tuomitse, mutta ihmettelen.

        Sitten noista "farmaseutin" kommenteista.. Miksi jos on päätynyt sairaalakuntoon, niin miksi lääkärit antavat sairaaloissa ihan "aidon mallin" lääkkeitä eikä näitä uusia valmisteita??? Ja miksi niitä vanhoja todella sitten on olemassa???

        Sitten kysymys yleisesti: Minkä takia roaccutanin keksinyt firma antaisi muiden valmistaa samaa lääkettä? Onko tähän jotain lakipykälää? Eihän bändejen biisejäkään saa ilman lupaa covertaa myyntitarkoitukseen? Eikö asiaan päde sama asia.?


      • aloittaja---..-
        hlkjhlkj kirjoitti:

        Kaiken saa takaisin!!... Jos on vaan lääkärin lähete hiontoihin niin takaisin tulee.. Sama koskee roaccutania, kun reseptin lähettää ja kuitit niin kaikki tulee.. En tiedä mitä vakuutuksia teillä on ollut, mutta minulla tämä vakuutus on ollut lähes koko ikäni ja miksi ihmiset elävät ilman sairausvakuutuksia??? Koska jossain vaiheessa kuitenkin jotain tapahtuu.. Ihmiset jotka valittavat yksityisen puolen kalleudesta ovat juuri näitä, jotka eivät asioista tiedä ja heillä ei myöskään ole vakuutuksia. Mutta jokainen elää tavallaan. En tuomitse, mutta ihmettelen.

        Sitten noista "farmaseutin" kommenteista.. Miksi jos on päätynyt sairaalakuntoon, niin miksi lääkärit antavat sairaaloissa ihan "aidon mallin" lääkkeitä eikä näitä uusia valmisteita??? Ja miksi niitä vanhoja todella sitten on olemassa???

        Sitten kysymys yleisesti: Minkä takia roaccutanin keksinyt firma antaisi muiden valmistaa samaa lääkettä? Onko tähän jotain lakipykälää? Eihän bändejen biisejäkään saa ilman lupaa covertaa myyntitarkoitukseen? Eikö asiaan päde sama asia.?

        Kuten aloitusviestissäni asian ilmaisin: Kun firma mikä nyt sitten onkaan sai kehitettyä Roaccutanin, se tietysti hankki lääkkeelle patenttisuojan. Mikään firma ei siis lain mukaan saanut valmistaa eikä myydä samaa lääkettä. Patenttisuoja ei kuitenkaan kestä ikuisesti, ja heti kun se umpeutui alkoivat muutkin lääketehtaan valmistaa isotretinoiinia... En tiedä yhtään, miten kauan patentti oli voimassa, mutta tästä kuitenkin luin erään lehden aknea käsittelevästä artikkelista (joku terveyslehti/vastaava se oli).


      • jos pappa inte betal
        hlkjhlkj kirjoitti:

        Kaiken saa takaisin!!... Jos on vaan lääkärin lähete hiontoihin niin takaisin tulee.. Sama koskee roaccutania, kun reseptin lähettää ja kuitit niin kaikki tulee.. En tiedä mitä vakuutuksia teillä on ollut, mutta minulla tämä vakuutus on ollut lähes koko ikäni ja miksi ihmiset elävät ilman sairausvakuutuksia??? Koska jossain vaiheessa kuitenkin jotain tapahtuu.. Ihmiset jotka valittavat yksityisen puolen kalleudesta ovat juuri näitä, jotka eivät asioista tiedä ja heillä ei myöskään ole vakuutuksia. Mutta jokainen elää tavallaan. En tuomitse, mutta ihmettelen.

        Sitten noista "farmaseutin" kommenteista.. Miksi jos on päätynyt sairaalakuntoon, niin miksi lääkärit antavat sairaaloissa ihan "aidon mallin" lääkkeitä eikä näitä uusia valmisteita??? Ja miksi niitä vanhoja todella sitten on olemassa???

        Sitten kysymys yleisesti: Minkä takia roaccutanin keksinyt firma antaisi muiden valmistaa samaa lääkettä? Onko tähän jotain lakipykälää? Eihän bändejen biisejäkään saa ilman lupaa covertaa myyntitarkoitukseen? Eikö asiaan päde sama asia.?

        Vakuutus pitää ottaa heti lapsena muuten poissuljetaan kaikki jo para-aikaa sinulla olevat sairaudet. Eli jos sinulla on akne ja otat vakuutukset se ei korvaa aknehoitoja. Maksatko itse vakuutuksen? Se on helposti 500-600e vuodessa ja jos on monta lasta se tulee käsittämättömän kalliiksi.

        Lääkärit määräävät sairaalassa vaikuttavan aineen perusteella. Heitä ei kiinnista tuotemerkit paskaakaan. Miksi kiinnostaisi? Sama lääke mutta eri nimi.

        Vanhoja lääkkeitä on olemassa koska sinunlaisesi niitä ostavat; sinulle on ihan sama mitä maksaa koska et joudu omasta pussista niitä kustantamaan. Geneerisiä lääkkeitä saa tosiaan vaömistaa patentin sulkeuduttua.

        Olet tottunut että "kyllä isi tai vakuutus maksaa". Vakuutus kallistuu kun vanhenet- miksi luulet että vakuutukset kallistuvat koko ajan? Juuro sinunlaistesi ääliöiden vuoksi.


      • kjlkjkl
        jos pappa inte betal kirjoitti:

        Vakuutus pitää ottaa heti lapsena muuten poissuljetaan kaikki jo para-aikaa sinulla olevat sairaudet. Eli jos sinulla on akne ja otat vakuutukset se ei korvaa aknehoitoja. Maksatko itse vakuutuksen? Se on helposti 500-600e vuodessa ja jos on monta lasta se tulee käsittämättömän kalliiksi.

        Lääkärit määräävät sairaalassa vaikuttavan aineen perusteella. Heitä ei kiinnista tuotemerkit paskaakaan. Miksi kiinnostaisi? Sama lääke mutta eri nimi.

        Vanhoja lääkkeitä on olemassa koska sinunlaisesi niitä ostavat; sinulle on ihan sama mitä maksaa koska et joudu omasta pussista niitä kustantamaan. Geneerisiä lääkkeitä saa tosiaan vaömistaa patentin sulkeuduttua.

        Olet tottunut että "kyllä isi tai vakuutus maksaa". Vakuutus kallistuu kun vanhenet- miksi luulet että vakuutukset kallistuvat koko ajan? Juuro sinunlaistesi ääliöiden vuoksi.

        Sanohan mulle miltä vakuutusyhtiöltä saat sairausvakuutuksesi maksamaan 600 vuoteen..?? Taisit heittää hatusta tai sitten sinuna vaihtaisin vakuutusyhtiötä.. Osuuspankiltakin saa nykyään sellaisia vakuutuksia vakaviin sairauksiin, että jos sairaus iskee niin saat 25000 € (en muista tarkkaa summaa, mutta tuo antaa kuvan) suoraan tilille. Tämä vakuutus maksaa 19 € vuodessa 18 vuotiaalle. Kallistuu sitten kun vanhenet.

        Sairausvakuutusten ehtona on, että sairaus ei iske kuuden kuukauden sisällä vakuutuksen ottamisesta, mutta jos sairaus iskee päivän jälkeen kuuden kuukauden niin saat kaikki pois.. Tämä koskee kaikkia sairausvakuutuksia ja pitkälti myös muita vakuutuksia. Että lapsena ei tarvitse ottaa.. Tietenkin jos teet jonkun ihme oman sopimuksen mihin laitat että 50 vuotta pitää vakuutusta maksaa ennen kuin saa mikään sairaus iskeä niin omapahan on sopimuksesi. Mikä on vakuutusten pointti, jos niistä ei koskaan mitään saa pois?

        Ja ei ne vakuutusyhtiöltä pyydä vuoden ajalta kuvia, että miltä kasvot näytti vuosi sitten? Tähän asiaan minusta vaikuttaa ihan sama sanonta kuin muuhunkin, että tietämättömät maksavat loppupeleissä ylimääräistä. Jotka ottaa asioista selvää, saavat kaiken edullisemmin. Kyllä terveydenhuolto yrittää auttaa ja kyllä itse pistäisin viimeiset roposeni roaccutaniin ja jättäisin vaikka sitten sen uuden auton ostamatta.. Mutta kun on vakuutus niin voi ostaa myös sen auton.


      • kallista mutta kanna
        kjlkjkl kirjoitti:

        Sanohan mulle miltä vakuutusyhtiöltä saat sairausvakuutuksesi maksamaan 600 vuoteen..?? Taisit heittää hatusta tai sitten sinuna vaihtaisin vakuutusyhtiötä.. Osuuspankiltakin saa nykyään sellaisia vakuutuksia vakaviin sairauksiin, että jos sairaus iskee niin saat 25000 € (en muista tarkkaa summaa, mutta tuo antaa kuvan) suoraan tilille. Tämä vakuutus maksaa 19 € vuodessa 18 vuotiaalle. Kallistuu sitten kun vanhenet.

        Sairausvakuutusten ehtona on, että sairaus ei iske kuuden kuukauden sisällä vakuutuksen ottamisesta, mutta jos sairaus iskee päivän jälkeen kuuden kuukauden niin saat kaikki pois.. Tämä koskee kaikkia sairausvakuutuksia ja pitkälti myös muita vakuutuksia. Että lapsena ei tarvitse ottaa.. Tietenkin jos teet jonkun ihme oman sopimuksen mihin laitat että 50 vuotta pitää vakuutusta maksaa ennen kuin saa mikään sairaus iskeä niin omapahan on sopimuksesi. Mikä on vakuutusten pointti, jos niistä ei koskaan mitään saa pois?

        Ja ei ne vakuutusyhtiöltä pyydä vuoden ajalta kuvia, että miltä kasvot näytti vuosi sitten? Tähän asiaan minusta vaikuttaa ihan sama sanonta kuin muuhunkin, että tietämättömät maksavat loppupeleissä ylimääräistä. Jotka ottaa asioista selvää, saavat kaiken edullisemmin. Kyllä terveydenhuolto yrittää auttaa ja kyllä itse pistäisin viimeiset roposeni roaccutaniin ja jättäisin vaikka sitten sen uuden auton ostamatta.. Mutta kun on vakuutus niin voi ostaa myös sen auton.

        vakuutus ja maksaa 450e ja kallistunut koko ajan. Et tietenkään voi verrata esi. syöpävakuutusta oikeaan terveysvakuutukseen. Kertokaapa muut paljonko oma vakuutus maksaa?


      • 27vuotiaalle esim.
        kallista mutta kanna kirjoitti:

        vakuutus ja maksaa 450e ja kallistunut koko ajan. Et tietenkään voi verrata esi. syöpävakuutusta oikeaan terveysvakuutukseen. Kertokaapa muut paljonko oma vakuutus maksaa?

        Aktian (ent. Veritas) sairausvakuutus maksaa n. 60€ vuodessa.


      • eawerawe
        fgasd kirjoitti:

        Tyhmä kysymys - mikä vakuutus korvaa aknehoidon??
        Saatko kenties arpien hionnankin vakuutuksen piikkiin??

        Siis mikä tahansa sairauskuluvakuutus, jonka olet ottanut ennen sairauden puhkeamista. Sama pätee epilepsiaan, munuaisvikaan etc. Eli jos sulla nyt on epilepsia ja nyt otat vakuutusken niin ei korvaa siitä epilepsiasta johtuvia kuluja mutta muut kyllä. Ja jos taas vakuutus on ollut päällä vaikka lapsesta saakka ja jatkunut siitä suoraan KATKEAMATTOMANA aikuisvakuutuksena niin kyllä, vakuutus korvaa aknehoidon.


    • 29vmies

      Minä syön edelleen tätä lääkettä,noin 10 vuotta jo mennyt ja aina saa helposti lääkäriltä lisää eikä puhettakaan mistään maksakokeista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8009
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4552
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2210
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1699
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe