Tehään tämmöinen pieni galluppi:
1. sukupuoli
2. milloin huomasit ensimmäisiä murrosiän merkkejä?
3. tytöt: milloin kuukautisesi alkoivat? pojat: milloin siemensyöksysi alkoivat?
4. ovatko muutokset tähän mennessä tapahtuneet nopeasti, vai onko murrosikäisi ns. pitkäkestoinen?
5. alkoiko murrosikä ennen vai jälkeen, verrattuna luokkalaisiisi?
milloin murrosikäsi alkoi?
32
1518
Vastaukset
- ...
1. Tyttö
2. 12-vuotiaana, aloin kasvamaan hillitöntä vauhtia, hiukset rasvoittuivat paljon ja naama oli ihan finneillä.. Rinnat alkoivat kasvaa hiukan tämän jälkeen.
3. menkat alkoi joskus.. 13,5 -vuotiaana
4. Ensin oli nopeaa, mutta nyt on hidasta.. en kasva enää lainkaan pituutta, mutta karvoitus on jollain 13-vuotiaan tasolla ja rinnatkaan eivät ole täysin kehittyneet..
5. Ensin olin sellaisessa keskiverto vaiheessa suhteessa muihin, mutta nyt olen selvästi jäljessä suurinpaan osaan verratessa. - jesse96
poika
12
ei oo murrosikä vielä alkanu, ei ainakaan mitään merkkejä oo näkyvis. - säkki kaakkois-suomest
1. sukupuoli
3. tytöt: milloin kuukautisesi alkoivat? pojat: milloin siemensyöksysi alkoivat?
4. ovatko muutokset tähän mennessä tapahtuneet nopeasti, vai onko murrosikäisi ns. pitkäkestoinen?
1. lihava tyttöhä mie oon
2. ku alko tot kylki, reisi ja selkä aknee tulee ihan hirveest :S ja sitko toi mun haarois oleva kolo mihin tungen porkkanaa alko haisee ihan kamalalle (eikä johtun täl kertaa siit et sinne oli katken kurkku ja se ol homehtun sinne)
3. no en oikeestaa tiiä ku en vaiha kalsareit sillee
4. onha se.. mut koulun keittäjät tykkää ku saa laitettuu mun erittteit koulun ruokii ;D
5. kylhä se muita ennen alko.. joka päivä ne mun "tekemii" ruokia syö - mayura
1. Immeinen.
2. Olisikohan ollut 9- tai 10-vuotiaana.
3. 11-vuotiaana.
4. Nopeasti tapahtuivat ja tisut yhä kasvussa.
5. Ennen. - muistelija...
1. sukupuoli
- tyttö
- muistaakseni vähän ennen kolmannen luokan alkua
- 11-vuotiaana
- en osaa sanoa, jotkut muutokset tapahtuivat nopeasti, jotkut hitaasti
5. alkoiko murrosikä ennen vai jälkeen, verrattuna luokkalaisiisi?'
- ehkä keskimääräistä aikaisemmin, mutta en kuitenkaan ollut kehittynein missään vaiheessa - tyttönen....
1. sukupuoli
nainen
varmaankin 10-vuotiaana
13 vuotiaana
suht nopeasti luulisin
Joillakin alkoi aiemmin ja joillain se on vasta aluillaan- Joku outo maan sisältä tullut ja sinne menevä...
1. Tyttöhän mie oon
2.Jooskus 9 tai kymmene vuotiaana
3.Joskus siinä 10 w
4.Aika nopeasti se kaikki meni ohi silloin kun alko, nyt ei sitten enää hirmusesti mitään tapahdu.
5.Paljon paljon ennen.
- =))
1. sukupuoli
~Tyttö
~Oisko ollu josskusss.. 11vuotiaana? Tai 10,en nyt ihan heti voi muistaa. :D
~Muistaakseni.. ku olin vähä yli 11
~Kait se ihan normaali on ollu,pituutta en enää kasva,mut toivottavastitoivottavasti rinnat viel kasvaa,oon 14 ja puol
~Ihan pikkusen ennen,muutamalla muulla jo alkanu,mutta noin keskimäärin muutamaa kuukautta aikasimmin alko menkat,muuten tais olla melkeen kaikilla jo jotaki tapahtunu... (: - ...
1. sukupuoli
Poika
11 vuotiaana tuli vähän karvoja ja pili kasvo vähän
Ei oo tullu vielä yöllä ollenkaa mut tyydyttäessä tuli ekaks aina pieni tippa joskus 11-12 iässä ja sitte kunnon ruikku joskus 13 vanhasta eteenpäin
Ensiks kasvo aika nopeesti ja joskus 12 vanhana oli jotain 6 senttiä mutta sitten ei kasvanu enää melkei ollenkaan ja edelleen on vaan jotain 7 senttiä. Karvoja oli pitkään (11-13) vaan muutama siinä juuressa mut nyt on jo enemmän
Alko ehkä ekojen joukossa (pojista) mut sitte joskus 13 vanhana moni meni ohi ainaki pilin koossa ja sama tilanne edelleen eli ensin nopee mut sitten hidastu - booh
1. Tyttö
2. Rinnat alko kasvaa 11v ja karvoja tuli kutosen lopussa
3. Kuukautiset ei oo vielä alkanu ja oon siis 13v nyt
4. Varmaan aika normaalia tahtia menee mutta karvoja jonkin verta vähemmän kun muilla luokalla
5. En ollu eka mut en viimenenkään koska meidän luokalla on vieläki yks jolla ei oo rintoja eikä karvoja - sovvos
1. sukupuoli
* poika
* neljännellä luokalla eli jotain 10-11 vuotiaana, tuli karvoitusta alapäähän
* en tiedä/osaa sanoa tarkkaan, mutta ainakin 12-vuotiaana tuli jo ihan "kunnon" siemensyöksyjä.
* alussa ehkä nopeasti, sitten varmaan aika keskiverrosti
* Ihan ensimmäisten joukossa sanoisin, ehkä 1,5 - 2 vuotta aiemmin kuin keskimäärin muilla. - dude95
1. Sukupuoli
-Poika
2. Milloin huomasit ensimmäisiä murrosiän merkkejä?
-Joskus 12,5 vuotiaana alko penis ja karvat kasvamaan ja ääni madaltua.
3. Pojat: milloin siemensyöksysi alkoivat?
-13v
4. Ovatko muutokset tähän mennessä tapahtuneet nopeasti, vai onko murrosikäisi ns. pitkäkestoinen?
-Aika nopeesti... Haluisin että äänenmurros menis ohi.
5. Alkoiko murrosikä ennen vai jälkeen, verrattuna luokkalaisiisi?
-Aika ekojen joukossa. Ainaki parilla luokkalaisella oli jo hirvee pehko kutosella. - poika124235
1. sukupuoli
Poika
15,5v Tuli karvoitusta..
Kun olin 15v ja 7kk
Nopeasti, varmaan siksi, koska olen näin myöhään kehittynyt.
Viimeisenä... Ja ei varmasti vieläkään kaikki edes huomaa että olisi jotain muutosta minussa tapahtunut. Täytän parin viikon päästä 16v ja olen 9.luokalla. - Tälleen
1. sukupuoli
1.Nainen
2.siinä 11vuotiaana,(alkoi hiukset rasvoittumaan,ihossa pieniä hikinäppylöitä,ym.)
3.ennenkuin täytin 12.
4.Nopeasti/nopeaan,rinnat,karvoitus ym.-tosi nopeaan.
5.Joo,todellakin.Olin tytöistä ainoa jolla sattui olemaan rinnat. 1. Poika
2. 10v.
3. 11v.
4. Ehkä aika pitkäkestoinen se on ollu...
5. Mistä mä sen tietäisin...- wrdtu
1. sukupuoli: poika
2. milloin huomasit ensimmäisiä murrosiän merkkejä? -Joskus 12-vuotiaana
3. tytöt: milloin kuukautisesi alkoivat? pojat: milloin siemensyöksysi alkoivat? 12-vuotiaana
4. ovatko muutokset tähän mennessä tapahtuneet nopeasti, vai onko murrosikäisi ns. pitkäkestoinen? -Kaikki on tullu hitaasti
5. alkoiko murrosikä ennen vai jälkeen, verrattuna luokkalaisiisi? -En osaa sanoa - 13v
1. sukupuoli
-Mies
-12,4
-joskus 12,6
-nopeasti
-ennen - äXDee
1. sukupuoli: Tyttö
2. milloin huomasit ensimmäisiä murrosiän merkkejä?: Siinä 10-11-vuotiaana. Alko rinnat kasvaa yms
3. tytöt: milloin kuukautisesi alkoivat? pojat: milloin siemensyöksysi alkoivat?: 14-vuotiaana
4. ovatko muutokset tähän mennessä tapahtuneet nopeasti, vai onko murrosikäisi ns. pitkäkestoinen?: Pitkä-
5. alkoiko murrosikä ennen vai jälkeen, verrattuna luokkalaisiisi?: Aika samoihin aikoihin. - Ammudii
1. sukupuoli
*Tyttö
*Öö... Tais olla joskus 9 vuoden paikkeilla.
*10-vuotiaana. ; - Asddddffr
1. Tyttö
2. Kolmannella luokalla
3. Neljännen luokan keväällä, olin 11
4. Suht nopeasti
5. Vähän ennen - htopest
1. Mies
2. 13
3. 14
4. pitkäkestoinen
5. jälkeen - Tytsy joka on rock
Tyttö
Siinä ku oli just täyttäny 10 alko rinnat kasvaa aika nopeesti.
Kuukautiset alko vitosella ku oli 11 v.
En osaa sanoa. Kasvan pituutta aika normia vauhtia.
Luokkalaisiini verrattuna olen varmaan aika lailla kehittyneempi. Koska muilla tytöillä ei ole kellään vielä alkanu kuukaustiset. - Kaikkitapahtumyöhään
1. Tyttö
2. 14-vuotiaana
3. 15,5-vuotiaana
4. on tapahtunu aika nopeesti, mut ei ihme ku kaikki alko näin myöhään
5. huomattavasti jälkeen verrattuna luokkalaisiini, nyt olen saanut kyllä hieman kiinni ja olen jopa kahta kehittyneempi, tosin ovat huippu-urheilijoita. - baunau
1. sukupuoli Tyttö
2. milloin huomasit ensimmäisiä murrosiän merkkejä? hmmm.. vitosel?
3. tytöt: milloin kuukautisesi alkoivat? 14 vee
4. ovatko muutokset tähän mennessä tapahtuneet nopeasti, vai onko murrosikäisi ns. pitkäkestoinen? aikas pitkäkestoinen
5. alkoiko murrosikä ennen vai jälkeen, verrattuna luokkalaisiisi? vähän jälkeen :( - pikku bikinit on ihg
1. sukupuoli
- Tyttö oon ;D
- Hmm, oisko 8-9-vuotiaana.
- Ei oo viel alkanu, oon 12-vuotias nyt.
- Ei nopeesti eikä hitaasti, ihan siis perus.
- Suunnilleen samaan aikaa kun muillakin. - söpskkä
Tehään tämmöinen pieni galluppi:
1. sukupuoli
1. tyttö
2. 10 vuotiaana
3. 12-vuotiaana
4. Pitkäkestoinen, luulisin
5. No siis menkat alko ekana ja karvat kasvaa, mut rinnat oli/on vieläki pienimmät.... - someonehere17
1. sukupuoli Tyttö
2. milloin huomasit ensimmäisiä murrosiän merkkejä? 8v Aloin kasvaa hirveää vauhtia ja rinnat alko kasvaa, jota ensin häpesin, kun ei ollut tietoa mistä on kyse, kun olin 3lk
3. tytöt: milloin kuukautisesi alkoivat? 9v
4. ovatko muutokset tähän mennessä tapahtuneet nopeasti, vai onko murrosikäisi ns. pitkäkestoinen? Aika nopeest, ku oon nyt 15v ja alkaa olla jo ohi. :)
5. alkoiko murrosikä ennen vai jälkeen, verrattuna luokkalaisiisi? aikasin alko, kaverit ihmeteli... - antilooppi88888
1.Poeka
2.11,5v
3.12,5v tuli pieni tippa ja 13v kunnolla
4. aikas nopiasti
5. ensimmäisiä olin/olen - ^^
1. sukupuoli Tyttö
2. milloin huomasit ensimmäisiä murrosiän merkkejä?13 v rintojen kasvua ja 14 v karvojen kasvua
3. tytöt: milloin kuukautisesi alkoivat? pojat: milloin siemensyöksysi alkoivat?eivät ole alkaneet vielä ja oon 15 v
4. ovatko muutokset tähän mennessä tapahtuneet nopeasti, vai onko murrosikäisi ns. pitkäkestoinen?kai siitä väliltä
5. alkoiko murrosikä ennen vai jälkeen, verrattuna luokkalaisiisi? myöhemmin, oon saanut kuulla siitä, oonkuin 6- 7 luokkalainen : / - -skh
1. Tyttö
2. Joskus 10-11 vuotiaana alkoi tissit kasvaa?
3. 11-12 vuotiaana alkoi menkat.
4. Aika nopeesti mulla tapahtui. Tosin varmaan vielä pari senttiä kasvan, vaikka 16 v oonkin.
5. ensimmäisten joukossa. - balagkdgjdhfjm
1. tyttö
2. öö en vielä nytkään paljon mitään, vähän karvotusta ja iho rasvoittunu nyt 13½ vuotiaana
3. tytöt: ei oo alkanu :(
4. ei oo oikein vielä mitään ehtiny tapahtua
5. tooooodella jälkeeen, =(( - kehittynyt
1. sukupuoli
1. poika
2. 9v
3. 10v
4. tapahtunut nopeasti ja jatkuu vielä 15.v ikäisenäkin
5. ennen ja selvästi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1492023Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3051727- 931557
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001210Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois781193- 671150
- 251061
- 481007
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73956- 45937