Tervehdys vanhoille ystävilleni...
Olen voinut nyt paremmin, kun en ole kirjoitellut täällä enää. - On vähentänyt huomattavasti psyykkistä kuormittavuutta ;)
*
Uudessa asunnossa on tullut nyt puoli vuotta täyteen. Kävin keskiviikkona myös keuhkolääkärillä, joka kirjoitti minulle lausunnon lääkkeiden erityiskorvattavuutta varten. Lausunnossa lukee muun muassa näin (kirjoitusvirheet oikaistuna):
"Oireitten, seurannan, lääkityksen tehon ja infektion sekä nyt pienemmän steroidin aikana todetun reversiibelin obstruktion perusteella tvalla (tutkittavalla) on astma. Huono sisäilmaongelma ollut yksi etiol. tekijä, helpottamassa. Suos. koht. erit. korv. lääkityksen myöntämistä 2 v. ajaksi, jonka jälkeen uusi arvio."
Diagnoosina lausunnossa on J45, keuhkoastma.
*
Seuraavaksi on sitten tarkoitus viedä lausunto Kelaan, vaikkei sillä toistaiseksi minulle olekaan käytännön merkitystä. Sairaskuluvakuutukseni on edelleen voimassa ja se korvaa lääkkeeni.
Keuhkolääkkeiden käyttöä on kyllä jatkettava edelleen. Olen tiputtanut jo annokset minimiin.
Viimeisimmän PEF-puhallusjakson aikana jätin joskus kortisonin ottamatta sillä seurauksella, että keuhkot alkoivat tuntua tulehtuneilta ja oli otettava kipin kapin lääke. Salbumatolia ja kortisonia on käytettävä siis edelleenkin.
Keuhkoastma
8
1558
Vastaukset
Joku täällä kysyi hyvää lääkäriä pääkaupunkiseudulla. Itse olen käynyt vuoden verran keuhkosairauksien ja allergologian erikoislääkäri Helena Keskisen vastaanotolla. En ymmärrä, miksei nimeä voisi mainita julkisen ammatinharjoittamisen kohdalla.
Mitä sitten HK:een tulee, hän lienee melko maltillisen tien kulkija. Alussa harmitti, ettei hän kirjoittanut minulle lähetettä homevasta-aineiden määrittämistä varten. Tosin saman teki infektiolääkärikin perustellen, etteivät testit ole luotettavia...
En koe kuitenkaan niin, että HK olisi mitenkään vähätellyt tai mitätöinyt oireitani. Minulle sitä paitsi sopii tämmöinen, että katsotaan ja seurataan. Omakin motiivini olisi parantua tästä sairaudesta kokonaan, jos se vain olisi mahdollista.
- Noh, katsotaan, sanoi tohtori...- TTL1
on entinen TTL:n eläkkeellä oleva keuhkolääkäri. Ei ihme, että kirjoitti diagnoosiksi astman. Sitähän TTL on tehnyt jo kauan.
TTL1 kirjoitti:
on entinen TTL:n eläkkeellä oleva keuhkolääkäri. Ei ihme, että kirjoitti diagnoosiksi astman. Sitähän TTL on tehnyt jo kauan.
Eikö sisälukutaitosi riittänyt tähän kohtaan:
"Suos. koht. erit. korv. lääkityksen myöntämistä 2 v. ajaksi, jonka jälkeen uusi arvio."
Suomeksi: Suosittelen kohteliaimmin erityiskorvattavan lääkityksen myöntämistä kahden vuoden ajaksi, jonka jälkeen uusi arvio...
- Se keuhkoastma on siis tämän hetken diagnoosi ja oikea, koska tarvitsen lääkitykseni. Kaltaisesi puoskarin on sitä vain vaikea kestää.On kai vielä kerrottava, kuinka kyseisen lääkärin löysin. Etsin hyvää keuhkolääkäriä ja törmäsin täällä tämmöiseen ketjuun:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/2404019#comment-12242490
Ketjussa mainitaan kolmen lääkärin nimet: infektiolääkärit Valtonen ja Järvinen ja keuhkolääkäri Kiviranta, jolle yritin varata ajan. Mutta lääkäriasemalta kerrottiin, ettei Kiviranta pidä enää vastaanottoa.
Jostain sitten löysin Kivirannan sähköpostiosoitteen ja päätin tiedustella, ketä lääkäriä hän suosittelisi. Kiviranta vastasi viestiini ja antoi ensiksi Ville Valtosen nimen ja lähetti perään vielä toisenkin nimen, Helena Keskisen.
Molempien vastaanotolla olen käynyt, kerran Valtosen luona ja monta kertaa Keskisen luona. Vasta-ainetestejä ei vain kummankaan vastaanotolta herunut, muutoin symppis asenne.- TTL1
sanasinko kirjoitti:
On kai vielä kerrottava, kuinka kyseisen lääkärin löysin. Etsin hyvää keuhkolääkäriä ja törmäsin täällä tämmöiseen ketjuun:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/2404019#comment-12242490
Ketjussa mainitaan kolmen lääkärin nimet: infektiolääkärit Valtonen ja Järvinen ja keuhkolääkäri Kiviranta, jolle yritin varata ajan. Mutta lääkäriasemalta kerrottiin, ettei Kiviranta pidä enää vastaanottoa.
Jostain sitten löysin Kivirannan sähköpostiosoitteen ja päätin tiedustella, ketä lääkäriä hän suosittelisi. Kiviranta vastasi viestiini ja antoi ensiksi Ville Valtosen nimen ja lähetti perään vielä toisenkin nimen, Helena Keskisen.
Molempien vastaanotolla olen käynyt, kerran Valtosen luona ja monta kertaa Keskisen luona. Vasta-ainetestejä ei vain kummankaan vastaanotolta herunut, muutoin symppis asenne.liity millään tavalla siihen, että olet sairastunut kosteusvauriosta.
Eikö Ville Valtonen kertonut sinulle totuutta? Minulle ainakin kertoi ! Olisi kannattanut pitää vain Ville Valtosta lääkärinä, eikä TTL:n eläkkeellä olevaa keuhkolääkäriä, joka aivan varmasti on tiennyt koko ajan, mitä kosteusvaurio aiheuttaa ja tiennyt myös, että TTL huiputtaa. TTL1 kirjoitti:
liity millään tavalla siihen, että olet sairastunut kosteusvauriosta.
Eikö Ville Valtonen kertonut sinulle totuutta? Minulle ainakin kertoi ! Olisi kannattanut pitää vain Ville Valtosta lääkärinä, eikä TTL:n eläkkeellä olevaa keuhkolääkäriä, joka aivan varmasti on tiennyt koko ajan, mitä kosteusvaurio aiheuttaa ja tiennyt myös, että TTL huiputtaa."Olisi kannattanut pitää vain Ville Valtosta lääkärinä, eikä TTL:n eläkkeellä olevaa keuhkolääkäriä, joka aivan varmasti on tiennyt koko ajan, mitä kosteusvaurio aiheuttaa ja tiennyt myös, että TTL huiputtaa."
- Just joo. Et vaan sitten tiennyt, että VV nimenomaan suositteli myös keuhkolääkärillä käymistä.
Ihme puoskari oot. Ja tiedätkös mitä? Tänään kun otin aamun keuhkolääkkeeni vasta kahdeksan aikaan illalla, keuhkoissani oli tosi tulehtunut tunne. Ei niitä lääkkeitä kukaan huvikseen syö, ääliö!- Homeherkkä#
TTL1 kirjoitti:
liity millään tavalla siihen, että olet sairastunut kosteusvauriosta.
Eikö Ville Valtonen kertonut sinulle totuutta? Minulle ainakin kertoi ! Olisi kannattanut pitää vain Ville Valtosta lääkärinä, eikä TTL:n eläkkeellä olevaa keuhkolääkäriä, joka aivan varmasti on tiennyt koko ajan, mitä kosteusvaurio aiheuttaa ja tiennyt myös, että TTL huiputtaa.Eräs henkilö aivopesi palstalaisia kuukausikaupalla uskottelemalla, että kosteusvauriomyrkyt pesiytyvät keuhkorakkuloihin tuhoten sinne joutuneita valkosoluja aiheuttamalla sairauden nimeltä mini-aid, jota ei löydy WHO:n ICD-10:stä. Ja kun ei löydy, niin sitä ei ole olemassa kuin sen keksijän päässä.
Kumma kun ne myrkyt eivät tuhoa ensiksi niitä keuhkorakkuloita, lymfosyyttejä eivätkä makrofageja, joita on yllin kyllin keuhkojen tulehtuessa.
TTL:n henrik Wolffhan totesi nimenomaan kosteusvauriosairastuneiden keuhkoissa olevan lymfosytoosia vaikka heillä ei ole alveoliittia.
Väität myös, että homeiden vasta-aineet eivät liity millään tavalla kosteusvauriosairastumisiin.
Allergisoituessaan immuunijärjestelmä I:nen (atooppinen allergia) tuottaa allergeeni-IgE-vasta-ainetta ja tyypit II ja III vasta-aine IgM/IgG:tä ja IV:nen ei tuota vasta-aineita ollenkaan.
IgM muuttuu IgG:ksi muutaman viikon kuluttua allergeenin aiheuttamasta tulehduksesta.
Kun ns. kosteusvauriomikrobit (homeet, hiivat, sädesienet ja bakteerit) on tiedetty allergisoiviksi koko länsimaisen lääketieteen historian olemassaoloajan, eli 1700-luvulta lähtien, niin puhut pötyä.
Lääketieteelliset nimet ns. kosteusvauriomikrogiallergian aiheuttamille sairauksille lyötiin lukkoon jo 1900-luvun puolessavälissä ja ns. ODTS vuonna 1986.
HYKS:in infektiolääkäri kertoi siis sinulle käydessäsi hänen vastaanotollaan TOTUUDEN SIITÄ MITÄ KOSTEUSVAURIO AIHEUTTAA.
No mitä LÄÄKÄRIN TOTEAMIA SAIRAUKSIA sinulla todettiin kosteusvaurioaltistusaikanasi?
Löysikö infektiolääkäri Valtonen niitä lisää?
Suomessa KEUHOLÄÄKÄRIT DIAGNOSOIVAT astmaa (Kela-astma) AIKUISVÄESTÖTASOLLA yli 10 000 henkilön vuosivauhtia, joka käytännössä tarkoittaa sitä, että astmalääkkeet saa apteekista normaalia sv-lääkekorvaustasoa halvemmalla.
Ja Kela-astmakriteerit täyttävä astma on diagnosoitu nyt myös sanasinkolla aiheuttajana kosteusvaurio.
Kyllähän TTL:n ex-keuhkolääkäri tietää Kela-astman kriteerit, joten mitä siitä sitten vaikka B-todistuksen kirjoittajana on ollut TTL:n ex-keuhkolääkäri.
Sen me jokainen palstalainen tiedämme, että yksikään keuhkolääkäri tällä planeetalla ei ole todennut kosteusvauriomini-aidsia. - Homeherkkä#
sanasinko kirjoitti:
"Olisi kannattanut pitää vain Ville Valtosta lääkärinä, eikä TTL:n eläkkeellä olevaa keuhkolääkäriä, joka aivan varmasti on tiennyt koko ajan, mitä kosteusvaurio aiheuttaa ja tiennyt myös, että TTL huiputtaa."
- Just joo. Et vaan sitten tiennyt, että VV nimenomaan suositteli myös keuhkolääkärillä käymistä.
Ihme puoskari oot. Ja tiedätkös mitä? Tänään kun otin aamun keuhkolääkkeeni vasta kahdeksan aikaan illalla, keuhkoissani oli tosi tulehtunut tunne. Ei niitä lääkkeitä kukaan huvikseen syö, ääliö!Oikean nimityksen annoit kirjoituksiasi kommentoivalle henkilölle.
Häntä voi todella nimittää sanalla puoskari, joka jostain syystä ei pidä siitä, että kirjoittelet tällä palstalla.
Tunnen monia, jotka ovat käyneet VV:n vastaanotolla.
Infktiolääkärinä VV on määrännyt sienilääkityksen, kun TUTKIMUKSISSA ON SELVINNYT homesieni-infektio koskien keuhkoja, nenää, ikeniä.
Heidän astmadiagnoosiinsa hän ei ole puuttunut. Keuhkolääkäri hoitaa astmaa ja infektiolääkäri Valtonen sieni-infektioita mikäli hän niitä astman lisäksi toteaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1317105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654350Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen543442Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4933096Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2932070Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361733Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201651- 911563
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1761472Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151426