Ollaan seurusteltu pian 6 vuotta. Saman katon alla ollaan asusteltu kohta 1 vuosi. Kihloista ja naimisiin menemisestä on puhuttu viime aikoina ihan vakavasti. Huoli mielessä on vain ikä - minä olen 25, mutta tyttöystäväni vasta 21. Pelkään, että hänestä tuntuu, että hän on liian nuori lupautumaan naimisiin.
Naimisiin haluttaisiin, että voisi varmemmin aloittaa elämää - ostaa ehkä kodin jostain, ja kun on jo yhteistä omaisuuttakin kertynyt vuokrakotiin vuosien aikana, niin olisi joku turva niille, jos toiselle sattuu jotakin.
Neuvoja, vinkkejä, ajatuksia!
Koska kihloihin/naimisiin?
3
862
Vastaukset
- jjjk
Eihän sitä ole pariin vuoteen pakko mennä naimisiin vaikka kihloihin menisikin. Olette olleet sen verran kauan jo yhdessä ettei kihlautuminen vaikuta niin pahalta. Täysikäisiäkin olette niin ei teinikihloilta vaikuttaisi. Tosin tuo asia on täysin yksilöllinen eri ihmisillä. Sisko ei edes menny kihloihin vasta kun hääpäiväki oli päätetty.
- molemmat valmiita
Ei ole pakko mennä 10 vuoteen tai koskaan naimisiin vaikka kihloihin menisikin. Mutta, jos avioliitto tuntuu "pahalta" tai ei ainakaan vielä ole oikein valmis niin mikä pakko on mennä kihloihinkaan vielä? Odottelee niin kauan, että avioliittokin tuntuu ajankohtaiselta. Kukin tekee omat ratkaisunsa, mutta itse en menisi kihloihin, jos naimisiin menoa pitää vielä harkita. Miksi luvata jotain josta on epävarma?
Jos yhteisen omaisuuden kohtalo huolettaa, voitte tehdä testamentin.
Mutta hienoa kuitenkin, jos pystytte keskustelemaan asiasta keskenänne. Siitä se lähtee.
- kinela
Noi asiathan riippuu niin ihmisistä kuin mahollista vaan. Ite olin 18 naimisiin mennessä, taisin olla 22 kun avioero astu voimaan. Ite olin valmis ja silleen, ukko oli vaan väärä. Tai jos tarkkoja ollaan alkuun ukolla oli väärä akka ja akka tujus sitten sen ja sitten senkin, että on väärä ukko.
Yhteisen asunnon voi ostaa ilman avioliittoakin. Ja nykyisin useimmiten avioehto solmitaan, jolloin kumpikin pitää oman omaisuutensa..
Luulen, että naisella pitkässä suhteessa, niinkuin teillä, voi parin vuoden päästä olla jo sellasia ajatuksia, etteikö mies halua avioitua kanssaan jos ei niistä asioista sovittu mitään. Mut kyl sen pitäis olla, kihloihin ja naimisiin meno pääasiassa sitä, että sen toisen kanssa haluaa todella olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69984
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193924- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818