Räfsbackantiessä menee raja

Että sellainen tapaus

22

1154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 210+19=228

      Seppäläntien uusi nimi on : SEPÄNTIE - MEDSVÄGEN. Tästä asiasta mennään vaikka Brysseliin EU:n tuomioistuimeen.

      • M:r von tir. juntti

        hväksyn täysin ruotsinkielisyyden, kun muutan suomenkielisenä ruotsinkielisellealueelle olen HETI toisenluokankansalainen onko tämä sitä kaksikielisyyden rikkautta vai olenko vaan juntti.


    • Osoitteen muutos vain silloin kun fyysisesti muuttaa!

      Tyypillistä Loviisan toimintaa. Niin kauan kun minä tällä kadulla asun ni nimi pysyy samana eli Seppäläntienä. Se on selvä se, muutenhan pitäis suomalaisittain kertoa asuvansa räävsbaskantiellä, huom kirjain c seassa.. Aikuisten oikeesti kuka tämänkin keksi? Aivan nuijaa. Onko oikeasti aihetta edes muuttaa nimiä? Eikö postinumerokin kerro vaikka kunnat yhdistyy? Ainakin joskus 80-luvulla esim. harjun alueella oli oma postitoimisto ja postinumero... en tiedä onko enää, enkä välitäkään, mutta väkisin väännetyissä katujen nimissä ei o järkee..

      • käviskö??

        Toi on hyvä Räävspaskavägen, Ketunpaskantie!


      • 8+17
        käviskö?? kirjoitti:

        Toi on hyvä Räävspaskavägen, Ketunpaskantie!

        Joo, ihan niinkuin Vanhassakylässä : Hästkärrsvägen ( hevoskärryntie) = Heskerintie. Ja se on varma että Herskerin tila ei ole aikoinaan sijannut tien lopussa, se on pelkkää peltoa.


    • 568?(x)

      Minkä helvetin takia se pitää muuttaa? Vielä ruotsinkieliseksi? Ymmärrän jos enemmistö tiellä asuvista on kaksikielisiä. Onko?
      Slangissa tiestä tulee varmasti REVATIE. Onko kaikki sitten tyytyväisiä..

      • Kuulenko oikein?

        Olen kuulevinani Räfsbackantien takaa alkavaa dementiaa.


      • 15+1
        Kuulenko oikein? kirjoitti:

        Olen kuulevinani Räfsbackantien takaa alkavaa dementiaa.

        Jos ei dementia, niin liikaa historian lukeminen ehkä on sekoittanut jotain. Olisiko tiedossa kunniakansalaisen titteli?


      • Vaari9vaan
        15+1 kirjoitti:

        Jos ei dementia, niin liikaa historian lukeminen ehkä on sekoittanut jotain. Olisiko tiedossa kunniakansalaisen titteli?

        Papinpoika on iäkäs. Jokainen tietää iäkkään miehen ajatuksenkulun. Ei mitään kiirettä, mutta käykö heti? Ei ehkä dementiaa, muuten vaan sekoilua. Uskokaa minua, olen vanha ja tiedän.
        Perseestä koko homma jos joku Olli Siren voi esittää kadunnimeä jota koko instanssi kunnioituksesta hyväksyy. Ajatelkaa hyvät herrat tulevaisuutta, tämä ei mistään kotoisin oleva kadunnimi (keinotekoinen) tulee ikuisesti esiintymään kartastossa. Pistäkää hanttia!!


      • Ostoprofessori
        Vaari9vaan kirjoitti:

        Papinpoika on iäkäs. Jokainen tietää iäkkään miehen ajatuksenkulun. Ei mitään kiirettä, mutta käykö heti? Ei ehkä dementiaa, muuten vaan sekoilua. Uskokaa minua, olen vanha ja tiedän.
        Perseestä koko homma jos joku Olli Siren voi esittää kadunnimeä jota koko instanssi kunnioituksesta hyväksyy. Ajatelkaa hyvät herrat tulevaisuutta, tämä ei mistään kotoisin oleva kadunnimi (keinotekoinen) tulee ikuisesti esiintymään kartastossa. Pistäkää hanttia!!

        Kieltäytykää ehdottomasti käyttämästä sitä nimihirviötä,pakottakaa päättäjät ottamaan käyttöön maalaisjärki kun tämä terävämpi äly ei näköjään riitä.
        Eikä se Schildt niin merkittävä kirjailija ollut,että hänelle pitäisi osoittaa kunnioitusta monilla kaduilla.
        Arvelen,että aika harvassa ovat ihmiset,jotka tietävät,että tällainen paikka on syntynyt jonkun kirjailijan (houreisessa?)päässä.Jo senkin puolesta koko historia-ajatus menee hukkaan,tulee vain
        entistä tomppelimpi kuva nimen kummeista.
        Toivottavasti hallinto-oikeudessa on fiksumpia päättäjiä (se ei paljon vaadi) kuin Loviisassa.


    • Alimmainen alamainen

      Tien nimeäminen nimellä Räfsbackantie/Räfsbackavägen on mielestäni vain ja ainoastaan samanlaista suomalaisten simputtamista, kuin pakkoruotsikin. Tiettyjen poliittisten tahojen halua näyttää alemmalle rahvaalle heidän oikea paikkansa.

      • seppäläntieläinen

        Ajatelkaapa sellaista,jonka s kuulostaa f:ltä,Kun kadun nimeä tavailee muutaman kerran päivässä taatusti
        hermostutaan molemmissa päissä eikä tule ambulanssi,ei poliisi eikä posti.
        Vaikka tavauksen vastaanottajalla olisi virkamiesruotsin tutkinto tuskin hänen sanavarastoonsa kuuluu sana
        räfsa saatikka sen lyhennetty muoto.
        Ja se,jolle ei ambulanssi tule,saattaa olla myös RKP:läinen.


      • 18
        seppäläntieläinen kirjoitti:

        Ajatelkaapa sellaista,jonka s kuulostaa f:ltä,Kun kadun nimeä tavailee muutaman kerran päivässä taatusti
        hermostutaan molemmissa päissä eikä tule ambulanssi,ei poliisi eikä posti.
        Vaikka tavauksen vastaanottajalla olisi virkamiesruotsin tutkinto tuskin hänen sanavarastoonsa kuuluu sana
        räfsa saatikka sen lyhennetty muoto.
        Ja se,jolle ei ambulanssi tule,saattaa olla myös RKP:läinen.

        Loviisan Sanomat on ollut mielestäni asiallisesti tätä Räfsbackantie-nimeä vastaan, mutta perjantaina paikallislehti antaa kuitenkin nimehdotuksen tehneen Olle Sireenin kovasti markkinoida Räfsbackantietä suomenkielisille suomenkielisessä lehdessä.

        http://www.loviisansanomat.net/lue.php?id=3871


      • Huutava ääni
        18 kirjoitti:

        Loviisan Sanomat on ollut mielestäni asiallisesti tätä Räfsbackantie-nimeä vastaan, mutta perjantaina paikallislehti antaa kuitenkin nimehdotuksen tehneen Olle Sireenin kovasti markkinoida Räfsbackantietä suomenkielisille suomenkielisessä lehdessä.

        http://www.loviisansanomat.net/lue.php?id=3871

        Sitä se on


      • Seppäläntie
        Huutava ääni kirjoitti:

        Sitä se on

        6.1 Vartissa on kirjoitus uuden Loviisan uusista kadunnimistä.Kadonneet kadunnimet listassa on myös vanhan Loviisan Seppäläntie.
        Uudet nimet ovat jo hälytyskeskuksen tietojärjestelmissä.Kysymys:Jos tarvitaan hälytysajoneuvoa entiselle Seppäläntielle,mikä osoite on hälytyskeskuksessa?


      • Seppä-1
        Seppäläntie kirjoitti:

        6.1 Vartissa on kirjoitus uuden Loviisan uusista kadunnimistä.Kadonneet kadunnimet listassa on myös vanhan Loviisan Seppäläntie.
        Uudet nimet ovat jo hälytyskeskuksen tietojärjestelmissä.Kysymys:Jos tarvitaan hälytysajoneuvoa entiselle Seppäläntielle,mikä osoite on hälytyskeskuksessa?

        Onneksi paikalliset asukkaat estivät kaupungin miesten puuhat. Kummallista touhua!

        http://www.loviisansanomat.net/lue.php?id=3967


      • Kettupakka
        Seppä-1 kirjoitti:

        Onneksi paikalliset asukkaat estivät kaupungin miesten puuhat. Kummallista touhua!

        http://www.loviisansanomat.net/lue.php?id=3967

        Vartissa vanhaa tietoa. Kuten kaupungin kylttimiehilläkin. Asia on kunnossa. Onneksi.


      • Tyhmyyttä vastaan
        Kettupakka kirjoitti:

        Vartissa vanhaa tietoa. Kuten kaupungin kylttimiehilläkin. Asia on kunnossa. Onneksi.

        Kyllä nämä Räfsbackantien äidit ja isät ovat patsaansa ansainneet,myöskin ne,jotka höynäyttivät vanhan ja jo arvostelukykyään menettäneen miehen mukaan tekemään itsestään pellen.
        Ketkä luottamushenkilöt olivat taputtamassa käsiään tälle hölmöilylle?


      • Veloituskomppania
        Tyhmyyttä vastaan kirjoitti:

        Kyllä nämä Räfsbackantien äidit ja isät ovat patsaansa ansainneet,myöskin ne,jotka höynäyttivät vanhan ja jo arvostelukykyään menettäneen miehen mukaan tekemään itsestään pellen.
        Ketkä luottamushenkilöt olivat taputtamassa käsiään tälle hölmöilylle?

        Esim Google Mapps ei Seppäläntietä tunne.
        Räfsbackantie kyllä löytyy.
        Taidetaan tehdä muutosta salaa vakinnuttamalla


    • Räähvpaskaa

      Edelleen on Googlessa Rääfpaskantie.
      Näinhän tästä tulle vanha historiallinen nimi mikä on pakko ottaa käyttöön.
      Kaupungin strategian mukainen motivoitunut organisaatio on melko hampaaton ainakin tässä asiassa...tarkoituksella?

    • surffaraa

      Tuo Google on muuten aika hidas päivittämään tietoja. Toisaalta sieltä löytyy paljon teitä joita ei jostain syystä ole lainkaan Eniron kartat.fi -palvelussa.
      Mutta eihän se Google maps mikään lopullinen totuus ole, päivastoin.

    • Loviisalainen82

      Oikea nimihirvitys. Edes ruotsinkieliset eivät siitä tykkää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1766
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      166
      531
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      25
      497
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe