Hopeiset kihlasormukset?

Kysyn vaan...

Tummuuko, naarmuuntuuko... jne. Pysyykö ne hyvinä vielä sitten ko juhlitaan kultahäitä?

23

6733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suklaa pusu

      Kultaa kannattaa ostaa,ne säilyy.....ONNEA !!!!!

    • ***********

      meillä on hopeiset kihlasormukset...
      säilyy kyllä... mutta tummuu ajan saatossa.. mikä ei ole ongelmista mikään... naarmuja tulee aivan samalla lailla hopeaan kuin kultaankin... joten ihan oma valintasi..
      ite halusin hopeeta juurikin siksi että kulta on aivan liian yleinen sormus!!!!

      • jo vanha mami.

        Hopea on halpa, niin kuin suhteennekin. Piste.

        Ei varaa edes sormukseen? Silloin ei ole syytä kihlautuakkaan, toisin sanoen, odota, että on oikeasti sen aika.

        Suhteenne tulee päättymään nolosti. Muista minun sanoneen. (tietty totuus sattuu, mutta et kai halua että sinulle valehdellaan?)


      • Hopeasormus :)
        jo vanha mami. kirjoitti:

        Hopea on halpa, niin kuin suhteennekin. Piste.

        Ei varaa edes sormukseen? Silloin ei ole syytä kihlautuakkaan, toisin sanoen, odota, että on oikeasti sen aika.

        Suhteenne tulee päättymään nolosti. Muista minun sanoneen. (tietty totuus sattuu, mutta et kai halua että sinulle valehdellaan?)

        Me maksettiin meidän kihlasormuksista yhteensä 19 euroa, ovat hopeaa.

        Meidän suhteen arvoa ei mitata rahassa.

        Se tunnearvo, joka näissä sormuksissa on, on niin valtava, etten luopuisi yhdeksän euron sormuksestani mistään rahallisesta summasta. Saa tulla kokeilemaan :)

        Aina jaksaa huvittaa nää idiootit joita täällä pyörii :D

        Ja kysyjälle: hopeasormukset tummuu ajan kanssa kyllä, mutta mun mielestä se on pelkästään kaunista. Naarmuja on molempien sormuksissa aika tavalla, mutta mitäpä moisesta? Niitä kannetaan aina mukana, joten kaikki tekeminen kyllä vaikuttaa niihin :) Tumma ja naarmuuntunut hopeasormus EI ole ruma.


      • ;-----DDDDDDDDDDDDDDD
        jo vanha mami. kirjoitti:

        Hopea on halpa, niin kuin suhteennekin. Piste.

        Ei varaa edes sormukseen? Silloin ei ole syytä kihlautuakkaan, toisin sanoen, odota, että on oikeasti sen aika.

        Suhteenne tulee päättymään nolosti. Muista minun sanoneen. (tietty totuus sattuu, mutta et kai halua että sinulle valehdellaan?)

        Ei hyvää päivää, pitäisikö tälle nyt itkeä vai nauraa. ;DD

        Luulisi tuollaisen vanhemman mamin jo tajuavan sen, että raha ei ole ainoa mittari kaikelle.

        Meillä on myös hopeiset kihlasormukset. Jaa että miksikö? Kultaisiin varmasti olisi rahat löytyneet, mutta kulta ei vain materiaalina miellytä silmääni (lähinnä se ruma väri) joten miksi minun pitäisi killuttaa sormessani sormusta, jonka katseleminen vituttaa? Kerropa se. Kenties vain näyttämään muille, että meilläpä onkin rahaa sormuksiin. Joopa joo, ihan kuin sellainen normaali ohut kultarinkula mikään merkki äärettömistä rikkauksista ole, halvalla niitäkin saa - toki kalliimpaa kuin hopea, mutta ei kuitenkaan älyttömästi. Toki vaihtoehtona olisi ollut myös valkokulta, muttajuueikiitos, se on jo sen verran arvokasta, että saattaisi hieman kirpaista jos se hukkaan menisi. Ja kyllä, minä olen mestari hukkailemaan tavarani.


        Ja ei, "totuus" ei nyt sattunut, eikä muutenkaan ole tarkoitus loukata tms. Ihmetetyttää vain tuollainen raha ratkaisee -asenne. Ja muuten, mitenkäs on suvussa kulkeneiden perintösormusten laita? Sellaisesta ei välttämättä tarvitse maksaa mitään, ainoa kalleus voi olla sen tunnearvossa... onko sekin merkki huonosta ja halvasta suhteesta?

        Vanha mami voisi nyt miettiä uudelleen...


      • Tyt.
        jo vanha mami. kirjoitti:

        Hopea on halpa, niin kuin suhteennekin. Piste.

        Ei varaa edes sormukseen? Silloin ei ole syytä kihlautuakkaan, toisin sanoen, odota, että on oikeasti sen aika.

        Suhteenne tulee päättymään nolosti. Muista minun sanoneen. (tietty totuus sattuu, mutta et kai halua että sinulle valehdellaan?)

        Itse olet halpa. Piste.


      • 23
        jo vanha mami. kirjoitti:

        Hopea on halpa, niin kuin suhteennekin. Piste.

        Ei varaa edes sormukseen? Silloin ei ole syytä kihlautuakkaan, toisin sanoen, odota, että on oikeasti sen aika.

        Suhteenne tulee päättymään nolosti. Muista minun sanoneen. (tietty totuus sattuu, mutta et kai halua että sinulle valehdellaan?)

        Kuten aikaisemmatkin kirjoittajat totesivat, suhteen tulevaisuutta ei mitata rahassa.
        Oma tuleva kihlasormukseni on hopeaa. Ovat teetettyjä ja niissä on timantti. Hintaa tulee sormukselle kolmilukuinen numero, joka ei ala ykkösellä. Kaikki hopeasormukset eivät ole aina halpoja.


      • Onneksi olkoon!
        Hopeasormus :) kirjoitti:

        Me maksettiin meidän kihlasormuksista yhteensä 19 euroa, ovat hopeaa.

        Meidän suhteen arvoa ei mitata rahassa.

        Se tunnearvo, joka näissä sormuksissa on, on niin valtava, etten luopuisi yhdeksän euron sormuksestani mistään rahallisesta summasta. Saa tulla kokeilemaan :)

        Aina jaksaa huvittaa nää idiootit joita täällä pyörii :D

        Ja kysyjälle: hopeasormukset tummuu ajan kanssa kyllä, mutta mun mielestä se on pelkästään kaunista. Naarmuja on molempien sormuksissa aika tavalla, mutta mitäpä moisesta? Niitä kannetaan aina mukana, joten kaikki tekeminen kyllä vaikuttaa niihin :) Tumma ja naarmuuntunut hopeasormus EI ole ruma.

        hahahhahaahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa............ oikeesti? Pissiskihlat........


      • Hahaaa.
        Tyt. kirjoitti:

        Itse olet halpa. Piste.

        Piste. Et ole minkään arvoinen.


      • timantti taskussa.
        23 kirjoitti:

        Kuten aikaisemmatkin kirjoittajat totesivat, suhteen tulevaisuutta ei mitata rahassa.
        Oma tuleva kihlasormukseni on hopeaa. Ovat teetettyjä ja niissä on timantti. Hintaa tulee sormukselle kolmilukuinen numero, joka ei ala ykkösellä. Kaikki hopeasormukset eivät ole aina halpoja.

        No, kuulet sen sitten kultasepällä. Harva edes suostuisi tekemään hopeaan, ammattiylpeät eivät ainakaan. Hopea nimittäin on niin PEHMEÄ materiaali timantteja istuttaa. Eivät ne pysy siinä, ja tulisi valituksia kultasepille. Liikkeiden brändi ei kestä sitä.

        Katsos ei tämä ole tunne asia. Hopea nyt vaan on huono/halpa materiaali. Jos ei ole kultaan varaa, ei paljon kannata mennä kihloihin.


      • ähäkutti
        jo vanha mami. kirjoitti:

        Hopea on halpa, niin kuin suhteennekin. Piste.

        Ei varaa edes sormukseen? Silloin ei ole syytä kihlautuakkaan, toisin sanoen, odota, että on oikeasti sen aika.

        Suhteenne tulee päättymään nolosti. Muista minun sanoneen. (tietty totuus sattuu, mutta et kai halua että sinulle valehdellaan?)

        kenties kokemusta??? kuka sanoo että sormuksen pitäisi olla kultaa!!! minusta sormus voi olla hopea ja halpa, sillä kuka viittii maksaa oikeesti 400 e sormuksesta. ei se sormus ole tärkeä vaan se jonka kanssa on kihlohin menossa.


      • xDDD
        timantti taskussa. kirjoitti:

        No, kuulet sen sitten kultasepällä. Harva edes suostuisi tekemään hopeaan, ammattiylpeät eivät ainakaan. Hopea nimittäin on niin PEHMEÄ materiaali timantteja istuttaa. Eivät ne pysy siinä, ja tulisi valituksia kultasepille. Liikkeiden brändi ei kestä sitä.

        Katsos ei tämä ole tunne asia. Hopea nyt vaan on huono/halpa materiaali. Jos ei ole kultaan varaa, ei paljon kannata mennä kihloihin.

        Entäs jos tosiaan ei vain pidä kullasta?

        Ja sormuksetko ne ainoa tärkeä seikka on kihlautuessa? Et ilmeisesti ole ottanut huomioon sitä, että kihlautuessa ei välttämättä edes tarvitse mitään sormuksia, kihlaus on se lupaus avioliitosta, EI ne sormukset. Kullalle voi myös olla allerginen, jos et sitä tiennyt - mites sitten suut pannaan, pitääkö se kultarinkula sitten siitäkin huolimatta tunkea sormeen, ettei vaan kukaan ajattele, ettei ole varaa niihin.

        Suhteellisuudentajua ihmiset, suhteellisuudentajua. Miettisitte kerrankin mikä _oikeasti_ on tärkeää parisuhteessa ja sitoutumisessa, määritelläänkö se sormusten hinnan mukaan, vai olisiko se kenties kuitenkin ihan toissijainen seikka ja joku muu ehkä hieman tärkeämpää.


      • Kultaseppä
        ähäkutti kirjoitti:

        kenties kokemusta??? kuka sanoo että sormuksen pitäisi olla kultaa!!! minusta sormus voi olla hopea ja halpa, sillä kuka viittii maksaa oikeesti 400 e sormuksesta. ei se sormus ole tärkeä vaan se jonka kanssa on kihlohin menossa.

        Aiemmalle kirjoittajalle: tuskin ammattitaitoinen kultaseppä istuttaisi timanttia hopeasormukseen, hopea kun ei pehmeytensä takia ole kunnollinen materiaali siihen tarkoitukseen. Hopea on materiaalina huonommin kestävä, sen takia kultasormukset ja valkokultasormukset ovat suositumpia, niiden kun tulisi kestää kymmeniä vuosia päivittäisessä käytössä. Hopeasormuksissa ei siis ole ajatuksena eikä ulkonäöltäänkään mitään vikaa (eikä ammattitaidoton henkilö edes pysty ulkoa päin sanomaan onko kyseessä hopeinen vai valkokultainen sormus). Hopeasormukset ovat ihan hyvä vaihtoehto nuorille koska ne miellyttävät silmää ja kukkaroa, ja voihan ne aina korvata vaikka avioitumisen yhteydessä uusilla (kultaisilla tai muilla) jos maku on silloin muuttunut.


      • tiedä mistä puhut
        timantti taskussa. kirjoitti:

        No, kuulet sen sitten kultasepällä. Harva edes suostuisi tekemään hopeaan, ammattiylpeät eivät ainakaan. Hopea nimittäin on niin PEHMEÄ materiaali timantteja istuttaa. Eivät ne pysy siinä, ja tulisi valituksia kultasepille. Liikkeiden brändi ei kestä sitä.

        Katsos ei tämä ole tunne asia. Hopea nyt vaan on huono/halpa materiaali. Jos ei ole kultaan varaa, ei paljon kannata mennä kihloihin.

        kulta on hopeaa pehmeämpää. tarkista faktat.


      • aaahhhaaa
        Hahaaa. kirjoitti:

        Piste. Et ole minkään arvoinen.

        Niin kuin et sinäkään.


    • NiiloTauno

      Tänään käytiin katsomassa muijan kanssa kihloja ja kumpikaan meistä ei halua kullanväristä sormusta. Molempien mielestä ne on mauttoman näköisiä. Syynä ei ole raha. Parempi puolisko taitaa valita valkokultaisen sormuksen timantilla, itse todennäköisesti päädyn hopea-palladium sormukseen, joka kuulemma on naarmuille sietokykyisempi mitä hopea. Oman sormuksen hinta tulee olemaan varmaan noin. 250€ ja paremman puoliskon 500-600€. Eli se siitä piheydestä. Muutenkin, ei mun mielestä tarvi hinnoilla leveillä ostakaa vaikka parinkymmenen euron hopeasormukset. Tunne on tärkein! Eikös sotienkin aikaan valtio kerännyt kultaa, jotta puolustusvoimille saadaan parempia/lisää resursseja, jolloin monet avioliittoon vihityt parit luovuttivat vihkisormuksensa ja vaihtoivat ne rautaisiin.

      • nuppu_

        EN voi ymmärtää näitä jotka tulee tänne haukkumaan ihmisten suhteita ja kihjauksen tunnetta siinä määrin paljon heidän sormuksesta maksavat? olemme menossa kihloihin avopuolisoni kanssa lähiaikoina ja emme kumpikaan halua kultasormusta. En voi vain ymmärtää kuinka suhteen kestävyys ja arvo voidaan mitata rahassa? Ihan sama vaikka sormukset maksaisivat kympin, se tunne mikä niissä olisi olisi varmasti yhtä aito ja tärkeä kuin 500 euron timanttisormuksessa. Että samalla tavalla kun täällä sanotaan että jos ei ole varaa ostaa edes sormuksia niin älkää menkö kihloihin-asenne, niin niille sitten että suhteenne on varmasti tosi aito ja tunnearvollinen kun menette kihloihin vain siksi että saatte säilyvän ja älyttömän kalliin timanttisormuksen, suhteenne varmasti kestää ja kohta olette mittaamassa sormuksienne arvoa kultaliikkeessä että jos tästä nyt saisi jotain rahoja takaisin. Suhteen arvoa ei voi koskaan mitata rahassa! piste. Huoh että tännekkin kehdataan kirjoittaa typeriä juttuja. Itse olen ajatellut ihan tavallista hopeasormusta ja panostaa siihen rahallisesti niin paljon kun tämänhetkinen elämäntilanne rahallisesti pystyy, ja suhteemme ei varmasti oli sen huonompi vaikka ostaisinkin älyttömän kalliin sormuksen. Onnea kaikille kihlatuille ! Kaikkein sormukset ovat yhtä arvokkaita tunnetasolla!


    • Pall A'dium

      Palladium on hopeanvärinen platinan kaltainen jalometalli, joka ei tummu. Sulhasellani on 4 mm paksu kokoa 22,5 oleva palladiumsormus jonka hinta oli noin 120 euroa, siis yli satasen vähemmän kuin vastaavan kokoinen kultainen.

      • hopeaaaaa

        Minä en ainakaan tykkää keltakultaisista koruista,minusta ne vaan on rumia, mutta makuja on monenlaisia.
        Hopea tai valkokulta ovat kauniita.


    • En tykkää

      Kyllähän hopea tummuu. Saahan niitä tietysti kiillotettua. Ja on makuasia haittaako tummuminen. Itse en pidä hopeakoruista. Jo ei pidä keltakullan väristä niin suosittelisin valkokultaa. Jos taas on rahakysymys, niin hopea on tietysti halvempaa.

      • valkokultaYHUJIKOPÅ

        on kalliimpaa kuin keltakulta ja itse tykkään enemmän kuin keltakullasta, mutta hopeista sormusta en ehkä ottaisi.


    • Tinasormuskin kävisi

      Kihloihin ollaan menossa ja hopeasormukset hankinnassa. Hopealla on tapana tummua jonkin verran ajan saatossa, mutta saahan sen puhdistettua.

      Itse olen sitä mieltä, että kihlat on lupaus avioliitosta, eli siitä että vietetään koko loppuelämä saman ihmisen kanssa. Sormus symboloi lupausta, mutta ihan hyvin voi olla hankkimatta koko sormusta jos ei halua/ole varaa. Ne voi myös hankkia myöhemmin kun on parempi rahatilanne. Minua ei hopean tummuminen haittaa - päinvastoin; saa siinä näkyä yhteisen elämämme jälkiä.

    • Meillä molemmilla on valko/kulta kihlasormukset. Olivat todella hinnakkaita. Kestävät kyllä erittäin hyvin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2451
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1759
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1200
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe