onko onania syntiä?

oona

Olen saanut uskonnollisen kasvatuksen, joka kieltää mm. ns.käteenvedon. En pysty kuitenkaan olemaan sitä tekemättä.Joka kerta sen jälkeen tulee kauheet syyllisyyden tunteet.Päätän etten koskaaa sitä tee, vaan jo muutaman päivän jälkeen on pakko runkata. Onko mulla kohtalokavereita?
Mitä neuvotte?

41

5630

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja uskontoja

      Kyllä se varmasti monessa uskonnossa kielletään, mutta niin myös monta muutakin mukavaa ja harmitonta asiaa.

    • tosi

      Kaikki on tekopyhyyttä uskonto kieltää..... todellisuudessa jää jatkuvasti kiinni pappeja,piispoja jne: pedofiiliasta ym: pervoilusta on aviottomia lapsia,jalkavaimoja ym:

      • (N)

        eihän ne uskovaiset sitä tiedä kun ne elää neljän seinän sisällä!! mun mielipide on ainakin se, että ennen ku rupee tositoimiin kammarissa niin täytyy ite tutustua itseensä! tollaset uskonnot alas!!


      • Pieni Punahilkka~
        (N) kirjoitti:

        eihän ne uskovaiset sitä tiedä kun ne elää neljän seinän sisällä!! mun mielipide on ainakin se, että ennen ku rupee tositoimiin kammarissa niin täytyy ite tutustua itseensä! tollaset uskonnot alas!!

        Koska sehän on täysin tervettä puuhaa ja hyvä keino tutustua itseensä monin tavoin.


    • abe

      Masturbointi, onania tai itsetyydytys on kaikkein turvallisin ja monesti myös henkisesti antoisin seksin muoto, siinä kun ei tarvitse ottaa huomioon kenenkään muun tarpeita ja mielihaluja, kuin omansa.
      Yhden hengen seksissä voi fantaisoida vaikka millä, ilman että kukaan sanoo sinua perverssiksi tai sairaaksi. Syntikäsityksetkin ovat uskontojen tulkitsijoiden asioita, eikä niitä kannata näin henkilökohtaisessa asiassa ottaa huomioon.

      Ja summa summarum: Seksin on aina oltava kivaa. Yksin, kaksin tai porukassa, eikä nelaitteistot liiassa käytössä kulu.

    • se on hauskaa
    • jube

      jos jumala kerran on luonut ihmiselle seksuaaliset tarpeet, miksi hän sitten kieltäisi niiden tyydyttämisen, masturboinnin ?

      jos seksi halut alkaa 12-14v niin pitäiskö muka odottaa johonkin 18v asti tekemättä mitään ?

      ei kai sentään...

      jube

    • joku

      en nää miksi ois syntistä touhua. uskonnot nyt kieltää mitä ihmeellisimpiä asioita. ja kirkko puuttuu kans mitä oudoimpii juttuihi.

      mut sehä on terveellistä että runkkaat. siitä tulee hyvä olo, virkistää, hormoonit jyllää, kuluttaa kaloreita, ei tuu sukupuolitautei jne.

      en nää mitään pahaa siinä, jatka vaan =)

      • oona

        Ajatelkaa mitkä "vammat" vanhemmat saa aikaan lapselleen kun sanovat synniksi onanian ym. seksin.
        Ei se häpeän ja syylisyyden tunne siitä yhtä äkkiä poistu.Se on varmaan koko elämän riesa?


    • mies19
    • POIKA123

      Minulla sama tilanne ja tunteet...

    • Haureuden synti

      Kyllä on syntiä! Itsetyydytys ja avioliiton ulkopuolinen seksi on syntiä. Jumala loi seksin vain avioliittoa varten. Itsetyydyttäjä ei ole "toisen oma", joten hänen harjoittamansa seksuaalisuus ei ole oikeaa. myöskään avosuhteessa elävät eivät ole toistensa omia, joten he tekevät syntiä.

      • uskovaiset->gotohell

        ja kukaha v!ttu senki siltä jumalalta kuuli, säkö?? Ei varmaa ollu kuule aatami ja eevakaa naimisis. Ne ei ´tienny ees sen merkitystä ja ku niitä rupes panettaa, nii ne pani niinku jotku ihmee apinat! Ja miks itsetyydytys olis muka väärin? vaikka olisin naimisis, ei mun mies mua kuule omistais! Ei oo delfiineilläkää mitää avioliittoja ja nehän nussii aina ku haluaa, vaikka niille seksi on vielä suurempi nautinto, ku ihmisille, ja kyllä niilläki on sen verran kovat halut että! Joten miks meilläkää se olis nii helevetin tarkkaa??


      • Myös syntinen

        'Kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla.'
        Raamatussa ei juuri puhuta masturbaatiosta. Mahtaisikohan se johtua siitä, että ihmisen kehittyessä aikuiseksi, hänessä tapahtuu sellaista kehityksellistä muutosta, että yksilö, ilmeisesti ainakin miesten osalta, päätyy lopulta jopa 'vahingossa' ns. laukeamiseen. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että masturbaatio ei olisi syntiä. Muuten tuosta kun puhutaan nykyään 'itsetyydytyksestä' eikä 'itsesaastutuksesta' niin kuin aiemmin. Sillä saastutuksestahan siinä on kysymys, nimittäin mielen ja hengen saastuksesta; fyysisesti siinä ei liene, normaalin viettitoiminnan paineen purkautumisen puitteissa, sinällään epäterveellistä. Eräällä kristillisellä englanninkielisellä foorumilla eräs naishenkilö kuvaili masturbaatiotuntemuksiaan juuri tuon sisäisen saastumisen tuntemuksien osalta; sattuneista syistä luulisin että kutakuinkin samalla lailla miehetkin kokevat tuon sisäisen saastumisen. (Valitettavasti en muista millä foorumilla tuo juttu oli, ja englannin kielellähän niitä tekstejä riittää.)
        Olen sitä mieltä, että masturbaatio on paljon pienempi paha kuin minkäänlaiset seksuaalissävytteisetkään lähentelyt kenenkään toisen (eikä samankaan) sukupuolen edustajan kanssa ennen avioliittoa.
        Haluan rohkaista pyrkimään pysymään erossa masturbaatiosta (mutta toisaalta ei epäonnistumisista pidä ottaa liian suuria paineita). Tässä pyrkimyksessä on tietenkin yhtenä osana raamatunluku ja rukous, lisäksi hyvät laulut ja musiikki ('armon säveleitten tieltä pahat enkelitkin pakenee, kärsiä ei voi ne kaanaan kieltä, armo niiltä voimat herpaisee') ovat varmaan monesti avuksi. Muistaakseni Luther erilaisiin ongelma- ja kamppailutilanteisiin suositteli hyvien Jumalan lasten armollista seuraa. Ja oman itsetuntemuksensa puitteissa voi sitten noudattaa mahdollisesti hyviksi havaitsemiaan käytäntöjä vaikkapa vain esim. ravinnon ja liikunnan ja niiden jaksottamisen suhteen.
        Sillä eihän masturboiva(kaan) voi kokea tahrattoman puhdasta salatun mannan sanomatonta kirkastunutta iloa Herrassa.


      • Anonyymi

        Melkeimpä vissiin kaikille Jumala muistii kyllä antaa seksuvaalisuuden, mielikuvituksen ja kaipuun vastakkisen sukupuolen yhteyteen mutta läheskään yhtä monelle ei muistanut antaa kykyä toteuttaa sitä sillä tavalla, ettei hänen tarttisi rankaista siitä. Ellei siis ei ole kykyä ja kutsumusta perheen perustamiseen mutta himo silti tallessa, niin eikö riitä että pidättäytyy huoraamasta (maksullisesta ja avo/irtosuhteista)?
        Jos on vielä niin onnettomassa asemassa ettei ole saanut naimattomuuden armolahjaa eikä evankeliumin levityskään nappaa niin kauhijasti että unohtaisi panetuksensa eikä oo homokaan tai mielisairastunut aseksuaaliksi, niin onhan se perin persikasta että 2-3 viikkoa vituttaa ku panettaa koko ajan ja sitten runkkauksen jälkeen vituttaa taas päivän pari ku saa ootella, että millä tavalla itsesaastutuksesta tällä kertaa rankaistaan


    • Fatliner

      Onhan käteenvetäminen yhtä luonnollista kuin paskantaminen, eikä paskantaminen mielestäni ole syntiä

      • tyttytykiyu

        Fatlinerille.Kyllä .Ulostaminen ja varsinkin virtsaaminen ovat syntiä.Näiden paheiden harrastaja joutuu kadotukseen.Synnitön ihminen ei näihin tekoihin alennu.


    • --94

      Ihminenhän on syntinen muutenkin jo syntyessään, ja sitä paitsi synnit annetaan loppupeleissä anteeksi, jos vain uskoo.

    • Onhan se

      "Ja jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden jäsenen, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin" (Matt 5:27-30)

    • Joojustnäin

      Mä oon huomannu kans että vaikka päätän aina masturboituani etten nyt ainakaan viikkoon tee sitä nii kyllä mä sitä sit jo parin päivän päästä oon tekemässä... oli syntiä tai ei niin ehkei se ihan hyvää tee jos koko ajan harrastaa koska sit ei enää muuta osaa ajatellakaan ku tiedät kyllä mitä...

    • drtgdgdfrg

      Raamatussa itsetyydytyksen tulkitaan kieltävän kohdan:
      " 6 Juuda otti esikoiselleen Erille vaimon nimeltä Tamar. 7 Mutta Er, Juudan esikoinen, oli Herran silmissä kelvoton, ja Herra antoi hänen kuolla. 8 Silloin Juuda sanoi Onanille: "Makaa veljesi lesken kanssa, täytä velvollisuutesi hänen lankonaan ja herätä eloon veljesi suku." 9 Mutta Onan tiesi, ettei lasta pidettäisi hänen omanaan, ja aina kun hän makasi kälynsä kanssa, hän antoi siemenensä mennä maahan, ettei antaisi jälke- läisiä veljelleen. 10 Herran silmissä hänen tekonsa oli paha, ja siksi Herra antoi hänenkin kuolla."
      Raamattu löytyy esim. http://www.evl.fi/raamattu/1992/1Moos.38.html#o71

      Tuossa onania ei edes tarkoita itsetyydytystä vaan ehkäisymenetelmää, jolla Onan yritti jättää Herran tahdon toteuttamatta. Väärin oli ettei hän jatkanut veljensä sukua, ei sperman maahan laskeminen.

      PS. Jos jota kuta kiinnostaa niin linkattu tarina Tamarasta on Raamatun pervoin kohta ylipäätään.

    • eisevaanole

      ei se ole

    • ViimeinenVipunen

      Minusta on käsittämätöntä, että ihmiset joista useimmat eivät edes "usko" mihinkään, tulevat sanomaan mikä on syntiä ja mikä ei. He toimivat omantuntonsa mukaan, eivät hengellisten moraalivaatimusten mukaan. Synti ja väärin tekeminen eivät aina ole sama asia. Väärin tekeminen voi olla synnitöntä kun puhutaan hengellisessä mielessä ja synnin tekeminen hyvä asia maallisessa mielessä. Lukisin masturboinnin tähän jälkimmäiseen kategoriaan.
      Itsekin olen saanut hyvin hengellisen kasvatuksen ja silti masturboin - olen oikeastaan seksiriippuvainen. Tämä ei tarkoita, että pitäisin sitä mitenkään hyvänä asiana. Häpeän sitä. Tiedän sen synniksi, olkoonkin sillä millaisia fyysisiä, psyykkisiä ja ehkä myös sosiaalisia hyötyjä.

      Homma riippuu vain siitä, onko ns. uskovainen vai ei. Jos ei ole, masturboinnissa ei ole mitään väärää. Jos on, se kannattaa lopettaa. Edes yrittää lopettaa. Syntien anteeksisaaminen ei tarkoita, että mitään ei kannattaisi yrittää olla tekemättä.

      • XyZyX123

        En silti käsitä miksi uskovaiselle masturbointi olisi syntiä.
        Mikä saa sinut tuntemaan sen synniksi joka ei ole Jumalalle mieleen?


      • fdhfty

        Jumala vaan on kateellinen ku sitä ittiään ei paneta mikään. Siksi se rangaisee meitä omakivasta


    • vedävaanilmanhäpeää

      Uskonto ei perustu mitenkään tieteelliselle pohjalle. Et voi mitenkään todistaa, että uskosi olisi totta, eikä mikään vahvista uskontoasi. Se että Raamatussa yms. vastaavassa kirjassa yms. sanotaan jotakin on todennäköisesti kirjoitettu vallantavoittelun vuoksi, eikä todisteita uskonnon toden pitävyydestä ole olemassa. Sinulla ei siis mitään syytä tuntea syyllisyyttä. Jos haluat uskoa, usko pois, siitä ei ole haittaakaan, ellet usko että siitä on haittaa. Toimi miten parhaaksi haluat, sillä siitä ei todistettavasti ole mitään haittaa, ellei toiminta sitten ole fyysisesti/henkisesti vahingoittavaa. Joskin käteen veto ei ole vahingoittavaa, jollet nyt ihan kokoajan sitä harrasta (tyyliin vartin välein :D )

      Syyllisyyden tunne ei välttämättä ole aiheellista, jos sitä kuitenkin tulee, sille ei voi mitään, mutta jos se tulee uskonnon takia, se ei ole aiheellista. Saat itse uskoa, miten uskotkaan. Voit itse määritellä uskosi tason ja sen säännöt. Oma uskosi voi sallia käteenvedon silloin tällöin, tai kokonaan, eikä sitä tarvitse hävetä.

    • sörkkelsonni

      Käteen vetämisestä ei kivitetä, kuten Herra, meidän Jumalamme, käskee huorinteosta. Ei ole julkkikset turpaansa aukoneet siitä, kuten jostakin arabimaan laista kivittämisestä. Halle ja lujaa!

    • Perisynti_varokaanuoret

      Raamatun mukaan Oonanin perisynti oli, kun hän "laski siemenensä maahan" eli runkkasi. Tästä tulee sana ja käsite onanointi.

      Kun nuori onanoi, hän joutuu kadotukseen.

      • C.OnanBar-Baari

        Mistäs lähtien sulla on ollut valta määrät ihmisiä kadotukseen? Jätäpä se suosiolla Jumalan tehtäväksi.

        Toisekseen Onan ei runkannut vaan harjoitti keskeytettyä yhdyntää. Jos et tiedä mitä eroa niillä on, kysy äidiltäsi (isältä ei kannata kysyä, se antaa sulle selkään).


      • Perisynti_varokaanuoret
        C.OnanBar-Baari kirjoitti:

        Mistäs lähtien sulla on ollut valta määrät ihmisiä kadotukseen? Jätäpä se suosiolla Jumalan tehtäväksi.

        Toisekseen Onan ei runkannut vaan harjoitti keskeytettyä yhdyntää. Jos et tiedä mitä eroa niillä on, kysy äidiltäsi (isältä ei kannata kysyä, se antaa sulle selkään).

        En minä ketään määrää tai tuomitse kadotukseen. Jumalan sanassa se määritellään.

        On vaikea kysyä vanhemmiltani enää asiasta, olen huutolais-lapsi ja vartuin Suomussalmen syrjäkylällä syvästi uskonnollisessa perheessä. Äitini oli körttiläinen ja isä lestadiolainen. Nämä ottovanhempani kuolivat jo vuosia sitten, ja omat vanhempani jo ollessani pieni lapsi enkä heistä tiedä mitään.

        Onan kyllä harrasti coitus interruptuksen lisäksi myös masturbatsionia, vaikkakin se kohta Raamatusta jostain syystä on jätetty pois. Siitä huolimatta, Jumala tuntee jokaisen ihmisen sielun sopukat ja lukee mieltä kuin avointa kirjaa.


      • Anonyymi

        kuin avointa kirjaa, kuin kivointa Arjaa


      • Anonyymi

        Kehittyy sitä spermaa lisää ja joka kerta miljoonittain sisältää se siitiöitä joista vaan 1 kappale 1 kappale änkiää munasoluun. Sitä oon miettiny että kai se ei oo ihan sama mikä siittiö kohtaa munasolun. Eli voisko mieheltä ja vimolta periaattessa syntyä miljoonia erilaisia lapsia jos kaikkia yhistelmiä kokeiltas. Se on aika tarkka valinta Jumalalta minkä siittiön hän sallii millonki päästä kohteeseensa, jotta perheeseen syntyisi sopivanlaiset lapset


    • Pexiboyyy99

      Raamattu on kokoelma ihmisten itse itselleen kirjoittamia keksittyjä tarinoita. On todella surullista, että ne traumatisoivat ja vieraannuttavat ihmisiä luonnosta ja elämästä.

    • Anonyymi

      Olen lukenut paljon uskonnollista kirjallisuutta,
      mutta niihin teksteihin ja raamattuun kannattaa mielestäni suhtautua aikansa tuotteina.
      Ei missään nimessä pidä ottaa niitä juttuja kirjaimellisesti.

      Onania eli itsetyydytys ei minun mielestäni ole syntiä vaan kuuluu osana seksuaalisuuteen,
      joka erottamaton ominaisuus meissä kaikissa.
      Jos ajatellaan, että olemme Jumalan luomia, Jumala on antanut meille myös seksuaalisuuden.
      Itsetyydytyksessä ei ole mitään tuomittavaa, kaduttavaa tai hävettävää,
      vaikka jotkut ahdasmieliset toisin väittävät.

    • Anonyymi

      Jos unissaan laukeaa tai yöllä väliaikasesti herää omaan käteenvetoonsa niin siitä ei tuu semmosta morkkista ku valverunkusta. Puoliunessa voi runkata ihan muusta syystä kuin alveillaolelssa, sen huomaa yleensä aamulla kun musitaa ettei yörunkun aikana kiihottunukaan samasta asiasta ku yleensä, vaan sensiaa jostain ihan oudosta asiasta

    • Anonyymi

      Pitääkö runkkaamisesta tulla morkkiskin?

      Mulla ei ole tullut yleensä muuta kuin vähän tahmeaa ainetta.

      Ja karvaiset kämmenet hoituu aika hyvin ihan sheivaamalla, tai VEETillä.

    • Anonyymi

      Runkkaa menemään vaan, siin ei oo mitään väärää.

    • Anonyymi

      Eurooppalaisen kulttuuripiirin "tuntema" onania synnillistettiin jo historian hämärässä seemiläisten paimentolaiskansojen piirissä. Merkittävänä syynä tähän oli nähtävästi se, että heimojen piti tuvallisuussyistä saada mahdollisimman paljon lapsia ja ennen kaikkea poikia. Kaiken seksin piti siis tähdätä lisääntymiseen. Motiivi oli, mutatis mutandis, pitkälti sama kuin mm. Saksan 1930
      -luvun (ja miksei oman kotimaammekin tuolloisessa) väestöpolitiikassa. Ikivanhaan aikaan po. toiminnan kontrolli hoidettiin tekemällä onaniasta ja coitus interruptuksesta suuri synti. Outoa vain on, että vielä 2000 -luvulla melkoinen joukko ihmisiä ottaa nuo muinaiset määräykset kuoleman vakavasti.

    • Anonyymi

      Kotona sen kummemmin kuin koulussakaan ei lapsuudessani itsetyydytyksestä ja seksiasioista juurikaan keskusteltu. Muistan vain, että me pikkupojat tuolloin keskenämme juttelimme, että aikamiesten terskat ovat paljaita, koska he ovat olleet naisten kanssa, ja miesten esinahkat ovat siksi vetäytyneet taaksepäin. Kun kiinnostukseni asiaan oli herännyt, koetin salassa vetää tupessa olevaa tiukkaa esinahkaani ja paljastaa terskaani samanlaiseksi kuin aikamiehillä. Kun irroitin pippelistäni otteeni, esinahka kuitenkin palautui takaisin tuppiasentoon. Tuo liikkuminen kuitenkin tuntui jännältä ja hyvältä. Siksi toistelin hommaa useina päivinä, kunnes erään kerran tapahtui yllätys. Nivusissa ja kiveksissä alkoi tuntua suorastaan suloisia kouristuksia ja sitten kalun päästä ruiskahteli vaaleaa piimämäistä nestettä. Tajusin ensihämmästykseni jälkeen, mistä oli kysymys. Olin siten oppinut noin kymmenvuotiaana elintäni näpelöidessäni ihan vahingossa onanian ilot. Niinpä säännöllisillä päivittäisillä uintimatkoillani läheisen järven rantapensaikossa uikkarit reisille laskettuina ja polvistuneena ennen veteen menoa järjestin pippelilleni herkkuhetken esinahkaani taakse vetämällä ja siitä otteen irroittamalla. Tuo toimitus päättyi aina siemennesteen syöksähtelyyn kalustani leppäpuskan ruohikolle. Vedessä sain sitten pestä paikkani säällisen puhtaiksi. Iltaisin uusin nukkumaan mentyäni sängyssä onnenhetkeni. Tapanani nimittäin oli vuoteessa peiton alla vedellä tiukkaa esinahkaani oppimallani menetelmällä hitaasti terskaani paljastaen, jolloin silloin vielä ahdas esinahka palautui itsestään tuppiasentoon ja aiheutti näin liikkuessaan mahtavia tuntemuksia. Toistelin temppua hitaasti ja tasapainoilin siten lähellä siemensyöksyä. Mutta kun en aina malttanut pitää riittävää taukoa vetojen välillä, jarrut usein pettivät ja mahlat purkautuivat pikkupöksyihin. Tunne oli aina silloin kaksijakoinen: yhtäältä salainen nautintoni oli valtavan herkullinen mutta toisaalta sperman housuihin ruiskauttelu jotenkin hävetti. Pöksyt märkinä nukuin usein yöni ja pikkarit tietysti olivat tämän tästä sisäpuolelta vaaleissa läikissä kuin pakanamaan kartta. Siitä ajasta saakka tiedän miltä tummat alushousut sisäpuolelta näyttävät, kun lemmenliemet ovat niihin purkautuneet ja kankaaseen kuivuneet. Näin järjestin miltei joka yö itselleni pakollisen housupyykin seuraavalle uintireissulleni sillä en kovin mielelläni vienyt spermaisia housujani perheen pyykkikoriin. Tovin aikaa uskoin tietämättömyyttäni, että vain minä olin keksinyt edellä kertomani onanointihomman naimisen korvikkeeksi. Ja minä olinkin tuosta salaisuudestani hyvän tovin varsin ylpeä. Taisin jopa aivan alussa ajatella, että aikuisena minun ei kannata mennä naimisiinkaan, koska maailman ainoana ihmisenä osaan hankkia sukupuolisen onneni ihan omin päin vain minun tietämälläni salaisella menetelmällä. Sitten jonkin ajan kuluttua asia kuitenkin alkoi selvitä minulle perusteellisemmin ja tilanne rupesi nolottamaan. Aloin myös tuntea suorastaan jonkinlaista epämääräistä syyllisyyttä. Siksi päätinkin lopettaa koko runkkaushomman. Tuota selibaattia kesti onneksi ehkä vain viikon verran ja koko ajan minulla oli kiusallisia tuntemuksia. Koin että housuissa oli himon muurahaisia ja mahanpohjassa mahtava orgasmin kaipuu. Lopulta kärsivällisyyteni petti, ja muistan kuinka helpottavalta ja nautinnolliselta masturbointilakon lopettamista seurannut ensimmäinen laukeamiseni muutamien esinahkan taaksevetojen jälkeen tuntui. Mahlojakin ruiskahtelin mielestäni epätavallisen paljon. Palasin siis entiseen, vähintään kahden runkkauskerran vuorokautiseen rytmiin, joka säilyi todella pitkään. Sukupuolisuus on ihmiselle annettu lahja. Sitä on oikeus vapaasti käyttää silloin, kun ei loukkaa lähimmäisiään.

    • Anonyymi

      36-vuotiaana pystyy jo pari vkoa pitämään taukoa, vaikkei koskaan oo ollu ees vaimoa tai huoraa tai irtosuhteita. Siten on melkein pakko taase runkata vaikka jotain rankaisua siitä yleensä aina tulee, tai ainaki huono omatunto, kun tuntuu ettei olisi saanut tuntua niin kivalta ja siitä pitää maksaa taas ottamalla jotain paskaa niskaan yläkerran herralta.
      Käteenvetohistoriaa on mulla takana jo varmaan 23 vuotta. Parikymppisenä ja lukioiässä melkein joka ilta runkkas joskus, ehkä kolmesti maatemenon ja nukahuksen välillä ehti, jollei tullu heti uni. Joskus taas panetus alko valvottaa nii fakisti että oli pakko runkata nukahtaakseen tai jos panettuneena nukahti niin heräs parinkymmene minsa pääst märkään oloon tai siihen että panettaa yhä ja pakko se vaa tumpata on.
      Nyt voi jaksaa olla tumppaamati 2-4- viikkoa yhteen soittoon, ja sitten joku ilta kun lankeaa nii attelee että runkataa nyt vaikka kolmesti. Sillä jaksaa taas jonku viikon ehkä, vaikka eihän se kivaa oo pidättäytyä siitä

    • Anonyymi

      Mitään sellaista ei olekaan kuin synti, paitsi "uskovaisten" omassa mielikuvituksessa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4460
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      243
      2218
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1630
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      159
      1427
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      285
      1292
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1127
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1084
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1065
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      55
      980
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      118
      957
    Aihe