Kuka kertoo mitä tarkottaa? etsin tietoa kun mulla vajaatoiminta,arvot kai ihan hyvät lääkityksellä nyt siis, pitäisi mennä uusiin kokeisiin. kasvoissa hirveä turvotus, röntgenet otettu kasvoista kurkussa olevan palan tunteen vuoksi (mihin sain närästyslääkket ja helpottaneet),ajoittain turvottaa vaan kasvoja paljon.. olen jättänyt maidon ja vaaleat jauhot pois, kolme kk oli ettei tuntunut mitään.. kuinka paljon alkoholi vaikuttaa? jos juon kerran viikossa niin onko liikaa,johtuuko siitä?
liikatoimintaa oli silloin kun kasvoja alkoi turvottamaan ja lääkitystä vähennettiin ja luulisisn nyt että lääkitys kohdillaan (mikä pitää vielä tarkistaa kunhan kerkeää), allergiatestejä ei suostuttu tekemään. Vuoden olen syönyt jaksoittain närästyslääkettä jonka senkin aijon nyt lopettaa tämän turvotuksen takia (koska olin muutaman kerran syömättä ja ehkä voinut nekin vaikuttaa turvotukseen?) , tähystykseenkin pitäisi mennä.. lääkärit vaan pitää hulluna.. ennenkun sain thyroxinia niin olin paniikkihäiröinen hullu jne.. onneksi sisätautilääkäri antoi lääkkeet,kaksi vuotta meni tosi hyvin, ei väsymystä,väri palasi kasvoille jne.. arvot silloin tsh 5.21 ja t4-v 17 ja suvussa kahdella vajaatoiminta ja yhdellä struuma. kurkku on ultrattu palan tunteen vuoksi. lääkitystä nostettiin kun arvot 1,77 ja t4-v 12 mutta sitten pompsahti liikaa ja oli 0,45 (mikä viellä sallittanee) mutta t4-v 25.. sen jälkeen vähensin siis ,3kk hyvin ja taas alkoi :) maitotuotteet ja valkoiset jauhot lopetettu melkein kokonaan. tiedän ,verikokeisiin, mutta kun kaikki ollut taas niin hyvin jonkun aikaa niin en ole jaksanut mennä mittauttamaan kilppariarvoja vaikka lähete onkin.. ehkä ensiviikolla ;)
myksodeema
Plondi23
3
778
Vastaukset
- ¨¨
Se ei siis ole nestettä eli "ihan tavan turvotusta". Kokeile googlettaa "myxedema" - saat amerikan kielisiä vastauksia.
Mulla ainakin alkoholi poistaa nesteitä - ei turvota (mutta juonkin vähän ja harvoin). - Jabe-63
Vajaatoiminnalla on myksödeemaa , mutta miten sitä hoidetaan?
- Anonyymi
Tyroksiini ois varmaan ihan aiheellinen keino hoitaa. Ei lääkityksellä olevan tsh /T4v arvoja lueta samoilla viitearvoilla kun lääkkeettömän. Tämän ku tajus joku nk lääkärikin vielä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856314
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303793törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283150Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691706- 331398
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46959Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11880- 42859