Kroonisen masennuksen hoidosta

jessuppi

Kenelläkään kokemuksia masennuksen tai muun pitkäaikaisen vaivan (mieluiten psyykkisen) hoidosta homeopaattisin keinoin, oletko saanut apua, millainen prosessi paraneminen on kaiken kaikkiaan ollut.. etc? Olen syönyt vähän yli kaksi kuukautta muutamaa erilaista valmistetta ja olo on kohentunut huomattavasti. Tässä siis puhutaan vuosia kestäneestä, varsin pahaksikin äityneestä depressiosta, ja näin pitkäaikaisen sairauden kohdalla paraneminenkin on ollut paikoittain kovinkin rajua, fyysistä siinä määrin missä henkistäkin. Ketään joka on käynyt tämän saman läpi ja ehkä jopa.. parantunut? Miten pitkästä ajasta on ollut kyse? Vertaistuki on aina tervetullutta.

Skeptikoilla varmasti myös sanansa sanottavana koskien tapausta.

15

3050

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiantuntija

      Tietonne täällä homeopatiapuolella kaipaa rajua päivitystä.

      "paraneminenkin on ollut paikoittain kovinkin rajua, fyysistä siinä määrin missä henkistäkin"
      = Herxejä, tai IP
      IP ei ole Internet Protocol, vaan lyhenne englanninkielisestä termistä immunopathology.

      "Ketään joka on käynyt tämän saman läpi ja ehkä jopa.. parantunut?"
      Joo, mutta en homepatian keinoin, se vie joka tapauksessa muutaman vuoden kyllä. Kaksi kuukautta ei riitä mihinkään. Lisäksi homepaattiset valmisteet eivät riitä mihinkään, sotket vain itsesi lopulta. Kannatan mieluummin lisäravinnehoitoa, tai ainakin tukena. Homeopatiavalmisteet ilmeisesti tappavat solunsisäisiä bakteereja, kuten Cpn:ää. Siitä nuo reaktiot.

      • Nyt noin kolme kuukautta takana homeopaattisia valmisteita, ja ero siihen mielentilaan joka vallitsi ennen kuurin aloittamista on huima. Ei merkiäkään "itsensä sotkemisesta". Ensimmäinen hoito, jonka voin sanoa tuoneen konkreettista apua. Psykoterapialla oli varmasti jotain annettavaa, mutta sen vaikutus masennukseeni oli aivan yhtä tyhjän kanssa, ja mitä muutamaan eri masennuslääkkeeseen tulee joita vuosien varrella olen käyttänyt mieleen ovat jääneet lähinnä kamalat sivuoireet. Voin sanoa olevani tyytyväinen tämän hetkiseen kehitykseen.


      • jessuppi kirjoitti:

        Nyt noin kolme kuukautta takana homeopaattisia valmisteita, ja ero siihen mielentilaan joka vallitsi ennen kuurin aloittamista on huima. Ei merkiäkään "itsensä sotkemisesta". Ensimmäinen hoito, jonka voin sanoa tuoneen konkreettista apua. Psykoterapialla oli varmasti jotain annettavaa, mutta sen vaikutus masennukseeni oli aivan yhtä tyhjän kanssa, ja mitä muutamaan eri masennuslääkkeeseen tulee joita vuosien varrella olen käyttänyt mieleen ovat jääneet lähinnä kamalat sivuoireet. Voin sanoa olevani tyytyväinen tämän hetkiseen kehitykseen.

        Hoidan koko elämääni varjostanutta masennustaipumustani reikimeditaatiolla. Se on elämänpituinen projekti, mutta maksaa vain ajankäytön enää tässä vaiheessa.
        Reikikurssit hoitopöytä maksoivat runsaat 2000 €. Hyvää tässä on omahoitojen kokonaisvaikutus terveyteen. Sekä lanne että rintarangassani on skolioosit ja niiden aiheuttamia kulumia.

        Jokapäiväiset tiukat venyttelyt pitävät yllä jonkunlaisen toimintatilan joka päivä. Kun tietää olevansa lopunikäänsä depressiokuilun partaalla, ottaa nämä kotihoidot tarpeeksi vakavasti.

        Oireyhtymää helpottaa olennaisesti painonhallinnan onnistuminen.


      • capt.cöpenick kirjoitti:

        Hoidan koko elämääni varjostanutta masennustaipumustani reikimeditaatiolla. Se on elämänpituinen projekti, mutta maksaa vain ajankäytön enää tässä vaiheessa.
        Reikikurssit hoitopöytä maksoivat runsaat 2000 €. Hyvää tässä on omahoitojen kokonaisvaikutus terveyteen. Sekä lanne että rintarangassani on skolioosit ja niiden aiheuttamia kulumia.

        Jokapäiväiset tiukat venyttelyt pitävät yllä jonkunlaisen toimintatilan joka päivä. Kun tietää olevansa lopunikäänsä depressiokuilun partaalla, ottaa nämä kotihoidot tarpeeksi vakavasti.

        Oireyhtymää helpottaa olennaisesti painonhallinnan onnistuminen.

        Kuulostat aika lopulliselta mainitessasi depressiostasi. Meinaatko, että et tule siitä parantumaan, et ainakaan kokonaan?


      • capt. cöpenick
        jessuppi kirjoitti:

        Kuulostat aika lopulliselta mainitessasi depressiostasi. Meinaatko, että et tule siitä parantumaan, et ainakaan kokonaan?

        Vain 'hiippakunnan' vaihtuminen parantaa näin vankan geneettisen masistaipumuksen. Se rapautti isoveljeni 'keski-iänkriisissä. Masennustaipumus perittiin äidin puolelta.
        Kuitenkin se oli taipumus mielialan nopeaan ja arvaamattomaan romahdukseen. Noissa kotioloissa se s a a t t o i vain kehittyä elämää häiritseväksi tekijäksi.

        Jossittelu on hyödytöntä - jokaisessa maassa on tuhansia ja taas tuhansia vastaavanlaisia tapauksia, myös nykyään.
        Eri asia, että jokapäiväisillä psyyken ja kehon harjoituksilla voin pärjätä lopun ikääni laitoshoitojen paremmalla puolella. Kas kun 'sielu' ja keho ovat niin erottamattomat.


      • capt. cöpenick kirjoitti:

        Vain 'hiippakunnan' vaihtuminen parantaa näin vankan geneettisen masistaipumuksen. Se rapautti isoveljeni 'keski-iänkriisissä. Masennustaipumus perittiin äidin puolelta.
        Kuitenkin se oli taipumus mielialan nopeaan ja arvaamattomaan romahdukseen. Noissa kotioloissa se s a a t t o i vain kehittyä elämää häiritseväksi tekijäksi.

        Jossittelu on hyödytöntä - jokaisessa maassa on tuhansia ja taas tuhansia vastaavanlaisia tapauksia, myös nykyään.
        Eri asia, että jokapäiväisillä psyyken ja kehon harjoituksilla voin pärjätä lopun ikääni laitoshoitojen paremmalla puolella. Kas kun 'sielu' ja keho ovat niin erottamattomat.

        Noh, taipuvaisuus masennukseen ja masennuksen sairastaminen ovat kaksi eri asiaa. Periaatteessahan kenellä tahansa, joka tämän helvetin on käynyt läpi, on todennäköisyys sairastua siihen uudestaan jossain elämänsä vaiheessa. Ymmärrän kyllä pointtisi, ja olen iloinen, että olet apua saanut tuosta aiemmin mainitsemastasi menetelmästä. Kuulostat vain niin kammottavan lopulliselta puhuessasi ko. asiasta.


      • asiantuntija
        jessuppi kirjoitti:

        Noh, taipuvaisuus masennukseen ja masennuksen sairastaminen ovat kaksi eri asiaa. Periaatteessahan kenellä tahansa, joka tämän helvetin on käynyt läpi, on todennäköisyys sairastua siihen uudestaan jossain elämänsä vaiheessa. Ymmärrän kyllä pointtisi, ja olen iloinen, että olet apua saanut tuosta aiemmin mainitsemastasi menetelmästä. Kuulostat vain niin kammottavan lopulliselta puhuessasi ko. asiasta.

        En minä oikein jaksa toistaa tätä - mutta masennuskaan ei ole muuta kuin bakteerisairaus. Siitäkin huolimatta että olen kirjoittanut kymmeniä kertoja aiheesta eri palstoilla - joku tulee seuraavana päivänä paikalle, aivot narikassa ja kysyy viattomasti - mistä masennus johtuu? Ja rupeaa TUHLAMAAN minun ja omaa aikaansa kaikenlaisilla tyhmillä JA PERUSTEETTOMILLA spekulaatioilla, jotka ovat epätieteellisiä, eli eivät ole edes falsifioitavissa. Siihen kuuluu tyypilliset asiat kuten traumat lapsuudessa, onneton lapsuus ja muuta roskaa. Masennukseen liittyy selviä fyysisiä aivovaurioita, kuten neuronikatoa, joka liittyy myös dementiaan ja Alzheimerin tautiin, ja Alzheimerin taudissa meillä on vakuuttavinta näyttöä mitä ikinä on saatavissa, että tauti aiheutuu kehkoklamydiasta, joka on tavallinen solunsisäinen bakteeri, joka viihtyy myös aivoissa. Lisäksi kaikki masentuneet tietävät itsekin että olo tuntuu dementoituneelta, eli tulehdushan se siellä aivoissa on.

        Jos se hoidetaan oikein bakteerisairautena, siihen ei takuulla sairastu uudelleen.

        Olen koonnut aiheesta pitkän listan tutkimuksia. Nämä kirjoitukset ovat vertaisarvioituja tiede2000 palstalla, jonne kukaan ei voi kirjoittaa mitä tahansa roskaa, kuten kofeiiniteorioita sun muita, vaan sellaiset kirjoitukset poistettaisiin, kuten on käynytkin.

        http://www.tiede.fi/keskustelut/laaketiede-ja-terveys-f11/keuhkoklamydia-ja-mielenterveydelliset-sairaudet-t41652.html


      • asiantuntija kirjoitti:

        En minä oikein jaksa toistaa tätä - mutta masennuskaan ei ole muuta kuin bakteerisairaus. Siitäkin huolimatta että olen kirjoittanut kymmeniä kertoja aiheesta eri palstoilla - joku tulee seuraavana päivänä paikalle, aivot narikassa ja kysyy viattomasti - mistä masennus johtuu? Ja rupeaa TUHLAMAAN minun ja omaa aikaansa kaikenlaisilla tyhmillä JA PERUSTEETTOMILLA spekulaatioilla, jotka ovat epätieteellisiä, eli eivät ole edes falsifioitavissa. Siihen kuuluu tyypilliset asiat kuten traumat lapsuudessa, onneton lapsuus ja muuta roskaa. Masennukseen liittyy selviä fyysisiä aivovaurioita, kuten neuronikatoa, joka liittyy myös dementiaan ja Alzheimerin tautiin, ja Alzheimerin taudissa meillä on vakuuttavinta näyttöä mitä ikinä on saatavissa, että tauti aiheutuu kehkoklamydiasta, joka on tavallinen solunsisäinen bakteeri, joka viihtyy myös aivoissa. Lisäksi kaikki masentuneet tietävät itsekin että olo tuntuu dementoituneelta, eli tulehdushan se siellä aivoissa on.

        Jos se hoidetaan oikein bakteerisairautena, siihen ei takuulla sairastu uudelleen.

        Olen koonnut aiheesta pitkän listan tutkimuksia. Nämä kirjoitukset ovat vertaisarvioituja tiede2000 palstalla, jonne kukaan ei voi kirjoittaa mitä tahansa roskaa, kuten kofeiiniteorioita sun muita, vaan sellaiset kirjoitukset poistettaisiin, kuten on käynytkin.

        http://www.tiede.fi/keskustelut/laaketiede-ja-terveys-f11/keuhkoklamydia-ja-mielenterveydelliset-sairaudet-t41652.html

        Uskon, että tiedät mistä puhut. Silti, mitä tapahtui väittämälle, että ihminen on psykofyysinen kokonaisuus? Tukahdutetuilla tunteilla.. etc, ei mitään tekemistä itse sairauden kehittymisen kannalta?


      • asiantuntija
        jessuppi kirjoitti:

        Uskon, että tiedät mistä puhut. Silti, mitä tapahtui väittämälle, että ihminen on psykofyysinen kokonaisuus? Tukahdutetuilla tunteilla.. etc, ei mitään tekemistä itse sairauden kehittymisen kannalta?

        "Tukahdutetuilla tunteilla.. etc, ei mitään tekemistä itse sairauden kehittymisen kannalta?"
        Nehän ovat vain oireita, ja ne poistuvat kunhan sairauden hoitaa oikein. Olen itse muuten huvittunut siitä, minne ne bakteerit oikein pesiytyvät. Eräänä päivänä huomasin peilistä että korvani ovat selvästi kutistuneet. Korvanlehdissä olikin koko ajan ollut epämääräistä pientä kipuilua, ja korvannipukoissa oli usein finnejä. Se on myös eräänlainen palkkio oikeasta hoidosta. En käytä antibiootteja, vaan ihan luontaistuotteita/lisäravinteita.

        Vastaan on tullut myös henkilöitä jotka ovat käyttäneet homeopatiavalmisteita joilla on tehoa keuhkoklamydiabakteeriin, eli eivät ole ihan hyödyttömiä, mutta elimistöä on samalla tuettava myös vitamiineilla, sillä bakteerikuolemista tulee paljon jäännöstavaraa, jota on detoksifioitava pois. Monet voivat saada sydänoireita ainakin hoidon alussa (rytmihäiriöitä ja rintakipua), mutta ne oireet ovat yleensä vaarattomia, ja osoittaa käytännössä että keuhkoklamydia aiheuttaa myös noita sydän & verisuonitauteja, joita masentuneilla on erityisen paljon.


      • capt. cöpenick
        jessuppi kirjoitti:

        Noh, taipuvaisuus masennukseen ja masennuksen sairastaminen ovat kaksi eri asiaa. Periaatteessahan kenellä tahansa, joka tämän helvetin on käynyt läpi, on todennäköisyys sairastua siihen uudestaan jossain elämänsä vaiheessa. Ymmärrän kyllä pointtisi, ja olen iloinen, että olet apua saanut tuosta aiemmin mainitsemastasi menetelmästä. Kuulostat vain niin kammottavan lopulliselta puhuessasi ko. asiasta.

        Nyt on vaan niin, että itsellä aikaa suomalaisen miehen keskimääräiseen eliniän odotteeseen on runsaat 3v. Ei siinä ajassa ihan radikaaleja muutoksia parempaan voi tapahtua.

        Selviytymisstrategiastani sen verran, että ilman päivittäisiä lisä vitamiini- ja hivenaineita en selviäisi ok-talo asumisen huoltotöistä tai muista harrastuksista.
        Ilman ym. tuotteita meno vaan hyytyy. Mm. veren rautapitoisuus putoaa vaan anemia-asteelle. Luulen syyn tähän olevan jäsentymättömässä mielenrakenteessa.

        Aspergisuuteni ei ole sinänsä sairaus, mutta sen tuomat sopeutumisvaikeudet ovat sitä. Lääkärissä käynnit vähenivät kun sain tietää as-puolestani diagnoosin myötä.

        Näissä oireyhtymissä henkilön aivot pelaavat omilla säännöillään. Se ei ole mitenkään outoa, kun kyseessä sanotaan olevan aivojen laaja-alainen kehityshäiriö.
        Eräs mielenkiintoinen piirre meidän perheessä oli kalaruokien mieliteko. Meikällä erikoisesti. Tarviin 2:lla aterialla Islannin rasvasilliä voileivän päällä joka päivä.
        Leikkasin lehdestä kalaan tarvittavan marinaadiohjeen. Edes Matjessilli ei maistu yhtä hyvältä. Eli.

        Ensiluokkaisella ravinnolla on hyvin ratkaiseva osuus myös mielen tasapainon hallinnassa.


      • asiantuntija kirjoitti:

        En minä oikein jaksa toistaa tätä - mutta masennuskaan ei ole muuta kuin bakteerisairaus. Siitäkin huolimatta että olen kirjoittanut kymmeniä kertoja aiheesta eri palstoilla - joku tulee seuraavana päivänä paikalle, aivot narikassa ja kysyy viattomasti - mistä masennus johtuu? Ja rupeaa TUHLAMAAN minun ja omaa aikaansa kaikenlaisilla tyhmillä JA PERUSTEETTOMILLA spekulaatioilla, jotka ovat epätieteellisiä, eli eivät ole edes falsifioitavissa. Siihen kuuluu tyypilliset asiat kuten traumat lapsuudessa, onneton lapsuus ja muuta roskaa. Masennukseen liittyy selviä fyysisiä aivovaurioita, kuten neuronikatoa, joka liittyy myös dementiaan ja Alzheimerin tautiin, ja Alzheimerin taudissa meillä on vakuuttavinta näyttöä mitä ikinä on saatavissa, että tauti aiheutuu kehkoklamydiasta, joka on tavallinen solunsisäinen bakteeri, joka viihtyy myös aivoissa. Lisäksi kaikki masentuneet tietävät itsekin että olo tuntuu dementoituneelta, eli tulehdushan se siellä aivoissa on.

        Jos se hoidetaan oikein bakteerisairautena, siihen ei takuulla sairastu uudelleen.

        Olen koonnut aiheesta pitkän listan tutkimuksia. Nämä kirjoitukset ovat vertaisarvioituja tiede2000 palstalla, jonne kukaan ei voi kirjoittaa mitä tahansa roskaa, kuten kofeiiniteorioita sun muita, vaan sellaiset kirjoitukset poistettaisiin, kuten on käynytkin.

        http://www.tiede.fi/keskustelut/laaketiede-ja-terveys-f11/keuhkoklamydia-ja-mielenterveydelliset-sairaudet-t41652.html

        Uskomus, että masennustaipumus olisi bakteerin aiheuttama sairaus on omalaatuinen. Tästä kysymys?
        Miksei tämä bakteeriperäinen tulehdus sitten näy labrakokeissa? Luulen perustellusti, että depressiotaipumus on aivojen välittäjäaineiden vajaatoiminnasta johtuvaa.

        Tämä todentuu helposti esim. suggestopedagokin annettua suggestioita, että sinulla on hyvä olla. Samoin hyvässä sosiaalisessa kontaktissa. Notta piiloutuuko se bakteeri silloin?


    • fkaöja

      Sairastuin masennukseen ensimmäisen kerran v.1995 ollessani 20-vuotias. Tämän jälkeen masennuskaudet ja paremmat kaudet ovat vaihdelleet. Lääkkeitä olen syönyt yhteensä noin kymmenkunta vuotta. On ollut vaikuksia löytää sopivaa lääkettä. Kokeiltu on Aurorix, Remeron, Tolvon, Efexor, Cymbalta, Edronax, Cipramil, Cipralex, Seronil, Zoloft, Surmontil. Aikaisemmin siedin esim. Zoloftia paremmin, mutta nyt en enää lainkaan. Lääkkeet alkavat käydä jo vähiin tässä masennuksen parantamisessa.

      Vuosi sitten mittani tuli todellakin täyteen noista sivuvaikutuksista. Avoimin mielin lähdin homeopaatille ja koin, että sain siitä merkittävää apua. Vuosi meni ihan hyvin, olin työkykyinen ja nautinkin elämästäni. Tänä kesänä vointini huononi huomattavasti johtuen elämäntilanteesta (suuria muutoksia ja menetyksiä). Hakeuduin itse sairaalahoitoon, kun luulin, että masennukseni oli mennyt niin pahaksi etten voinut enää selviytyä elämässäni. Sairaalassa todettiin kuitenkin, ettei masennukseni ollut paha, juuri ja juuri ylitin keskivaikean masennuksen rajan. Enemmänkin minua vaivasi ahdistus ja uupumus (elämäntilanteen takia). Sairaalajakson aikana alettiin taas kokeilla eri lääkkeitä, mutta sopivaa ei ole vieläkään löytynyt :(

      Tällä viikolla menen taas homeopaatin luokse apua hakemaan ja luotan , että saan sitä sieltä. Sopivaa lääkettä minulle ei ole vielä 15 vuoden aikana löytynyt enkä millään enää jaksa kestää kohtuuttomia lääkesivuvaikutuksia. En tiedä, miksi kehoni reagoi lääkkeisiin niin.

      Homeopaattinen paranemisprosessi on ollut kohdallani aika rankka, koska lapsuudessani on paljon turvattomuutta, alkoholismia ja väkivaltaa. Vuoden olen tällä tiellä nyt ollut ja mahdollisuuksien mukaan aion jatkaa loppuun asti. Tsemppiä!!

      • ei näin

        Ihan oikeasti ongelmiesi taustalla ovat lapsuutesi traumat ja elämäntilanteet. Niitä voi opetella käsittelemään psykoterapiassa. Homeopatian myyminen tällaisessa tapauksessa on törkeää hyväksikäyttöä.


      • Samaa kokeva

        Voitko kertoa että millä tavoin ja millä aikalinjalla tuo homeopaattinen lääke vaikutti masennukseen?

        Oliko vaikutus kertajysäys vai vaikuttiko se pikku hiljaa ja huomaamatta? Kuinka kauan kesti siitä kun aloitit että huomasit että homeopaattinen lääke auttaa oireisiin ja elämä kevenee? Jatkoitko jatkuvasti homeopaattisen lääkkeen syömistä vai lopetitko sen jossakin vaiheessa ja kuinka nopeasti?

        Kuinka useasti sinulla oli terapiakäyntejä samaan aikaan ja olitko silloin sairaalahoidossa vai avopuolella?


      • tutkitusti

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10596
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3013
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2839
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2127
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1878
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1636
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1438
    Aihe